Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/08/15 in all areas

  1. 5 points
  2. 4 points
    QueenWinther

    Dagens Glade

    Har hatt en løs avtale med en på jobben om kaffe - og da han så den nye hårfargen min i dag sa han "glem kaffe, vi skal på date...!" er dødsfornøyd med hårfargen min fordi den er gorgeous. Dessuten stod jeg 12min longcycle i dag med 108 reps, omtrent.
  3. 4 points
    FrkHoel

    Gladnyhet til ølglade løftere

    Nyheten om PROTEINØL dukket opp for noen dager siden. Proteinøl Flere enn meg som kunne tenkte seg å få dette til landet!? Pre-workout-Beer
  4. 4 points
    kamilligram

    Alt var lettere før..

    Om det er hold i teorien eller ei skal jeg ikke uttale meg om, men jeg vil uansett påpeke at professoren heter Kuk til etternavn. Dette måtte sies, så nå kan dere fortsette.
  5. 4 points
    Ole Andreas

    Dagens negative

    Drev og flekset litt i speilbildet fra vinduet på kjøkkenet før jeg tok oppvasken, så var det plutselig noen som vinket fra vinduet på andre siden av veien
  6. 3 points
    Hvis et PT-nybegynnerprogram ikke virker og man står på stedet hvil, så er det ikke dermed sagt at det er programmeringen som er feil. Jeg har samme erfaring som deg med slike program, TS, men det skyldes jo for så vidt ikke programmene - det skyldes jo at jeg ikke fulgte dem! Som du sier: 3x12 reps på 8-10 maskiner er driiiiitkjedelig, og etter 3 treninger så blir det enten "åh, jeg orker ikke øke i dag, kjenner det litt i skuldra", eller "dæven, jeg har dårlig tid, så jeg skipper halvparten av øvelsene i dag". Eller enda bedre "oj skitt, skulle jeg vært på trening nå? Jaja, tar det i morra". Som @Tronaldo sier, det er nesten umulig å ikke ha fremgang som nybegynner, med et hvilket som helst program - men det krever fortsatt at man følger programmet. Det det handler om er å finne et program man liker og kan holde seg til over lengre tid.
  7. 3 points
    Andy

    Hva spiste du til frokost i dag-tråden

    Kan også anbefale ekte bringebær. De har kjempegod bringebærsmak, og så får du med litt næringsstoffer i tillegg Frokosten min besto av CC, med nettopp; bringebær! Og blåbær. Og valnøtter.
  8. 2 points
  9. 2 points
    Thomaseh

    Tråden for dumme spørsmål!

    trainingblog.com
  10. 2 points
    StiligeCecilie

    Tråden for dumme spørsmål!

    Var bare å lime inn adressen i kommentarfeltet, så gjør forumet det automagisk om til en videoavspiller
  11. 2 points
    T vatne

    Gladnyhet til ølglade løftere

    Se om jeg kan få tak i oppskriften så kan jeg sette en batch. Verdt å prøve for morroskyld.
  12. 2 points
    Therese

    Kostholdskluss, stramme opp

    Hvis du har ligget på 2300kcal på styrketreningsdager og 1800kcal på dager med løping og uten trening gir dette et gjennomsnitt på 1950kcal pr uke, sett at du trener to dager styrke, en løp og fire dager fri. Dersom du ikke ser noen endring med dette og har gjort det samme over lengre tid (3mnd+) må du gjøre en endring - jeg ville iallefall rådet deg til å trene mer styrke. Hvordan er programmet ditt?
  13. 2 points
  14. 1 point
    Holder på å skrive eksamen i russisk utenrikspolitkk for øyeblikket, og hadde sånn semirespekt for Putin helt til jeg så at han brukte treningshansker
  15. 1 point
    Samsons

