Gå til innhold

Ojive

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5 585
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    52

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    Ojive fikk poeng fra HSKK i Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)   
    "Pussy is like VISA: Accepted EVERYWHERE" rofl.
  2. Like
    Ojive fikk poeng fra Fenris i Creepy på trening   
    Det er for meg umulig å ikke være creepy når det er #datass i tights overalt i salen når jeg trener. Jeg har bare gitt opp.

    *putter i en 50-lapp*

    [ATTACH]165442[/ATTACH]

  3. Like
    Ojive fikk poeng fra Inger-Lise i Diskusjon om reversdiett   
    Jeg har tatt den diskusjonen lenge med meg selv, særlig nå som jeg har bestemt meg for å gå ned en vektklasse. Reverse dieting fungerer ikke for meg og min hverdag ene og alene fordi det krever kirurgisk presisjon hva makrotelling angår. Metoder som å øke 1gr fett i uken skjer bare ikke, fordi jeg får ikke målt det bra nok. Mine makroer, på diett i underskudd, svinger med 10gr inkrementeringer, og noen ganger opptil 20gr. Å øke med 1gr fett i uken kommer rett og slett ikke til å ha noe som helst effekt i de første 10 ukene hvertfall. Det har ingen hensikt i praksis.
    Det jeg kommer til å gjøre når jeg har bikket 83, er å øke kalorier framfor makroer i starten. Kroppen min er vant med 50kcal svingninger i hverdagen uansett, så det kommer til å ta noen uker før endringer er større enn de vanlige svingningene. Deretter øker jeg kalorier i uken. Når kaloribudsjettet begynner å bli romslig nok, kommer jeg til å øke spesifikke makroer (fordi de gamle tallene på 90-95-100gr fett om dagen er lavere enn inkrementering på 110gr fett feks).
    Prinsippet er det samme (venn kroppen til kalorier), men utførelsen blir litt annerledes (øk kalorier noen uker først ved å øke vilkårlige makroer, så, når kaloriene er større enn det dietten var, begynn å øke karb/fett i 10/5gr inkrementeringer).
  4. Like
    Ojive ga poeng til FrkHoel i Diskusjon om reversdiett   
    Går du ned x antall kg så vil BMR bli lavere ja. BMR blir ikke lavere fordi det er direkte tilknyttet energiinntak, men heller pga kroppens respons til energiunderskudd som er å bli mindre (kroppskomposisjon).
  5. Like
    Ojive ga poeng til frkangel i Sommerkroppen 2016   
    Startvekt: 106,1 kg

    Dagens vekt: ( 13.04.15 ) 106,1 kg
    Dagens vekt: ( 20.04.15 ) 104,6 kg
    Dagens vekt: ( 27.04.15 ) 102,8 kg
    Dagens vekt: ( 04.05.15 ) 102,6 kg
    Dagens vekt: ( 11.05.15 ) 100,9 kg
    Dagens vekt: ( 25.05.15 ) 100,7 kg
    Dagens vekt: ( 01.06.15 ) 98,3 kg
    Dagens vekt: ( 08.06.15 ) 97,4 kg 
    Dagens vekt: ( 16.06.15 ) 96,6 kg
    ------sommerferie 2015 ---------
    Dagens vekt: ( 28.09.15 ) 94,3 kg
    Dagens vekt: ( 05.10.15 ) 93,9 kg 
    Dagens vekt: ( 12.10.15 ) 93,6 kg
    ----------------Latskap-----------------
    Dagens vekt: ( 13.01.16 ) 93,3 kg
    Dagens vekt: ( 20.01-16 ) 91,7 kg
    Dagens vekt: ( 03.02.16 ) 91,0 kg
    Dagens vekt: ( 17.02.16 ) 89,8 kg
    Dagens vekt: ( 02.03.16 ) 88,3 kg

    Totalt vektnedgang: 17,8 kg!

