Gå til innhold

SisterSyringe

Medlemmer
  • Innholdsteller

    450
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    SisterSyringe ga poeng til HenrikWL i Genetiske fettdepoter   
    Nei, jeg tror nok ikke at plassering av fettceller endres. Men når muskulaturen under huden endrer størrelse og fasong, vil nødvendigvis også huden (hvor underhudsfettet ligger) legge seg annerledes. Som jeg skrev, det er ikke snakk om natt-og-dag forskjeller, men generelt sett fremstår kroppsdeler fastere og strammere jo bedre trent muskulaturen er. Og med tanke på at din fettfordeling er omtrent så nært et ideal man kan komme (min subjektive mening som mann) tipper jeg at roten til misnøyen sitter mest mellom øra dine og dermed vil muligens følelsen av en bedre trent underkropp være det som skal til for å justere selvbildet ditt.
    Ikke vær så ivrig etter å bli kvitt alt valgflesket som gjør Det Kvinnelige Hoftepartiet til det absolutt beste partiet. 
  2. Like
    SisterSyringe ga poeng til Fleskefeiten i Helt ny   
    En grunn til at det er litt vanskelig å få svar på slike spørsmål er fordi det er vanskelig å svare på.
    En kostholdsplan er noe som er tilpasset et individ, det er lagd etter kaloribehov,aktivitet,hva personen liker å spise etcetc.
     
    Men jeg har noen synspunkter/meninger om hvordan man kan forholde seg til det å gå ned, beklager at det blir rotete. Kun ment som en diskusjonsstart  :
     
    Få deg en kalori/måltid app , jeg foreslår "myfitnesspal"
    Fyll inn alt! ignorer de som kaller det fanatisk, det du vil er å få en forståelse av hva ting er lagd av og hvor mye kalorier de har.
    Etter hvert trenger du sikkert ikke appen.
     
    Forsøk å fylle kaloriene dine med sunn mat som du kan bli mett av, hvis du er mett så går du ikke rundt og tenker på mat/godteri.
    Nå sier jeg ikke at du skal spise masse kål, men 6kg kål har omtrentlig samme kalorier som 300g Snickers.
    Hvis du klarer deg uten så mye saus/dressing osv så er det vilt hvor mye du kan spare bare der.
    Fullkornsprodukter, magert kjøtt, rotgrønnsaker,frukt
     
    Et problem er ofte at man spiser den maten man har, pass på at du har den maten du ønsker å spise tilgjengelig.
    Man trenger heller ikke være sulten selv om man skal spise mindre kalorier, jeg skjønner godt at mange syntes det er vanskelig å slanke seg hvis de kun forsøker å spise mindre av det samme de alltid har spist.
     
    Godteri kun på lørdager,kjøpt inn dette godteriet på fredag.  Begrens deg til en 100gram med det du vil. Ikke kjøp inn så mye at det er igjen "rester" som frister de kommende dagene.
     
    Spis litt ekstra god mat på lørdagen, lag deg noe du liker godt. Noe du kan glede deg til i løpet av uken.
    Det er fort gjort å glemme hvor godt det er å glede seg til noe når man har råd til å kjøpe seg det man vil hele tiden.
    Men ikke overdriv det helt, alle kaloriene du spiser ekstra her tar du vekk fra den jobben du har gjort resten av uken.
  3. Like
    SisterSyringe ga poeng til getsome i Økning i kcal   
    Spis mer mat asap. Helt idiotisk å ligge på 600-800 kcal per dag. Om inntaket ditt stemmer er det mer usunt enn noe annet og som andre her påpeker må man noen ganger spise mer for å gå ned i vekt.
    Sannsynligvis er kroppen din i overlevelsesmodus og forsøker å beholde alt du putter i deg. Hadde jeg vært deg ville jeg lagt meg på vedlikehold for en på 63 kilo en stund for å få opp metabolismen igjen også kan du etterhvert begynne å kutte forsiktig i kcal om du vil ytterligere ned i vekt. Spis mengder med grønnsaker og mye proteiner.
  4. Like
    SisterSyringe fikk poeng fra Øyvind i Hva er det med feite folk og løping?   
    Jeg er ikke fornærmet fordi jeg prøver påta meg en offerrolle. Jeg blir forsåvidt ikke fornærmet heller, mer pissed off.
    Det handler om at trådstarter får det til å se ut som han kun ser ting i svart-hvitt; Er du feit bør du ikke løpe. Punktum. Ingen gråsoner eller tanker omkring det ellers virker det som.

