Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/11/16 in all areas

  1. 3 points
    FrkHoel

    Dårlig kosthold?

    Trening er aldri bortkastet uansett om kostholdet ditt ikke ser ut som det til en fitnessutøver. Helt normal mat med innsalg av "usunne" ting fungerer veldig bra for de aller fleste. Ditt kosthold er ikke det verste jeg har sett, men det har rom for forbedringer. Det som man bør tenke litt over er fordelingen av karbohydrater, fett, protein og fiber. Så hvert måltid bør altså bestå av en proteinkilder (kjøttpålegg, kjøtt, fisk, fugl, bønner, melkeprodukter osv.), karbohydrater (frukt, brødmat, grønnsaker, ris, pasta, poteter osv), fettkilde (smør, melk, ost, avokado, kokos, olje, feit fisk, nøtter) og fiber (kornprodukt, frukt og grønnsaker). Kalorier er også viktig, men mange tenker på kalorier som noe de helst bør unngå om de vil nå målet sitt, men sannheten er at de aller fleste som begynner å trene for å gå ned i fettprosent og/eller bygge muskler spiser altfor lite. For din del så er 1700 kalorier ganske lite, så om jeg var deg ville jeg økt til i hvert fall 2000 kcal på treningsdagene.
  2. 2 points
    Hei, nå har jeg endelig tatt meg tid til å skrive ned historien min bak den store vektnedgangen min eller i mine øyne er den stor. Det hele startet med en Match på selveste Hot or Not der jeg ble matchet med en av de fineste jentene som er de fleste gutters drøm haha. Men som de fleste gjør som syntes de veier litt for mye er å ta bilde når du står oppreist og bare av ansiktet sitt akkurat som jeg hadde gjort for å se kjekkest ut så man kan skjule det andre. Men som sagt så ble jeg matchet med en ganske så pen jente fra Vest kanten og da følte jeg et stort press et veldig stort press fordi hun drev med kajakk padling og hadde nettopp blitt tatt ut til landslaget og samtidig med alt dette skulle jeg starte på en videregående der idrett var greia og alle trent nesten uansett hvilken linje de gikk så da følte jeg presset kom enda mer. Så jeg startet med å legge om kostholdet helt jeg ga streng beskjed hjemme om at jeg bare skulle ha Kyllingfillet, ris, egg og brødskiver. De skulle heller ikke kjøpe godis til meg i helgene det hendte at jeg drakk litt pepsi iblant men det var ikke ofte. Jeg kjøpte også skolebrød i kantina nå og da men det hadde ikke så mye å si etterhvert. Så treninga startet rundt 14september 2014 og etter 2-3mnd så kunne jeg se litt forskjell men da kom jo jula og den gode maten kom på bordet hverdag.. Men jeg hadde plutselig begynt å ikke like den feite julematen mindre så jeg endte opp med å spise kylling når de andre spiste julemiddager. Etter jul så var det litt hardt å starte med hard trening igjen med det gikk seg til og etterhvert så ble jeg kjent med flere folk som trente på samme treningstudio og jeg hang meg på med de og begynte med litt mer styrketrening sammen med cardio treninga de kjørte jo så klart de 3baseøvelsene som da sikkert alle vet hva er men jeg nevner det selvom Markløft, Knebøy og Benkpress. Og alle vet jo at Benkpress er jo the shit rundt den alderen jeg var på da som var 17år. Jeg Prøvde meg bare på Benk og Knebøy fordi jeg ikke ville drite meg ut ved løfte feil på mark så jeg sa alltid at jeg hadde vondt i ryggen. På benk så satt jeg fast på 30-40Kg noe som er veldig lite i mitt hode så klart og jeg var skikkelig flau fordi jeg aldri gikk oppover noe som alle vil, men det viste seg jo at det kom jo etterhvert etter noen måneder. Rundt sommerferie start 2015 så hadde jeg gått ned 30kilo tror jeg og jeg var veldig fornøyd og fikk veldig mye skryt å det var noe jeg ikke likte fordi jeg egentlig er en veldig stille person som ikke sier noe. Men etter alle disse trenings øktene med alle disse herlige folkene så har jeg også begynte å snakke mye mer med de som trener på studioet. Det her var vel det jeg hadde å skrive er sikkert litt skrive feil men orker ikke å rette det opp..Det er ikke noe norsk eksamen heller.. Men nå så har jeg startet med styrkeløft og jeg løfter for Askim Styrkeløftklubb og har som mål å komme bli en av de beste innen styrkeløft. Her har du noen bilder. Øver til venstre sommeren 2014 Høyre Sommeren 2015 De 3bildene nederst er etter 1år med trening sånn cirka. bilde av ryggen ble tatt rundt 1des 5Mars 2016 ^ Sier bare en ting spis riktig og tren riktig så kommer det etterhvert Legg til andre fi
  3. 2 points
    okveine

