Jump to content

Øyvind M

Members
  • Content Count

    373
  • Joined

  • Last visited

About Øyvind M

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hvorfor er ditt program bedre enn det som Paul foreslår?
  2. Superenkel forskning: Kompisen min som ikke klarte en eneste kroppsheving hverken med overhåndsgrep eller underhåndsgrep. Prøvde jevnlig med negative, og med overhåndsgrep fikk han gode resultater, klarte 2 kroppshevinger etter ca 6 uker. Underhåndsgrep var det lite progresjon å spore. Tipper Raptorial har en forklaring på det...?
  3. Hehe, men om man tar utgangspunkt i at man ligger i balanse. 500kcal * 7 dager i uker = 3500 kcal i uken som skal tilsvare ca 500 gram fett? 500 gram * 52 uker i året = 26 kg. Det er en del. M Mulig han tenker på at forbrenningen reduseres, men så mye?
  4. Eksempelvis vil man gå ned 20 kg på ti år, om man spiser 500 kcal mindre hver dag. Halvparten av vektnedgangen vil komme det første året. Tilsvarende effekt kan man få av å være i moderat fysisk aktivitet én time hver dag i ti år. (min utheving) http://www.aftenbladet.no/sport/sprek/--Vi-ma-slutte-a-lyge-om-at-fysisk-aktivitet-gjor-oss-slanke-3657658.html
  5. Lovlig? Mener du anbefalt? Kroppen lager vitamin D av sollys, så det vil være rart å legge en begrensning på det. Wikipedia sier om anbefalingen: Anbefalt inntak er 7,5 mikrogram (300 IE) om dagen for barn fra to år og voksne opp til seksti år. For barn opptil to år og eldre over seksti år er anbefalt inntak 10 mikrogram (400 IE) om dagen
  6. Raptorial: Superenkel forskning viser at du har rett. Morfar var svært tynn i håret, mens far og farfar har manken i behold. Jeg må gå med lue om vinteren.
  7. Nettavisen har et innlegg om hvordan du går frem for å måle. Forbrukerjournalistikk på høyt nivå. Forøvrig spennende at de måler i slapp tilstand, håper de måler etter en fotballkamp i 2°C og regn.
  8. Jeg har skikkelig dårlig mobolitet i hamstrings, mangler 10-15 cm på å kunne ta i bakken. Dette hemmer meg litt på enkelte øvelser. Hva er den mest effektive metoden for å øke mobiliteten her? (Kan forøvrig nevnes at det er en familiesvakhet, begge brødrene mine sliter med det samme, mens alle andre ledd fungerer fint)
  9. Samboer (leieboer) som er livredd for å gjøre feil. Dette medfører at man ikke skifter lyspære. Feilsøker om tv-en faller ut. Kombiner det med en sterk aversjon mot å rydde så kan det bli ganske irriterende.
  10. Hørte "noen" (bro-science-alert) hevde at det hovedsaklig var eksentrisk arbeid som gav gangsperr, mens konsentrisk gav lite gangsperr og statisk ikke bidro i det hele tatt. Er dette noe som kan utnyttes i trening i særlig grad, og isåfall, hvordan? Edit: bommet på uttrykkene
  11. Ikke Lynard Skynard!? Synes du virkelig dette coveret er bedre? Kan godt velge et cover jeg og: http://www.youtube.com/watch?v=pJV81mdj1ic
  12. Lag en benk-formel heller...? Jeg likte ikke dette her. (løfter mer i benk enn i bøy)
  13. Hva er galt i å være medlem i Folkets strålevern!? Snart begynner dere vel å mobbe hatten min og :-(
×
×
  • Create New...