    hadde vert morsomt å klart minus 20 kg innen 13 april, da er det 1 år siden jeg startet  
  6. Like
    Ojive fikk poeng fra Aurelius i Del ein artikkel   
    HERESY
  7. Like
    Ojive fikk poeng fra Aurelius i Del ein artikkel   
    Jeg har fått en del hat for å være venstresover "du snur alltid vekk fra meg", og jeg bare: "????". Jeg har alltid likt å sove på venstre
  8. Like
    Ojive ga poeng til Zmurph i Del ein artikkel   
    Lifehack: sov på andre siden av senga
  9. Like
    Ojive fikk poeng fra 02-snapper i Del ein artikkel   
    Jeg har fått en del hat for å være venstresover "du snur alltid vekk fra meg", og jeg bare: "????". Jeg har alltid likt å sove på venstre
  10. Like
    Ojive ga poeng til 02-snapper i Del ein artikkel   
    Fin tråd :-)
    Veit ikkje kor interessant det er for andre, men eg fann denne artikkelen om fordelar av å sove på venstre side. Såpass gode fordelar at ein faktisk bør vurdere å bli venstreliggar dersom ein ikkje alt er det.
    http://www.lifehack.org/356391/this-why-you-should-sleep-your-left-side-backed-science
  11. Like
    Ojive ga poeng til PingleHanne i Dagens Glade   
    142,5 kg mark
  12. Like
    Ojive fikk poeng fra Wildcard i Hjelp meg </3   
    Hei Lise
    Dette med motivasjon er høyst individuelt, og en av grunner til motivasjon daler er fordi motivasjonen var falsk i utgangspunktet. Man har sett på hva andre er blitt motivert av, hva de andre satt pris på ved prosessen/målet, og bare godtok det ukritisk selv. Du er nødt til å bruke litt tid på å finne ut hva som betyr mest for DEG, både nå og frem i tid. Det kan være selvfølelsen, helse, o.l.
    Du har jo et veldig konkrete mål:
    1) Gå ned 10 kg ned i vekt
    2) Få gratis brystreduksjon
    3) Slippe å ha vondt i ryggen
     
    Vektnedgang er enkel så lenge man finner kosthold og en treningsplan som fungerer for deg. Du har vel ingen hastverk, så da trenger du ikke et stort kaloriunderskudd eller en overdreven treningsplan. De aller fleste vil se bedring bare de kutter de verste sukkerbombene som sukkerholdig brus hver dag til hvert måltid (bare bytt til sukkerfri brus eller vann). Enkle valg hva aktivitet angår som feks gå til butikken istedenfor å kjøre, velge trappen framfor heis, gå turer og generelt holde seg i aktivitet. Den beste kombinasjonen er selvfølgelig om du implementerer det ovenfornevnte i hverdagen din, sammen med gjennomtenkte matvarevalg og mengder, OG trening i form av styrketrening, gruppetimer og/eller løping/sykling/kettlebelltrening. Alternativene er mange både hva kosthold og trening angår.
     
    Det første du kan starte med er å prøve å slappe av, roe ned tankene litt, og prøve å snu negative tanker over til noe mer positivt (og dermed produktivt). "Jeg hater kroppen min" -> "Det er denne kroppen jeg har nå, men jeg skal opparbeide meg en plan og følge den". Prinsippet er å ikke fokusere så mye på hva som gjør vondt her og nå, men på hva du skal gjøre for å bedre det og hvordan det blir når du har nådd målet og livet etter. Og vit at du klarer det. Du er god og sterk nok til å klare det, og det er det du skal nå: klare det.
     
    Kan du fortelle i detalj:
    - Hva du spiser (og gjerne sånn ca hvor mye) i løpet av dagen? Feks "to kyllingfileter, et par poteter og noe grønnsaker" (kun et eksempel, vær ærlig).
    - Om du har trent tidligere, hvordan, hvor lenge, hvor mye. (feks løping, en time, fire ganger i uken). Jeg ser at du har spilt fotball. Evt hvilken treningsform du synes er morsomt eller er minst kjedelig (fordi all trening kan være kjedelig en gang iblant).
     
