Jump to content

Sagka

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

  1. Lur noen nøtter inn i smoothien (jeg bruker både mandler, valnøtter og cashewnøtter). Jeg tilsetter også 1-2 spiseskjeer med linfrøolje og en spiseskje med kokosolje og noen skjeer med proteinpulver (og en hel del andre ting som banan, havregryn, ulike frøtyper, men tenker det kanskje vil fylle magen og mette for mye). Med nøtter og olje økes kalori-inntaket uten at du trenger å spise så mye av det. Frø som linfrø, sesamfrø og gresskarfrø kan kanskje være en idé å innføre i kosten (tror sesamfrø og gresskarfrø er ganske ufarlige å spise mye av. Linfrø skal man være mer forsiktig med, bruk bare 1-2 spiseskjeer i løpet av dagen. Linfrø inneholder blåsyre, og for mye kan gi forgiftning). Jeg mister helt matlysten av proteinpulver med tilsatt smak og søtning (får vondt i hodet og blir kvalm), så jeg bruker erteprotein og hempprotein. I shake tilsetter jeg noen skjeer protein (av begge) og et par skjeer 100 % kakaopulver. Jeg er ikke så glad i sterke smaker, så for meg smaker det helt greit. Andre kan kanskje synes det smaker helt forferdelig.
  2. Smoothie av blåbær, tyttebær, havregryn, gresskarfrø, linfrø, cashewnøtter, valnøtter, mandler, hempfrø, sesamfrø, erteprotein, hempprotein, kokosolje, linfrøolje og vann (hadde aldri klart å få i meg alt dette i fast form!). og så klart, en banan (ellers smaker det kjipt).
  3. Ev. kan det kan tenkes det er noe der du bor som du kan være allergisk i mot som slår sterkere inn på høsten (eller i de perioder der du er mer inne)?
  4. Noen forslag bare, basert på egen erfaring (så ta de med en klype salt): - Kutt ned på sukker (dvs. ikke spis godteri eller andre ting med høyt sukkerinnhold). - Kutt ned på glutenprodukter (f.eks. ikke spis butikkbakt brød, bak egne mer grove varianter av brød). - Forsøk å ta D-vit-tilskudd. - Gå igjennom kostholdet ditt (ser du har skriver du har problemer med det, men kanskje det kan være greit å få kostholdsråd fra noen som har mer ekspertise på intoleranse).
  5. Nåværende status: (ingen)

×
×
  • Create New...