Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/23/14 in all areas

  1. 18 points
    Bicepsbro

    Natt-Tråden

  2. 13 points
    jentedo - Sting, Stavanger 27.02.2014
  3. 6 points
  4. 6 points
    Hvordan holde formen med kjærlighetssorg: 1. Ha eller få kjærlighetssorg. 2. Ta tak i formen på håndtakene markert med blått: 3. Løft den. 4. Ikke slipp den.
  5. 5 points
  6. 5 points
    -Fredrik

    Du vet tiden går fort når....

    Du møter unga du satt barnevakt for, på byen...
  7. 4 points
    Slår aldri fyren på det forrige senteret jeg trente på som ropte "åååååh beibeee" hver gang han tok en lett rep.
  8. 4 points
    Raptorial

    Grillmat

    (generelt, de gutta der har latterlig mye som ser digg ut)
  9. 4 points
    Tronaldo

    Legaliseringsdebatten

    Jeg får prøve å avslutte denne diskusjonen fra min side. Jeg begynte å skrive et svar flere ganger, så ble det jævlig langt og jeg ble lei. Et siste hederlig forsøk: Jeg har lest gjennom det meste av tråden, og du har helt klart hatt saklige, gode argumenter. Jeg mener likevel de faller litt på siden av selve diskusjonen om narkotikapolitikk. Informasjon om fysiske og psykiske skadevirkninger av ulike rusmidler er interessant (og for så vidt deres positive effekter som f.eks. terapeutisk bruk av MDMA og psykdelika). Det som likevel er saken er at disse rusmidlene kommer til å brukes uansett om de er lovlig tilgjengelig eller ikke. Da er det i min mening bedre at vi hjelper brukere enn at vi sier at rusmiddel X er forbudt fordi det er skadelig. Så ja, en vurdering av stoffene er på sin plass. Det er allerede gjort god forskning på dette publisert i The Lancet. Skal vi vurdere rasjonelt på dette grunnlaget så er det opplagt at dagens narkotikapolitikk ikke har særlig godt holdt i evidensbasert forskning. Jeg var upresis i formuleringen i forrige innlegg, og jeg ser at det framstår som at hele forbudssiden kommer med gamle, slitne argument. Det er selvfølgelig feil, det er sjeldent riktig å skjære alle over én kam. Jeg henviste egentlig til medlemsorganisasjonene i Actis, som dessverre er toneangivende i diskusjoner om narkotikapolitikk. Det er interessant å se at når NRK i mars i år forespør fagfolk for å stille i debatt mot Willy Pedersen om cannabis så er ingen villige til å stille opp. De ender med lederen i Forbundet Mot Rusgift, Knut Reinås. Han er selve definisjonen på "gamle, slitne argumenter". Jeg fatter ikke hvorfor han hele tiden blir bedt om å kommentere saker i media om narkotikapolitikk. Dette er dét jeg mener om de samme, gamle argumentene som kommer fra mot-siden. Det er rett og slett uverdig en rasjonell debatt. Det blir som å invitere fundamentalistpresten Børre Knudsen i en debatt om abort. Willy Pedersens ferske kronikk i Aftenposten er relevant: Århundrets feilinvestering i straff. Om jeg skal prøve å kutte ned til essensen av det hele så ender jeg opp med dette: - Hovedmålet med narkotikapolitikk bør være minst mulig skade, helt fra individ til samfunnsnivå. - Virkemidlene vi bruker for å oppnå dette bør være evidensbasert. La oss forkaste gamle argumenter som viser seg å ikke holde mål i møte med ny kunnskap. Hvis vi ser på hvordan prosessen med forbud mot narkotika foregikk så er det opplagt det ble begått alvorlige feil som vi i dag fortsatt sliter med konsekvensene av. Ut med det, revurdér på nytt. - Straffenivå gir lite utslag i bruksmønster. Vi har erfaring med dette fra flere land gjennom flere år. Hvis nedkriminalisering/avkriminalisering hadde ført til mer bruk så ville vi visst det nå. - 90% av rusbruk er ikke-problematisk. La oss skille mellom rusbruk og rusmisbruk, istedenfor at absolutt all rusbruk automatisk er negativt. Bruk av rusmidler kan ha en positiv effekt på mennesker, la oss anerkjenne det. Det betyr ikke at rusmidler også har en skyggeside, det vet vi altfor godt. - Følgelig bør vi konsentrere arbeidet med de 10 prosentene som av ulike årsaker får problemer med rusbruk. Årsakene kan være mange, og vi vet at barn med vanskelig oppvekst er overrepresentert blant rusmisbrukere. La det være et helseproblem, ikke et rettsproblem. La oss hjelpe de som har kommet skeivt ut istedenfor å trakassere dem med straff og nedverdigende liv. - Kontroll på rusbruk bør foregå med andre midler enn politi og rettsvesen. Se på alkohol og holdningskampanjer der. Selv om alkohol er tillatt i Norge så er det ikke "fri sprit" til alle overalt. Slik blir det ikke med andre rusmidler heller. Her kan Norge være et foregangsland, da vi allerede har Vinmonopol-ordningen. I USA er det i mye større grad markedskrefter som styrer. Til slutt en link til Global Commision on Drugs' rapport. Den er på ca. 20 sider, og oppsummerer det meste på en oversiktlig og grei måte. FN skal revurdere narkotikapolitikk i 2016, forhåpentligvis (og sannsynligvis, IMHO) kommer det til å skje endringer.
  10. 4 points
    Har et program lagt opp etter svakhetne mine (primært bein) Denne økta var det Frontbøy, Rykkdrag og Støt. Medium vekt, fokus på teknikk. Videoen viser ikke frontbøy. En del økter starter jeg med bøy, nettopp fordi bein er den største svakheten min atm. Litt videomat
  11. 4 points
  12. 3 points
    Raptorial