    Min egen erfaring var å gå fra å spille dataspill 6 timer daglig hver dag (mer i helger), spise pølser, pizza, hamburgere, kebab og sjokolade, til å se ut som Zyzz (helt riktig), "rippa grisedigg douche som alle jenter sikla etter". Veien var tøff, og jeg var sulten ofte og hjernevaska meg til å si nei til veldig mye (sjokolade, øl, utemat, osv) og levde av kalorier selv jenter på underskudd ikke går på. Men dette var det jeg ville på det tidspunktet. Lav fettprosent, #veinz og abs. Jeg gikk ned 13kg på 12 uker elns. Så kom jeg til et punkt hvor fettprosenten var lav, men ikke SÅ lav, og jeg fant hele greia jævlig forfengelig så jeg fokuserte på styrke og prestasjon. For det meste. Flekser fortsatt i speilet på vei fra dusjen en gang iblant, men det hører til sjeldenheter. Jeg er mest opptatt av kilo jeg løfter. Så, som du kan sikkert se her, så er det en prosess hvor mål er flytende og jeg endret mine underveis.
     
    Jeg kan hjelpe deg så langt min amatørkompetanse strekker. Jeg er på ingen måte utdannet ernæringsfysiolog eller personlig trener, men jeg har erfaring fra egen vektnedgang og et par års trening (styrke), så det er det jeg har å dele  Om det blir for mye å dele med et helt forum, kan du gjerne sende meg PM. Det er bedre at du kommer igang enn at du ikke gjør det.
  13. Like
    Ojive fikk poeng fra LtdEdFred i Hjelp meg </3   
    Hei Lise
    Dette med motivasjon er høyst individuelt, og en av grunner til motivasjon daler er fordi motivasjonen var falsk i utgangspunktet. Man har sett på hva andre er blitt motivert av, hva de andre satt pris på ved prosessen/målet, og bare godtok det ukritisk selv. Du er nødt til å bruke litt tid på å finne ut hva som betyr mest for DEG, både nå og frem i tid. Det kan være selvfølelsen, helse, o.l.
    Du har jo et veldig konkrete mål:
    1) Gå ned 10 kg ned i vekt
    2) Få gratis brystreduksjon
    3) Slippe å ha vondt i ryggen
     
    Vektnedgang er enkel så lenge man finner kosthold og en treningsplan som fungerer for deg. Du har vel ingen hastverk, så da trenger du ikke et stort kaloriunderskudd eller en overdreven treningsplan. De aller fleste vil se bedring bare de kutter de verste sukkerbombene som sukkerholdig brus hver dag til hvert måltid (bare bytt til sukkerfri brus eller vann). Enkle valg hva aktivitet angår som feks gå til butikken istedenfor å kjøre, velge trappen framfor heis, gå turer og generelt holde seg i aktivitet. Den beste kombinasjonen er selvfølgelig om du implementerer det ovenfornevnte i hverdagen din, sammen med gjennomtenkte matvarevalg og mengder, OG trening i form av styrketrening, gruppetimer og/eller løping/sykling/kettlebelltrening. Alternativene er mange både hva kosthold og trening angår.
     
    Det første du kan starte med er å prøve å slappe av, roe ned tankene litt, og prøve å snu negative tanker over til noe mer positivt (og dermed produktivt). "Jeg hater kroppen min" -> "Det er denne kroppen jeg har nå, men jeg skal opparbeide meg en plan og følge den". Prinsippet er å ikke fokusere så mye på hva som gjør vondt her og nå, men på hva du skal gjøre for å bedre det og hvordan det blir når du har nådd målet og livet etter. Og vit at du klarer det. Du er god og sterk nok til å klare det, og det er det du skal nå: klare det.
     
    Kan du fortelle i detalj:
    - Hva du spiser (og gjerne sånn ca hvor mye) i løpet av dagen? Feks "to kyllingfileter, et par poteter og noe grønnsaker" (kun et eksempel, vær ærlig).
    - Om du har trent tidligere, hvordan, hvor lenge, hvor mye. (feks løping, en time, fire ganger i uken). Jeg ser at du har spilt fotball. Evt hvilken treningsform du synes er morsomt eller er minst kjedelig (fordi all trening kan være kjedelig en gang iblant).
     
