Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/01/14 in all areas

  1. 12 points
  2. 6 points
    QueenWinther

    Dagens Glade

    min første chinup i dag!! fire ganger på rad.
  3. 6 points
    Tiwas

    Dagens Glade

    Skal vi ta oss en lakris-tur? "To norske fitnessentusiaster ble på søndag stoppet i et forsøk på å smugle 150kg lakris. Det var dessverre ikke mulig å anholde dem, da de på turen hadde blitt for fete til å passe i politibilene"
  4. 4 points
    Den siste jenta forlot antageligvis diskusjonen for tre sider siden for å la dere menn avgjøre definisjonen på mannevis - sloss til kun én mann står igjen, og han sitter da igjen med definisjonsmakten. Men sånn litt mer seriøst, de fleste bidragene blir ganske verdiløse i en debatt fordi de er så voldsomt subjektive. Menn fremsetter definisjoner etter hvordan de ønsker å være, kvinner etter hva slags mann (de tror/) de vil ha. Jeg synes didi sa det fint, og det er sannsynligvis noe av det nærmeste man kan komme en objektiv sannhet. "Du har penis og føler deg som en mann." Ja, man kan trekke frem stereotypiske egenskaper for menn og kvinner, men hvem er disse stereotypiske sannhetene faktisk riktige for? Jeg kan også skifte dekk på en bil, gjør det meg mer mandig? Hva hvis jeg gjør det i kjole, blir det mer feminint da?
  5. 3 points
    Plingrii

    Tatoveringer

    Skulle kanskje gått for blokkbokstaver? Go fuck a tree:cat:
  6. 3 points
    burny_

    Dagens negative

    Gutter, nok nå! Start ein ny tråd om dere vil diskutere definisjonen av fest og/eller trøstende ord. Eventuelt ta det over PM
  7. 3 points
    Plingrii

    Tatoveringer

    Jomfru-tattisen:rolleyes: Veldig fornøyd! Jeg er jo født pessimist, og har som regel sett mørkt på livet når ting ser skikkelig dritt ut. Daddy cool har så og si oppdratt meg med den strofa der, og det har seinere i mitt etterhvert "voksne" liv betydd mye
  8. 2 points
    QueenWinther

    Dagens negative

    tusen takk, dere. <3
  9. 2 points
    Therese

    Trenger hjelp til kosthold!!!!

    Hvordan er kostholdet ditt pr dags dato? Hvorfor trener du splitprogram, eller hver muskelgruppe en gang pr uke - og, fri eller legday? Funfact: over 50% av din totale muskelmasse er i underkroppen
  10. 2 points
    SterkBalanse

    Dagens Glade

    Haha, det hadde vært litt av en overskrift!!
  11. 2 points
    Det var han som fremsatte en påstand, hvorfor skal bevisbyrden falle på meg? Forresten vil du se, dersom du leser posten hans, at han ikke skriver at "kvinner i større grad styres av følelser". Han skriver at kvinner er sinnelagsetikere og menn konsekvensetikere, og måten han forklarer hva han legger i disse begrepene oppfatter i det minste jeg som kvinnefientlig. Kvinne: Ingen tvil om at jeg kjenner igjen typen han beskriver her, men det er temmelig drøyt å skrive at dette er typisk for kvinner. Mann: Også dette er søkt, er det for eksempel ikke først og fremst menn som har skapt tollbarrierer?
  12. 2 points
    FitFish

    Dagens Glade

    LAKRIS
  13. 2 points
    Hehe, men FRP er nok temmelig moderate og sosialdemokratiske sammenliknet med hva jeg forestiller meg når jeg tenker 'ytre høyre'. De er tross alt regjeringsparti i Norge.
  14. 2 points
    SterkBalanse

    Dagens Glade

    Salte dødnins hoder!! Menne, de som er litt søtere i banan form er også ganske digge
  15. 2 points
    XtrM

    Søker hjelp og tips!

