Jump to content

Mads Robin

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

About Mads Robin

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har vi noe tilsvarende som dette i norge: http://www.kraftrecipes.com/products/jell-o-pudding-instant-chocolat-774.aspx Altså pulver for å lage sjokolademousse , som er uten sukker og fett. Jeg har lyst å prøve å lage en slags propud ala som denne :
  2. Mo i Rana Rana Kraftsportklubb Klubben ble etablert i 1980 og holder til på Gruben i Mo i Rana (besøksadresse er Engliveien 3, 8610 Mo i Rana). Vi har 4-5 knebøystativ, 4-5 benkpress stativ og rikelig med markløft platformer. Alle stenger og skiver (10 stenger) er Eleiko. I tillegg har vi manualer samt diverse aparater som benpress, pecdec, legcurl, nedtrekk osv. Vi har til og med litt for de cardiointerrreserte med 2 spinnsykler og 1 romaskin. Pris per halvår (fom. 1/7) er 400,- for skoleelever og 800,- for resten, samt 200,- i depositum for adgangskort. Sist men ikke minst har vi 5 trenere i klubben som hjelper med teknikk samt oppsett av program for de som ønsker det. Kontaktperson er Morten Rygh ([email protected]) Hjemmeside: www.ranakk.no
  3. Vil du bli sterk? Holder du til i Mo i Rana og vil lære deg riktig teknikk i knebøy, benkpress og markløft? Eller er du bare nysgjerrig på styrkeløft? Bli med på Rana Kraftsportklubb's løfteskole 6. april kl. 1400 på Kraftsenteret. Påmelding sendes til [email protected] Påmeldingsavgift: 100,- https://www.facebook.com/events/606596292764079/
  4. Fin øvelse for å varme opp hofteleddbøyer er utfall, og da gjerne utfall med vekt over hodet noe som tvinger deg til å ha rett rygg under utførelsen. For andre gode varianter kan en f.eks. søke på Kelly Starrett og hip flexor stretch.
  5. Dessverre vil det nok ikke være mulig å løfte uten å være tilknyttet en klubb og med løftelisens i forbundet. Ser poenget ditt med at det kun er 2 måneder igjen av 2013, men vi må nok være streng på dette området. Du er velkommen som gjesteløfter når du får lisens. Forsåvidt har Mosjøen fått nyttoppstartet styrkeløftklubb, ta kontakt med Kristoffer Røstad Martinsen som er leder i Mosjøen SK http://www.mosjoen-styrkeloft.com
  6. Flott at det også blir styrkeløft miljø i Tromsø :-) Så noen bra løft fra dere på NM og vi fra Rana KK og Nordland passet på å heie godt på dere. Er dere kun studenter eller rekrutterer dere også ikke-studener?
  7. Jeg er klubbtrener i min klubb og på nye ferske utøvere har jeg de gjerne på 2 mengdeprogram først, altså ca 24 uker med mengde. Etter dette vurderer jeg å legge de opp på en oppkjøring mot et stevne eller test hvor de får visst og sett selv resultatet av grunnlaget de har lagt. Men utøvere kan godt hive seg med på stevner under mengdeperioden. Er bare å samle tunge løft fra uken før og etter til rundt et stevne. Hvis du også senker mengden litt 2-3 uker før stevnet vil de også få en liten formtopp på selve stevnedagen selv i et mengdeprogram. En ser jo også gjerne landslagsutøvere er med på flere stevner og mesterskap underveis i både mengde og oppkjøringen. Det handler ikke så mye om program til program men hvordan alt passer inn en årsplan som du skrev i tittel. I forhold til årsplan kan en f.eks. peke seg ut 2 viktige stevner (f.eks. NM og RM) og deretter plotte inn mindre klubbstevner underveis hvis ønskelig. Bare det å løfte på et mindre klubbstevne kan være god trening og er noe helt annet enn å ta tunge løft på trening.
  8. 10-reptrening i første omgang er greit for å løse opp muskulaturen og "nullstille" før en begynner med videre trening. Etter en ordinær oppkjøring mot et hovedstevne ligger det litt i programmet at man får en skikkelig formtopp, og da raser styrken i etterkant. Man kan føle seg sterk i noen dager, men baksmellen kommer.
  9. Hvis en er helt fersk så har jeg hørt det anbefalt å starte med et mengdeprogram eller 2, for å bygge opp kapasiteten. En helt fersk utøver vil uansett bygge opp styrke og få positive resultat av det. Således kan det være lurt for deg å starte på mengdeprogrammet når du er ferdig med nåværende oppkjøringsprogram. Et mengdeprogram er gjerne mer krevende og det kan kjennes som om du blir svakere, men når en senere bygger på med et oppkjøringsprogram så kommer resultatene. Ellers kan jeg anbefale deg å finne en styrkeløftklubb du kan melde deg inn i. Her vil du sannsynligvis kunne få hjelp til program av en klubbtrener.
  10. Jeg startet på såkalt Dietmar program i Februar 2012, og per julestevne i Desember 2012 hadde jeg økt med 25kg i knebøy, 25kg benkpress og 20kg markløft. Kan hende jeg hadde økt mer, men dette er hva jeg sto igjen med etter 9/9 godkjente løft. Tror dermed ikke at jeg hadde økt mindre i markløft, jeg bare var feigere her og tror nok jeg kunne klart 5kg mer her og klart 25kg økning også her. På denne tiden kjørte jeg igjennom 2 rene mengdeprogram, 1 kombinert mengde og oppkjøring og 1 rent oppkjøringsprogram. Nybegynner og Viderekommende programmene på styrkeloft er oppjøringsprogram. På forhånd før dette hadde jeg trent 6-7 måneder med Starting Strength 3x5 programmet til Mark Rippetoe. Vær tålmodig, de funker.
  11. Når du er i lokalene til etter stengetid og må slukke lysene og utføre markløft som sakte markløft for å ikke forstyrre beboerene i etasjen over! Like a ninja! Når du begynner å spekulere om treneren din har noe i mot deg og dette er ment som avstraffelse!
×
×
  • Create New...