    Jeg har jo sagt meg enig i at det er belastende for en overvektig kropp å løpe, og er enig i at det igjen kan føre til skader som ødelegger motivasjon. For eksempel som i påsken, hvor folk drar på seg turklær og legger til ut, koste hva det koste vil. Ingen opptrening så man stiller forberedt, og man stiller med større risiko for skader. Når påsken er over er det tilbake til en stillesittende hverdag. Det virker likevel ikke som om det taes høyde for at man som overvektig fint kan lese seg opp omkring løpstrening, løpsteknikk, fordeler og ulemper med forskjellige elementer (underlag, bakker, intervaller, tredemølle osv.) og faktisk få noe positivt ut av det.
    Igjen, i mitt eget tilfelle (rett og slett fordi jeg ikke ønsker stemple andre, ikke for offerrolle); Jeg er fortsatt 83-85kg fordelt på mine 172cm, som gjør at jeg enda er godt innenfor overvektig-kategorien, men jeg løper fortsatt på asfalt, og er skadefri. Kan være jeg har vært heldig, eller det kan være jeg har gjort det så korrekt som jeg med min labre kunnskap kan.

    Uansett skal man da vel ta det som et godt tegn at overvektige er ute og er i aktivitet? Selvfølgelig er jeg enig i at det ikke kun bør bestå i løping på asfalt, for overnevnte grunner, men jeg synes det er fantastisk når folk tar grep om eget liv og velger gjøre en forandring.
    Jeg limer likevel inn en status jeg så på Facebook for en stund tilbake, fordi jeg synes den betegner hvordan overvektiges syn på trim og trening i en større grad sirkulerer omkring en tanke om at det bare skal være kos hele veien, og ikke faktisk bestå av litt sweat and pain som jeg tror vi alle her inne kan stå inne for at må til om man ønsker resultater;
    "Søndag 12.00 er det forbrenning av kalorier som står på menyen til 7% av Steinkjerbyggen. Da skal nemlig 1 pose Smash, potetgull og Cola forbrennes! Det kjøres til bunnen av Oftenåsen, og det gås i pratetempo i 15 min før de er på toppen. Da må det selvfølgelig kjøpes 4 vaffelhjerter med rømme og syltetøy før de går ned igjen glad og fornøyd. Iført tights med cellulitthull så store du kunne bært med deg appelsiner inni. Smårød i ansiktet og et håp om at du forbrente 4500 kcal. Enden på visa er at du er i like dårlig form, og la på deg ekstra 40gr rømme på stumpen. Tipper tightsen sitter bedre neste søndag..."
    Ja, den er også harsh, men igjen - jeg synes den beskriver det noe bedre...

    Det handler vel i bunn og grunn om innsikt, og vite hva man gjør, eller?
  5. Like
    SisterSyringe fikk poeng fra Øyvind i Hva er det med feite folk og løping?   
    Holy Christ with baconcrisp on top. Takk skal du f'en meg ha.

    Jeg skal være enig med deg på ett punkt; Ja - det er belastende for overvektige å løpe, især på asfalt.
    Men hva pokker skal det bety at du skal bashe alle overvektige som velger å dra på seg joggesko? Hva vet du om bakgrunn, grunnlag og plan videre?
    Tar meg selv som et eksempel; Når jeg var lærling og var så raka blakk at jeg måtte låne penger i øst og vest for å få det til å gå opp, så valgte jeg å tre på meg joggeskoene og starte på med løpetrening når vekta viste typ 99,8kg eller noe. Skal sies at jeg valgte grusstier og skogsstier i starten, men noe asfalt ble det også. Ikke løp jeg langt de første par månedene, men det tok ikke lang tid før 5km ren løping var et faktum. Jeg gikk ned 15kg. Jeg var heldig å få meg gode joggesko til både bursdag og jul, kjente kun smerter i ett kne en gang.
    Skulle jeg heller sittet hjemme? Skulle jeg latt vær å ta tak i min egen form og livsstil, og bare est ut enda mer? Skulle jeg bare gitt faen i mitt eget liv og min egen helse?

