Gå til innhold

daruma

Medlemmer
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av daruma

  1. åh den blir så stor forskjell på når man koker den på litt melk - om så bare halvparten av veskemengden :D anbefaler og litt sukker i samme med saltet - og at istedet for å koke det opp kort å sette det på litt tidligere (koke opp og skru ned på 2 og la det stå til den blir skikkelig tykk og god) :D!!

    Jeg syntes faktisk den på vann er ganske god jeg :D Også blir det jo magrere, som jeg syntes er et lite pluss :) Pleier også å skru den ned når den har begynt å koke ;)

  2. Veiedag i dag :)

    8.1.15 - 79,9kg

    12.1.15 - 78,7kg = - 1,2kg

    19.1.15 - 78,0kg = - 0,7kg

    Totalt siden 8.1.15 - 1,9kg

    Sier meg veldig fornøyd med det :) Har faktisk tenkt at tross for at jeg føler meg flink så har jeg ikke følt at jeg har lidd noen nød og mitt slankeforstyrra hodet har da tenkt at da kan jeg ikke gå ned... men joa :) Godt å kjenne noe endelig har løsnet og at jeg klarer å forandre livsstil OG gå ned i vekt uten altfor mange utfordringer :)

  3. 01.01.15: 77,8 kg

    09.01.15: 77,5 kg

    16.01.15:77,8 kg

    Tilbake til start.. ganske surt når jeg veide inn til 76,8 på begynnelsen av uka. Unnskyldningen er at jeg har epilepsi og vært utbrent i mange år, så får plutselige tilbakefall når kroppen blir belastet for mye. Er ikke i stabilisert medikamentelt heller. Så da gikk det som det gikk da, nok med å sitte oppreist og mat deretter :grumpy: Kjennes ut som kroppen er på god vei til å hente seg inn. Håper det!

    Høres tøft ut, ingen tvil om det. Du får bare stå på og passe på helsa først og fremst ;) Lykke til!

  4. Er det lov å skryte litt av seg selv?

    Jeg føler virkelig jeg har fått ryddet opp i hva jeg innser har vært dårlige måltidsrutiner. Nå har jeg nye rutiner (med bedre mat) og jeg kjenner det utgjør en enorm forskjell. Har også for første gang på så lenge jeg kan huske ingen problemer med å ta gode valg og takke nei til "nei-mat". Det er så motiverende, får bare håpe det gjenspeiler seg på vekta på mandag :) Ha en strålende helg folkens!

  5. Jeg satte meg mål om å løpe halvmaraton da jeg knapt kunne løpe 3 minutter uten å få åndenød og i april i fjor gjorde jeg nettopp det. Tiden var ikke helt kanon, men jeg løp hele veien som var mitt mål.

    Jeg tror det er fullt mulig å løpe en mil innen juni. Jeg anbefaler deg å begynne å løpe 2-3 ganger i uken. Det er mange programmer for nybegynnere der ute så det er bare å kjøre på. Utover det så tror jeg mitt beste råd er å ta det i det små og vær tålmodig. Resultatene kommer fort om man står på. Jeg startet med å løpe litt, gå litt, løpe litt... Etter en stund ble det mer løping og mindre gåing og til slutt bare løping :) Skriver foresten 2-3 da du ikke burde løpe noe mer når du er utrent, kroppen trenger litt tid til å henge i og få restituert seg.

    Riktig utstyr er viktig, men det ser ut som de andre har dekket det bra over her. Lykke til :)

  6. HAHAHAHA!!!

    Nei heldigvis er jeg fornøyd etter en gris med solid sukkerinnhold ;) - Og på kvelden foran tven er det en fantastisk belønning etter å ha syklet på jobb (i liten storm og -14, holdt på å fryse rynkan av meg) og desto medvind hjemover, såpass at jeg ble redd for helsa siden det gikk så fort på hard is med fokk- skavler tvers over som bremsa bedre enn skivebremsene på offroaden, OG en time på rulla til en episode av Dexter (y)

    Wow, da fortjener du uten tvil en gris ja :D

  7. Jeg har økt i styrke samtidig ja. Selv om jeg nok kunne økt mer om jeg ikke fokuserte på vektnedgangen samtidig ser jeg hele tiden fremgang på styrke biten. Vil påstå at 90% av mine økter har hatt fokus på styrke, men med mye bruk av fullkroppsøvelser som har gjort at pulsen er blitt holdt relativt høyt store deler av økten. Så går vel ikke under betegnelsen ren styrke trening, men la gå! Gjennomførte inbody test før jeg begynte å trene mer regelmessig og etter 6 måneder, og de viste vektnedgang på 19 kg men økning i muskelmasse, så var veldig fornøyd med det (bare ikke like fornøyd med at en del av kiloene er kommet på igjen etter skadene jeg pådro meg..).

    veldig imponerende og motiverende :) Godt å høre det er mulig å få til.

  8. Sikker på at du ferdig omstilt da? ;) Hvem sier du ikke ser smashing ut i bikini allerede nå sånn btw? Den "føle seg vel" er subjektiv og kan trenes på.

