Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/11/15 in all areas

  1. 8 points
  2. 7 points
  3. 6 points
  4. 6 points
  5. 5 points
    kamilligram

    Tatoveringer

    Jeg er fascinert over at mange mener at tatoveringa må bety noe så man ikke angrer. Angrer titt og ofte på ting som betyr noe for meg også. Anger er vel uansett noe man aldri kan helgardere seg mot. Jeg har per dags dato ingen tatoveringer fordi jeg er blakk, feig og ikke helt har klart å tegne den perfekte enda, men jeg har blitt veldig inspirert av en av QueenWinther sine tatoveringer. Har derfor nå begynt å jobbe med en jeg etterhvert skal manne meg nok opp til å ta. Blir nok ikke å gå for en full sleeve, men noe som går fra skuldra og ned til ca midt på underarmen. Det blir nok en symmetrisk blackwork-tatovering, mellom geometriske og ornamentalsk. En hybrid av disse tre kanskje:
  6. 5 points
  7. 4 points
    fitflyer

    Dagens Glade

    145kg og ny pers i knebøy - fornøyd! :happy:
  8. 4 points
    Brokkoli

    Dagens negative

    Gi deg, du er søt, omgjengelig OG dyktig!
  9. 4 points
    FatUnicorn

    Dagens Glade

    Tre pakker i posten i dag Og en så mye bedre dag i dag enn i går (Det er virkelig dagens glade, for gårdagen var mektig kjip.)
  10. 4 points
  11. 4 points
  12. 4 points
    Rakker

    Egg

    Bortsett fra den overhengende faren for eggsem, er det bare å klemme innpå
  13. 4 points
  14. 3 points
  15. 3 points
  16. 3 points
  17. 2 points
  18. 2 points
    Dag

    Tatoveringer

    Jeg er i litt samme tenkebåt som kamillagram, skal ha en sleeve og har gått å lett etter det perfekte motivet i åresvis og alltid tenkt at jeg ville ha noe jeg har laget selv. Men har begynt å innse at da vil det aldri bli noe ut av tankene mine for jeg kommer aldri til å bli fornøyd nok med noe selvprodusert. Så etterhvert har jeg kommet frem til at jeg heller vil finne meg en tatovør som har et utrykk jeg virkelig liker, som lager egne motiver, og bare la den personen utfolde seg relativt fritt. Har selvsagt tanker til tema osv, men vil ikke detaljstyre og begrense. Jeg tviler på at det er mange minneverdige kunstverk som har oppstått på den måten. Jeg vet hvertfall med meg selv at jo flere føringer jeg får, jo døllere blir resultatet. Så, kort sagt. Tips til noen ÅRNTLIG dyktige tatovører i Oslo (eller Norge (eller i nærheten av Norge)) som tegner egne motiver? Gjerne noe hakket mer kreativt enn mannen med ljåen og flammer. Finner så fantastisk mye inspirerende i det der store utlandet, men ikke kommet over noen lokale helter jeg har falt for. Noen tilfeldige greier jeg liker: http://janmraz.com/ http://instagram.com/looqsok http://instagram.com/surowiec/ http://illusion.scene360.com/art/60211/the-tattoo-freestyler/
  19. 2 points
  20. 2 points
  21. 1 point
    Net88888

    Hva spiste du til middag idag-tråden

    Inventing i veien med en kebab innimellom!
  22. 1 point
    Net88888

    Dagens negative

    Nja, ikke akkurat det jeg tenkte. Men, jeg slenger med en kopp kaffe bare for å være snill
  23. 1 point
    Aurelius

    Dagens negative

    Sliten og trøtt etter 2t på skole, hva er vel bedre enn en liiiiten middagslur da? What could possibly go wrong?
  24. 1 point
    Jeg kan absolutt anbefale dette: http://www.gym2000shop.no/products/styrkelftbelte-s Fin pris og funker veldig bra for meg hvertfall!
  25. 1 point
    Nikko21

    Dagens negative

    Feber, hosting osv. Ekte manflu..
  26. 1 point
    Aurelius

    Tatoveringer

    Your taste. I like that shit. Hvis du liker litt sånn geometri, sjekk ut Thomas hooper!
  27. 1 point
    Groenhaug

    Tråden for dumme spørsmål!