    Jeg pleier ligge på 1,5-2,2g / kg kroppsvekt hver dag.. men finn noe som passer for deg. Da du er i "begynnerfasen" når det gjelder styrketrening, er det ikke sikkert du vil få noe "ekstra" av å ligge på 2g/kg til å starte med så høres fornuftig ut slik som du tenker, med 1g / 2g. Vedr smak, så finn en type du liker.. er mye som smaker.. ermm. "mindre godt" , og andre typer som smaker skikkelig digg Bra du har funnet en smak du liker allerede Ellers syns jeg selv det er creds når jeg ser "begynnere" som er på treningsstudio, fordi jeg husker selv hvordan det var.. og syns det er gutsy at de er der , så tommel opp
  16. 2 points
  17. 1 point
    Velvet

    Dagens negative

    Vi har ett sett med lover og regler i dette landet, og de skal vi følge ellers medfører det sanksjoner. Ser ikke hvorfor man er irritert over en bot. Jeg fikk førerkortet mitt beslaglagt i tre uker en gang. Jeg gikk ikke rundt å sutret over "den jævla purkefaen". Jeg hadde faktisk gjort noe som var brutt på veitrafikkloven. Det får man tåle når man gjør slike ting. Jeg takket også politimannen fordi han faktisk er en politimann som gjør veien tryggere for oss når vi ferdes. Det er til alment godt .Betal bota og ikke parker feil så får du ikke flere sånne.
  18. 1 point
    Ostemannen

    Er sjakk en idrett eller en sport?

    +1. Magnus var vel 13 når han var stormester, så det hadde lammet hans utvikling veldig.
  19. 1 point
    miaheart

    Er jeg undervektig?

    Ja!
  20. 1 point
    Pathiic

    World Of Warcraft Tråden

    spørs vel om det faktisk er spillere fra din server og ikke fra en hel haug andre:p Glad jeg er på Kazzak, er vel den siste Europeiske serveren sammen Stormscale som har mulighet til å "Dø" ut med over 300.000 horde:p
  21. 1 point
    theelly

    Hva spiste du til middag idag-tråden

    Laks med canarian potatoes og squash spagetti!
  22. 1 point
    Ojive

    Den store nerdetråden

    http://sploid.gizmodo.com/nasa-reveals-new-impossible-engine-can-change-space-t-1614549987?utm_campaign=socialflow_gizmodo_facebook&utm_source=gizmodo_facebook&utm_medium=socialflow Nørdgasm intensifies.
  23. 1 point
    Negativ

    Preworkout!!

    ANS Ritual, Hyde 2.0, Psycho eller Man Sports Game Day. Og rent dendrobium nobile ekstrakt selvsagt. Sjekk en tolliste nær deg før du bestiller!
  24. 1 point
    Platon

    Turutstyrtråden.

    Har ikke lest gjennom hele denne tråden, men er man mye ute og til andre tider enn bare på den varmeste sommeren vil jeg anbefale å kjøpe ordentlig utstyr fra leverandører som Norrøna, Bergans, Helsport, osv. Kvalitet gjør at du får mye mer glede ut av turen. Ordentlige sko er alfa og omega hvis du skal i høyfjellet, husk ordentlig støtte. Selv bruker jeg disse uten goretex som uansett ryker etter en stund: http://www.lundhags.se/product/16326/syncro_high De må smøres, men er suveren. For fyring så velg gass unntatt på de kaldeste dagene så slipper man søl med brensel, forvarming, ol.
  25. 1 point
    Raptorial

    Vil spise mer..!

    Men, greit. Poenget uansett. Dette er standardrådet for de som sliter med å få i seg for lite. Kjør på med sauser og dressinger! Flytende kalorier er gull
  26. 1 point
    SterkBalanse

    Dagens negative

    Denne uka har vært ekstremt hektisk på jobb. Jeg er endelig ferdig og har fri i helga, så hva er negativt?! Kjenner jeg skulle gjort MYE for å ha noen å komme hjem til, drikke vin, lage mat, se film og slappe av..
  27. 1 point
    Aurelius

    Vil spise mer..!