    Grillmat

    Sener og bindevev er jo plenty proteiner Ville si at kjøtt generelt omtrent er så langt unna tomme kalorier som du kan komme. BBQ-sausen derimot er ofte, hvis du går for kjøpeversjonene, bare voldsomt sukkerholdig ketchup, og kan derfor med fordel lages selv. Serr, bare se det her... (fra samme gutta jeg linka til tidligere) Det er nydelig.
  13. 3 points
    Selv er jeg 40+ og begynte med styrketrening i begynnelsen av 2012 - og resultatene kommer om du sørger for å trene jevnt og trutt - og holde det progresjonsrettet, som Tronaldo påpeker. Jeg brukte 2011 til å slanke meg 25 kg og trene kondisjon (det var påkrevet) - men nå er fokus kun på å bli så sterk som mulig uten å "miste" vektklassen jeg løfter i (som er -93 kg). Som det nevnes av både Zigma og Tronaldo så er redusert restitusjonskapablitet noe du må ta hensyn til. Selv trente jeg kun 2 dager i uka i hele 2012 og det gav meg gode resultater. Nå har jeg økt dette til 3 dager og det går fint. Et annet moment som er viktig å ta med, er at du for all del må prløve å unngå skader. Ingenting er mer ødeleggende enn skader. Der stiller du verken sterkere eller svakere enn yngre utøvere, men du faller kanskje fortere av lasset enn dem - om uhellet skulle være ute. Derfor; Terp på teknikk, gjør ting riktig - og spar på maks-vekt-løftinga.
  14. 3 points
    Tronaldo

    Nytt program for 5 dager i uken.