    Det ser sånn ut under flesket: Hvor man slipper fettet raskest er en annen sak. Og det er individuelt, både mellom menn og kvinner. Men kvinner har en høyere fettprosent enn menn, sånn at menn som kan gå lengre ned i fett% vil ha det lettere for å oppnå det enn jenter.
  28. 1 point
  29. 1 point
    Takk for tips! Dette likte jeg. Men vet du hvor bredt det er? Det står ingenting om det på nettsiden nemlig.. Takk for tips til dere andre også. Likte veldig godt det fra Titan Denmark, men det er mulig det blir akkurat litt i største laget for meg.
  30. 1 point
    Har du tenkt over hva som gjør at det er kun gruppetimer som er motivasjonen din? Du sto over en trening? Da har du nok mistet all fremgang i minst en uke...
  31. 1 point
    La_menthe

    Irriterende Myter om Kosthold

    Jeg har siden barndommen vært en veldig fysisk aktiv person, og har derfor vært omringet av mennesker og miljøer besatt av et sunt kosthold. Og jeg har fra barndommen av blitt belært visse truismer (selvfølgeligheter), som jeg selv den dag i dag ser blir repetert foran meg hele tiden. Selvfølgeligheter som før det siste året har formet meg og har hatt stor effekt på hvordan jeg har forholdt meg til kostholdet mitt—noe som i senere tid har vist seg å være fullstendig unødvendig. Før vi begynner, er det viktig å ta for seg tre viktige begrep: Kalorivedlikehold: antallet kalorier du trenger for å holde din aktuelle vekt vedlike. Kaloriunderskudd: færre kalorier enn du trenger for å holde in aktuelle vekt vedlike – som igjen vil føre til vekttap. Kalorioverskudd: flere kalorier enn du trenger for å holde din aktuelle vekt vedlike – som vil føre til vektøkning. 1. Sukker fører til fettøkning Dette er kanskje den verste myten av dem alle. Så å si hele befolkningen er kjent med faktumet om at “sukker er usunt”. De fleste kan derimot ikke forklare hvorfor, men bare understreke at det på magisk vis fører til fettøkning – som er en av grunnene til at den viktigste regelen for den overveldende majoriteten av fettreduseringsdietterer der ute er å droppe sukker. Men er det virkelig slik? Fører sukker til produksjon av fett? Sukker, som mye annet, inneholder kalorier. Og sukker er rent karbohydrat, som dermed betyr 4 kalorier for per gram sukker. Problemet med sukker er at det ses på som “tomme kalorier”, da innholdet i sukkeret ikke har noen nytte for kroppen vår. Men betyr det at man skal holde seg unna hvis man vil ned i vekt? Nei! Så lenge du ikke går på et kalorioverskudd, så er det ingenting i veien for deg å spise sukker. Faktisk kan du spise ingenting annet enn sukker hele dagen, passe på at du går i kaloriunderskudd, og gå ned i vekt. I denne studien gikk to forskjellige grupper av menn og kvinner på et kalorireduserende-diett. Forskjellen mellom dem var at den ene gruppen gikk på en diett der hele 43% av kaloriinntaket kom fra sukrose (sukker), mens den andre gruppen bare hadde 4% av sitt kaloriinntak som en del av sin diett. Begge mistet like andeler av vekt og kroppsfett. Hvorfor? Fordi det ikke er kilden på kaloriene dine som fører til fettreduksjon, men kaloriunderskuddet. Derfor er det utrolig frustrerende å lese mennesker som klager over at “det er 5 gram sukker i makrell med tomat”, eller “det er 15 gram sukker i ketchup”. Det har ingen utslagsgivende betydning! Du kan faktisk dekke ditt daglige behov for fett, proteiner og karbohydrater gjennom ca. 60 % av ditt daglige kcal-inntak. Hva de resterende 30-40 % av kcal går til er dermed fullstendig irrelevant. Så kommer vi til del to av dette punktet: å bytte ut matvarer med “høy” sukkerinnhold med matvarer uten sukker. Dette er jo i og for seg bra for de som faktisk ønsker å spise søt mat med færre kalorier: sukkeralternativer som sukrin, stevia, osv. tas ikke opp av kroppen, og utgjør derfor 0 kalorier. Desto viktigere er det at de ikke har effekt på blodsukkeret, slik sukker og annen mat med høy glykemisk verdi har. Men veldig ofte ender jeg opp med å lese de mest underlige “sukkerfrie” oppskriftene og matvarene som skal erstatte vanlige matvarer med sukker, men ender likevel opp med å ha et like høyt kaloriinnhold: Sukkerfrie sjokolader inneholder for eks. fra 400-500 kalorier per 100g. Til sammenligning inneholder Freia Melkesjokolade 550 kalorier per 100g. Når du ser på disse “sunne” oppskriftene er det derfor viktig å også se på kaloriinnholdet, for å se om det virkelig er nødvendig for deg å få i deg en halvgod matrett, i stedet for det du vanligvis spiser. 