    Og sånn forresten, så trodde jeg kanskje man slutta å bruke ord som "smellfeit" og barnslige sammenligniger som det der på ungdomsskolen. Som en takk for at du viderefører dette i voksen alder utnevner jeg deg herved som en ultra-douche.
  6. Like
    SisterSyringe fikk poeng fra FluffyCylon i Hva er det med feite folk og løping?   
    Altså... Hormonelle trøndere har en tendens til å ta av. Det bare er sånn.
  7. Like
    SisterSyringe fikk poeng fra FluffyCylon i Hva er det med feite folk og løping?   
    Holy Christ with baconcrisp on top. Takk skal du f'en meg ha.

    Jeg skal være enig med deg på ett punkt; Ja - det er belastende for overvektige å løpe, især på asfalt.
    Men hva pokker skal det bety at du skal bashe alle overvektige som velger å dra på seg joggesko? Hva vet du om bakgrunn, grunnlag og plan videre?
    Tar meg selv som et eksempel; Når jeg var lærling og var så raka blakk at jeg måtte låne penger i øst og vest for å få det til å gå opp, så valgte jeg å tre på meg joggeskoene og starte på med løpetrening når vekta viste typ 99,8kg eller noe. Skal sies at jeg valgte grusstier og skogsstier i starten, men noe asfalt ble det også. Ikke løp jeg langt de første par månedene, men det tok ikke lang tid før 5km ren løping var et faktum. Jeg gikk ned 15kg. Jeg var heldig å få meg gode joggesko til både bursdag og jul, kjente kun smerter i ett kne en gang.
    Skulle jeg heller sittet hjemme? Skulle jeg latt vær å ta tak i min egen form og livsstil, og bare est ut enda mer? Skulle jeg bare gitt faen i mitt eget liv og min egen helse?

    Og sånn forresten, så trodde jeg kanskje man slutta å bruke ord som "smellfeit" og barnslige sammenligniger som det der på ungdomsskolen. Som en takk for at du viderefører dette i voksen alder utnevner jeg deg herved som en ultra-douche.
  8. Like
  9. Like
  10. Like
    SisterSyringe ga poeng til Andreas87 i Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)   
    Trenger de her til TV debatt:


  11. Like
  12. Like
  13. Like
  14. Like
  15. Like
    SisterSyringe ga poeng til kamilligram i Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)   
    Well duh! Tok screen i tilfelle noen retter det opp, men her er lenke til søket.
  16. Like
  17. Like
  18. Like
    SisterSyringe ga poeng til Ulrik i Skjult sukker   
    Tviler på at det var eplene som gjorde hu overvektig. La oss si at et eple inneholder 60-70 kcal = 600-700kcal per dag. Det tilsvarer vel ca en sånn star bucks dobbelfræppushialottino eller 1-2 pizzastykker og ca 1/4 av næringsbehovet til en voksen person

    Helheten.
  19. Like
    SisterSyringe ga poeng til Aurelius i Skjult sukker   
    Hvis du legger på deg av 10 epler om dagen, har du enten levd på sultende-barn-i-afrika-diett eller har en diabetes noe så hinsides all forstand eller så dytter du også nedpå med nok ting utenom de eplene at du går i kalorioverskudd den veien.


    Med mindre du snakker om nok porsjoner med eplekake med is og krem og karamellsaus, så det tilsvarer ti epler om dagen?
  20. Like
    SisterSyringe ga poeng til burny_ i Senke markløften kontrollert eller ikke?   
    Følg reglene til gymmet eller bytt gym.
  21. Like
    SisterSyringe fikk poeng fra HenrikWL i Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)   
    E


    Er da ikke så ille. Fordelen som kvinne på slike dager er at man kan rekke fram hånda og presentere seg selv som Svetlana Klamiraeva.
  22. Like
    SisterSyringe fikk poeng fra Tuba i Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)   
    E


    Er da ikke så ille. Fordelen som kvinne på slike dager er at man kan rekke fram hånda og presentere seg selv som Svetlana Klamiraeva.
  23. Like
    SisterSyringe fikk poeng fra Amba i Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)   
    E


    Er da ikke så ille. Fordelen som kvinne på slike dager er at man kan rekke fram hånda og presentere seg selv som Svetlana Klamiraeva.
  24. Like
    SisterSyringe fikk poeng fra SlayerDad i Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)   
    E


    Er da ikke så ille. Fordelen som kvinne på slike dager er at man kan rekke fram hånda og presentere seg selv som Svetlana Klamiraeva.
  25. Like
    SisterSyringe fikk poeng fra Håvard Vika i Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)   
    E


    Er da ikke så ille. Fordelen som kvinne på slike dager er at man kan rekke fram hånda og presentere seg selv som Svetlana Klamiraeva.
×
×
  • Opprett ny...