    Min egen erfaring var å gå fra å spille dataspill 6 timer daglig hver dag (mer i helger), spise pølser, pizza, hamburgere, kebab og sjokolade, til å se ut som Zyzz (helt riktig), "rippa grisedigg douche som alle jenter sikla etter". Veien var tøff, og jeg var sulten ofte og hjernevaska meg til å si nei til veldig mye (sjokolade, øl, utemat, osv) og levde av kalorier selv jenter på underskudd ikke går på. Men dette var det jeg ville på det tidspunktet. Lav fettprosent, #veinz og abs. Jeg gikk ned 13kg på 12 uker elns. Så kom jeg til et punkt hvor fettprosenten var lav, men ikke SÅ lav, og jeg fant hele greia jævlig forfengelig så jeg fokuserte på styrke og prestasjon. For det meste. Flekser fortsatt i speilet på vei fra dusjen en gang iblant, men det hører til sjeldenheter. Jeg er mest opptatt av kilo jeg løfter. Så, som du kan sikkert se her, så er det en prosess hvor mål er flytende og jeg endret mine underveis.
     
    Jeg kan hjelpe deg så langt min amatørkompetanse strekker. Jeg er på ingen måte utdannet ernæringsfysiolog eller personlig trener, men jeg har erfaring fra egen vektnedgang og et par års trening (styrke), så det er det jeg har å dele  Om det blir for mye å dele med et helt forum, kan du gjerne sende meg PM. Det er bedre at du kommer igang enn at du ikke gjør det.
  14. Like
    Ojive fikk poeng fra HaKo i Hjelp meg </3   
    Hei Lise
    Dette med motivasjon er høyst individuelt, og en av grunner til motivasjon daler er fordi motivasjonen var falsk i utgangspunktet. Man har sett på hva andre er blitt motivert av, hva de andre satt pris på ved prosessen/målet, og bare godtok det ukritisk selv. Du er nødt til å bruke litt tid på å finne ut hva som betyr mest for DEG, både nå og frem i tid. Det kan være selvfølelsen, helse, o.l.
    Du har jo et veldig konkrete mål:
    1) Gå ned 10 kg ned i vekt
    2) Få gratis brystreduksjon
    3) Slippe å ha vondt i ryggen
     
    Vektnedgang er enkel så lenge man finner kosthold og en treningsplan som fungerer for deg. Du har vel ingen hastverk, så da trenger du ikke et stort kaloriunderskudd eller en overdreven treningsplan. De aller fleste vil se bedring bare de kutter de verste sukkerbombene som sukkerholdig brus hver dag til hvert måltid (bare bytt til sukkerfri brus eller vann). Enkle valg hva aktivitet angår som feks gå til butikken istedenfor å kjøre, velge trappen framfor heis, gå turer og generelt holde seg i aktivitet. Den beste kombinasjonen er selvfølgelig om du implementerer det ovenfornevnte i hverdagen din, sammen med gjennomtenkte matvarevalg og mengder, OG trening i form av styrketrening, gruppetimer og/eller løping/sykling/kettlebelltrening. Alternativene er mange både hva kosthold og trening angår.
     
    Det første du kan starte med er å prøve å slappe av, roe ned tankene litt, og prøve å snu negative tanker over til noe mer positivt (og dermed produktivt). "Jeg hater kroppen min" -> "Det er denne kroppen jeg har nå, men jeg skal opparbeide meg en plan og følge den". Prinsippet er å ikke fokusere så mye på hva som gjør vondt her og nå, men på hva du skal gjøre for å bedre det og hvordan det blir når du har nådd målet og livet etter. Og vit at du klarer det. Du er god og sterk nok til å klare det, og det er det du skal nå: klare det.
     
    Kan du fortelle i detalj:
    - Hva du spiser (og gjerne sånn ca hvor mye) i løpet av dagen? Feks "to kyllingfileter, et par poteter og noe grønnsaker" (kun et eksempel, vær ærlig).
    - Om du har trent tidligere, hvordan, hvor lenge, hvor mye. (feks løping, en time, fire ganger i uken). Jeg ser at du har spilt fotball. Evt hvilken treningsform du synes er morsomt eller er minst kjedelig (fordi all trening kan være kjedelig en gang iblant).
     
