Gå til innhold

Mikey666

Medlemmer
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mikey666

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 29. april 1990
  1. Som et eksempel fra da jeg var i noenlunde lik form som trådstarter (10km på 42 minutter) hadde jeg en makspuls på 205 og en laktatgrense på 173. En kamerat av meg med noe bedre kondisjon, drøye minuttet raskere på 3000 meter hadde en makspuls på 202 og laktatgrense på 195. Noe som gjør puls og kondisjonstrening meget subjektivt. Etter min mening og erfaring så vil en person som har gjennomsnittpuls på over 180 uten å kjenne melkesyren og stivne helt være i stand til å ta en halvmaraton på mindre enn 2 timer. Men som sagt dette er spekulering. I tillegg synes jeg en puls på 170-180 uten å ta i
  2. Det stemmer på en prikk. Da er det derimot problematisk at hun bruker generaliserende språk både i kronikken og i overskriften. Dette ville gitt en C på grunn av språk alene da det virker uvisst om hun faktisk forstår metoden hun selv bruker.
  3. Det kan jo bare være at du ikke helt forstår koreansk/japansk film, men har visse problemer med noe av de du sier her for jeg føler det er litt problemer med internal consistency med noen av argumentene dine. Muligens jeg går i off-topic i en tråd i en off-topic seksjon men er såpass engasjert i film at man blir litt revet med. Og nei, jeg prøver ikke å være kranglete til tross for at jeg kanskje fremstår som det 1: Om plot skal være troverdig i form av realisme så kan vi egentlig legge ned 80% hele filmbransjen her og nå. Plot, filmer og tv-serier bør være troverdig innenfor de rammer de
  4. Da har du definitivt gått glipp av mye. Fantastiske skuespillerprestasjoner, et halveis orginalt plot, en helt ekstremt nerve og vilt god action med en fantastisk mangel av romantikk. Om man skal på asiatiske filmer så vil jeg anbefale de to andre filmene i "vengeance-trilogien" "Sympathy for Mr. Vengeance" og "Sympathy for Lady Vengeance". Ellers har man "Battle Royale" som sikkert har blitt nevnt (orginalen til Hunger Games, siden sistnevnte er en rip off), "City on Fire" (1987) (Orginalen til Reservoir Dogs,som også er en rip-off) og "Infernal Affairs"-trilogien (som er orginalen til T
  5. Hvorfor ikke heller øke med et par hundre kcal i døgnet og kjøre sånn program som fitness-utøvere og modeller bruker for å redusere vannmengden i kroppen. Grovt sett skal det være å drikke som faen fra dag "fotoshoot-7" til "photoshoot - 2" sammen med å ta visse oljer og drikke svært lite de siste 2 dagene før photoshooten.
  6. Finnes sikkert noen, meeen, 1 av 10 høres ekstremt ut.
  7. Er alle disse øvelsene på en dag eller de splittet opp i en dag med frivekter og en med apparater? Jeg er forøvrig enig med at kun 1 sett per øvelse er altfor lite. Da jeg har mekket program for helt newbie-kompiser (kun 3 år med idrettslinje og 8 år med styrketrening som kompetanse) så har jeg som regel startet med 2*8 den første perioden. Etter at de har fått trent inn teknikk og blitt bitt av treningsbasillen så har jeg mekket program med 3-5 sett som regel for de. Hvis de er systematisert som 2 treningsdager vil jeg i hvertfall økt med 1 sett. Forstår at det fort blir en ekstrem lang
  8. Jeg har tidligere kjørt en to-splitt med suksess. Bryst/Triceps/Skuldre og Rygg/Bein/Biceps. For øyeblikket føler jeg at jeg god progresjon med helkropp der jeg kjører den 3 ganger i uka. Basen er de tre store og militær eller Arnold-press ettersom hva jeg føler for. Så tar jeg 2-3 støtteøvelser på andre muskelgrupper. For eksempel dag 1: 2-3 ekstra rygg øvelser, dag 2: 3-4 bein/bryst øvelser, dag 3: 2-3 ekstra triceps/biceps/skuldre øvelser. Hvilke øvelser er litt lystbetont/tilgjengelighetsbetont. Tror nok at enkelte hardcore løftere rister på huet av en sånn type ad-hoc trening, men ko
  9. Om du ikke har råd til PT i forbindelse med hjelp på baseøvelser så er det noen måter å begynne å lære seg. 1: Sjekk ut videoer på nett, for eksempel her på FB. 2: Simuler øvelsene hjemme, gjerne mens du studerer videoene og beskrivelsene. 3: Stikk i jentehjørnet om det er noe der, eventuelt i frivektssalen på et tidspunkt med få mennesker. Start øvelsene med lavest mulig belastning, og gjør de sakte. Eventuelt så kan du få med ei veninne/godt bekjent som har trent en stund. 4: Når du har råd, bestill PT for å perfeksjonere teknikken. Ville anbefale å vente veldig lenge med å økte belastni
  10. Selvbilde er oppskrytt. Sosial angst er mer hvordan man tåler å få kritikk på egen person å gjøre. Kritikk på noe du gjør eller noe du ikke er flink til tåler folk som regel for det kan du endre/gjøre bedre/slutte med... Et nei er som regel en implisitt kritikk på deg, om du tåler å motta den eller ikke utgjør sosial angst eller ikke. Endre personlighet, utseende ol. er langt i fra umulig, men noe av det vanskeligste du gjør. Det fine som er med alkohol er at kritisk sans både om andre og deg selv blir redusert kraftig. Fra off topic til on topic. Nå har jeg riktignok dame, men å titte bor
  11. Jaja, i denne tråden her var det jaggu meg mye stigmatisering av både strippere og porno. Og for å si det slik skulle jeg hatt en privat hyggestund så er det ikke tråling av nettet for fitness-modeller og videoer av Lone Norås det første jeg ville lagt i google-søket mitt.
  12. Er det flere enn meg som tenkte Seinfeld, og master of my own domain da man så tittelen?
  13. Matte er aldri tåpelig. Og det er helt klart en unfair konkurranse, sistnevnte vinner i min bok. Sånn ontopic. Så lenge ikke titsa ser ut som et par partyhatter så er det ass all the way, lange bein er i tillegg en liten seier.
×
×
  • Opprett ny...