Jump to content

Flensen

Members
  • Content Count

    385
  • Joined

  • Last visited

About Flensen

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 05/24/1981
  1. Skal jeg gjøre. Blir litt rart å løfte så lett at alt går som en drøm uten at jeg sitter med krampe hele kvelden og natta. Nå regner jeg mez at tipset ditt funker og at neste gang jeg er oppe i det som er persen min nå så blir det som å løfte en boks med fiskeboller eller lignende.... ;-)
  2. Ok. Da antar jeg at jeg at jeg skjønner det. Jeg skal ikke være ute etter toppsettet med en reps, men fortsatt kjøre fem sett med inntil det som mest sannsynlig blir fem reps pr sett. Noen har kanskje tungt for det, jeg stiller meg heretter i den køen :-)
  3. Med høyreps, hvordan anbefales det da å kjøre settene? 8, 10, 12 reps og hvor mange sett evt? Har tenkt tanken på å bytte ut settene mine i det siste, men vet ikke hva jeg egentlig bør kjøre. Liker øvelsene, og ved å bytte ut programmet så må jeg jo sannsynligvis lære meg mange nye øvelser og trene teknikk igjen osv. Derfor kunne jeg tenkt meg å fortsette med fullkroppsprogrammet med samme øvelser og heller kanskje bare bytte ut antall sett og reps.
  4. Men, mulig jeg er fryktelig dum i nøtta ;-) Hvis jeg skal deloade som du sier, da utgår jo settene hvor jeg kjører 5 sett og jobber meg opp mot siste sett hvor jeg kun skal klare en reps. For hvis belastningen blir 50-80% av maksløft så vil jeg sannsynligvis klare flere reps i toppsettet.
  5. Punkt 1 - Spiser bra nok. Det er nok noe å jobbe med der. La om kosten da jeg startet opp for over ett år siden. Men er ikke sikkert jeg får i meg nok. Ligger stort sett på rundt 2500-3000 kalorier. Forsøker å få i meg nok proteiner til dette. Kan tenke meg at jeg ligger på ett sted mellom 1,2 - 1,5 gram proteiner pr kg kroppsvekt. Punkt 2 - Mener du da at jeg bør gå over til å kjøre flere reps pr sett? I de baseøvelsene i fyrstikkprogrammet så er det 3-5 sett a 1-5 reps. Mener du at jeg kanskje bør over til f.eks 3 sett a 10 reps? Punkt 3 - Dette forsøkte jeg med hell tidligere. Problemet med å senke vektene er jo punkt to hvor man skal jobbe seg opp mot et sett på kun 1 rep. Kunne det vært lurt å fortsette å kjøre samme øvelser, men at jeg tenker nytt når det kommer til sett og reps?
  6. Jeg kunne trengt noen tips/råd/veiledning til hvordan jeg bør legge opp treningen fremover. Har trent det såkalte fyrstikkprogrammet som jeg fant her, siden sensommer/høst. Før jeg begynte med det programmet trente jeg starting strenght. Jeg har trent med progresjon stort sett hele tiden og det har motivert meg stort. Det jeg har opplevd nå seinere tid er at jeg har stagnert, spesielt i benkpress og markløft. Det jeg da er ute etter er hvordan jeg bør legge opp treningen i disse øvelsene for å kunne fortsette progresjonen. Bør jeg forandre på sett? reps? andre øvelser som kan hjelpe meg? Bør jeg bytte ut hele programmet mot noe anne? I såfall hva?
  7. Jeg kjørte SS et halvt års tid og hadde kjempeprogresjon. Eneste jeg savnet med det programmet var litt mer fokus på markløft. Syntes det var lite med ett sett når jeg først skulle kjøre den øvelsen. Jeg fant et passende program her inne med navnet fyrstikkprogrammet (og nei, jeg er overhodet ikke tynn som en fyrstikk) og har trent det siden oktober med samme fokus på å øke vekter fra hver gang som SS fokuserer på. Det har gitt meg fantastiske resultater i markløft på bare noen måneder. Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg trur de aller fleste vil ha glede og nytte av å kjøre SS en lengre periode, og ikke kutte ut fordi man ser andre som holder på med B- og C momenter når det kommer til øvelser osv..... ( tips fra en fersking til en annen :-) )
×
×
  • Create New...