Jump to content

Mymy

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

About Mymy

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. tusen takk Blondina jeg skal prøve å spise mer (har allerede blitt flinkere enn før). Jeg elsker nøtter, så det skal gå nedpå hvertfall! Ellers så tror jeg som sagt jeg skal prøve å kutte ned på antall cardio økter, og heller ha mer fokus på gode styrkeøkter, hvor jeg kan gi mye av meg selv! skal jeg klare det er jeg nok nødt til å ha litt hvile også! viktig med kvalitet på øktene, istedenfor å trene for å trene! men dette blir nok en prosess for meg
  2. Oi!! her var skjedd mye ser jeg Først vil jeg takke for alle innspill og råd, ser det er litt diskusjoner fram og tilbake her med fettforbrenning/molekyler og litt sånn! Akkurat slike detaljer har jeg ikke satt meg så veldig inn i så tør ikke uttale meg så mye om det. Men trening, kombinasjon av cardio og styrke er noe jeg oppfatter som ett omdiskutert emne. Jeg veier 56 kg og er 164 høy, så annser meg som relativt normal egentlig Jeg er kommet veldig langt fra tankegangen som jeg hadde da jeg slet med spiseforstyrrelser, men noen uvaner henger jo så klart igjen, som f eks dette med mye cardio trening. Men jeg har ikke lengre "angst" for litt fett på kroppen, og som nevnt før synes jeg det er flott med former! Målet mitt er vel å bygge litt, jeg trenger ikke bli en super fit fitness modell (selv om det hadde vært supert ) men jeg vil balansere kroppen min, bygge og stramme opp. Slik som Zahir sier, så verken trenger/kan jeg se ut som en deffet fitness modell. Men jeg ønsker som sagt å ha fokus på å bygge kroppen min, og forme den. per idag så varierer kostholdet mitt litt, før var jeg mer "slavisk", og spiste det samme hver dag. Men en dag ser som oftes slik ut; Frokost; fettfri og sukkerfri blåbær youghurt med havregryn og rosiner (bruker youghurt istedenfor melk) Lunsj; skyr eller youghurt eller cottage cheese og en-to frukter. Middag; Laks med salat (andre middager kan være kylling og salat, grønnsakssuppe, kjøttboller i tomatsaus) Kvelds; liten blåbær youghurt og 1 knekkebrød med ost og skinke, samt frukt. mellom måltidene spiser jeg gjerne litt frukt/grønnsaker (gullerøtter). Jeg tror mitt problem ligger i fordeling av mat utover dagen, og gjerne at sammensetningen av næringsstoffer kan være litt skeiv noen ganger.. Jeg har noen ganger en tendens til å overspise til frokost og så blir lunsj ite eller ingenting, så blir det gjerne plutselig middag på en veldig sulten mage..
  3. er vel mer en vane (uvane til tider). Jeg trente veldig mye kardio da jeg var syk, og kjenner det er vanskelig å legge bort.. Men trener ikke så lange cardio økter, og ikke så hardt da. Men skal prøve å gå ned i antall kardio økter i uken, først til tre og deretter til to! kjenner kroppen min ikke klarer å bygge så mye når det blir mye kardio og styrke. Lett for at styrkeøktene ikke alltid blir så opptimale som jeg ønsker da..
  4. takk for nye innspill fra dere begge Jeg har siden jeg skrev dette innlegget blitt mer kjent med styrke trening og teknikk, men har forsatt mye å lære! I begynnelsen kjent jeg framgang, men nå har det stoppet opp! litt av grunnen tror jeg er at jeg ikke alltid er like flink å få i meg næring rett etter trening, samt at jeg tror faktisk at jeg trene litt for mye.. Ikke for mye i den forstand at jeg sliter meg helt ut, men jeg tror kroppen min blir "brukt" veldig mye, slik at jeg ikke får tid til å bygge kroppen min opp etter en økt. Per idag trener jeg kondisjon 4 dager i uken, og styrke 4 dager i uken. Dvs at noen ganger trener jeg to ganger for dagen, kondisjon på morningen og styrke seinare. Dette kan nok funke for noen, men jeg tror ikke jeg er flink nok med kostholdet for å drive på sånn, itillegg til at jeg slurver med å skrive ned treningen min, slik at jeg kanskje ikke alltid klarer å øke vektene- og da vil jo framgangen så klart stoppe opp! Skal forsette å prøve meg fram, og setter pris på alle råd og tips