2. For å gå ned i vekt må man spise “sunn” mat Igjen er vi vitne til mer pølsevev uten dekning. Som nevnt over er hvor mye kalorier du får i deg det som er vesentlig i denne sammenhengen. Det fins faktisk et motbevis for denne myten gjennom den ganske så famøse Twinkie-dietten: I 2010 ønsket amerikaneren Mark Haub, som er ernæringsprofessor ved Kansas State University, å bevise akkurat det samme jeg har forklart ovenfor: at fettreduksjon og økning av fett alltid foregår som et resultat av kalorier inn vs. kalorier ut, og at et kaloriunderskudd vil ALLTID føre til at en person mister fett, uansett hvor matkildene til disse kaloriene kommer fra. For å bevise dette, gikk Haub på en 2-måneders diett som besto hovedsakelig av snacks. Twinkies, brownies, potetgull, Oreo-kjeks, sukkerholdige frokostblandinger og andre like dårlige matvarer som alle er svært bearbeidet, mangler ernæringsmessig verdi, er fullastet med sukker og "dårlige" karbohydrater, høy i "dårlig" fett, inneholder transfett og har andre lignende egenskaper som er vanlig blant typiske "junk food". Men han gikk også på et kaloriunderskudd; han gikk fra å spise 2600 kalorier per dag (hans anslåtte vedlikeholdsnivå) til å i stedet spise ca. 1800 kalorier per dag. Hensikten? For å bevise at til tross for sin daglige diett lastet med sukkerfylt søppel og ferdigmat, ville han likevel miste fett helt fint fordi det var et kaloriunderskudd tilstede. Resultatet? Han mistet 12kg i løpet av to måneder, og reduserte sitt fettprosent fra 33,4 % til 24,9 %. Det dette forteller oss er at et kaloriunderskudd er den eneste årsaken til fettreduksjon. Selv om disse kaloriene kommer fra de verste matkildene kjent for menneskeheten, vil fettet likevel gå ned. Det er ikke kilden eller kvaliteten på disse matvarene og kaloriene de gir som er avgjørende; det er den totale mengden av det hele. Det motsatt er også tilfellet Selv om Haub ikke viste en omvendt versjon av dette "eksperimentet", ville det motsatte også vært sant. Et kalorioverskudd, uavhengig av innholdet av disse kaloriene, vil alltid føre til at de overflødige kaloriene lagres på kroppen din i en eller annen form (oftest som kroppsfett). Dette er like sant om disse kaloriene kommer utelukket fra de sunneste, "reneste", mest naturlige og næringsrike matvarene på planeten, eller samme type elendige søppel i Mark Haubs eksperiment. Det som teller er kalorioverskudd i seg selv, ikke formen eller måten man kommer fram til overskuddet på. Eller, for å si det på en annen måte: å spise for mye "sunne" og "rene" matvarer vil gjøre deg feit, akkurat slik som å spise for mange "usunne" og "skitne" matvarer vil. Jeg bestemte selv å gå på en liten personlig diett ved å spise mitt vanlige kalorioverskudd på 300 kalorier (totalt 3000 kalorier hver dag), som jeg alltid gjør når jeg bygger muskler, men bestemte meg for å bytte ut mine vanlige sunne matvarer med mer usunne varianter. Jeg gikk i 12 dager på en diett som besto av proteinshakes, pølser, Big Macs, pizza, potetgull, iskrem, ris, brus ol. Jeg klarte å oppnå mine minimumskrav for protein, fett og karbohydrater hver eneste dag. Hva ble resultatet? Jeg så ingen endring i muskelvekst eller fettprosent utover det jeg vanligvis har. Nå skal det sies at jeg gikk på denne dietten i bare 12 dager, og at det helt klart ikke anbefales å prøve dette i lengre perioder, da matvarene ikke har mye andre næringer i seg i forhold til andre