Gå til innhold

chili

Medlemmer
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Takk og takk alle sammen Har funnet motivasjonen og startet min nye livsstil med tacosalat i dag som var både god og sunn nå skal jeg prøve å få hoppet i treningsklærne og slutte å finne unnskyldninger Etterpå blir det å planlegge morgendagens måltider Jeg er ikke sååå opphengt i kalorier ettersom jeg ikke først og fremst vil ned i vekt men ja bli sunnere og strammere og få mer energi, men det er uansett greit å vite sånn ca hvor mye jeg får i meg, synes det er motiverende også å legge inn måltider på en sånn app jeg har, + at jeg tenker meg en ekstra gang om før jeg da spiser en sjokolade
  2. Et lite spørsmål til deg som sa at jeg antagelig burde ligge på 2000 kalorier per dag, skal jeg ligge på det samme de dagene jeg trener/ikke trener? Eller skal jeg trekke fra kalorier når jeg trener og så spise mer? Vet ikke alltid om jeg kommer til å få trent før kvelden faktisk er der..litt dumt å hive på med masse mat etterpå så sent eller? ? Vet det sikkert er dumme spørsmål, men spør likevel jeg....
  3. Takk Blir glad for litt skryt og ble enda litt mer motivert nå Det jeg ofte synes er vanskelig når jeg prøver å være sunn er at jeg blir så redd for å spise noe feil at jeg spiser minimalt eller bare det samme hele tiden så må prøve å lage meg en liste over mat som er ok eller noe sånt. Det du nevner her om planlegging er nok kjempelurt, bare føles som veldig tiltak, men ikke sikkert det er så ille når jeg først kommer inn i det. Synes jo det å lage middagslister for en uke slik vi gjør nå er et stort arbeid, så det å skulle planlegge ALLE måltidene på en hel dag høres mye ut MEN tror nok
  4. Tuusen takk Skal skrive ned nå og prøve å lage meg en plan etterhvert. Hva jeg spiser? Vel det begynner "normalt" på morgenen med grove knekkebrød med pålegg (som regel skinkeost, skinke, leverpostei eller lignende) + en kaffe eller melk. På jobb har vi normalt frukt og grønt + nøtter stående fremme så da er det lettere å få i seg i løpet av dagen, men nå på sommeren så har ikke dette vært der så da har jeg allerede rundt kl 10 blitt skrubbsulten og ofte kjøpt meg en yoghurt + banan f.eks. Allerede da kan jeg også få lyst på sjokonøtter og i verste krisefall: boller... Lunsj spiser jeg r
  5. Takk for at noen har svart meg Jeg er 31 år gammel, jente, 1,60 høy og 56 kg. Ønsker å gå ned noen kg samtidig som hovedfokuset er på å bli strammere og ikke så dvask. Med tanke på kostholdet er det også å spise mat som gir meg energi og overskudd, er veldig mye sliten og får en del søvnunderskudd pga barna så det er ofte vanskelig å greie å få trent. Prøver å trene styrke 2-3 ganger i uka. Liker også å jogge men er lenge siden nå.. Når jeg prøvde å legge inn på en slik kalorikalkulator endte jeg på bare 1400 kalorier om dagen, synes det høres lite ut? Jeg har store problemer med å kl
  6. Trenger hjelp til kostholdet mitt. Vil så gjerne bli sunnere og ikke ødelegge all treningseffekt med dårlig kosthold. Målet er å spise sunt både for helsa sin del, bli strammere i kroppen og for å få mer overskudd. Akkurat nå er jeg ofte slapp og sliten og ender opp i en ond sirkel med trøstespising :/ kort om meg: travel tobarnsmor, 1.60 høy 56 kg, trener periodevis styrketrening hjemme når jeg har overskudd.. Med andre ord ikke så ofte som jeg skulle ønske. Spiser ofte godterier særlig når jeg er stresset og som trøst på kveld fordi jeg er så sliten.. føler meg mye bedre å mindre oppblås
  7. Er det nøye om det er store eller små havregryn? Er det ene sunnere enn det andre??
  8. oi fikk motivasjon av å se på henne ja! fikk litt blod på tann må jeg si, skal da greie det jeg og!! håper bare jeg greier å ha disiplin nok. Og så er det kostholdet som feller meg..men nå skal jeg virkelig komme i gang.
  9. Takk for svar. Det legen min sa var det samme som du beskriver over men at de også kunne være ettergivende så lenge man ammet også, men aner ikke noe om dette jeg, bare det jeg har fått beskjed om. Føler meg ok i kroppen nå og hadde bare litt bekkenplager i svangerskapet, men kan jo starte forsiktig uansett. Ville jo trene under svangerskapet men fordi jeg ble innlagt på sykehus osv sier det seg selv at det ikke gikk dessverre så fikk ikke vedlikeholdt den formen jeg hadde. Nå føler jeg meg heelt ute både kondismessig og styrkemessig. Tenker et mulig nybegynnerprogram i jogging og et styrkepro
  10. Hei registrerte meg på sidene her i dag og har masse å lese ser jeg, men vil gjerne få satt i gang så raskt som mulig med trening..Er ei jente på 29 som er 160 høy og 54 kg, vil altså ikke spesielt ned i vekt, men stramme opp og starte med styrketrening. Har vært gravid (og mye syk i svangerskapet) så har ikke trent på evigheter. Nå derimot er jenta mi 8 mnd og det er på høy tid å komme i gang. Er litt "redd" for hard styrketrening da legen min sa at leddene kunne være litt myke pga amming så jeg måtte være forsiktig med trening..? Noe som har resultert i at jeg har blitt inaktiv istedet.. har
×
×
  • Opprett ny...