  5. du har jo fått mye bra tips her! men spiser du veldig ensformig? det er veldig mange vitaminer som vi får i oss via frukt og grønt, fisk og kjøtt som nærmest er essensielle for hår, hud og negler! tenk litt på om du kanskje spiser veldig mye det samme, og at de matvarene kanskje ikke inneholder så mye av de vitaminene. Eller er jo hårtap ett klassisk symptom på stress, men stresser mye selv, og vet det kan være vanskelig å få bort! Jeg stresser uten at jeg er klar over det Men ett tips fra frisøren min ; ikke vask håret hver dag, ikke bruk for varmt vann, ikke så mye sjampo, vær heller raus med balsam. Og ta i noe før du børster det (leav in produkter), evt la være å børste det, og la det lufttørke
  6. så lenge de springer fra deg og ikke til deg, så er det vel ikke så farlig
  7. Det e veldig individuelt hva og hvordan huden din reagerer på når det gjelder maten. Noen hevder det har mye å si, andre merker ingenting! Men hvis du først har tendenser til uren/fet hud, eller lett får kviser kan det vi spiser slå ut på huden vår. Det vi spiser påvirker hormonene i kroppen vår, noen hormoner kan indirekte stimulere til mer fettstoff i huden. Prøv deg litt fram, du trenger ikke være redd for karbohydrater som er langsomme, men kan prøve å holde deg unna raske (dette gjelder jo egentlig ikke bare pga huden, men kan har mye å si for huden også). Ellers vil jeg anbefale at du tar omega 3, gjerne sammen med sink drikk mye vann! og spis sunt og godt, mat som har mye næring! Prøv å følg litt med, noen reagerer på e-stoffer, andre på melk! Håper det ordner seg!
  8. ja, sant det med nye vaner dannes saktere enn gamle forsvinner! men har liksom innsett at slik jeg trener nå ike e bra for kroppen! Må begynne å trene mot ett mål og resultat, istedenfor å trene av "frykt" og tvang.. Så må nok bli flinkere med kostholdet også! Derfor eg synes dette RYP programmet var så greit, der var liksom en liten "opskrift" på forhold mellom treningen og kostholdet! Men nå har jeg lest disse linkene dine også, veldig greit forklart! og mange ulike øvelser- gøy! Så må bare begynne ett sted, prøve meg litt fram, og heller begynne litt i det små! vurderer forsatt å kanskje spørre en PT om hjelp, men nå har jeg hvertfall mer inspirasjon og kunnskap som jeg ikke hadde for noen dager siden!
  9. takk, må bare sette igang med lesingen skjønner håper å komme igang med noe til neste uke!
  10. takk! får prøve meg litt fram, og se hvordan det går, må jo bare hoppe i det! er hvertfall motivert for endring! nei, det med magetreningen er jeg klar over e ganske bortkastet! magen blir jo brukt på mange av styrke øvelsene uansett! spiser nok litt feil også, mye og sjeldent, og noen ganger mye frukt og grønt, noe som"fyller" magen.. så.. Men har prøvd å lese litt, kom over dette RYP programmet/konseptet. Lurte litt på å prøve det, selv om det har kondisjon og styrke i samme økt. Tenkte det kunne være en grei start for en som meg, som har en del mentale sperrer (rutiner og tankegang som jeg har grodd fast i) og ikke kan så mye om skikkelig styrke trening.. men har du hørt noe om det, evt folk som har prøvd det? setter pris på svarene dine!
  11. Heihei! er ny her inne! men kom over profilen din! du ser jo super flott ut! kjempe motiverende for en jente som meg, som e ganske ny på denne siden!