matvarer med høyere kvalitet. Men for de som forsøker å gå ned eller opp i vekt, er slike typer inntak fullstendig irrelevant: det er det totale inntaket av kalorier på slutten av dagen som har den utslagsgivende faktoren. Går du ned i vekt, og har fortsatt 300-400 kalorier igjen å utfylle i dietten din på slutten av dagen din? Ta deg en pose med potetgull, en burger, litt is eller noen kjeks! Det er ingenting i veien for det! 3. Mettet fett er usunt Du har sikkert lest flere ganger hvor usunt mettet fett er, da det angivelig fører til et høyere kolesterol. Selv om det fins en rekke typer fett, som transfett, som forskning ganske klart og tydelig har vist er usunt og fører til et dårlig kolesterol, er hysteriet om å holde seg unna mettet fett uten mål og mening. I 2009 bestemte Tom Naughton, som et svar på Spurlocks Supersize Me, å lage dokumentaren Fat Head. Naughton utfordret en rekke myter om sunnhet og usunnhet i ernæringsverdenen. Et av dem er Lipid-hypotesen: høyt inntak av mettet fett kan føre til hjertesykdommer. Naughton demonstrerte hvor feil denne teorien var ved å vise til det ikke har være en eneste vitenskapelig studie som har knyttet et fettrikt kosthold til økt forekomst av hjertesykdommer. I løpet av filmen ble flere leger og kostholdseksperter intervjuet, og alle uttalte at i henhold til nyere forskning på hjertesykdommer er det betennelse og ikke en diett høy i mettet fett som forårsaker hjertesykdom og hjerteinfarkt; noen av dem sier betennelse er forårsaket av høyt blodsukker. I løpet av filmen går Naughton på en ren “ferdigmat”-diett, der han hovedsakelig spiser mat fra McDonalds. For sitt daglige inntak prøver han å holde seg rundt 2000 kalorier, og hans karbohydrater til rundt 100 gram per dag. Han ender opp med å spise ca. 100 gram fett per dag, hvorav ca. 50 gram er mettet fett. Han bestemmer seg også for å gå seks kvelder i uken, i stedet for hans vanlige tre. Etter en måned på denne dietten går han ned 5kg, og hans totale kolesterol går ned. I slutten dokumentaren bestemte Naughton å gå på enda en diett, i hans forskning på Lipid-hypotesen. I dette andre eksperimentet kuttet han ut det meste av sukker og stivelse fra kostholdet sitt for en måned, og spiste cheeseburgere uten brød, egg og bacon stekt i smør, ytrefilet, pølser, frukt i kremfløte og grønne grønnsaker dekket i smør. Han brukte kokosolje til å steke løk for sine osteburgere og spiste stekt revet ost som sin favoritt-snacks. Som et resultat sa Naughton at energinivået og humøret hans ikke led noen skadelige effekter. Ved slutten av denne måneden falt hans generelle kolesterol fra 222 til 209, og hans LDL (low-density lipoprotein) falt fra 156 til 130, mens hans HDL (high-density lipoprotein) økte fra 49 til 64. Dette er så klart bare et eksempel på et enkelttilfelle. Hva med håndgripelige bevis? I en meta-analyse publisert av American Journal of Clinical Nutrition, ble det samlet sammen data fra 21 studier, som inkluderte 350,000 folk og deres matvaner over 14 år. Konklusjonen for disse studiene “viste at det ikke er noen signifikant bevis for å konkludere for at mettet fett er assosiert med økt risiko for koronar hjertesykdom eller hjerte- og karsykdommer. Mer data er nødvendig for å belyse hvorvidt risiko for hjerte- og karsykdommer blir påvirket av de spesifikke næringsstoffer som brukes til å erstatte mettet fett.” Likevel blir vi pepret med produkttester og ernæringsartikler i norske aviser hvor fokuset er på matvarer med redusert fett. Man skal av en eller annen grunn vegre seg for å bruke smør, for å spise fett fra kjøtt og ost; for å få i seg mettet fett i stedet for umettet fett. Men som studien viser, er alt dette usant. Det eksisterer langt flere og mer sammenfattende studier av mettet fett enn noen annen type fett, og likevel virker konklusjoner som den ovenfor å ha 0 betydning hos hovedstrømmedier som paradoksalt nok går til korstog mot store maktselskaper.
  32. 1 point
    vesen