    Fete rutiner på gymmet

    Partytriks observert på Fitness Express i går. En bro kjørte sett med knelende ab-wheel. Og spiste peanøttsmør rett fra glasset han hadde med seg mellom hvert sett.
  4. 1 point
    Dahlsveen

    Pulsklokke?

    Jeg har hatt både Polar, TomTom, Fitbit og Garmin og sistnevnte er jeg så absolutt mest fornøyd med. Jeg har brukt en Garmin Vivoactive siden september ´15 og kan anbefale den på det aller varmeste. Postiver: Fornuftig pris Lav profil Komfortabel å ha på (og sove med) LANG batteritid Veldig nøyaktig og hurtig GPS tilkobling (har aldri opplevd at den bruker mer enn 10 sekunder) Integrerbar med nesten alt av andre applikasjoner (Runkeeper, Strava, MyFitnessPal, Endomondo etc) Notifikasjoner fra telefon dukker opp på klokka (sykt greit hvis det ringer mens man er ute på tur) Skrittelleren funker selv om du har henda i jakkelomma når det er kaldt ute Svømmedistansen funker bra hvis du kalibrerer den først Pulsbeltet følger med i pakka og er mye mer nøyaktig enn optisk måler (bruker også mye mindre batteri) Skjermen er "skuddsikker" Bakgrunn og layout kan endres til nesten hva man måtte ønske gjennom Garmin Connect Har værvarsel på klokka, kan styre musikken på mobilen fra den og også bruke den med Garmin VIRB (video service) Vibrasjonsalarmen vekker deg LETT om morgenen Den har en "find my phone" funksjon som funker veldig bra! Du kan ha apper på klokken som viser deg f.eks hvor mange øl du har "tjent" per workout. Kul gimmick Åpen kildekode lar deg lage egne bakgrunner og apper. Enormt mange av disse å velge i! Kalender som minner deg på møter etc. Magnetisk ladestasjon som lader FORT! Negativer: Man kan lure skrittelleren hvis man pusser tenna lenge, tar oppvasken for hånd eller lignende Litt lav bakgrunnsbelysning på skjermen fra fabrikken (kan justeres opp) Kommer ikke på mange negativer med denne. Det må være et av de aller beste kjøpene jeg har gjort!!
  5. 1 point
    deasmil

    Sommerkroppen 2016

    Startvekt:97,0 kg20. Nov: 95,2 kg 27. Nov: 94,9 kg 04. Des: 93,1 kg 11. Des: 93,7 kg27. Des: 94,6 kg 01. Jan: 93,3 kg08. Jan: 93,2 kg15. Jan: 92,8 kg 22. Jan: 92.0 kg29. Jan: 91,9 kg05. Feb: 91,8 kg12. Feb: 90,9 kg 19. Feb: 90,4 kg 26. Feb: 89,8 kg 04. Mar: 88,4 kg 11. Mar: 88,3 kg Ned 8,7 kg Ser det har vært litt diskusjon her... Jeg personlig bestemte meg jo for å gå ned i vekt før jeg så denne tråden men tenkte at det kunne være koselig å ha en plass der man kan skrive ned fremgangen sin og følge med på andre og støtte å få støtte. Det har ingenting med at jeg såg denne tråden å tenkte heyy okeii jeg prøver til sommeren. Jeg kommer til å bruke mye lengre tid enn til sommeren og jeg drømmer om mer enn bare sommerkroppen men det er bare ett navn så hvorfor legge seg opp i det egentlig, folk skriver jo at de er her for forskjellige grunner. Når det kommer til hvordan man skal måle seg om man skal bruke speil, måleband eller vekt så er vell det opp til hver og enkelt. Jeg trives best med å følge med på vekten og jeg vet at om jeg går opp litt ene uken så er ikke det krise fordiom. Selfølgelig er det noen kan gå ned i kjelleren om vekten har en dårlig periode men man kan jo ikke ta alle under en kam. Folk er forskjellig. Bra jobba folkens Dette går jo riktig vei!
  6. 1 point
    Nortel

    Pulsklokke?

