Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/17/14 in all areas

  1. 13 points
  2. 11 points
  3. 10 points
  4. 9 points
    Tor

    Tråden for dumme spørsmål!

    Spørsmålet er jo heller medfølgende tips og triks til Groenhaug: 1: hvem ligger i sengen før deg a) kan du ligge oppå? kan du ligge under? c) er det lurt å ligge noen av delene? d) kan du ligge på siden 2: er det en seng som ikke er tatt av noen andre? a) er sengen eventuelt stor nok for flere se overnevnte punkt 1. 3: har baderomsgulvet varme? a) tåler du bli tråkket på? belelig å spy om du måtte det 4: er sofaen ledig a) tåler du å bli tegnet på altid sjekk etter husdyr c) ikke forlat sofaen når du først har fått den 5: hvor er pleddet? a) ikke ligg naken i fleecepledd ikke ligg naken i sofaer i fleecpledd
  5. 9 points
  6. 7 points
  7. 7 points
  8. 6 points
    Sepsis

    treningsmote 2014

    Jeg trener med denne overdelen
  9. 6 points
  10. 6 points
  11. 5 points
  12. 5 points
    Tullerusk

    Den store bacon-tråden! Baconporn.

    Jeg har bacon motivasjonstavle. [ATTACH]139339[/ATTACH]
  13. 5 points
    Linjemannen

    Kritikk av dagens treningskultur

    Og fortsatt synes du at denne diskusjonen tok en ønsket og positiv retning?
  14. 5 points
  15. 5 points
  16. 5 points
  17. 5 points
    Det eneste jeg fikk ut av denne diskusjonen var høyt blodtrykk av førsteposten og en nestenulykke når mammas (uuuuutsøkte) koteletter prøvde å komme opp igjen på grunn av et sett med magikerassosiasjoner kvalmere enn det meste jeg har sett. Synes for øvrig taktikken din er rimelig skivebom. La meg skissere: - Du åpner med en påstand du vet alle (med grunn) vil reagere på - Folk bruker sin tid (som du er så opptatt av at de skal bruke til selvutvikling) på å forklare det åpenbare - Du avslører deg som magiker med briotryllestav og sier du har klart å skape presedens, ny innsikt og kunnskap - Folk river seg i håret fordi di har kasta bort tid på noe alle er enige om. MEN om du var ute på rent trolletokt: Hatten av, da fungerer taktikken din utmerket. (Med forbehold om skrivefeilfunk pga mobilinnlegg)
  18. 5 points
    Aaandreaaa

    Kritikk av dagens treningskultur

    Jeg synes det blir dumt å definere adferd som sykelig uten å kunne se på de individuelle faktorene som ligger bak adferden. Du kan ikke bare se på HVA en person gjør, men HVORFOR en gjør det en gjør.
  19. 5 points
    Jeg fatter ikke hvordan du kan generalisere på denne måten. De er ikke alle som har som mål å oppnå mest mulig på minst mulig tid, men faktisk nyter den tiden de bruker på sin aktivitet. Så lenge kroppen gis nok anledning til å restitueres gjennom mat og hvile, har jeg ingen forståelse for at det skal være sykelig å bruke mer enn tre ganger per uke på trening. Noen er mer sosiale enn andre, har flere interesser, men vi stå da heldigvis fritt til å disponere tiden vår akkurat som vi selv ønsker, uten at det trenger å være "sykelig".
  20. 4 points
    Tor

    VGTV - Dokumentar: Magnus - En vårdag

    http://www.vgtv.no/#!/video/80302/magnus-en-vaardag Ikke lett hverdag, ærlige greier.
  21. 4 points
  22. 4 points
    ronniba

    Den store bacon-tråden! Baconporn.