    Del din smoothieoppskrift!

    Spennende mix! Will try!
  33. 1 point
    marianva

    Sommerkropp 2015 - hvem er med?

    Stress svekker immunforsvaret ja så det er riktig, viktig å ikke gå rundt med mye stress er ikke bra i lengden men får håpe du blir frisk snart og kjedelig om du har fått betennelse i skuldrene Ja jeg er mektig lei. Før operasjon sloss jeg med helsevesenet i syv år hadde en mislykket operasjon etter fire år og etter tre nye år med samme smerte fikk eg my operasjon. Var en stund jeg følte jeg var stamgjest hos røntgenfolka da jeg tok til sammen 9 mr i løpet av syv år hehe alle trodde det var meniskene men ingen henviste meg til operasjon før jeg omtrent tryglet om det. Så nei nå er jeg lei. Jo jeg kan fortsatt gjøre mye, aldri fått beskjed om å ikke trene men løping er no go så blir spinning for det meste og styrke problemet er at på styrkebiten får jeg ikke økt så mye for opp til en viss vekt vil det bli for smertefullt. Et annet problem eg hadde sist og nå er st kneet hovner opp etter å ha vært på jobb eller om eg trener. Slik det var på sitt verste sist satt jeg daglig med is på kneet etter en arbeidsdag. Heldigvis ikke blitt så ille enda men kjenner kneet blir verre fremfor bedre så derfor jeg bestilte time hos legen tidlig så jeg forhåpentligvis kan få hjelp tidlig så jeg slipper unna det slitet jeg hadde i syv år
  34. 1 point
  35. 1 point
    Net88888