    Min egen erfaring var å gå fra å spille dataspill 6 timer daglig hver dag (mer i helger), spise pølser, pizza, hamburgere, kebab og sjokolade, til å se ut som Zyzz (helt riktig), "rippa grisedigg douche som alle jenter sikla etter". Veien var tøff, og jeg var sulten ofte og hjernevaska meg til å si nei til veldig mye (sjokolade, øl, utemat, osv) og levde av kalorier selv jenter på underskudd ikke går på. Men dette var det jeg ville på det tidspunktet. Lav fettprosent, #veinz og abs. Jeg gikk ned 13kg på 12 uker elns. Så kom jeg til et punkt hvor fettprosenten var lav, men ikke SÅ lav, og jeg fant hele greia jævlig forfengelig så jeg fokuserte på styrke og prestasjon. For det meste. Flekser fortsatt i speilet på vei fra dusjen en gang iblant, men det hører til sjeldenheter. Jeg er mest opptatt av kilo jeg løfter. Så, som du kan sikkert se her, så er det en prosess hvor mål er flytende og jeg endret mine underveis.
     
    Jeg kan hjelpe deg så langt min amatørkompetanse strekker. Jeg er på ingen måte utdannet ernæringsfysiolog eller personlig trener, men jeg har erfaring fra egen vektnedgang og et par års trening (styrke), så det er det jeg har å dele  Om det blir for mye å dele med et helt forum, kan du gjerne sende meg PM. Det er bedre at du kommer igang enn at du ikke gjør det.
  15. Like
    Ojive fikk poeng fra Inger-Lise i Dagens Glade   
    Jeg starter dagen med å ofre en kattunge til satan og slakte en liten landsby før frokost om jeg sover mindre enn 7 timer.
  16. Like
    Ojive fikk poeng fra Aurelius i Dagens Glade   
    Jeg ser ikke problemet.
    (Nei, @Brokkoli, jeg skal ikke være vanlig. Fuck vanlig  )
  17. Like
    Ojive fikk poeng fra Aurelius i Dagens Glade   
    Jeg starter dagen med å ofre en kattunge til satan og slakte en liten landsby før frokost om jeg sover mindre enn 7 timer.
  18. Like
    Ojive fikk poeng fra Tonje_86 i Dagens Glade   
    Ikke diss fetisjen min. Shit ass. Makan. Folk
     
  19. Like
    Ojive ga poeng til TonyMontanaSC i Dagens negative   
    Jeg fatter heller ikke vitsen.....
    Jeg ser at av kompisene mine, så er det drittsekkene som finner seg damer kjappest. Altså de som har flere damer samtidig, notorisk utro, behandler damene dårlig eller gir faen.
    Og jeg siterer en kompis: "Men så har dere jenter en uvane for å velge disse, for så å klage til kameraten som faktisk er interessert i noe mer, men som dere har plassert i friendzonen."
     
  20. Like
    Ojive ga poeng til kamilligram i Dagens negative   
    Jeg har prøvd å holde meg unna denne tråden, og heller vinkle alt negativt i ei positiv retning, men nå går det ikke mer, for nå har det rett og slett gått for langt! Jeg har akkurat lappet ferdig bakdekket på sykkelen min. Tett som pokker, tok vanntesten flere ganger uten en eneste lekkasje. Skrudde derfor på både dekk, bremser, gir og skjerm igjen. Men nå, nå er det faen meg flatt igjen. TSK!
  21. Like
    Ojive fikk poeng fra Audunss i Dagens Glade   
    Jeg starter dagen med å ofre en kattunge til satan og slakte en liten landsby før frokost om jeg sover mindre enn 7 timer.
  22. Like
    Ojive ga poeng til Brokkoli i Dagens Glade   
    Shit. Om jeg sover 6 timer en natt sutrer jeg hele dagen fordi det er for lite.
  23. Like
    Ojive fikk poeng fra Brokkoli i Dagens Glade   
    Jeg ser ikke problemet.
    (Nei, @Brokkoli, jeg skal ikke være vanlig. Fuck vanlig  )
  24. Like
    Ojive fikk poeng fra Inger-Lise i Dagens Glade   
    Ikke diss fetisjen min. Shit ass. Makan. Folk
     
  25. Like
    Ojive ga poeng til Natalie i Dagens Glade   
    Eg fekk sjukt kamel tå av det paret eg kjøpte :(
×
×
  • Opprett ny...