    Hadde en TomTom Runner Cardio med integrert optisk pulsmåler. Fin klokke og alt var egentlig perfekt bortsett fra pulsmålingen. På enkelte treninger er den pålitelig, men den rotet ofte. Viste for eksempel hvilepuls etter et intervalldrag og makspuls når jeg egentlig hadde hvilepuls. Det holder jo ikke! Kjenner fler som har hatt rare målinger med optisk pulsmålinger med klokker fra Fitbit og jeg personlig med klokken fra TomTom. Tror jeg hadde ventet til teknologien er mer moden med valg at pulsklokke med optisk pulssensor. Personlig bruker jeg V800 som jeg har bare gode erfaringer med. Eneste trekk er Polar Flow ( treningsprogramvaren ) og at den ikke støtter Endomondo eller Runkeeper. Min anbefaling Polar M400. Hvis budsjett går du for V800!
  7. 1 point
    VegaMaren

    Fete rutiner på gymmet

    På gymmet hvor jeg trener er det store garderober tilgjengelig for alle. Der er det mer enn nok garderobeskap til at man til enhver tid kan legge fra seg jakker og andre ting man ikke vil få bruk for iløpet av treningsøkten. Likevel er det alltid noen som synes det er vanskelig å separeres fra tingene sine, hvorpå et fenomen har oppstått; ulike kroker og benker inne på selve senteret blir nå flittig brukt som oppbevaringsplass for svære vinterjakker, proteinshakes, bilnøkler, sko-par og hverdagsklær (til irritasjon for oss som ønsker å benytte oss av nevnte benker). Uansett, nettopp dette fenomenet ble jeg vitne til her om dagen. En fyr valset ned i styrkeavdelingen, fullt påkledd i parkas og regnbukse, og begynte å kle av seg. Da han var klar til å starte treningen oppdaget han plutselig av hjørnet han antagelig hadde planlagt å legge fra seg tingene sine var opptatt og ser først litt småpanisk rundt seg - før han henger alt pent og pyntelig på smithmaskinen. I'm not even mad.
  8. 1 point
    Nikko21

    Dagens Glade

    Har stusset litt over egen fremgang i det siste. Følt at det har godt dårlig over en lengre periode. Men så satt jeg og bladde igjennom album på Dropbox og fant filmer som jeg tok i fjor, for ca 1 og 1 1/2 år siden. Dårlig teknikk på 80kg benk, elendig bøy på 85kg 5x5, sleit med 90 kg i mark. Det var deilig å se. Selv om progresjonen ikke går like raskt nå som tidligere er den eksisterende. Og når jeg da ser hvor jeg var for 1 år siden blir jeg topp motivert igjen! For 1,5 år siden sleit jeg med 85kg i bøy, i går tok jeg 120kg 5x5. På samme tidsperiode har jeg økt fra 90kgx5 tunge reps til 160 kg markløft, og 80kg med dårlig teknikk til 100kg 5x5 med god teknikk. Og: Jeg har fremdeles ingen six-pack, men jeg har mye bedre holdning, mer selvtillit og et mye mer avslappet forhold til meg selv og min kropp! TTT=Ting tar tid. Går det vanskelig en periode, er det lurt å se på progresjonen i det lange løp, ikke bare siste måneden.
  9. 1 point
    Broseidon

    Sommerkroppen 2016

    Det er din mening, trenger ikke være min:D La oss stoppe her før denne tråden blir en Zharoon/broseidon tråd. PS: Jeg tror du følger meg på YT btw(Y)
  10. 1 point
    QueenWinther

    Dagens Glade

    Første jenta i norge til å ta Master of Sport-tittelen, antakeligvis eneste jenta i skandinavia i -58 som har den. Olga, i am coming to get yoooou
  11. 1 point
    SterkBalanse

    Dagens Glade

    Etter kun å ha trent frontbøy det siste året, gikk 80 kg Knebøy som en lek i går! Deilig å kjenne at jeg også har mer inne😆 Perset også med 45 kg militærpress to ganger i går! Hurra 🎉🎉
  12. 1 point
    02-snapper