    Dagens Glade

    Chiller hjemme, med null sminke, bustete hår og hølete bukse. Og vet dere hva? jeg ser fantastisk ut!
  36. 1 point
  37. 1 point
    Det du ikke helt ser en sammenheng her er at du jobber i mot biologien, og det tar du som at "hjernen ønsker å legge på seg -> ødelegge for deg". Kroppen har som eneste mål i livet å overleve og reprodusere seg - ikke at du vil ned i vekt, bygge muskler eller stramme opp. Menneske har ikke forandret seg på 2000år, den har tilpasset seg. Kroppen er tilpasningsdyktig! Bruk dette til din fordel, gi kroppen en grunn til å forandre seg. Hvis en til stadighet jobber i mot naturlige signaler som sult, tørste og søvn vil biologien ta over og kompensere - > sende ut signaler som den vet du kommer til å lytte til for å få i deg enten energien, næringsstoffene eller gjøre tiltakene som trengs. Søtsug, cravings etter junkfood, ubalansert/varierende energinivå gjennom dagen er ikke noe kroppen gjør fordi den vil at du skal mislykkes, det er dens måte å forsvare seg etter dine vaner! Løsning: Endre (mat)vanene dine (!) Jobb MED kroppen og ikke MOT Gjør det vanskelige enkelt -> sulten? spis! Gi kroppen en grunn til å gi deg de resultatene du ønsker
  38. 1 point
  39. 1 point
  40. 1 point
  41. 1 point
  42. 1 point
    http://psykologkontor.no/gruppeterapi/ Her står det litt om terapien. Går kort fortalt ut på at du skal lære deg å endre tankemønstre (litt tricky å forklare i dybden). Jeg syntes det virket litt skummelt siden det var gruppeterapi, men du velger helt selv hvor mye du vil dele om deg selv og din egen tilstand. Man lærer veldig mye nytt når man er der, og om man ikke føler at man har kommet helt i mål når terapien er over etter 4 uker kan man fint melde seg på igjen så mange ganger man ønsker. Dette senteret ligger i Bergen, men er virkelig å anbefale, enten om man sliter med ME eller andre ting som depresjon, angst, dårlig selvbilde, depresjon, tvangstanker ovs. Anbefalte denne terapien til en venninne av meg som har ME, og hun er også på bedringens vei
  43. 1 point
    Sepsis

    Dagens Glade

    Den klokka her var hvertfall gårsdagens kilde til latter da jeg var innom tiger for en krok med sugekopp.
  44. 1 point
    Dag

    TORsDAGs-Loggen.

    Endelig Torsdag! I dag har jeg gjort så mye spennende dere. Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Våknet som vanlig opp med et smil og masse energi. Spratt opp av sengen og tok en forfriskende dusj. Før jeg hoppet i bilen og inntok dagens frokost. Og ja, før dere ernæringsfysiologer og fitnessentusiaster setter fiberhusken i halsen, jeg vet hva dere tenker. Dette er da ingen optimal frokost. Her skulle det selvsagt vært en Monster Rehab Iced Tea, men butikken hadde ikke den. Så da ble det denne grønne saken i stedet. Så dro jeg på jobb. Var litt trafikk, men da får man jo tid til å tenke og reflektere over livet og sånn<3 Hadde en effektiv arbeidsdag. Dro hjem. Lagde meg en nydelig femretters middag. Studerte litt amerikansk kulturarv. Før jeg testet ut det nye selfie-speilet mitt og dro på trening. Og nå skal jeg sove. Ingen bilder av det, enda.
  45. 1 point
    For å skyte inn litt, noe å tenke på kanskje. Det er jo faktisk flere som syns det å være overvektig er helt OK. Ikke de mest ekstremt store kanskje, men det er mange som liker å drite i kostholdet sitt mer eller mindre og være tjukk. Det er også viktig å respektere syns jeg. Men unnskyldninger respekterer ikke jeg heller.. Min regel er: Vær hvem du vil, spis hva du vil og se ut som du vil, bare ta ansvar for deg selv og ikke blir et offer for verdenen du lever i.
  46. 1 point
    Flambert reinsdyrfilét servert med rotgrønnsaker, crispy potetbåter og en moskusbasert(?) rødvinssaus.
  47. 1 point
  48. 1 point
  49. 1 point
    I dag ble det norsk husmannskost på sitt aller beste! Seibiff med stekt løk, kokt potet, råkostsalat og remulade.
  50. 1 point
    justwannabeswole

    Post beina dine! :)

    Kroppsfordeling: 70% bein 30% overkropp. Pullups er ikke kjempe festlig.
×
×
  • Create New...