Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/10/18 in all areas

  1. 1 point
    Juliaa

    Romaskin-test

    Her er jeg ganske uenig. Vet med sikkerhet at de beste norske juniorene ror 2000m-romaskin på under 7:20. Jeg synes heller ikke 9:27 er en særlig bra tid, faktisk ganske dårlig. Det tilsvarer en hastighet på rundt 2:22/500m, det er noe alle klarer med minimalt med trening. ___ Dersom jeg var deg vill jeg ført fokusert på å forbedre teknikken. Tenk på at når du begynner taket er det beina som jobber, her ser jeg forferdelig mange som failer. Videre jobber du med ryggen, og til slutt armene. Veldig mange ror med armene gjennom hele taket, det er lite effektivt. De fleste er betydelig sterkere i bein og armer så du sparer mye tid om du klarer å bruke disse musklene mer effektivt. Siste delen av taket er det omvendt, her begynner du med armene som går ut først, fortsetter med ryggen og til slutt beina. Forsøk å ro så rett frem som mulig, slik at ikke energien forsvinner på veien. Et annet triks er å sette motstanden litt lavere, og heller ha høyere frekvens. Spesielt da du er jente og ikke veldig tung. Jeg vil tippe 4-6 kan være passelig motstand for deg. Sett den i alle fall ikke på 10(!). Av økter som raskt vil få deg i bedre roform kan jeg anbefale: 1) 2-3x2000m, P=3-4min. 2) 3x6min, P=2min. De første 3 minuttene ror du middels hardt, de neste 2 ror du ganske hardt og det siste minuttet ror du nesten på maks. Denne økten er ganske fin for du lærer deg å holde igjen i starten. 2000m er en ganske tricky distanse. De første minuttene kjennes alt veldig lett, men derifra og inn er det et helvete. Forsøk derfor å holde igjen litt i starten, men ikke så mye at du taper for mye tid. 3) 4x1000m., P=2min. Ro ganske fort i 750m, og full spurt i 250m.
×
×
  • Create New...