Gå til innhold

MiriamH

Medlemmer
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    MiriamH fikk poeng fra Nabcake i Tips til sunn og god mat? :)   
    Cottage cheese med søtpotet frites med litt sukkerfri ketchup. Det hørres nok ikke godt ut, men jeg lover! Det smaker helt sinnsykt godt Jeg skjærer søtpoteten opp i strimler og tar på litt salt. Inn i ovn på 200 grader i 30 min :-) 
  2. Like
    MiriamH ga poeng til Conquer i Periodisk faste   
    Støtter denne her. Kroppen føles mye bedre ut med første måltid kl12 og middag ca. kl20. Aldri hatt dårlig ånde, men så drikker jeg veldig mye vann og en kopp eller to kaffe daglig.
  3. Like
    MiriamH fikk poeng fra langaard i Periodisk faste   
    Jeg merket dette i begynnelsen, men etter som kroppen ble vant med å faste i 14-15 timer så ble det bedre Når jeg fikk dårlig ånde, så tok jeg meg en kopp kaffe eller en kopp te, men det var sjeldent jeg hadde dårlig ånde Dette er virkelig den beste måten for meg å spise på :-)
  4. Like
    MiriamH fikk poeng fra regnvær i Sommerkropp 2015 - hvem er med?   
    Jeg er meeeeed!
  5. Like
    MiriamH ga poeng til Friera i Ned i vekt til sommeren?   
    Ny dag. nye muligheter!


    (ikke meg, naturligvis)
  6. Like
    MiriamH fikk poeng fra StineJulie i Kostholdsplan   
    Jeg har også slitt med depresjon og gikk på medisiner for dette. Nå er jeg blitt bedre, og det som funker for meg er trening og et sunt kosthold Trening er en god terapi. Det som er viktig er å ikke ligge for lavt på kcal- inntaket. Det gjorde jeg når jeg slet med depresjon. Etter som jeg økte kcal- inntaket slet jeg mye med magesmerter, men det var fordi magen ikke var vandt med et større mat-inntak, men det kom seg etterhvert :-) Nå har jeg merket større forskjell på kroppen, føler meg sterkere, friskere og energi-nivået er på topp! Jeg ligger på 2000-2300 kcal daglig. Jeg vil anbefale deg å spise mye proteiner, som metter godt (kylling, karbonadekjøttdeig,tunfisk osv) også er det viktig å få i seg de rette langsomme karbohydrater og det rette fettet (umettet fett). Lykke til
  7. Like
    MiriamH fikk poeng fra 02-snapper i Kostholdsplan   
    Jeg har også slitt med depresjon og gikk på medisiner for dette. Nå er jeg blitt bedre, og det som funker for meg er trening og et sunt kosthold Trening er en god terapi. Det som er viktig er å ikke ligge for lavt på kcal- inntaket. Det gjorde jeg når jeg slet med depresjon. Etter som jeg økte kcal- inntaket slet jeg mye med magesmerter, men det var fordi magen ikke var vandt med et større mat-inntak, men det kom seg etterhvert :-) Nå har jeg merket større forskjell på kroppen, føler meg sterkere, friskere og energi-nivået er på topp! Jeg ligger på 2000-2300 kcal daglig. Jeg vil anbefale deg å spise mye proteiner, som metter godt (kylling, karbonadekjøttdeig,tunfisk osv) også er det viktig å få i seg de rette langsomme karbohydrater og det rette fettet (umettet fett). Lykke til
  8. Like
    MiriamH fikk poeng fra Aequitas i OK kosthold?   
    Hørres bra ut Jeg merket jeg hadde mye mer energi på jobb i dag også
  9. Like
    MiriamH fikk poeng fra Aurelius i Tilbakemld på kosthold?   
    Litt vanskelig å svare, når du ikke skriver opp mengder mat, din høyde og vekt?
  10. Like
    MiriamH fikk poeng fra Rudihaven i Har gått ned 30kg, vil ned i fett%, trenger råd angående kosthold   
    Gratulerer, veldig bra jobba
  11. Like
    MiriamH fikk poeng fra Stephanie F i OK kosthold?   
    Hørres bra ut Jeg merket jeg hadde mye mer energi på jobb i dag også
  12. Like
    MiriamH fikk poeng fra Knall i OK kosthold?   
    Hørres bra ut Jeg merket jeg hadde mye mer energi på jobb i dag også
  13. Like
    MiriamH fikk poeng fra BananArne i OK kosthold?   
    Heisann. Jeg er ei jente på 1.65 og veier rundt 60 kg. Målet er å gå ned i fettprosent, så derfor vil jeg bare få tilbakemelding fra noen som har peiling om kosthold. Jeg er en veldig aktiv person, og trener som regel hverdag, og har en fysisk arbeidende jobb. Treningen består av lange løpeturer, dansetrening, styrke, svømming, spinning, sykling osv. Kan trene opptil 2 ganger om dagen (før og etter jobb)
    Jeg jobber på sykehus (100%), så sitter omtrent en halvtime i løpet av en arbeidsdag på 8 timer, og det er i pausen

    Jeg spiser 6 måltider til dagen, utenom det jeg hiver i meg etter trening ;-)

    Kostholdet mitt består av:

    Frokost: Havregrøt (60g)

    Lunsj: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 1 eple
    Mellommåltid: 1 skyr og 2 speltlomper med skinke og sukkerfri ketchup
    Middag: 50 gram kylling-100 gram grønnsaker
    Mellommåltid:100 gram karbonadekjøttdeig/20 gram vårløk/30 gram sopp + sukkerfri ketchup
    Kvelds: 50 gram kylling + 200 gram søtpotet og 100 gram squash + 2 speltlomper laget av speltlompechips med ketchup + dessert (100 gram mager kesam med funlight + 20 gram bringebær) eller vaniljekesam + 100 gram melon mix)

    Etter trening: 20 g proteinshake- 6 g kakao-2 dl skummet melk + 2 riskaker med kokt skinke og sukkerfri ketchup


    Jeg har lagt til noen bilder, så dere kan se hva det dreier seg om

    Håper noen er villige til å hjelpe meg :-)


  14. Like
    MiriamH fikk poeng fra Regzine i Sunn og god mat   
    waow! digger bloggen din, så mange gode oppskrifter! Du får meg til å spise sunt
×
×
  • Opprett ny...