Jump to content

TrainGre

Members
  • Content Count

    71
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by TrainGre


  1. Hei, kort oppdatering.

    Etter jeg gikk opp cirka 10-15 kg i vekt så har jeg fått tilbake masse av håret mitt. Mye hår er fortsatt på vei tilbake da veldig masse små stubber er i hårfestet, det gjelder mao. hele hodebunn. 

    Jeg mistet over 50 % av håret diffust - så endelig er mye på vei tilbake!!! 

    Jeg tipper det tar 2 år til før ting blir "perfekt". Men ja, følte for å oppdatere her :)


  2. Den 1.12.2015 at 22.20, kl99 skrev:

    Vanskelig å si uten å ha sett deg

    Veldig god artikkel kl99. Jeg er sikker på at problemet ligger i artikkelen din (holdningskorrigering). Jeg føler meg mye lettere når jeg praktiserer forskjellige holdningmønster.

    Du skriver:   Hodets naturlige stilling når du står eller sitter, er cirka rett over brystkassen. Øynene og haken er horisontal, og hodet er ikke tiltet til en side

    Jeg tror hele mitt problem ligger der.


  3. Har siste halvåret begynt å kjøre veldig brede hang-ups. Før kjørte jeg mye vanlig i skulderbrede, men nå kjører jeg ganske bredt.

    Har økt veldig siste tiden! 

    Er dette god trening? Hva er å foretrekke ? Er dette god trening? 

    Trenger veldig mye rygg nå, for å kompensere for all rygg trening jeg har unngått i ungdomstiden ;) 


  4. Erfaringer med dette ja, som du ser i artikkelen.

    Hei Kjetil!

    Nå etter snart 3 år med masse problem, så har jeg funnet ut hvor hovedproblemet er. Det jeg gjør er å gjøre nakken så lang som mulig, det er det eneste som funker. Jeg har en veldig lang nakke i forhold til mange andre ser jeg.

    Kjenner det "bobler" i hodet når jeg holder hodet i den posisjon, så da MÅ det være noe der.

    Hva tror du ??


  5. Jeg hadde tynt hår og dun over hele kroppen, da jeg var syk! Nå har jeg tykt hår, duna er borte, og jeg er frisk

    Hei igjen!

    Var det slik at hårene som vokste på hodet var dun hår? Det er ihvertfall slik hos meg... Nå ser jeg masse nye hår langs hårlinjen, så antar det gjelder over hele hodet. Spesielt når jeg kjenner med fingrene gjennom så kjenner jeg mer hår der det for en stund siden ikke var noe hår :)

     


  6. Erfaringer med dette ja, som du ser i artikkelen.

    Kjetil, jeg tror det hele bunner i skulderproblem, at jeg belaster nakkemuskel (forover med kroppen) konstant fordi jeg rett og slett ikke er "vandt" med høyden min. Jeg er 189 cm høy, er klar over at det ikke er noe høyere enn folk flest, men jeg har alltid prøvd å "gjemme" meg litt i høyden, og det har ført til elendig holdning. Du ser det sikkert for deg? 

    Jeg tenker at skulderblad posisjon er avgjørende her. Hva tenker du? 

     

    Når skulderblada vender forover så blir det jo som du ser på bildet (42 lb). 

     

    8325157_orig.jpg


  7. Jeg må innrømme at jeg har vært innom alle mulige scenariorer for hvorfor dette har skjedd meg! 

     

    Jeg tror det har en kombinasjon av FHP og brystpusting. FHP vil jeg si er fikset, men ikke pustemønsteret. Jeg holder konstant inne magen og slepper den ikke fri, og dette påvirker igjen sternocl.stoid.

    Erfaring rundt det Kjetil?


  8. Å trene en muskel betyr ikke å strekke den, nei.

    Er begge like ille? Slik tester du den: vri hodet helt til siden, og bøy fremover (dvs frem mot magen) - stå imot med hånda. Dersom dette føles enormt tungt, så vil strekking bare gjøre den strammere og verre. Du kan trene den ved å ligge på ryggen og simulere testen ved å reise hodet på samme måte som testen, bare uten motstand.

    Dersom den virker meget sterk, så er holdningskorrigering tingen. Foreslår i så tilfelle at du leser over nakkeartikkelen min.

    http://treningogrehab.no/stammer-nakkesmertene-dine-fra-darlig-motorikk/

     

    Merker ikke så masse når jeg gjør dette, er mest når jeg legger hodet bakover og deretter legger det på siden. Kjenner den er stram på begge side helt opp til ørene. 

     

    Skal lese over nakkeartikkelen din!


  9. Jepp, det kommer også til å gjøre quasimodo stillingen sterkere. Vil anbefale deg å trene bakre del av skuldre for å trekke skuldrene bakover, og gjøre deg mindre stiv.

    Her har du en veldig god øvelse jeg anbefaler deg å legge til i treningsprogrammet for å trene bakre del av skulderen. Jeg regner med skuldrene dine på en måte også er litt framover lent?

    Denne øvelsen kan jeg jo gjøre hjemme også!

    Ja, skuldrene er veldig foroverlente som følge av "kontor"rotte syndromet, samtidig som jeg aldri har forstått at jeg er nesten 190 cm høy. Stor forskjell på det og 175 høy :) Har aldri helt godtatt høyden om du skjønner, derfor tror jeg dårlig holdning over veldig mange år er en konsekvens av dette.

    Husker allerede på ungdomsskolen at lærer sa jeg måtte rette meg opp, så allerede der sank jeg vel sammen....

    Merker at jeg synker i brystryggen hele tiden, så må prøve å rette meg opp der.

×
×
  • Create New...