Gå til innhold

Strølle

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 193
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    76

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    Strølle fikk poeng fra mihcaoj i enkel kaloririk frokost   
    De beste to kaloribombene jeg har brukt til frokost når det er ekstrembulking er:
    Nr 1: 
    Ca 160g havregryn, ca 5dl helmelk, ca 60-70g peanøttsmør og ca 100g jordbærsyltetøy.
    Da snakker vi omkring 1500 kalorier. 
    Nr 2: 
    4-5 brødskiver med masse peanøttsmør og nugatti og 4-5 glass med helmelk. Vær generøs med peanøttsmør og nugatti.
    Her snakker vi rundt ca 2500 kalorier. 
  2. Like
    Strølle fikk poeng fra yesicandoit i Livsstilforandring -> spørsmål   
    Den enkleste måten å justere kaloriinntak på er å spise det man vanligvis spiser og bruke målebånd og vekt, går cm eller vekt for mye opp kutter du bare vekk en brødskive eller en liten mengde av det du allerede spiser og ser hvordan det fungerer. Og justerer deretter. Og omvemdt om du går ned for mye, da legger du til litt mat.
  3. Like
    Strølle fikk poeng fra rudboy i Livsstilforandring -> spørsmål   
    Den enkleste måten å justere kaloriinntak på er å spise det man vanligvis spiser og bruke målebånd og vekt, går cm eller vekt for mye opp kutter du bare vekk en brødskive eller en liten mengde av det du allerede spiser og ser hvordan det fungerer. Og justerer deretter. Og omvemdt om du går ned for mye, da legger du til litt mat.
  4. Like
    Strølle ga poeng til SamGold i Fullkroppsprogram 4 x per uke (annenhver dag) - For mye trening? For lite?   
    Korrekt. Marginal styrkeøkning (skjønt jeg her er usikker på hvor mye av det skyldtes at øvelsene er nye) er noe jeg anser for å være et veldig bra resultat på diett, så det var ikke skrevet som en klage, men som en positiv kommentar. Er superhappy om jeg greier å holde på styrken.
  5. Like
    Strølle fikk poeng fra SamGold i Fullkroppsprogram 4 x per uke (annenhver dag) - For mye trening? For lite?   
    Dorian Yates hadde vel lavt volum, men ekstremt høy intensitet(altså tung belastning). 
    Når det har sagt, og du får unnskylde meg om jeg husker feil, men holder du ikke på med en vektnedgang? Og hvis så er tilfelle, så kan man jo ikke forvente seg gull og grønne skoger med styrkeøkninger hvis man slanker seg, da skal man vel stort sett være fornøyd om man klarer å bevare styrke? Og særlig ikke på kun 4 uker. Husk at styrke er ikke en lineær prosess. 
    Igjen, når det er sagt, så er nok kvaliteten på den treninga du gjennomfører viktigere enn at det er mange kule fancy øvelser. Er det sterkere du vil bli, så bør du heller analysere øvelsene dine, se etter svakheter, og velge ett arsenal av øvelser som angriper svakheter, noe som gjør at effekten av treningen din blir betraktelig større enn å kjøre biceps curl for å kjøre biceps curl. 
  6. Like
    Strølle ga poeng til Marcus Halberstram i Fullkroppsprogram 4 x per uke (annenhver dag) - For mye trening? For lite?   
    Jeg har sett på flere programmer menno har mekket for noen av sine klienter. En del av de ligger tilgjengelig her på forumet. Kan nevne tiwas, therese og sigvar (veit ikke hva han heter her). Menno tror jeg satte opp 7x helkropp i uka på therese, 6 på de andre. Nina Ross satte han visst på 2x dagen, 7x uka med helkropp. Så sammenlignet med disse... som menno anser advanced, trener du "lite". 
    Generelt er mitt inntrykk at menno setter opp svært høy frekvens på både treningsøktene og frekvens per muskelgruppe. Det har jo sin naturlige grunn i at dersom du skal nå et høyt nok volum med å trene 1 øvelse per muskelgruppe per økt, så må du ha høy frekvens. Menno setter vel gjerne opp sine program som øvelse 1a/1b/1c osv, slik at du supersetter f.eks bøy, benk og nedtrekk (en fordel med helkropp).
    Når det er sagt forstår jeg ikke poenget med å benytte seg av menno sine tjenester hvis du:
    1. ikke ønsker å følge opplegget hans
    2. ønsker å dedikere penger, men ikke tid til styrketrening
    Menno har vel sagt noe såpass corny som at enhver person kan oppnå sitt maksimale potensiale i løpet av 2-3 år med trening. Han er vel heller ikke av den oppfatning at volumet i løpet av en løftekarriere MÅ økes lineært fra lavt til høyt i takt med fremgang (fra lowest dose response og next). Hvis du ikke deler hans oppfatninger bør du derfor avstå fra å betale for tjenestene hans.
     