    Dagens Glade

    Leveringen fra gymgrossisten har ankommet 1 dag tidligere enn forventet. Endelig påfyll med Proteinpulver (Gold Cookie & Cream)Proteinbarer (Gourmet pro bar & Lean protein bar)CLAFatburnersPWOBCAA+L-CarnitineSmartshaker (De blir ødelagt relativt fort, har allerede 3 men eeh jo flere jo bedre)Proteinchips! (WÆÆÆÆ)Hver ting jeg kjøpte var også på 40-60% tilbud.
  16. 1 point
    Therese

    Alternativ til knebøy

    Hva med splitknebøy på stepkasser? http://youtu.be/8ITGqsEIA6M
  17. 1 point
    Anreka

    Dagens Glade

    Ikke dagens glade, men likevel. Jeg har lasta ned en app, en gratis sådan, som heter Zombies, run! som gjør det litt gøyere å gå/jogge/løpe på tur. Etter en viss distanse så "plukker man med seg" ting som man kan ta med tilbake til basen sin for å forsvare seg mot zombier, og i musikken (f.eks fra spotify) så kan man plutselig høre zombier som kommer pesende etter. hahah gøy^^
  18. 1 point
    Swålruz

    Hva spiste du til frokost i dag-tråden

    Hahaha! Det har jeg aldri prøvd. Will do!
  19. 1 point
    kamilligram

    Tråden for dumme spørsmål!

    Si señor! Det var den jeg hadde søkt på sist på YouTube bare. Slik er jeg.
  20. 1 point
    HenrikWL

    Dagens usikre!

    Da er det jo avgjort! Du får trent, og han får seg litt eyecandy. Vinn-vinn!
  21. 1 point
    kamilligram

    Dagens Glade

    Selv om jeg nå har funnet ut at jeg egentlig ikke burde trent i går er jeg glad for at jeg fikk gjennomført benkpressen. Har savnet øvelsen all tiden var gipset og tiden etter nå. Har heldigvis ikke mistet så mye styrke som jeg fryktet, og koser meg nå med å være kjempestøl i både brystet og armene. Også er formen mye bedre i dag enn i går, så nå skal jeg bare la kroppen få hvile.
  22. 1 point
    Monarc

    Gladnyhet til ølglade løftere

    Har mine tvil om dette er bra på smak. Vi prøver jo å få vekk så mye proteiner som mulig i øl. Men er jo mulig å forsøke.
  23. 1 point
    Nixon

    Alt var lettere før..

    Jennifer Kuk
  24. 1 point
    StiligeCecilie

    Dagens negative

    Gangsperr etter den letteste treningsøkten i går
  25. 1 point
    Nixon

    Gladnyhet til ølglade løftere

    now i can get drunk and swole at the same time!!!!!!!!!!!!!
  26. 1 point
    SlayerDad

    Gladnyhet til ølglade løftere

    Jebus. Altså greit at man trenger protein, men å dytte protein inn i alle mulige ting da. Som @Andy skriver, så avhenger det jo av smaken... Hva blir det neste? Proteinwhisky? Proteingin?
  27. 1 point
    Andy

    Gladnyhet til ølglade løftere

    Hahah, det her er jo genialt! Hvis de får det til uten at det smaker balle da.
  28. 1 point
    02-snapper