    Dagens Glade

    Tidligere start på PT -karrieren enn antatt :-)
  13. 1 point
    larsdx

    Sommerkroppen 2016

    Slenger meg på her. Jager vel egentlig syklistkroppen, ikke sommerkroppen, men tidshorisonten blir jo omtrent den samme. 85.8 kg 2016-03-05x 87.5 kg 2016-02-28x 88.4 kg 2016-02-21x 89.4 kg 2016-02-20x 90 kg 2016-02-19x 88.9 kg 2016-02-13x 90.3 kg 2016-02-06x 91 kg 2016-01-30x 92.4 kg 2016-01-23x 94 kg 2016-01-18x 93.2 kg 2016-01-16x 95 kg 2016-01-14x 97 kg 2016-01-09x
  14. 1 point
    Ulrich A

    Sommerkroppen 2016

    Startvekt: 124,4 kg - 16/1-2016 Vekt den. 06.02.16 - 122,8 kg Vekt den. 13.02.16 - 120,6 kg Vekt den. 20.02.16 - 117,8 kg Vekt den. 27.02.16 - 114,7 kg Vekt den. 05.03.16 - 115,1 kg Samlet nedgang 9,3kg
  15. 1 point
    Swålruz

    Dagens Glade

    Sjokoladepudding til kvelds + ny episode ASOT som allerede har blitt hørt i hjel
  16. 1 point
    Prinsesse

    Dagens Glade

    Suuuuuperbra økt, en flaske hvitvin ventende i kjøleskapet til senere og ny sesong av House of Cards
  17. 1 point
    Broseidon

    Sommerkroppen 2016

    Hvorfor er dette feil egentlig? Hva som motiverer og får folk til å tikke er vel individuelt, eller? Jeg er ikke personlig engasjert i denne tråden, men så lenge folk trener og spiser bra synes jeg det er positivt. Til resten sv gjengen her inne, stå på. Artig å følge med:)
  18. 1 point
    QueenWinther

    Dagens Glade

    ser ut som hun fra Brave etter noen timer hos Tendenz hårpleie (': Dessuten er det en økt igjen før årets konkurranse-sesong er i gang! Oppcarbings-uke.
  19. 1 point
    M. B.

    Sommerkroppen 2016

    Henger meg på! Trente i Januar (som alle andre), men ikke i Februar - så da meldte jeg meg på halvmaraton for å få opp motivasjonen og kom meg på trening! Slet med benhinnebetennelse og deretter kneet; så denne gangen er det snakketempo i oppkjøring, variert program og mye pause - så følger sener og ledd med fremgangen Veier meg ikke ennå. Trodde jeg hadde gått opp 2-3 kg i November, så var det 7 kg (kjøpte nye ski, så måtte veies der). Men sånt skjer - vil jeg tro. Men er ikke motivert til å gå på vekten Dette blir bra - RT jogg i dag. Satser på annen-hver dag Og litt Yoga + innimellom
  20. 1 point
    frkangel

    Sommerkroppen 2016

    Startvekt: 106,1 kg Dagens vekt: ( 13.04.15 ) 106,1 kg Dagens vekt: ( 20.04.15 ) 104,6 kg Dagens vekt: ( 27.04.15 ) 102,8 kg Dagens vekt: ( 04.05.15 ) 102,6 kg Dagens vekt: ( 11.05.15 ) 100,9 kg Dagens vekt: ( 25.05.15 ) 100,7 kg Dagens vekt: ( 01.06.15 ) 98,3 kg Dagens vekt: ( 08.06.15 ) 97,4 kg Dagens vekt: ( 16.06.15 ) 96,6 kg ------sommerferie 2015 --------- Dagens vekt: ( 28.09.15 ) 94,3 kg Dagens vekt: ( 05.10.15 ) 93,9 kg Dagens vekt: ( 12.10.15 ) 93,6 kg ----------------Latskap----------------- Dagens vekt: ( 13.01.16 ) 93,3 kg Dagens vekt: ( 20.01-16 ) 91,7 kg Dagens vekt: ( 03.02.16 ) 91,0 kg Dagens vekt: ( 17.02.16 ) 89,8 kg Dagens vekt: ( 02.03.16 ) 88,3 kg Totalt vektnedgang: 17,8 kg! hadde vert morsomt å klart minus 20 kg innen 13 april, da er det 1 år siden jeg startet
  21. 1 point
    BluebearWebcoaching

