Gå til innhold

Liberaleren

Medlemmer
  • Innholdsteller

    257
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av Liberaleren

  1. Hvilket proteinpulver bør jeg gå for? Nybegynner og trener (styrke/utholdenhet) ca 3 ganger i uken.

    Du bør gå for mat. Jeg kan ikke se at noen som trener tre ganger i uken ikke skal klare å dekke proteinbehovet sitt gjennom vanlig mat, forutsatt et minstemål av innsats. Du kan doble antall økter og fortsatt dekke behovet ditt gjennom et riktig kosthold hvor du spiser nok.

    Om du ikke klarer å dekke proteinbehovet ditt gjennom mat, kan du vurdere et tilskudd. Men start med hva du spiser. Du finner mer velsmakende proteinkilder i matbutikken enn hos Gymgrossisten.

  2. Jeg er ganske sliten når jeg legger meg men klarer likevel ïkke å sovne før en god stund etter. Jeg er en relativt stresset person pga skolen og føler jeg ikke kan slappe ordentlig av for da blir jeg ganske sliten og tar lang tid for meg å hente meg inn igjen. Er litt urolig og anspent ja.

    Så bra at du fikk hjelp med dette, kanskje jeg skal teste det ut selv? Prøver å tenke meg at dette er bare en fase og at det går over, men når det har vart såpass lenge må jeg nesten få gjort noe med det.

    Søvnvansker kan potensielt ha betydelige effekter på livskvaliteten. Ikke nøl med å gå til fastlegen med dette. Det er mer enn god nok grunn. Melatonin er reseptbelagt, så legen må i så fall skrive det ut til deg om det vurderes som hensiktsmessig. Men du kan etterspørre det selv. Det er ikke gitt at du får tilbudet.

  3. Får ca 7 timer søvn hver natt og vet det er for lite. Har en ganske stressende hverdag med skole og masse prøver der. Takk for tips til pwo :)

    7 timer søvn i døgnet er ikke nødvendigvis for lite. For mange, særlig voksne, friske mennesker, vil det være nok. Hva som er nok er høyst individuelt, og varierer etter alder osv. Å føle seg slapp og trøtt må heller ikke nødvendigvis bero på mangel på søvn. For noen er det et tegn på at de sover litt for mye. Hva det kommer av i ditt tilfelle er dog umulig å svare på. For meg er 7 timer akkurat passe. For unge® i vekst og utvikling kan det være litt for lite.

    Mitt tips: ikke seg deg helt blind på antall timer søvn. Kvaliteten er minst like viktig. 6,5 timer sammenhengende søvn er bedre enn 7,5 timer med lett søvn og flere oppvåkninger.

    Og i tillegg: hvordan er du i leggesituasjonen? Hvordan er stressnivået? Føler du uro? Anspent? Bruker du lang tid på å sovne? Alt dette, og mer til, påvirker søvnkvaliteten. Om dette er et betydelig problem for deg bør du gå til fastlegen med temaet. For noen (inkl. meg) var det så enkelt som å få skrevet ut melatonin. Jeg vil dra det så langt som å si at det snudde livet på hodet i positiv forstand.

    Jeg har hatt søvnvansker over mange år så jeg vet hva jeg snakker om. PWO synes som en kortsiktig og lite hensiktsmessig løsning.

  4. Hei!

    Jeg ønsker å redusere fettprosenten litt, samtidig som jeg bygger muskler.

    I den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaringer med bruk av CLA som et lite hjelpemiddel til å oppnå dette. Anyone? =)

    Forskning viser at du bruker flere kalorier ved å spyle ned pengene dine i do pga. bevegelsene dette krever kontra inntak av CLA.

  5. Bwaahaha, tilrettelegging for mosjonistene og pensjonistene much? Alle dem som vil "trene" med bosuballer og sandfylte plastmanualer? Som om det ikke er nok parfymeluktende, popmusikkspillende barnehager for voksne, med kaffebar og barnepass, fra før.

    Nei, bytt til et treningssenter. (y)

    Midt i blinken for jentene i Nike fra topp til tå som trekker kølapp på gynekologmaskinen. Vi andre er bare i veien.

×
×
  • Opprett ny...