    Så lenge du øker jevnt og trutt så har du framgang Det eneste jeg er litt usikker på er om det er lagt inn nok restitusjon. Det blir korte, intense økter med en slik splitt, og du er ingen 20-åring lenger (helvetes 20-åringer). Det er for så vidt naturlig at du blir støl de første par ukene med nytt program og nye øvelser, men det verste bør gå etter to uker. Å gå rundt litt småstøl når du løfter vekter er helt vanlig, så du får vurdere selv om det er for mye. Vedvarende stølhet/muskelsårhet kan være et tegn på for lite protein i kosten. Alder er en faktor her. Jo eldre vi blir, jo mer restitusjon kreves. Proteinsyntese blir også mer ineffektiv slik at det i praksis trengs mer protein enn for yngre utøvere for å få tilsvarende effekt. Ikke være redd for å ta en deload-uke hvor du løfter ca 50% av vektene hvis du føler at du trenger det. Det kan virke lite hensiktsmessig å løfte så lette vekter, men det kan tvert imot gjøre at du føler deg bedre og sterkere etter en slik lett uke fordi du gir kroppen din en mulighet til å restituere seg ekstra. Det er ikke noe i veien for at madamen din kan følge samme program. Hun må nok gjøre litt mer forsiktige økninger, f.eks. 2,5kg i markløft. De første ukene kan hun sikkert øke med 2,5kg i knebøy også, men etter hvert kan det være lurt å gå ned til økninger på 1-1,5kg eller noe sånt. På benkpress/skulderpress kan det hende økninger på 1kg må gjøres mer eller mindre fra starten av. Her får dere bruke litt skjønn. Om nødvendig, så gå ned til økninger på 0,5kg. Det kan virke lite, men det er bedre å gjøre fremgang jevnt og trutt over tid enn å prøve å øke urealistisk mye og stagnere gang på gang. Det går an å starte henne med rumenske markløft (RDL) istedenfor vanlig markløft. Jenter/damer har gjerne svakere posterior chain enn menn, og RDL kan være en fin start. RDL gir spesielt hamstrings og korsryggen mulighet til å styrkes før vanlige markløft gjøres. Gjør i så fall et par sett á 8-10 reps. Start med veldig lav vekt, hun kommer til å bli veldig støl i bakside lår. Det er viktig å løfte med rett rygg i markløft, så dere kan se det an da det kommer an på utgangspunktet hennes. Husk at det er mye viktigere å løfte korrekt enn å løfte tungt den første tiden. Lykke til
  15. 3 points
  16. 3 points
    Wups. Akutt treghet. Her har du løsningsforslag.
  17. 3 points
    Kristin Charm

    Samliv: Kjærlighet eller vennskap

    Har også opplevd begge deler, ingen av de var videre positive. Ville likevel valgt forholdet med veldig gode tider og veldig dårlige tider, fremfor kun det vennskapelige. Det blir litt slik livet er generelt. Hadde alle dager vært identiske, helt ok, men ikke på noen måter revolusjonerende, ville man aldri vokst, aldri utviklet seg og ville stått på stedet hvil et år senere. Man må ha dårlige tider for å sette pris på de gode. Et følelsesløst forhold gir deg ikke annet enn trygghet. For min del er ikke det nok.
  18. 2 points
    Gå bort til de og så kanskje tar de hintet. Syforeninga kan de ta en annen plass.
  19. 2 points
    Drlegendary

    Hva drømte du i natt?

    En natt for en del år tilbake drømte jeg noe SÅ rart, og jeg fatter ikke hvor hjernen min hentet det fra, you stupid brain! Jeg drømte, eller hadde mer korrekt ett mareritt, om at jeg var i ett hus, omringet av flyvende hekser på sopelime som jaktet meg fordi de skulle ta på meg bleie. Jeg mener, hva faen.
  20. 2 points
    Langsiktig

    PSMF-oppskrifter

    Selvfølgelig, du skal holde deg helst under 20g karbs(så lavt som overhode mulig) på karbohydrater. Og ris er vel stort sett bare karbs
  21. 2 points
    Julie_G

    Dagens Glade

    Siden klokken er over midnatt, og jeg kan hviske et stille hurra for nå er den offisielle siste dagen på krykker begynt!
  22. 2 points
    Krembolle

    Dagens Glade

    Funnet og søkt på to drømmestillinger! Det negative er at ingen av de ligger i Trondheim :/
  23. 2 points
    Jeg skjønner ikke egentlig hvordan noen kan velge å bli sammen men en de egentlig ser på som en trygg venn og samtidig være hodestups forelsket i en annen? I mitt hode er man da "utro" mot begge og seg selv.
  24. 2 points
    fitflyer

    Dagens negative

    - sliten og lei etter 65+ timer jobb i påska & null trening = drittøkt i dag - var på do på jobben, siste jeg gjorde før jeg skulle gå hjem.. then guess what happens? Joda, de jævla bilnøklene hopper ut av lomma mi og ned i dass, akkurat da jeg trykker på knappen for å spyle ned. Heldigvis forsvant de ikke helt forbi vannlåsen, så da måtte jeg på fisketur. FML. Virkelig. FML. - rett etter jeg kom hjem banker en gjeng mormonere på døra. "Nei, jeg har ikke tid..." ... "Kan vi komme igjen senere da?" ... "Nei..." - ... det kommer sikkert mer, dagen er ikke ferdig enda!
  25. 2 points
  26. 1 point
    wombat

    Natt-Tråden

    Jeg har sett de 4 nederste, men setter de to øverste på nedlasting med en gang.
  27. 1 point
    wombat