    Hvis du spiser frokost bestående av et par knekkebrød, og ca 100 gram kjøtt eller fisk til middag, da får du i deg temmelig lite, og jeg er skeptisk til om hvorvidt kroppen din får nok næring til både å prestere i hverdagen, og til å rehabilitere kneet ditt på en optimal måte. I første runde burde størrelsen på måltidene opp. 100gram kjøtt tilsvarer mindre kjøtt enn det man finner i en quarterpounder, og det er ikke nok for noen med aktiv hverdag og mye stress. En måte man kan øke energiinntaket per dag, er å ta en liten håndfull nøtter flere ganger utover dagen, eller drikke melk istedenfor vann, knekkebrød er heller ikke den mest energitette frokostvaren, prøv havregryn med melk og sukker eller brød med plenty av pålegg, eller egg, egg er awesome for å få i seg næring, eggerøre, egg og bacon, stekt egg, kokt, mulighetene er mange:)
  28. 1 point
    Har du mulighet til å gjøre benkpress i et powercage? Problem solved Ellers er det bare å spørre noen randoms på gymmen om de kan spotte deg. I så fall gi beskjed om hvordan du vil spottes, f.eks. si at de ikke skal røre stanga før den går nedover alt etter som hvordan du løfter.
  29. 1 point
    En skal være jævlig tøff i trynet om en føler seg svak i benk og likevel velger å trene innenfor 60 til 85% intervallet av 1RM maks. Det viser seg ofte at det er dem med størst komplekser for sin opplevd svake benkstyrke som er dem som trener mest feil. Og den mest utbredte feilen blant dem er at de trener for mye på høye intensitetsnivåer. Been there - done that...
  30. 1 point
  31. 1 point
    Ole-Mats Moskvil

    Turutstyrtråden.

    Jeg er en hardnakka bålfyrer, men hørt mye positivt om kelly kettle!
  32. 1 point
    Supert tips, takk! Nedlastet og installert(y)
  33. 1 point
    Sofie

    Turutstyrtråden.

    Den kan bli med på de kortere turene. De turene der man verken trenger ta med telefonen lade batteriet
  34. 1 point
    OhMickey

    Tatoveringer

    Love it!
  35. 1 point
    Heavyweight

    Styrketrening og p-piller

    Tidligere skulle en ha født for å få spiral, nå har de laget mindre utgaver som også passer for kvinner som ikke har født
  36. 1 point
  37. 1 point
    kl99

    Smerter under utfall/ettbeinspress

    Naprapat høres lurt ut.
  38. 1 point
    AABBSS

    Smerter under utfall/ettbeinspress

    Tusen takk! Bilde passet ganske bra med hvor jeg har vondt. Ser ikke ut som det går over, så bør vel ta en nærmere titt på det
  39. 1 point
    Raptorial

    kcal om dagen?

    Det fitness53 skriver er jo i bunn og grunn bare dette: Spis mindre shait, så er det bra for deg. Men det betyr ikke at en generisk "spis mindre shait" er optimalt for å oppnå spesifike resultater. I så måte blir mirakelkuren "spismindreshait" lite magisk og ikke nødvendigvis optimalt. Paleo har ingenting magisk ved seg. (videoen er forresten ganske fin. Anbefales)
  40. 1 point
  41. 1 point
  42. 1 point
    Aurelius

    Knebøy program

    Knebøy kan fort bli en veldig teknisk øvelse,full av mange små ting(fotposisjon, fotvinkel,ryggvinkel,knetracking, mobilitet i ankel, legg, hofte, bekken, og skulder, håndposisjon, stangposisjon, dybde hvordan kan korrekt idenfiserer denne når den evt er nådd,og jo mer vekt du legger over ryggen,jo viktigere er det at du har kontroll på alle disse småtingene.Har man vekter tilsvarende kroppsvekta di på stanga, da har du mer enn nok å gjøre til å plutselig måtte huske på å dobbeltsjekke at tærne peker riktig vei og at knærne er der de skal og at du puster nok. Derfor skal du neppe se bort ifra at du har mer å lære når det kommer til knebøy. For programmering vil jeg anbefale dette; Starting Strength . Hvis du følger programmet (står mer info HER) vil du få fremgang. "Dessverre" er det slik at det ikke er mulig å oppnå vesentlig økt maksimal styrke uten at muskelmassen reagerer tilsvarende, men du vil bygge langt mindre muskelmasse på et styrkeprogram enn på et kroppsbyggerprogram/muskelvolumprogram. Programmet inneholder og andre øvelser, som benkpress, skulderpress, markløft og power cleans. Disse bør og gjøres,da hele kroppen har godt av å være sunn,barsk og sterk.
  43. 1 point
    Sheesh, det er jo absolutt ikke rart at noen egenskaper forbindes med maskulinitet og andre egenskaper forbindes med femininitet. Det er lov til å ha i bakhodet at det faktisk er forskjell på kvinner og menn, noe som gjør dette til et helt legit spørsmål.
  44. 1 point
    Er egentlig noen tjent med at en tildeler et kjønn spesifikke personlighetstrekk/egenskaper? I likhet med at det er tøys å si at "ei ordentlig dame skal være skikkelig flink med husarbeid/kjøkkenet/barn", er det vel også det når det er snakk om at "en ordentlig mann skal kunne løfte et tre over hodet/mekke bil/fikse ting"?
  45. 1 point
    ErikMM

    Ødelegge knærne ved tung styrketrening?