    På vegne av alle menn, vi sørger med din far, og viser han respekt ved å spise masse bacon i dag, i morgen og for alltid. RESPBACON
  23. 4 points
    Fra et samfunnsperspektiv synes jeg inaktiviteten blant ungdom er betydelig skumlere, rett og slett fordi den er så enormt mye større i omfang.
  24. 4 points
  25. 4 points
    Ulrik

    Kritikk av dagens treningskultur

    Det er ikke hovedsaklig sløsing av tida mi som provoserer (joda, den også), men måten du diskuterer på. Du presanterer det som om du er den øvrige leder og fasiten på alt som foregår her og at du er en mastermind i diskusjonen og leker med de som blir fanget av den. Det provoserer meg. Hvorfor kan du ikke åpne en diskusjon uten ekstra tvister og satse på at det er interesant nok til at folk ønsker å engasjere seg uansett?
  26. 4 points
    Langsiktig

    Kritikk av dagens treningskultur

    Elsker når folk skal begynne å snakke om at "andre er sykelig" for de trener mer enn andre osv.. La folk være folk og hold deg utenfor andre sitt liv. Det er deres liv, ikke ditt! Jeg gir da faen om folk trener 3 eller 6-7x i uken. Har jo KUN med deres ønsker/hobby/mål å gjøre. Å si at det er sykelig å trene over 3x i uken med mindre man er på elitesatsing osv er etter min mening største bullshitet jeg noen gang har hørt. Men der igjen, din mening, så det har du jo rett til å mene
  27. 4 points
    Jeg skjønner vel også at jeg står helt fritt til å følge rådene eller ikke, men jeg trodde da dette var et forum for debatt og utveksling av meninger, Kjetil1234. Jeg setter overhodet ikke spørsmålstegn ved Cazorlas kunnskap, men synes tvert imot hun har skrevet en del fornuftig tidligere. Jeg legger også til grunn at når man starter en tråd her er formålet diskusjon. Dersom noen kun ønsker å informere og utdanne, skriv en artikkel og få den publisert. Folk as... Forøvrig Cazorla, jeg er helt enig i de refleksjoner du gjør deg rundt Eirichs innlegg. Om det hovedsaklig er denne målgruppen du ser for deg i åpningsinnlegget, blir situasjonen noe annerledes, hvert fall etter min oppfatning. Jeg håper jo voksne mennesker har nok erfaring, selvstendighet og kjenner seg selv godt nok til å vite om de får mye helse, i ordets videste forstand, jf. trekanten din, ut av trening, eller om andre aktiviteter gir dem mer. Det er det jeg reagerte på i åpningsinnlegget.
  28. 4 points
    Stephanie F