    Dagens negative

    dagens glade for dem, uten tvil!
  29. 1 point
    El_protein

    Flyktningskrisa

    Her jeg bor, samme år en stortstilt bygning til 1.2 mrd ble ferdigstilt, samtlig et flunke nytt sykehjem til 500 mill, så ble det også avgjort å ta inn flere innvandrere, men kun 20% av det flunke nye sykehjemmets plasser ble åpnet for det var det eneste kommunen hadde råd til? Kommunen satte altså trengende eldre bak i køen, å prioriterte heller innvandrere For 2 uker siden, sto det at i avisa at anbudet om å drive et rushjem ble avlyst 1 år til, som har plass til 20 personer + - Det står altså tomt uten tilbudet det kunne gitt. Men igår kom det fram i avisa at kommunen hadde funnet midler og frigjort 77 millioner kroner som skulle brukes til å ta imot FLERE innvandrere. Dette er noe jeg er svært imot, og kunne man hatt valget, så hadde jeg nektet innvandrere å etablere seg dersom det gikk på kostnad av andre sitt liv. Noe det gjør i en STOR grad i dette landet overalt. Så er spørsmålet. Hvor mye asylsøkere/flyktninger er det som ankommer Norge som egentlig reelle? Jeg vil si et meget lavt fåtall. De var flyktninger/asylsøkere på et høyt nivå dagen de forlot syria. Men alle de landene de har passer gjennom, gang på gang for å komme målrettet til Norge mener jeg diskvalifiserer dem til å kunne påberobe seg asyl på en permanent basis. mange kommer via frankrike, tyskland, danmark, sverige og mange etablerer seg der. Er ikke til å unngå at ingen kommer til Norge, men jeg mener at mesteparten av de som er kommet til Norge er kommet fordi jungeltelegrafen har sagt at i Norge er det lett å få hjelp, man får umiddelbare rettigheter som alle etniske nordmenn på jobbe et halvt liv for å oppnå, dersom de får asyl. Og de slipper å kjempe som mange etniske norske mødre på for å tjene til livets opphold for seg selv og sine barn. Betyr det at vi ikke skal slippe dem inn? Nei, det blir feil å kaste dem tilbake til sverige, og de har jo tross alt flyktet fra syria, ressurssterk eller ikke, men jeg står ved at de ikke skal innvilges permanent opphold.
  30. 1 point
    når eg leste innlegget fekk eg ein følelse av at dette var meir ein rant enn eit objektivt forskningsbasert innlegg. satsar på at sjølve oppgåva er av betre kvalitet. ellers er fitnessmiljøet like dopa som det alltid har vert.
  31. 1 point
    Forstår jeg dette rett med at hvis menn bruker anabole steroider er de idiotiske juksere, mens hvis kvinner bruker anabole steroider så er de offer for kroppspress?
  32. 1 point
    Kiira

    Dagens usikre!

    Ja, tenkte at hjemmeøvelser er reserven. Men egentlig skal jeg jo gjøre rehab-øvelser på bosuball, kanskje jeg heller skal bruke en sofapute og i tillegg gjøre programmet du linket til. Han jeg skal besøke blir nok passe happy av å se meg sprette rundt med rumpa i været i et passende antrekk
  33. 1 point
    02-snapper

    Dagens negative

    Jeg har sittet rumpa i stykker. Nesten flat!
  34. 1 point
  35. 1 point
    Hva med dette?: Her har jeg lagt til en ny benkpressvariant samt rygghev og markløft for å rehabilitere ryggen. I tillegg kan det være lurt å varme opp i knebøy også, for å bruke musklene i ryggen til det de skal brukes til. Tanken bak rygghev er å få godt med blod til ryggen din, samt å bruke musklene der på en måte som ikke risikerer skade. Rep- og settantallene blir da det som er nok til å nå det målet. F.eks 3x20 uten vekt. Økt A: 5x5 Knebøy 5x5 Benkpress 5x5 Roing m hantler 3x5 Weighted dips 3x5 Weighted push ups Rygghev 3-5 sett med nok reps til å gi god pump (10-25) Markløft opp til en vekt der du begynner å kjenne ubehag Økt B: 5x5 Knebøy 3x3 Overhead press 5x5 Benkpress til kloss eller benkpress med hantler 3x5 Weighted chins 2x8 Biceps curl Rygghev 3-5 sett med nok reps til å gi god pump (10-25) Markløft opp til en vekt der du begynner å kjenne ubehag
  36. 1 point
    SlayerDad

