Gå til innhold

BUD/s

Medlemmer
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Greia til Mo Farah da? Som i tillegg til å være primært 5000-10000m løper har bedre PB på 1500m enn Ingebritsen. Mo løper vel maraton og, sikkert ikke allergisk mot langkjøring
  2. Glemte å si før noen påpeker det. Ja, langrennsløpere holder på med distanser som i de fleste tilfeller er over 3km, men ta gjerne en titt på 3000m-tidene deres, de er vanvittig sterke. Poenget mitt er at de holder kanskje 80-90% av treningen sin i sone 1 og 2 ( seff mye pga av den store treningsmengden), så det viser at mye mengde har noe for seg. Henrik Ingebritsen blir nesten ikke vits å nevne engang. Han er en av verdens beste 1500m løpere, HELE livet hans handler om å løpe. Han tåler enorme mengder trening, og ikke minst hard trening. Han trenger kun konsentrere seg om trening, ingentin
  3. Greia er at både intervaller og langkjøring er viktig. Lengden på distansen du skal løpe og konkurrere i er selvsagt avgjørende når det kommer til hvor mange km de rolige, lange øktene skal vær. For å bygge bra kondis MÅ du ha rolige og lange økter innimellom, sånn er det bare. Det er de lange rolige øktene og mengden som skiller oss i fra toppidrettsutøvere. Det er dritt lett å bygge høy v02max, det er bare å springe intervaller hele tiden. Mange mosjonister har like bra oksygenopptak som F.eks Bjørgen og Johaug, men vi klarer ikke utnytte den på samme måte fordi vi i motsetning til de mang
  4. For et innspill, her har vi virkelig en ekspert!!!!
  5. Men du mener altså at hun skal springe 3000m vær eneste gang hun løper? Trene spesifikt?
  6. En ting til som kanskje bør nevnes. Du sier du sliter med beinhinnebetennelse. Du kan lett skaffe deg kapasiteten til å løpe fort på 3000m ved alternativ trening. Sykkel og svømming er din venner. Det er nesten så du ikke trenger mer enn en ren løpeøkt i uka om målet er under 15 min.
  7. Jeg ser lenger opp her du anbefaler å droppe langturen over 1 time. Har ikke samtlige treningsprogram til disse eliteutøverne inneholdt dette? Langturer er viktig, uansett om målet ditt er 3000m.
  8. Jeg vet ikke hvilke type intervaller du springer, men det som har fungert bra for meg er blant annet 400m, 2x6-8 eller 200 metere, her gjelder det å få inn mye mengde, så ikke kjør for fort 2x10-15. Ellers så er jo 3000m mye hat, stort sett vondt hele veien, bare åpne knallhardt.
  9. Men løfter du seriøst 200kg i knebøy? Blir ikke det norgesrekord for din aldersklasse i så fall?
  10. For meg ser det ut som du spiser alt for lite karbohydrater. Skjønner ikke at du har energi til å trene så mye. Jeg ligger på 9-10 økter selv i uka, og dytter i meg bananer, pasta osv hele tiden. Ser du spiser 1-2 skiver om kvelden, her kan du med fordel skru opp til 6-7.
  11. Skjønner ikke at noen gidder å kjøpe noen som helst tjenester fra den gjengen når man ser hvem som står bak.
  12. Spørs jo helt på hvordan du trener og. Jeg ville aldri anbefalt noen å ha lik prosentandel på karbohydrater og fett om de trener mye kondisjon f.eks.
  13. Tipper Lavrans rett og slett driter i syre skader på tennene. Han svømmer for å hevde seg i OL. Nye tenner kan alltids kjøpes, ikke like lett med OL medalje.
  14. Er det bare å modifisere det programmet der etter nivå elr? Jeg tar rundt 10-12ish pull-ups nå. Kan jeg bare kjøre 3 sett med 5 og neste uke 4 sett med 5 osv?
×
×
  • Opprett ny...