    Jeg har trent en del år, men ikke så mye styrke! lurer på hvordan du legger opp treningen din? føler meg litt lost i denne jungelen av treningsprogram, tips, råd og info!

    1. Michelle-Iform

      Michelle-Iform

      Hei :) beklager så sent svar, hatt litt å gjøre og tatt meg en liten pause her inne. Veldig hyggelig å høre :) Fir å svare lettest mulig selv om du sikkert er godt igang allerede så kan du jo bla deg igjennom loggen min, der står alt fra jeg begynte å trene og hvordan treningene mine er blitt satt opp - håper det kan være til litt hjelp!

  12. tusen takk for raskt svar! målet er jo å bli sterkere og få mer muskler, men vil opprettholde litt kondisjon og ha litt fettforbrenning fra cardio treningen også! Men så du anbefaler ikke å trene de samme dag eller rett etter hverandre? hva om jeg hadde tatt en kort cardio økt om morningen og styrke senere? Jeg pleier ofte å trene veldig tidlig om morningen, da jeg e ett morgen menneske uten like hva bør jeg spise før en økt i så fall? Men det med magen føler jeg er at jeg har lett for å legge på meg der av en eller annen grunn, pluss at jeg drikker mye vann, spiser mye grønnsaker og kan nok sikkert bli litt oppblåst av det kanskje.. Men kunne jeg trent litt cardio før styrke øktene? en halv times tid, deretter styrke? eller vil det ødelegge?
  13. Heihei! Er en jente på 21 år som trenger litt råd og hjelp! Jeg begynte å trene i 15 års alderen, men utviklet etterhvert spiseforstyrrelser, trente altfor mye, spiste altfor lite.. Jeg fikk hjelp og er frisk! Selv om tankene noen ganger kan hviske meg litt i øret, har jeg alltid kontroll over dem. Jeg er vedlig opptatt av kosthold og trening, og synes dette er veldig artig og interessant! men min trening og rutine er ikke helt opptimalt! Jeg trener ca 4 ganger i uken, en time kondisjon, etterfullt av styrke i ca en halv time. deretter mage øvelser! jeg trener split program, men føler ikke noe framgang! Noe som ikke er så rart, med tanke på at jeg ikke har gjort så mye endringer på programmet de siste årene Jeg vil gjerne fokusere mer på styrken, slik at jeg kan få bygget litt kropp og strammet meg opp. Jeg har veldig tynne armer, og føler selv at jeg legger lett på meg over magen. Jeg synes det er kjempe fint med former, så vil gjerne legge på meg litt, men vil jo være fit! Er veldig glad i å trene kondisjons trening, men innser jo at jeg må fokusere mer på styrken, føler kroppen min nesten ser litt "feil" ut siden jeg er så liten i armene Det jeg vil er å få noen tips til hvordan jeg skal kunne kombinere styrke og kondisjon! kan jeg trene de i samme økt? eller bør jeg dele opp? Trener idag 4 ganger i uken, ca 1,5-2 timer hver gang. Målet er altså å øke muskelmasse, men forsatt være slank på de rette stedene (mage)! Vil bygge litt på lår, rumpe og armer, men må jo så klart styrke rygg og mage også. I mitt nåværende program vet jeg at jeg har for mye fokus på magen hver gang, holder sikkert på i 15-20 min med mage. kunne sikkert holdt med en-to øvelser.. men så e det den mentale delen da! gått i samme rutiner leeeenge nå! Håper på hjelp og tips! ps, deler opp dagene med 1 dag med ben, 1 dag overkropp, 1 dag rygg og litt triceps, og den fjerde økten blir ben igjen. alltid 1 time kondisjon først.
×
×
  • Create New...