    Filosofen blåbjørn

    På forumet og hos kunder opplever jeg det samme. Personer er enten eller og tar ting til seg altfor fort. Dette fører til at de mister kontroll og gjør mange dumme ting som påvirker det langsiktige målet mer enn selve situasjonen gjør. Jeg er en bryggende livstenker og tenkte bare å bruke denne tråden til å publisere litt ting og saker som plager meg, eller som er på hjertet mitt: Vi snakker mye om bevissthet og balanse. Hvordan kan du påvirke ditt eget liv med disse to konseptene i dag? Lukk øynene og tenk på det mest lykkelige øyeblikket du noensinne har opplevd. Tenk nøye og hardt, tenk på hvordan detaljene rundt var, den ekstreme gleden du følte i det øyeblikket og hvordan det transformerte din opplevelsen av hverdagen. Kjenner du det i magen din nå? I hodet? Kjenn hvor klar du ble. Kjenn hvordan dagen din endret seg litt akkurat nå, bare fordi du gikk tilbake og husket et minne. Bevissthet og balanse er å føle denne gleden hele tiden. Det å vite at den gleden eksisterer inne i deg hele tiden å vite at du har full kontroll over deg selv, dine valg og dine egne følelser. Det var ikke noe som endret seg, eller noe magisk du gjorde akkurat nå. Du skapte ikke lykke på nytt. Den lykke lå inne i deg hele tiden. Alt du gjorde var å la den komme frem, bak slørene av hverdagslig stress. På denne måten kan du også la de positive valgene komme frem i din hverdag ved å la de komme frem fra sløret av unnskyldninger: ”Det er helg jeg kan spise 200g sjokolade” ”Jeg er trøtt, jeg kan spise 200g sjokolade” Du kan ta bevisste valg: ”Jeg har det bra med meg selv, jeg føler meg bra, jeg er bra og 200 g sjokolade i dag har ingenting å si for mine langsiktige mål” eller du kan ta rutinevalg ”Det er helg. Sjokolade.” Her komme balanse inn. Så snart du slipper grepet rundt det å måtte gjøre ting perfekte hele tiden og forstår at balanse handler om at noen ganger er det lov å miste kontrollen. Noen ganger vil du miste kontrollen og noen ganger vil du ha problemer med både privatliv, diett, trening og arbeid. Det er lov. Du må forstå at det er lov å ha det problematisk, akkurat som at det er lov å ha det bra. Du har lov å ha det bra og du kan selv styre hvordan din oppfatelse av en situasjon skal være. Alt dette skjer ved at du bevisst velger å forstå at du kommer til å føle deg bra en gang og du kommer til å føle deg mindre bra en annen gang. Det er helheten som spiller en rolle. Det faktum at du føler deg bra ofte og det faktum at realiteten tilsier at du kommer til å ha det mindre bra andre ganger. Forstår du dette har du oppnådd bevissthet rundt balansen av livet. For å sno det inn mot trening: En sjokolade vil ikke ha noe å si langsiktig, men å innta sjokolade oftere enn du inntar normal føde vil selvsagt føre til en ubalanse. Å aldri innta sjokolade fordi det er sett på som ”negativt” av andre er også en ubalanse. Hvorfor ikke innta sjokolade når du virkelig har lyst på sjokolade? Ikke fordi det er helg, fordi andre sier det, eller fordi den sosiale situasjonen tilsier det. Spis sjokolade fordi at akkurat nå har du veldig lyst på sjokolade. Ingen tvinger deg til å spise den, du bare føler at akkurat nå hadde det smakt veldig godt med sjokolade. Gå inn i helgen med et bevisst sinn og ta valg som fører til at du oppnår balanse i din hverdagen. Gi slipp på at ting må være A eller B og la tanken om at din kan være både A og B i perioder og at ting vil være A eller B i andre perioder. Du vil oppnå mindre stress i hverdagen, du vil få bedre kontroll over deg selv og du vil lære hvordan du skal mestre de vanskelige valgene i hverdagen!
×
×
  • Create New...