Jump to content

Helge2

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

About Helge2

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 03/28/1988
  1. Allrigth Tommy, im in.
  2. Jeg hadde tenkt å skrive akkurat det, men droppet det ettersom det ikke er det trådstarter lurer på.
  3. Slenger meg med i april
  4. Nå vet ikke jeg hvor langt du løp. Personlig har jeg løpt min del maraton, og for å si det sånn, motivasjonen får seg en kraftig knekk etter ett slikt langløp. Jeg brukte nok opp mot 2 - 3 uker før jeg var fullt restituert etter dette. Når jeg trente mot maratondistansen løp jeg sjeldent lengre enn 25 - 30 km på de verste langturene. Da tok jeg som regel en dag fri etter det, og løp rolig en 6 km neste dag uten nevneverdige problemer. Det jeg kan si er at etter 3 mil vil det meste bare gå på vilje. Du treffer den såkalte tremilsveggen. Det er svært vanskelig å forberede seg på det som skjer etter 3 mil. Som du sier selv har ikke restitusjonen din vært optimal. Jeg vet heller ikke hvordan forberedelsene dine var før du løp distansen. Jeg vil egentlig bare anbefale deg å ta en ukes fri, sov mye. Drikk mye. spis mye.
  5. Mitt beste tips er å komme deg ut så fort det er levelig. Det gir ihvertfall meg mye mer motivasjon å løpe/sykle ute. Jeg skal innrømme at jeg veksler litt mellom å være ute og inne ettersom kulda sliter på luftveiene, men når det blir mer enn 2 plussgrader ute, så bør ikke dette være noe problem. Når det gjelder kondisjon så liker jeg best å måle distansen. Jeg løper da typisk 4x800meter. så øker jeg heller distansen litt utover i sesongen. jeg tror grunnen til at jeg gjør det på denne måten er at jeg liker å kunne se målet mitt og dermed vite hvor langt det er igjen, istedet for å vente på at klokken min piper. Chalies nevner noe interessant over, den mentale biten. Når du ligger på 85 - 95% av max skjer det mye rart med kroppen, blant annet så kan psyken din spille deg ett puss. Personlig så begynner negative tanker å slå inn som for eksempel at dette klarer jeg ikke, men jo det klarer du. Dette er veldig vanlig, men dersom du har det litt i bakhodet at dette kan skje, så er det lettere å få gjort noe med det, i form av at du kan motivere deg selv under selve intervallet. Lykke til
  6. Helge2

    Sykkel

    I utgangspunktet skal fremre gir stå i midten, bakre gir skal stå sentrert over tannhjulet. Maksimalutslag justerer du etterpå. Det at den ikke fungerer kan være at den har slått seg skeiv på en eller annen måte. Slitasje kan være en annen grunn til at den ikke fungerer, MAO kransbytte kan være aktuelt, det kan og være at ramma er skeiv. Men jeg ville prøvd å sentrere først, for å se om dette fungerer. Dette gjør du ved å skru på den saken som går over wiren inn i girarmen. Jeg bruker som regel denne som guiding.
×
×
  • Create New...