Gå til innhold

Mymy

Medlemmer
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mymy

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. tusen takk Blondina jeg skal prøve å spise mer (har allerede blitt flinkere enn før). Jeg elsker nøtter, så det skal gå nedpå hvertfall! Ellers så tror jeg som sagt jeg skal prøve å kutte ned på antall cardio økter, og heller ha mer fokus på gode styrkeøkter, hvor jeg kan gi mye av meg selv! skal jeg klare det er jeg nok nødt til å ha litt hvile også! viktig med kvalitet på øktene, istedenfor å trene for å trene! men dette blir nok en prosess for meg
  2. Oi!! her var skjedd mye ser jeg Først vil jeg takke for alle innspill og råd, ser det er litt diskusjoner fram og tilbake her med fettforbrenning/molekyler og litt sånn! Akkurat slike detaljer har jeg ikke satt meg så veldig inn i så tør ikke uttale meg så mye om det. Men trening, kombinasjon av cardio og styrke er noe jeg oppfatter som ett omdiskutert emne. Jeg veier 56 kg og er 164 høy, så annser meg som relativt normal egentlig Jeg er kommet veldig langt fra tankegangen som jeg hadde da jeg slet med spiseforstyrrelser, men noen uvaner henger jo så klart igjen, som f eks dette med mye
  3. er vel mer en vane (uvane til tider). Jeg trente veldig mye kardio da jeg var syk, og kjenner det er vanskelig å legge bort.. Men trener ikke så lange cardio økter, og ikke så hardt da. Men skal prøve å gå ned i antall kardio økter i uken, først til tre og deretter til to! kjenner kroppen min ikke klarer å bygge så mye når det blir mye kardio og styrke. Lett for at styrkeøktene ikke alltid blir så opptimale som jeg ønsker da..
  4. takk for nye innspill fra dere begge Jeg har siden jeg skrev dette innlegget blitt mer kjent med styrke trening og teknikk, men har forsatt mye å lære! I begynnelsen kjent jeg framgang, men nå har det stoppet opp! litt av grunnen tror jeg er at jeg ikke alltid er like flink å få i meg næring rett etter trening, samt at jeg tror faktisk at jeg trene litt for mye.. Ikke for mye i den forstand at jeg sliter meg helt ut, men jeg tror kroppen min blir "brukt" veldig mye, slik at jeg ikke får tid til å bygge kroppen min opp etter en økt. Per idag trener jeg kondisjon 4 dager i uken, og styrke
  5. du har jo fått mye bra tips her! men spiser du veldig ensformig? det er veldig mange vitaminer som vi får i oss via frukt og grønt, fisk og kjøtt som nærmest er essensielle for hår, hud og negler! tenk litt på om du kanskje spiser veldig mye det samme, og at de matvarene kanskje ikke inneholder så mye av de vitaminene. Eller er jo hårtap ett klassisk symptom på stress, men stresser mye selv, og vet det kan være vanskelig å få bort! Jeg stresser uten at jeg er klar over det Men ett tips fra frisøren min ; ikke vask håret hver dag, ikke bruk for varmt vann, ikke så mye sjampo, vær heller raus
  6. så lenge de springer fra deg og ikke til deg, så er det vel ikke så farlig
  7. Det e veldig individuelt hva og hvordan huden din reagerer på når det gjelder maten. Noen hevder det har mye å si, andre merker ingenting! Men hvis du først har tendenser til uren/fet hud, eller lett får kviser kan det vi spiser slå ut på huden vår. Det vi spiser påvirker hormonene i kroppen vår, noen hormoner kan indirekte stimulere til mer fettstoff i huden. Prøv deg litt fram, du trenger ikke være redd for karbohydrater som er langsomme, men kan prøve å holde deg unna raske (dette gjelder jo egentlig ikke bare pga huden, men kan har mye å si for huden også). Ellers vil jeg anbefale at
  8. ja, sant det med nye vaner dannes saktere enn gamle forsvinner! men har liksom innsett at slik jeg trener nå ike e bra for kroppen! Må begynne å trene mot ett mål og resultat, istedenfor å trene av "frykt" og tvang.. Så må nok bli flinkere med kostholdet også! Derfor eg synes dette RYP programmet var så greit, der var liksom en liten "opskrift" på forhold mellom treningen og kostholdet! Men nå har jeg lest disse linkene dine også, veldig greit forklart! og mange ulike øvelser- gøy! Så må bare begynne ett sted, prøve meg litt fram, og heller begynne litt i det små! vurderer forsatt å kan
  9. takk, må bare sette igang med lesingen skjønner håper å komme igang med noe til neste uke!
  10. takk! får prøve meg litt fram, og se hvordan det går, må jo bare hoppe i det! er hvertfall motivert for endring! nei, det med magetreningen er jeg klar over e ganske bortkastet! magen blir jo brukt på mange av styrke øvelsene uansett! spiser nok litt feil også, mye og sjeldent, og noen ganger mye frukt og grønt, noe som"fyller" magen.. så.. Men har prøvd å lese litt, kom over dette RYP programmet/konseptet. Lurte litt på å prøve det, selv om det har kondisjon og styrke i samme økt. Tenkte det kunne være en grei start for en som meg, som har en del mentale sperrer (rutiner og tankegang som j
  11. Heihei! er ny her inne! men kom over profilen din! du ser jo super flott ut! kjempe motiverende for en jente som meg, som e ganske ny på denne siden!

    Jeg har trent en del år, men ikke så mye styrke! lurer på hvordan du legger opp treningen din? føler meg litt lost i denne jungelen av treningsprogram, tips, råd og info!

    1. Michelle-Iform

      Michelle-Iform

      Hei :) beklager så sent svar, hatt litt å gjøre og tatt meg en liten pause her inne. Veldig hyggelig å høre :) Fir å svare lettest mulig selv om du sikkert er godt igang allerede så kan du jo bla deg igjennom loggen min, der står alt fra jeg begynte å trene og hvordan treningene mine er blitt satt opp - håper det kan være til litt hjelp!

  12. tusen takk for raskt svar! målet er jo å bli sterkere og få mer muskler, men vil opprettholde litt kondisjon og ha litt fettforbrenning fra cardio treningen også! Men så du anbefaler ikke å trene de samme dag eller rett etter hverandre? hva om jeg hadde tatt en kort cardio økt om morningen og styrke senere? Jeg pleier ofte å trene veldig tidlig om morningen, da jeg e ett morgen menneske uten like hva bør jeg spise før en økt i så fall? Men det med magen føler jeg er at jeg har lett for å legge på meg der av en eller annen grunn, pluss at jeg drikker mye vann, spiser mye grønnsaker og kan n
  13. Heihei! Er en jente på 21 år som trenger litt råd og hjelp! Jeg begynte å trene i 15 års alderen, men utviklet etterhvert spiseforstyrrelser, trente altfor mye, spiste altfor lite.. Jeg fikk hjelp og er frisk! Selv om tankene noen ganger kan hviske meg litt i øret, har jeg alltid kontroll over dem. Jeg er vedlig opptatt av kosthold og trening, og synes dette er veldig artig og interessant! men min trening og rutine er ikke helt opptimalt! Jeg trener ca 4 ganger i uken, en time kondisjon, etterfullt av styrke i ca en halv time. deretter mage øvelser! jeg trener split program, men føler ikke
×
×
  • Opprett ny...