Gå til innhold

Pawz

Medlemmer
  • Innholdsteller

    87
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av Pawz

  1. Overkopp

    Benkpress

    Dips

    Chins

    Nedtrekk

    Pushdown m/tau

    Biceps curls? Hva med militærpress? :-)

    Underkopp

    Knebøy

    Markløft

    Benpress

    leg extension

    leg curl ... eller utfall et sted?

    Mage

    Er ikke så flink til dette med å sette opp selv, så må gjerne kommentere forslaget. :p Takk for at dere kommer med gode svar!

  2. Jeg er en jente på 22 år, 58 kg, 172cm høy, trener styrke opp til 4 ganger i uken.

    Vurderer å bytte til 2-splitt, så lurer på om dette ser greit ut?

    Dag 1 Bryst, bein og armer

    Knebøy

    Benpress

    Benkpress

    Dumbbell chest-press

    Dips

    Mage 3 sett

    Dag 2 Rygg og skuldre

    Markløft

    Skulderpress

    Negative chins

    Nedtrekk

    Stående roing

    Mage 3 sett

  3. Jeg er selv en kresen sjel :) liker heller ikke grønsaker, salat, eller er særlig glad i egg og fisk.

    Egg - hva med godt stekt speilegg med ketchup? Jeg er ikke særlig glad i egg selv, og liker ikke eggehvite heller. Men speilegg klarer jeg å spise.

    Cottage cheese/mager kesam - Ingen av delene er spesielt godt alene. Prøv å bland disse med sukkerfritt syltetøy eller annen søtning? Eventuelt helle på med mye bær, det er godt synes jeg. Liker også å bruke kesam som topping på pannekaker eller noe annet. Nå skal det sies at vanilje er mye bedre enn vanlig mager kesam. Vanlig mager kesam kan du blande med dipp, det er kjempegodt :)

    Havregryn - stek det! gjerne i cocosa og sukrin, da blir den skikkelig crunchy og søt. Kjempegodt i mager vaniljekesam og bær. Eller prøv det i vanlig yoghurt?

    Fisk - seifilet er utrolig godt, og stekt fisk er generelt mye bedre enn kokt synes jeg. Du kan jo prøve deg på fiskekaker eller fiskeboller selv om det ikke er ren fisk da :)

    Grønnsaker - ... det spiser ikke jeg heller. :-( Prøver sakte men sikkert å venne meg på salat da.

  4. Jeg har ikke snittet rundt nippel, men jeg har også begynt å reagere på micropore teipen.. og til meg er det bare 3 uker siden op. I mine papirer står det at hvis man reagerer på teipen kan man droppe teip for alltid og bare bruke alovera krem istedet :) Tilfelle silketeipen ikke funker kan du jo prøve med sånn krem istedet? :)

    Lurt, det nesten 2,5 mnd siden operasjon her nå. Arret er fint, men teipmerkene er ikke fullt så fine :p

  5. Det høres ut som om det kan bli til sår. Jeg kjøpte på Apotek1 tror jeg, den heter bare silketape. Billige greier, 25,- for en rull. Sitter dårlig da, men irriterer huden langt mindre enn papirtape.

    Okei, første jeg kommer til å gjøre i morgen da :-) Blir nesten litt nervøs jeg ja!

  6. Jeg har ingen snitt der, men mange andre steder, og jeg reagerer på micropore. Det går bort om du ikke får for store sår, men blir det blødende sår kan det jo bli arr... Bytt til silketape, den er mye snillere mot huden!