    Dagens negative

    Fårikålpromping...
  37. 1 point
    SlayerDad

    Dagens negative

    Dette går bra!
  38. 1 point
    Kvinnen bak artikkelen påpeker selv at empirigrunnlaget et tynt: "Funnene er basert på et fåtall kvinner og kan ikke generaliseres til alle kvinner som benytter seg av dopingmidler. De gir likevel en pekepinn om at bak en glamorøs fasade kan det kan skjule seg sårbare sjeler med høy forekomst av psykiske plager." Når det gjelder den typen metode som her er benyttet, dybdeintervju, er det normalen å ha relativt få informanter. Et viktig poeng å få med seg i sammenhenger hvor kvalitativ metode benyttes, og da særlig dybdeintervju, er at mulighetene for generalisering svekkes. Styrken er på den andre siden at man har mulighet til å skaffe svært detaljert informasjon om informantene, selv om dette er på bekostning av generaliserbarhet. Dette er en grunnleggende og iboende overveining innenfor (samfunns)forskning. Jeg er ganske sikker på at forfatteren i den opprinnelige artikkelen hvor funnene presenteres har diskutert sine metodologiske valg.
  39. 1 point
    Det er nesten en prestasjon å få en nybegynner til å stå på stedet hvil, for det er ingen som har potensiale til så rask fremgang som en nybegynner (ref. artikkel i forrige post). Det er så forsiktig program og progresjon at det nesten blir meningsløst. Alle responderer bra på baseøvelser, så fremt de er i stand til å utføre dem. Det er så enkelt som at det er disse øvelsene som trener mest mulig muskelmasse over lengst mulig bevegelsesutslag og dermed gir best treningseffekt. Det er derfor de kalles baseøvelser, og det er her fokus bør ligge. Hvis du ser på prinsippene bak et program som SS så responderer alle som kan gjøre programmet bra på det. Alt fra 16-årige gutter til 90 år gamle damer. De vil så klart ikke utføre programmet helt likt og 16-åringen vil øke mye raskere og i lengre tid, men tanken om få øvelser som tilsammen trener hele kroppen og jevn progresjon ligger til grunn for begge. Når det gjelder den psykiske biten så virker det som det er hovedsaklig to leire: De som motiveres primært av fremgang og de som motiveres primært av variasjon. De siste kan bli lei av program som er mer eller mindre det samme hele tiden, og trenger kanskje mer variasjon. De første kan gjøre program hovedsaklig basert på baseløft i månedsvis og åresvis, om ikke hele livet. Når det gjelder hvordan ulike mennesker responderer på samme type trening så vil det sannsynligvis være noen forskjeller på hvordan de responderer rent fysisk sett. Vi er alle ulike. En fyr med stort atletisk potensiale vil bli sterkere raskere enn en helt gjennomsnittlig Ola Nordmann. Likevel ligger de samme prinsippene for trening til grunn: Legg på mer vekt på alle løft gradvis. Atleten vil starte med høyere vekter og kan øke raskere, men prinsippet er det samme for de begge. Hvis kosthold og tilstrekkelig restitusjon er på plass så er det begrenset hvor stor individuell respons det vil være. Syklusen med stress -> restitusjon -> tilpasning gjelder for alle levende organismer, og vi mennesker er ikke noe unntak. Husk at "nybegynnerprogram" kan bety helt vidt forskjellige ting. De PT-programmet du nevner er så å si bortkasta tid mens opplegg á la SS og andre nybegynnerprogram som baserer seg på framgang i baseløft er i helt andre enden av skalaen. For en måneds tid siden sto det en artikkel i Adressa om styrketrening med sammenligning av tradisjonell 3 sett á 8-12 reps og 5x5 med høyere intensitet. Ikke overraskende så er 5x5 mer effektivt. Gammelt nytt egentlig, men det er interessant å se at det står i vanlige nettaviser. Kjøp SS-boka. Les. Gull verdt!
  40. 1 point
    StiligeCecilie

    treningsapp

    Jeg liker Jefit.
  41. 1 point
    Alle mine fulgte tråder er borte etter forumoppgraderingen. Eller, trådene er nok der enda, men jeg følger ingenting lenger.
  42. 1 point
×
×
  • Create New...