    Natt-Tråden

    Ååå ser jo nå at Caleb fra PLL er med også!
  28. 1 point
    wombat

    Natt-Tråden

    Hørtes ut som en spin-off serie fra Pretty Little Liars? Den der Ravenswood? Du får si hvordan det går! Jeg har gleden av å meddele at jeg fortsatt lider meg gjennom hotel cæsar. For øyeblikket sesong 9, episode 49 som ruller her. TJOHEI for et liv.
  29. 1 point
    Håvard Vika

    2048

    Gjort av en algoritme på 37 minutter med 6,2 flytt i sekundet. Beat that petty humans! http://stackoverflow.com/questions/22342854/what-is-the-optimal-algorithm-for-the-game-2048
  30. 1 point
    kinetrine

    Overtrening og vektoppgang

    hoho hadde det enda vært påske hadde dette vært tidenes påskekrim ;-)
  31. 1 point
    er jo bare å si ifra..og om dem tar seg nær av det... ..!.. () ..!..
  32. 1 point
    vixit

    Naturlig slanke mennesker

    Veldig enig i Lena Ludvigsen, vet ikke hvordan man tagger haha
  33. 1 point
    Thess

    Dagens Glade

    Dette kvalifiserer til dagens glade for meg også, Eliza:happy:
  34. 1 point
    Infa

    mark og bøy vs. alt annet

    Du får sjekke ut Max chewning på YouTube, han drar en fantaziollon kg i mark og veier ca. 20kg +/-
  35. 1 point
    Eminator

    Trenger råd om bulk :)

    hehe-, her sitter eg fast på 130 kg
  36. 1 point
    Jeg prøver! Jeg har funnet en matplan jeg skal følge, og det går greit foreløpig! Motivasjonen til å bevege meg har blitt litt bedre, jeg har gått noen turstier her jeg bor også, så jeg har begynt i alle fall For et par uker siden var jeg og hentet et nytt familiemedlem også, en hund, og det gjør det jo umulig for meg å sitte inne hele tiden, jeg må jo ut å bevege meg
  37. 1 point
    Tor

    Hva abonnerer du på?

    Er vel ikke i hennhold å ramse opp internettjenestene jeg abbonerer på her gitt...
  38. 1 point
    Linjemannen

    ZMA

    Lenge siden jeg har drømt noe sprøtt. Tror jeg bestiller litt ZMA.
  39. 1 point
  40. 1 point
    Guest

    Samliv: Kjærlighet eller vennskap

    Ville ikke valgt noen av dem.
  41. 1 point
    missi

    2048

    http://games.usvsth3m.com/2048/tittydrop-edition/ noe for gutta
  42. 1 point
    Tronaldo

    Nytt program for 5 dager i uken.

    Selvfølgelig kan du gjøre gode framskritt uten å jukse, men alt i forrige post består likevel. Leste du linken? Å trene som en bodybuilder har lite for seg hvis man ikke har noe særlig grunnstyrke på plass. Du bør uansett trene balansert slik at du unngår framtidige problemer pga. muskelubalanser. Trener du bryst bør du også trene øvre rygg. Ikke bli den klisjeen som trener hovedsaklig framside overkropp, det ser ikke bra ut (evt. annet enn i speilet). Du bør egentlig trene alt hele tiden, mye bedre for en fersking enn å dele opp i muskelgrupper fra første stund. Bygg grunnmur. Kjører du SS eller GSLP i noen måneder så vil det ha positiv effekt på kroppssammensetningen din, gitt at kostholdet er nogenlunde på plass. Det er mitt beste råd til deg. Og les artikkelen i forrige post Alle vil bli sterkere, få større muskler og miste fett. Å oppnå alt dette samtidig er vanskelig. Muskelvekst krever kalorioverskudd. Med effektiv muskelvekst så kommer det også litt fett med på kjøpet. Sånn sett ser det bedre ut med muskler og litt fett, enn lite fett og lite muskler, IMHO. SKinnypack telles ikke Hvis man vil bygge muskler uten å være villig til å få med litt fett så vil framgangen gå betraktelig saktere. Alt er avhengig av målet ditt. Sånn sett er Sommerkroppen 2015 et mer realistisk mål enn Sommerkroppen 2014, om vi ser overfladisk på det. Hvis du vil trene hver hverdag, så kan noe så enkelt som en halvtimes fastet gange om morgenen være et virkemiddel for å forbrenne fett. Det vil ikke gå utover styrketreningen din siden det er såpass lav intensitet. Kanskje ikke den mest spennende treningen, men husk at det er kvalitet på treningen som er avgjørende, ikke nødvendigvis kvantitet. Du bygger styrke og muskler MELLOM treningsøktene. Restitusjon er minst like viktig som selve treningsøktene. For ditt vedkommende vil fullkroppstrening tre ganger i uken være mest effektivt. I min mening blir det feil rekkefølge å sette antall treningsdager foran et effektivt treningsopplegg. Følger du GSLP kan du riktignok legge inn såkalte plug-ins som f.eks. chin-ups og push-ups spredt utover dagen. Eller fastet gange om morgenen. Kjedelig, men det funker. Jeg burde gjort det selv, men jeg gidder ikke (eller sagt på en penere måte: Jeg prioriterer ekstra søvn istedenfor gåing om morgenen)
  43. 1 point
    Arctic