    Fokuset mitt angående vekta er ikke utseendemessig, det er bonusen. Jeg skal av praktiske hensyn ikke være 8-10 kg for tung opp fjellene på Mallorca, dødvekt som gjør turen opp fjellsiden tyngre enn nødvendig. Ettersom at kroppen min, pga kyssesyke for ett års tid siden som enda sitter i, krever nok mat og sunn mat som drivstoff for å fungere så optimalt som jeg får til så blir valget mitt litt enklere, men jeg kan ikke ligge i stort underskudd, da slår motoren seg av og jeg blir helt gåen.

    Jeg er langt fra å være omstilt, desverre. Derfor jeg erkjenner at det er vanskelig :) Kjæresten min sier at han ikke tror jeg kommer til å klare å gå ned i vekt før jeg klarer å gjøre noe med tankesettet mitt, og jeg vet han har rett. Mange år med å rakke ned på meg selv i prøverom og foran speilet sitter ganske dypt innprinta i skallen. Jeg ser ikke pr. definisjon smashing ut da jeg er 169høy og veier 80kg. Det meste har samla seg sånn at jeg er typisk pære og lite å rope hurra for.

    Når det er sagt er jeg veldig gira på å være i god form, ikke bare se bra ut. Jeg er veldig glad i å være aktiv og vil jo gjerne at fjellturene, svømmeturene og løpeturene skal bli enklere - å rett og slett føle meg sterk. Så jeg tar musesteg i riktig retning oppi hodet tror jeg.

  9. Mulig meg som har misoppfattet her, men om fokuset hovedsakelig ligger på utseendet. At du trener for å se bra ut, så er ikke det særlig motiverende i lengden. Kroppen har sjeldent en lineær fremgang, og kroppsfokuset blir stort. Erfaringen min er at det blir lett å sammenligne seg med andre og miste gnisten om fremgangen stagnerer litt. Så jeg har heller satt meg idrettslige mål, etter en mental ommøblering :) Kroppen blir bare en bonus ;)

    Du har jo rett, men det er vanskelig å stille om oppi tankemaskinen... Har også satt meg treningsmål framfor vektmål, men det forandrer jo ikke at jeg gjerne vil føle meg vel i bikini i sommer..

  10. For min del har det hele løsnet etter at jeg begynte med mye mer styrke trening. For min del handlet det mye om at jeg måtte gjøre en endring fordi jeg skadet meg og ikke lenger kunne opprettholde kardio treningen på sammen måte. Kiloene forsvant vesentlig fortere etter jeg begynte med styretrening, samtidg som kroppen ble mye strammere og mer markert under samme perioden. Så jeg anbefaler styrketreing, men er jo forskjelling hva som fungerer for den enkelte.

    Interessant :) Har du økt i styrke også? Og hvordan har du spist? Jeg har skjønt at de fleste treningsguruer mener at mest cardio og litt styrke (for å vedlikeholde de musklene man har) er den beste oppskriften, men veldig gøy å høre om det er andre veier til rom.

  11. Jeg har tenkt akkurat den tanken hver sommer selv. Og så blir jeg like skuffet over meg selv når sommeren kommer, og magen fortsatt er der... :/ Er snakk om 2-4 mnd med hardt arbeid, så er man i mål.

    Jeg strålte av selvtillitt da magen var mindre fremtredende i høst - fikk også masse komplementer. Jeg var svært nærme til å være helt fornøyd. :)

    Du får bare holde på den tanken og kjøre på for å få den tilbake :)

  12. Skal prøve å ikke gå ned i kjellern. :) Men det er skikkelig kjipt merker jeg.

    Husker at forrige jul holdte jeg vekta.

    Du har jo hatt en veldig god utvikling over mange uker i høst da, det er jo noe :) Blir stålkontroll på kalorene fra mandag på meg og. Vi får bare prøve å stå på :) Tenkte i dag at nå i januar har jeg virkelig sjansen... hver sommer tenker jeg "om jeg bare hadde begynt å ta fatt i ting i januar" når det er bikinitid igjen... i sommer vil jeg heller tenker "skit jeg er så glad jeg tok fatt i ting i år"

  13. Jeg er med på alt som heter sommerkropp, helårskropp og resten av livet kropp! Har lenge ønsket å gjøre noe med formen og nå over nyttår hadde jeg også gått opp enda mer. For et år siden veide jeg 6-7kg mindre så det er jo ganske tragiskt å tenke på. Kjenner klærne strammer og at ting mye er mer ukomfertabelt enn før.

    Veide meg inn i går og tok bilder (fysj og fy) og har prøvd å legge en plan i hodet for å klare å endre livsstil og ikke bare tenke slanking. Har også satt meg konkrete treningsmål framfor vektmål da jeg vet at disse målene ikke er kompatibelt med overvekt. Står jeg på kan formen være innen rekkevidde før sommeren :) Men da må jeg virkelig finne fram alt som heter selvdisiplin for jeg er skikkelig matmonster :lol:

    Prøver å spise jevnlig, noe jeg ikke har klart før. Teller ikke kalorier, prøver bare å holde meg til sunn fornuft og ikke lure meg selv. Treningen har jeg ganske god kontroll på. Løper mye og trener stryke for å opprettholde det jeg har av muskler :) Byggingen kommer når jeg har fått skrelt av litt fett :)

×
×
  • Opprett ny...