  7. Like
    Strølle fikk poeng fra SamGold i Fullkroppsprogram 4 x per uke (annenhver dag) - For mye trening? For lite?   
    Jeg syns nå det virker helt ok, for min del ser det ikke ut som ett veldig stort volum. Du må tenke arbeid per muskelgruppe, ikke totalt arbeid. Så i løpet av en trening så har du kanskje ikke løfta så veldig mye på feks skuldre. Beina tåler jo også mye mer juling. Høy treningsfrekvens har jo vist seg å produsere veldig gode resultater, man gjør mindre hver økt, men oftere. Hvis man da treffer med volumet i forhold til restitusjon så er jo høy frekvens i og for seg bedre. Med tanke på oftere stimulering av proteinsyntesen. Proteinsyntesen peaker etter ca 24 timer, og er nesten tilbake til normalt etter +-36 timer, så optimalt vil man jo trene akkurat nok til at man er restituert ferdig etter 36 timer, for så å begynne på nytt. 
    Men nå vet jo ikke jeg hvor mange sett/reps du har, og hvilke belastninger du løfter på, og treningsbakgrunnen din osv. 
    Høyere frekvens under diett er nok kanskje bedre, nettopp fordi man kan ha mindre volum hver økt, men flere økter, som gjør det lettere for kroppen å hente seg inn når kroppen allerede er på underskudd. Men vitenskapen bak det er jeg ikke 100% sikker på. 
    Men en lett måte å sjekke det på er jo bare å regne ut totalvolumet ditt på en uke med ditt gamle treningsprogram, og totalvolumet ditt på en uke med Menno. Så ser du jo fort hvor mye/lite som skiller. 
  8. Like
    Strølle fikk poeng fra SamGold i Smoothie med supermat og andre tilskudd for å maksimere helse?   
    Det er ikke noe mer praktisk enn å spise grønnsaker. Folkeopplysningen gjorde ett forsøk på Spirulina, og fant overraskende nok ut at det vil gi deg mer nytte og spise litt kål hver dag. Kål, som man får til 6kr/kg, kontra spirulina til 1300kr/kg. Supermat er ikke noe fantastisk produkt som gjør underverker mer enn andre grønnsaker, men det er ett fancy navn, det høres lukerativt ut. Det er nok mer enn psykologisk effekt basert på at tror på produktet, og derfor innfris også forventningene som er plantet i deg angående produktet.  
     
  9. Like
    Strølle ga poeng til Northsteel i Kalde fingre/tær av for lite fysisk aktivetet? Noen erfarigner?   
    Håper du ikke får kalde føtter da.
  10. Like
    Strølle ga poeng til NoBro i Hvor mye gram proteiner pr kg, anbefaler dere?   
    Du har jo fått svar 1000 ganger på alle dine spørsmål, kimtony.
  11. Like
    Strølle ga poeng til Broseidon i Treningsprogram på Bulk i Februar.   
    @NoBroKimTony=LarsErik!!!!
  12. Like
    Strølle ga poeng til NoBro i Favoritt bryst øvelse?   
    Det burde glede alle som har fulgt deg her inne å se at du har lært en del, og plukker med deg viktig og kritisk lærdom hva gjelder kosthold på din videre ferd, ihvertfall gleder det undertegnede - Alle som har oppnådd noe i det gamet her vet at kylling, brun ris og brokkoli er de tre STORE innen kosthold, og helt uunværtlig om du vil bygge masse eller komme ned på respektabel fettprosent, videre er også viktigheten av å mealpreppe dette og oppbevare det / frakte det i tupperwarebokser vel kjent, dette er teknikker og metoder som ikke kan skrytes av nok. 
    Jeg ville kjørt whey etter trening og kasein før leggetid, men kylling og brokkoli funker også før leggetid om du ikke har kaseinprotein tilgjengelig. 
    Husk å ikke innta karbohydrater etter 19:00 da all karbo inntatt etter dette tidspunktet lagres som fett. Før det kjører du brun ris til kyllingen og brokkolien som du skal spise i hvert måltid. Viktig med brun ris, all annen ris lagres som fett. Og hold deg unna hvit ris og grovt brød, dette er nono og usunt. 
    Splitten ser ok ut da det ser ut som du stort sett kjøre 1 gang i uka pr muskelgruppe, for husk: Hvis du ikke har trent slik at den aktuelle muskelen behøver nøyaktig 7 døgn på timen på å restituere seg så har du trent som ei kjerring, du er på riktig vei broder.
     