    Legaliseringsdebatten

    Problemet her er at selv om du får det på resept, og teknisk sett bryter ingen lover, så vil ikke staten finne seg i dette så politiet må være litt kreative. Mange som har fått dette har blant annet fått onkel på døra hvor de tar lappen din, siden veitrafikkloven sier at du skal være "edruelig". Hyklerisk at de ikke gjør dette med mennesker som har et kjent drikkeproblem - de ANTAR at selv om du får medisinsk cannabis, så MÅ du før eller siden kjøre i påvirket tilstand. Sativex er Cannabis-basert, men den er SINNSYKT dyr, og klasse A-medisin, som gjør at tilgangen er ekstremt begrenset. Cannabis-strains med høyt CBD-innhold kontra THC kan dyrkes frem i naturen, klar for bruk etter en tørk
  44. 1 point
    Lurespørsmål, siden det er gitt et premiss i spørsmålet ( ), men om jeg først skulle sette opp program for 4 dager i uka ville jeg nok gått for en helt standard 2-splitt, over- og underkropp. Volum ene dagen, intensitet andre dagen. Det er i utgangspunktet programmering som egner seg best for viderekomne siden det legges opp til saktere framgang enn med lineær progresjon. Her er jeg helt enig med Mark Rippetoe at standard valg for programmering bør være lineær progresjon. Det gjelder for nybegynnere eller for folk som har tatt en treningspause av ulike årsaker (sommerferie etc.). Eller for folk som har trent i 2-3 år allerede, men har fulgt unødvendig komplisert programmering og dermed ikke gjort framskritt som kunne vært gjort med mer effektiv programmering. Begrunnelsen for å velge lineær progresjon er at man gjør raskest mulig framgang på denne måten. Gjør man det rett (altså legger på vekt hver eneste trening) så varer det ikke mange ukene/månedene. Hvorfor ikke øke masse i styrke på kortest mulig tid? Hvis man også vil fokusere på muskelvekst i tillegg til styrke så er det nyttig å ha et godt styrkegrunnlag først. For ditt vedkommende ville en måned eller to med lineær progresjon vært bra, IMHO. En splitt er en fin måte å trene på, men hvis man er ute etter å trene mest mulig effektivt så kan det være lurt å utsette det en liten stund mens man gjør mad gainz. Kvalitet > kvantitet
  45. 1 point
    SlayerDad

    Beste motivasjons quote?

    ROMANES EUNT DOMUS
  46. 1 point
    Astriiiixxx

    Du vet tiden går fort når....

    Når elste kidoen til søskenbarnet mitt spørr meg om ppilletips....!!!??? Når slutta hun egentlig med bleiene? Vakke det forje uke liksom?:'(
  47. 1 point
    Anreka

    Du vet tiden går fort når....

    Det er 19 år siden Ace Ventura kom ut. Og fresh prince gikk fra 1990-96 ... XD
  48. 1 point
    Freckles

    Du vet tiden går fort når....

    this...
  49. 1 point
    Astriiiixxx

    Du vet tiden går fort når....

    Når sleske gutterumper på 18 år sitter i kassa på rema og spørr om legg, og de får bakoversveis når jeg viser den..
  50. 1 point
    Indiska

    Du vet tiden går fort når....

    Nei. Folk spør fremdeles om mamma eller pappa er hjemme når de ringer på døra for å selge ting, så I'm all good.
×
×
  • Create New...