    Hvor får du tak i silketape? Er ingen sår i den forstand, men veldig tørt og rødt :/

  7. Dag 1 Bryst, bein og armer

    Knebøy

    Benpress

    Benkpress

    Dumbbell chest-press

    Dips

    Planken

    Dag 2 Rygg og skuldre

    Markløft

    Skulderpress

    Negative chins

    Nedtrekk

    Stående roing

    Planken

    Fikk det av ei på Fitnessbloggen, og trives veldig med programmet siden jeg stadig øker. Vet det ikke står noen reps og serier, så gjerne anbefal. Kjører som regel 5x5 eller 8x3, 4 ganger i uka. Det jeg egentlig lurer på er om noen kan komme med andre øvelser enn chins/pullups og dips? Det er ikke så alt for lenge siden brystoperasjon, så kjenner at disse øvelsene sliter og river litt for mye samt at jeg ikke klarer én, og treningssentret har ingen strikk eller hjelpevekt til å assistere.

  8. Hvis du tok under så vet jeg ikke om jeg kan gi deg noe konkret svar... Men jeg har gjennom hele prosessen opplevd at venstre bryst er mer ømt og healer mye senere enn høyre bryst. Puppeformen har forandret seg veldig! Den ene i en annen hastighet til og med, men nå er de symmetriske :-) Har hatt perioder med ømhet de første 4 ukene!

  9. Hvordan går treningen for deg nå? :)

    8 uker siden! Tok det veldig rolig og hørte på kroppen... Kan ta så og si alle øvelser utenom bøy, benk og tunge brystøvelser nå (er ikke sterk nok til chins eller dips uten assistanse enda)! Det stikker litt i venstrepupp hvis jeg er for hard, så tar det veldig med ro der. :-) men digger at jeg får til å trene tungt for det! Vært mye mark og strakmark på meg :-)

  10. Nå er det 2 uker og 5 dager siden operasjon. Er det da veldig dumt av meg å begynne sakte men sikkert å trene bein og ta små mageøvelser som ikke belaster armene noe spesielt? Jeg forsøkte en veldig lett treningsøkt med 4kg manualer i stuen i dag. Testet forsiktig ut utfall og knebøy, og kjente absolutt ingenting i puppene. Vurderer også å kjøre leg extension eller leg curl om jeg skal på treningssentret i morgen, samt rask gange i stigning. Klarer ikke å holde meg i ro. :eek: Er det dumt eller? :-)

  11. Ja, er jo nervøs, men på den andre siden ikke så veldig som jeg hadde trodd jeg skulle være. Tipper de fleste nervene kommer dagen før, men gleder meg egentlig bare veldig til å få det gjort :) godt å høre at du synes det gikk bedre enn forventet. Hvordan går det med deg nå da? Kjenner du smerte til vanlig?

    Kjenner ikke smerte nå, med mindre jeg gjør skarpe bevegelser med armene som jeg ikke skal :-) Det er ømt og smålig ubehagelig hvis BH'en gnir seg inn mot puppene, men ellers er det ikke noe som helst!

  12. Samme her, jeg tror jeg gruer mer mer til å være borte fra treningen så lenge, enn til selve operasjonen og smertene. Jeg har aldri vært gjennom noen slags operasjoner eller vært langvarig syk, så vet ikke hva jeg skal finne på i ukene framover. Sitte å se lese og se på tv hele dagen er liksom ikke helt meg :-P men vi må jo bare tenke at vi kommer sterk tilbake med mye motivasjon når vi er treningsklare igjen, også finnes det jo folk som er skadet og som aldri kan trene, så vi overlever nok de ukene der. Ukene fram mot jul går alltid fort føler jeg, så synes det er et bra tidspunkt å operere på :)

    4 dager igjen!!

    Åhh, tipper dere er passe nervøse? Jeg grudde meg også mer til de treningsfrie ukene enn selve operasjonen. Smerten var jeg nervøs for, men det gikk bedre enn forventet. Nå er det vel 2 uker to go før jeg kan trene veldig lett, og 4 uker til jeg kan begynne å komme på normalen. Det er 2 uker siden operasjonen :-)

  13. Ser at den ene puppen er mer fyldig og rundformet enn den andre, er det normalt? :-( ser til og med forskjellen. Nå er det 2 uker siden operasjonen, ble litt nervøs jeg! Håper at de bruker flere uker på å forandre fasong før den er "endelig" :p

×
×
  • Opprett ny...