  13. Like
    Strølle fikk poeng fra HenrikWL i Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?   
    Husk at hvis du skal få mest ut av benk, så må du gjøre det på mandag, så kroppen skjønner at benkpress er viktig fordi du gjør den først i uka. Da får du mest protein i brystet og armer som gjør at du bygger mer muskler, bare ikke klem fingrene for hardt rundt stanga. Du vil ikke ha proteinene dit.
    En kompis av meg som heter Rick Piano sa at hvis man tar en 8 timers arm-økt så vokser armene 2 cm bare på en trening. 
  14. Like
    Strølle fikk poeng fra boltzmann i Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?   
    Husk at hvis du skal få mest ut av benk, så må du gjøre det på mandag, så kroppen skjønner at benkpress er viktig fordi du gjør den først i uka. Da får du mest protein i brystet og armer som gjør at du bygger mer muskler, bare ikke klem fingrene for hardt rundt stanga. Du vil ikke ha proteinene dit.
    En kompis av meg som heter Rick Piano sa at hvis man tar en 8 timers arm-økt så vokser armene 2 cm bare på en trening. 
  15. Like
    Strølle fikk poeng fra boltzmann i Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?   
    Ja, en kompis av meg prøvde, og nå har han 87cm store armer. 
  16. Like
    Strølle fikk poeng fra NoBro i Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?   
    Husk at hvis du skal få mest ut av benk, så må du gjøre det på mandag, så kroppen skjønner at benkpress er viktig fordi du gjør den først i uka. Da får du mest protein i brystet og armer som gjør at du bygger mer muskler, bare ikke klem fingrene for hardt rundt stanga. Du vil ikke ha proteinene dit.
    En kompis av meg som heter Rick Piano sa at hvis man tar en 8 timers arm-økt så vokser armene 2 cm bare på en trening. 
  17. Like
    Strølle fikk poeng fra NoBro i Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?   
    Husk å spise 6gram proteiner per kilo kroppsvekt hver dag, hvis ikke så er det ikke vits å trene, da bygger du ikke muskler. 
     
    Også, mange vet ikke, men hvis du kjører 20 sett med triceps/biceps supersett, 6 dager i uka så slipper man løs ett hormon kalt fokinhellm8 som tiltrekker fruktbare hunkjønn. 
    Siste tips er å alltid ta litt mer vekt enn du klarer, da lærer kroppen seg at den ikke klarer vektene den prøver på også blir den sterkere. Hvis kroppen klarer å løfte vektene så trenger den jo ikke tilpasse seg. Det er derfor man sier 'man må gjøre ting man ikke klarer, for å klare det til slutt'. 
    Vet heller ikke hvilke idiot som sa at knebøy 2 dager i uka er bra, alle vet at knebøy har sammenheng med blodpropp, hjerteproblemer og dårlig kne. Hvis du vil ha skikkelig beintrening så foreslår jeg: 
     
  18. Like
    Strølle ga poeng til Kjetil Larsen i Prolaps   
    Les denne artikkelen. Tar opp akkurat dette problemet, og årsaken til at tibia glir fremover.
    http://treningogrehab.no/knesmerter-i-forbindelse-med-styrketrening/
  19. Like
  20. Like
  21. Like
    Strølle ga poeng til NoBro i tipps til bra trenings prog   
    Jeg tror seriøst ikke dere to sammen på trening er en god idè...
  22. Like
    Strølle ga poeng til boltzmann i tipps til bra trenings prog   
  23. Like
    Strølle fikk poeng fra NoBro i tipps til bra trenings prog   
    Vi svarte vel deg ti tusen ganger i forrige threaden du laget. Jeg foreslår at du trener sånn du vil, lag ditt eget program, tren det programmet også får du lære på den vanskelige måten. 
  24. Like
    Strølle ga poeng til NoBro i Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?   
    Har du lagd deg eget program ? 
    Om du trener fullkroppsprogram eller en form for splitt er forsåvidt ikke det som er viktigst. Det viktigste er at du trener hele kroppen din og at du følger et kvalifisert program, dvs. et program som ikke du har lagd selv, det er du som kjent ikke kompetent til å gjøre. 
    Du behøver ting inn med teskje. Du behøver å få det sort på hvitt hva du skal gjøre. Aller helst burde du også hatt en person med deg som passet på at du ikke skadet deg selv når du gjennomførte øvelser, er det mulig å få til tror du ? 
    Meld deg inn på nærmeste senter.
  25. Like
    Strølle fikk poeng fra NoBro i Respekt for steroide-bruk?   
    Nå er der ikke sånn at alt av hormoner er så farlig heller. Det er stort sett misbruk som er farlig, men det gjelder alt. 
    Du kan si at steroider har ødelagt mange liv, men nå er vel alkohol verre en alt annet. Tror steroider havner langt ned på lista over farlige stoffer. Og i de fleste tilfellene det går gærnt med steroider så har det vel vært underliggende problemer fra før.
×
×
  • Opprett ny...