Gå til innhold

rikke84

Medlemmer
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg har levd nesten 100% etter PSMF denne uken, men jeg tror jeg følger rådet som VOFF her nevner at jeg skal spise rett over tid i stedet for en ekstremdiett. PSMF har imidlertid gjort at jeg har gått litt mer ned denne uken. Jeg må jo si at jeg fortsetter i samme sporet, og det er mye med 10 kg som nå er minus et par kilo til. Vekten på treningssenteret har vært litt feil i utgangspunktet... de har byttet ut med en nyere og mer korrekt. Dette til min glede: jeg veier faktisk mindre enn jeg trodde i utgangspunktet. I tillegg så tror jeg at jeg har gått ned et par kilo den siste uken. Vekta vi
  2. Motivasjonen er ikke lett å holde oppe. Jeg tok av 10 kg ca. de første 6 ukene. Nå har det gått ytterligere 3 uker og det har bare sagt stopp de siste 3 ukene. -10 kg er for lite. Jeg må ned 50 totalt, og jeg ser at mitt første delmål tar lang tid å oppnå med denne fremgangen jeg har nå (som er fortsatt ca. 20 kg til). Noen råd til når alt stopper opp??
  3. Det har ikke direkte ført til overvekt, men jeg har spist for lite i perioder som igjen har ødelagt forbrenningen min. Eller så har jeg spist for lite til visse måltider, og mer til andre. Ikke så lett å forklare på noen få setninger, da det er som regel en kombinasjon av flere ting som har gjort at jeg er der jeg er i dag.
  4. Ingen problem at det ble litt off-topic - bra jobbet! Jeg føler også at magen har fått blitt litt for stor. Ikke sånn typisk øl-mage, men litt sånn ekstra fettlag all-over. Kjenner meg igjen på en del av før bildene til medlemmer her inne. Håper derfor jeg også får til like bra "etterbilder" som de andre. Det tror jeg da jeg var jo sånn før. Hvordan kunne jeg la det gå så langt? Apropos boost på selvtilliten, så er dette noe jeg har merket litt til selv. Er litt "meg selv" igjen, men merker at jeg fortsatt har en lang vei å gå. Jeg har ellers fortsatt "kun" gått ned 10 kg. Trener nokså li
  5. Ja, jeg står på. Har holdt på moderat fra begynnelsen av dette året, men siden midten av mai begynte jeg å øke treningen og fra midten av juni la jeg om kostholdet helt. Fantasisk at du har gått ned 24 kg da! Det er nesten mitt første mine to hovedmål. Jeg bruker også en del tid på fitnessbloggen for å finne info og tips. Magefettet kommer nok til å gå sist, men ser litt forskjell på magen allerede. Selv om jeg skulle ønske at det kunne gått enda litt fortere. Gleder meg til jeg igjen kan få kommentarer på at jeg er spinkel i ansiktet.. Hvor mange kg begynte du med og hvor høy er du forres
  6. Tredemølle dag i dag. Veldig sliten etter økten i dag... tok meg helt ut. I tillegg så er jeg litt støl etter styrketreningen i går. Litt nedtur i går da jeg veide meg og hadde gått opp en kilo... vet at dette varierer, så skal ikke veie meg på en uke eller noe sånt nå.. I tillegg så lurte jeg på noe: er det noen som har gått ned 10-50 kg her, som kan gi meg flere råd til hvordan jeg kan bli kvitt alt dette fettet jeg bærer på. Jeg har f.eks. aldri blitt kvitt nedre del av magefettet (ikke når jeg var veldig mye slankere for noen år siden en gang). Som Yngve skrev her inne på forumet: for
  7. Takk for det. Jeg merker at det hjelper å skrive her og at noen "følger" med. Da kan jeg ikke jukse Jeg har ikke "sprukket" enda. Jeg har spist litt ekstra noen få dager i løpet av de siste 6 ukene, og spist is og godteri som jeg kan telle på en hånd. Dermed så tror jeg at dette er noe jeg kan leve med over tid. Tror at mitt mål er realistisk. Gleder meg til første hovedmål: 96 kg. Har klart en tredjedel av første hovedmål. Så gir det et par-tre måneder til før jeg håper å ha nådd dette. Mitt mål er også å bli litt mer sporty og spesielt å stramme opp litt igjen.
  8. Flink du har vært! Ja, jeg fortsetter med det samme programmet (trener 3-6 ganger per uke enda og spiser ca. som nevnt oppe her) selv om jeg spiser usunt en dag eller to i løpet av noen uker. Det er jo noe jeg skal leve med over tid (har holdt på siden slutten av juni ca.) og det er ikke mye usunt jeg har spist. Om du har noen tips mottas de med stor takknemlighet. Jeg ønsker å gå ned i vekt og spesielt ned i fettprosent. Sliter spesielt med ekstra rundt midjen som jeg har lagt på meg pga. stress og inaktivitet. Jeg har fortsatt ikke gått ned mer enn 10 kg. Virker ut som om det står l
  9. Jeg har passert 10 kg nå, men går veldig sent nå føler jeg. Tenkte å legge enda mer om kostholdet. Mer proteiner, ellers tror jeg det er ok. Jeg ser at jeg har nevnt yoghurt og juice flere ganger, men det er i praksis kun en av hver max. per dag. Ang. frokostblanding: det er en med lite sukker i. Jeg får "ikke tid" til å få i meg noe annet til frokost da jeg sliter litt med å spise brødmat for tiden.. Ang. opplegg for styrketreningen. Jeg trente inntil for et par år siden veldig mye, og jeg vet dermed hva jeg skal gjøre mht styrketrening og kondisjonstrening. Jeg trener mye på tredemølle
  10. 118.3 kg viste vekten nå i helgen... trappetrinnet er over for denne gang. Fortsetter med samme program fremover. Styrke/kondisjon annenhver dag 6 dager i uken. Mat samme. Regnet ut at jeg spiste litt lite i dag. Rundt 900 kcal i dag.
  11. Takk for det siljeh94. Jeg gir ikke opp før jeg er i mål denne gang. Typisk hva jeg spiser: Frokost: 4-5 skjeer frokostblanding med skummet melk. Evt. et lite glass med juice (meierienes juice) Lunsj: salat med forskjellige ingredienser, må ha nok proteiner dvs. egg, kylling, skinke som er mager, noen få nøtter (cashew) Mellommåltid: Ja! yoghurt og frukt evt. bare frukt/grønnsak Middag: magert kjøtt/kylling med grønnsaker Kvelds: frukt, juice, youghurt eller lignende. Ikke mye mao. Trener typisk mellom halv åtte og ti hver kveld. Har en hviledag i uken.
  12. Jeg er en kvinne på 28 år og jeg startet på 128,5 kg for en måned siden ca. Aldri mer sier jeg bare! Den siste måneden har jeg spist riktig og jeg trener 6 dager i uken, annenhver dag med kondisjon og styrke. Mitt mål er i første omgang å komme ned på to-sifret tall dvs. 96 kg. Da er jeg under 30 i BMI og mitt endelige langsiktige mål er å komme ned i 80 kg eller noe mindre som vil si at jeg blir normalvektig. Jeg har lagt på meg pga. stress/psykologiske årsaker, for lite mat og at jeg har vært for inaktiv. Jeg var veldig aktiv dvs. trente minst 4 ganger i uken for noen få år siden, o
×
×
  • Opprett ny...