Gå til innhold

eroT

Medlemmer
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om eroT

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Men mister jeg ikke mye muskelmasse da da? Bør jeg ikke ha et bestemt kosthold med mye proteiner? For å opprettholde muskelmasse og samtidig miste fett? Er vel ikke gunstig å bare spise brødskive med hvitost til lunsj og kveldsmat hver dag? Og jeg vet ikke helt hvor mange kcal jeg bør ligge på. Rundt 2000?
  2. Gi meg link til noen kalkulatorer du anbefaler da.
  3. Hei! Jeg har trent i flere år, og har etterhvert fått ok med muskelmasse og har heller ikke så mye fett. Kanskje fettprosenten er på 15-16 %. Jeg tenkte likevel at jeg skulle forsøke å gå litt ned for å fjerne det lille som skjuler magerutene. Til 12 % kanskje? Eller 10 %? Det virker som at det jeg har av fett samler seg mest rundt magen, slik at jeg noen ganger føler at jeg får litt mage. Særlig hvis jeg står med dårlig holdning i tillegg. Nå leser jeg mye om at man skal ha så og så mange proteiner og kcal osv osv, men rådene varierer en del. Jeg lurer på om noen bare kan gi meg en
  4. Dette pulveret inneholder 50 % myse og 50 % kasein. Er Myoprotein så mye bedre enn annet pulver at det er verdt prisen på kr 798 for 3 kg? Nedsatt fra 998 nå. (Tidligere har jeg brukt Whey80 fra Gymgrossisten)
  5. Hei! Dette temaet har vel vært oppe noen ganger, men jeg starter en ny tråd likevel. Jeg vurderer å prøve kreatin for økt muskelvekst og styrke. Men jeg leser flere steder at noen har opplevd hårtap som følge av kreatin-inntak. Slik jeg forstår det finnes det ingen studier som har omhandler inntak av kreatin og hårtap direkte, men det finnes en studie som viser at kreatin fører til økning av DHT-nivået i kroppen. Forøkning av DHT-nivåene kan visstnok føre til hårtap for enkelte menn. Noe hårtap har jeg ikke lyst på. Hva er deres erfaringer og meninger rundt dette? Et par ar
  6. Takk for svar så langt! Jeg tror, som Kjetil sier over her, at det er nødvendig for dere å se bilder problemet for å kunne gi riktige råd. Det gjelder vel både meg og Krsitoffer. Men problemet er nok ikke så stort at det vises veldig godt på et bilde, men jeg kan se hva jeg får til. Knebøy går forresten fint for meg. Lårene ser likedan ut, hehe.
  7. Hei! Jeg trener styrke og har gjort det i noen år. Problemet er at på grunn av at jeg har stått, gått, sittet og båret feil opp gjennom oppveksten, så er ryggen min noe skjev. F.eks. vil en kiropraktor se at den ene skulderen er noe lavere enn den andre. Nå er det jo slett ikke uvanlig at man har skjevheter. De fleste har nok det i varierende grad. Problemet er at ryggmuskulaturen har utviklet seg noe ujevnt. Jeg antar at dette skyldes skjevheten. F.eks. er trapezius større på venstre side, men nedre del av trapezius på høyre side er større enn på venstre (og det synes særlig nå jeg
  8. Tusen takk for veldig godt svar! Jeg har lyst til å prøve ut dette! Men det er nok ikke så lett å gjennomføre. Vanskelig å få det nøyaktig. Finnes det en god app som jeg kan bruke for å regne ut dette fra dag til dag? Jeg har MyFitnessPal, men jeg vet ikke helt om den er noe særlig. Kan et alternativ være å fokusere på å senke fettprosenten først? Og deretter forsøke å bygge mer muskler?
  9. Hei! Det lugger mest i skuldrene når jeg tar brystøvelser. Benk er utelukket. Skråbenk går så vidt uten for mye belastning. Dips går ok hvis jeg ikke senker meg for langt ned. Men skulderøvelser går greit. Militærpress f.eks. Selv om jeg egentlig ikke kjenner så mye etter at jeg har tatt den øvelsen. Måtte google rotator cuff, men fant vel ut at det er en muskelgruppe. Kan du gi meg en link til den øvelsen du mente?