    Mark Rippetoe har ganske klare meninger om dette, når det gjelder styrkeløft. The full squat is a perfectly natural position for the leg to occupy. That's why there's a joint in the middle of it, and why humans have been occupying this position, both unloaded and loaded, for millions of years. Much longer, in fact, than quasi-intellectual morons have been telling us that it's "bad" for the knees. Anyone who says that full squats are "bad for the knees" has, with that statement, demonstrated conclusively that they are not entitled to an opinion about the matter. If you squat wrong it fucks things up. If you squat correctly, those same fucked-up things will unfuck themselves. Han er forøvrig like stor tilhenger av markløft, så det er rimelig å anta at han har tilsvarende meninger om det.
  46. 1 point
    Du har gjort deg opp en bemerkelsesverdig fordomsfull mening om min evne til å være hjelpsom og min generelle atferd på Fitnessbloggen – basert på en enkelt post i en tråd som har vært rimelig tullete siden første side – til å være en to uker gammel bruker på dette forumet. Ironien er så tjukk at du kan skjære i den med kniv.
  47. 1 point
    Aurelius

    Ødelegge knærne ved tung styrketrening?

    Altså, hvis du er disponert for alvorlige kneproblemer, typ, plattfot, hypermobile kneledd, røket en masse korsbånd og sener og grovkvernet brusk, da bør man være forsiktig med knebøy, på samme måte som at folk med diabetes bør være forsiktig med å få i seg for mye sukker. Hvis du derimot ikke er særlig disponert for noe, men velger å gjøre knebøy med dårlig teknikk og dårlig tid, så du ender opp med overbelastede kvartbøy med pussypad, i høye hæler eller crocks, da er skaderisikoen definitivt til stede. Velger du å lære deg god knebøyteknikk, jobber opp mobiliteten til den sitter godt og du når korrekt dybde, og er ydmyk i forhold til hvor mye du faktisk klarer å løfte om gangen, da vil jeg påstå at skaderisikoen er veldig veldig lav, Og at risikoen for å utvikle sterkere muskler, sener, bein, ledd, brusk, høyne insulinsensiviteten, finere bein, og generelt sett bli tøffere mentalt og en bedre utgave av deg selv, er høy.
  48. 1 point
  49. 1 point
    Ole Andreas

    Tråden for funfacts og randomness

    Will Smith er nå eldre enn uncle Phil var når Fresh Prince in Bel-Air startet.
  50. 1 point
    TheMartine

    Styrketrening og p-piller

    Okei, jeg tror jeg skal forklare litt kort det som står i artikkelen. I mange typer p-piller er det noe som heter progestiner, det er et vanlig virkestoff også i hormonspiral og behandling av overgangsalderen. Ulike progestiner har ulik androgen aktivitet, og i følge denne forskningen betyr høy androgen aktivitet lavere muskelvekst. Veldig kort fortalt, altså. Det handler om at progestinene kan binde seg til den androgene mottakeren i cellene og stanse muskelveksten. Litt vanskelig å forklare det så kort, men jeg anbefaler å lese artikkelen, og se på forskjellene mellom testgruppen. Det er veldig interessant. Og som sagt, jeg går på en type piller som inneholder mye av den dårlig typen progestiner med høy androgen aktivitet. Slik jeg ser det kan det være en mulighet for at det er noe av årsaken til at jeg opplever liten muskelvekst. De beste alternativene er piller som Yasmin og minipiller, da disse inneholder hormoner med lav androgyn aktivitet. Det er ikke slik at jeg prøver å finne noen far fetched unnskyldning for at jeg ikke øker muskelmassen så mye som jeg forventer. Jeg trener som sagt styrke 2-3 ganger i uka, pluss kampsport to ganger i uka, og det blir godt og vel rundt fem økter hver uke med styrketrening. Jeg spiser veldig proteinrik mat og har eget treningsprogram satt opp av en PT jeg har tillit til. Nå er jeg ingen fitnessdame, men såpass innsats tror jeg bør resultere i noe. Det jeg vil med denne tråden er mest å diskutere et interessant tema som jeg lurer på om flere har erfaringer med eller tanker rundt.
×
×
  • Create New...