  10. Hei! Jeg er en mann på 27 år som har trent styrke i noen år, men får ikke de resultatene jeg ønsker. Jeg hadde fin fremgang i to-tre år, og så stagnerte det. For det første så klarte jeg ikke å øke belastningen på trening, og for det andre så fikk jeg ikke vekk det fettet rundt magen som skulle gi de magerutene som mange drømmer om. Jeg trente styrke 5-6 dager i uka. Det siste året har det vært minimalt med trening av ulike årsaker. Fettprosenten har dermed gått litt opp. Kanskje den er på rundt 17 % nå. De siste ukene har jeg begynt å trene skikkelig igjen. Ca. 5 dager i uka. I mo
  11. Hei! Jeg har trent styrke i ca. 3 år, men jeg innser nå at jeg er nødt til å gjøre noe med bevegeligheten for å ta nye steg. Blant annet sliter jeg med å få "kontakt" med ryggen når jeg trener pga. dårlig bevegelighet, da sannsynligvis i brystet, men kanskje også skuldrene. Jeg har egentlig ikke så god greie på dette at jeg vet nøyaktig hvor problemet sitter. Bevegeligheten hindrer i hvert fall fremgangen min, siden jeg ikke får trent enkelte muskelgrupper skikkelig. Jeg må også bruke støtte under hælene når jeg tar knebøy. Jeg skjønner at jeg må tøye, men problemet er at når jeg ikke
  12. Takk for gode svar! Spørs om det ikke er kostholdet som er problemet likevel da. Jeg får legge ned en skikkelig innsats der. Spise mer, og ikke minst oftere. Får bare håpe at jeg ikke får mage i stedet, haha! ;-) Jeg kan naturligvis prøve et nytt treningsprogram også, men jeg kan jo begynne med å endre kostholdet, og se hva det fører til.
  13. PHAT er treningsprogrammet for deg som vil bygge muskler - Fitnessbloggen Er dette et program jeg kan følge? Kjøre PHAT slik programet er? Kan det ikke være forskjellige øvelser da? Programmet i artikkelen er vel bare et eksempel? Kan jeg ikke kjøre de samme øvelsene jeg har kjørt? Ikke at det er veldig viktig å holde på dem. Jeg er 182 cm og ca. 77 kg. Kan godt hende at jeg spiser for lite. Selv om jeg spiser til jeg blir god og mett både til frokost og middag. Er i så fall de andre måltidene jeg må endre på da.
  14. Frokost: to brødskiver og 3 egg. En gang i blant blir det havregryn hvis jeg har dårlig tid. Lunsj: har vært en del brødskive med ost, makrell i tomat, diverse kjøttpålegg, eller laks, men har prøvd å lage salat med f.eks. tunfisk i det siste. Middag: varierer jo, men spiser en del laks (to fileter enten hele eller til wok) og kylling-retter (bruker to fileter), svinfilet x 2, pepperbiff x 2 (en del av de KIWI-helgetilbudene), ostesnitzel. Men blir også noen kjøttdeig-retter som f.eks. spaghetti og lasagne. Enkelte tirsdager blir det bare enkel middagsmat siden jeg ikke har tid til å l
  15. Hei, Jeg er en 25 år gammel mann som ønsker tilbakemeldinger på treningsopplegget mitt for å forbedre framgangen. Jeg har trent i ca. 2,5 år, 4-6 ganger i uken. I løpet av denne perioden har jeg endret på treningsprogrammet flere ganger. Det nåværende har jeg brukt i ca. ett år, men nå føler jeg at jeg har liten framgang. Jeg klarer ikke å øke i flere øvelser, og føler nesten at vektene er blitt tyngre. Jeg må innrømme at kostholdet har vært så som så i høst. Jeg spiser gjerne proteinrik middagsmat og frokost, men midt på dagen går det gjerne litt lang tid før jeg spiser slik at jeg bli
×
×
  • Opprett ny...