    Kritikk av dagens treningskultur

    For å si det sånn, TV og internett er den største synderen her i landet, ikke hvor mange minutter man sosialiserer på trening. <- min mening
  29. 3 points
    http://www.aftenposten.no/okonomi/Tvangsflyttes-til-tre-ganger-dyrere-mobilabonnement-7538910.html#.U0_Wh_mSx8E Sånne saker som dette gir meg seriøst høyt blodtrykk, og jeg synes de dukker opp titt og ofte. At det i det hele tatt skal være mulig å få sympati for noe slikt i aviser og i kommentarfelt, når du har anledning til å bytte teleoperatør på dagen om du gidder. Skal foretak i en konkurranseutsatt bransje arresteres på at de ønsker å tjene mest mulig penger på sine kunder og tilpasser sine tilbud etter markedets overordnede behov? Man har da slettes ingen rett til å vite hvorfor ting koster det de koster, og man har heller på ingen måte rett til å få sitt spesifikke behov dekket til akkurat den prisen man ønsker. Er det slik at det heftige forbrukervernet vi har fører til at forbrukerne blir latterlig bortskjemte? Ja, det tror jeg, og selv hadde jeg ikke giddet å starte noen virksomhet i Norge om avisene skulle lage lynsjemobb mot meg hvis jeg faktisk forsøkte å oppfylle bedrifters eksistensgrunnlag: tjene mest mulig penger.
  30. 3 points
    Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å engasjere meg i den tråden her, mest på grunn av at åpningsinnlegget hadde mye av samme stilen som "hvordan bygge den perfekte jentekropp-tråden", som jeg heller ikke var spesielt stor fan av. Først og fremst, trådens egentlige tema; Jeg anser det ikke som problematisk at enkelte ønsker å bruke stor del av sin egen fritid på trening, enten den er på treningssenter, ute, i svømmebasseng etc. På samfunnsnivå er det heller ikke slik at Norges befolkning trener for mye og spiser for mye grønnsaker. Heller tvert i mot. Samtidig er det ikke å benekte at for enkelte tar treningen overhånd. Jeg tenker ikke da i hovedsak på tiden en bruker hver uke, men at treningen blir altoppslukende og at det ikke er glede og mestringsfølelse som driver en på trening, men målet om "den perfekte kropp". For disse individene er det klart at treningen ikke har noen helsemessig gevinst, da tvangstanker rundt trening og kosthold selvfølgelig ikke har noen positive helsemessige gevinster. Over til trådens nye tema, TS sin måte å starte tråder/formulere innlegg; Som nevnt innledningsvis er jeg ikke fan. ' Jeg siterer: Noen flinkere, mer kunnskapsrike enn meg selv på emnet jeg nettopp har brukt masse tid på å tenke over, mens de fleste gjerne ikke har like god innsikt på akkurat det feltet - uten å snakke om kunnskapsnivået generelt. Det En slik holdning, at en selv vet bedre enn de fleste andre, er ikke noe jeg har særlig til overs for. I det siterte innlegget sier du det direkte selv, du mener du vet bedre enn de fleste andre. I mange av de andre av innleggende dine, kan man lese det samme indirekte. Og det er nettopp det som provoserer meg i trådene dine, ikke meningene dine. At folk er uenig og vil debattere er flott, men å starte tråder med det utgangspunktet at man uansett vet bedre enn folk flest, og samtidig faktisk gir utrykk for den holdningen, er for meg direkte usmakelig. Håper dog du ikke oppfatter dette som mobbing av noe slag, det er ikke min intensjon.
  31. 3 points
    burny_

    Gravid..??

    Kan fortelle litt av det vi lærte på skulen (AFPT) - Hold deg på det nivået du var på med trening før du var gravid. Eks ikke prøv å bli mye sterkere, trene mere, hardere, etc. - Ut i graviditeten, unngå å jobbe i full bevegelse (ROM) siden leddene blir litt mere slarkete. Eks Knebøy, ikke lås ut knæra fullt så mye på topp, og ikke gå helt i bunn. - Unngå øvelser der du ligger på ryggen. Kosthold: Spis normalt som du gjorde tidligere. Klarer du å unngå cravings, GJØR DET. Trur egentlig ingen mann vil stå i veien mellom ei gravid dame og ein kg sjokolade. Men klag ikke på formen etter graviditeten om du gir etter for cravings. Hadde ei som kunde som gikk opp 50kg på 9måneder, skyldte på graviditeten, vel... Ho åt 1kg smågodt om dagen også (tilsvarer 5000kcal). Kalori behovet øker vel med 2-300kcal etter et par måneder, ikke mye mere enn det. Så ingen GRUNN til å overspise. Og sist men ikke minst, du har ein lege, bruk den legen for alt han/ho er verdt. Spør spørsmål, "Er det greit at eg gjør sånn og sånn? " Ikke gamble med din/ungens helse, og skulle det være noe er det greit å ha en autoritær person som legen som kan "godkjenne" hva du skal gjøre
  32. 3 points
    At det klikker og knirker i knærne trenger absolutt ikke bety at det er fare på ferde. Som alltid er det begynnende ubehag og smerte som bør gjøre deg våken. Mine knær klikker i hytt og pine når jeg bøyer, men det er fullstendig uproblematisk. Slik trenger det ikke være for deg også, men for de fleste er det nok det. (Om ikke det som nevnt er noe som oppstår i tillegg til smerte, ømhet, ubehag) http://www.menshealth.com/fitness/is-it-bad-that-my-knees-crack-when-i-squat
  33. 3 points
    Keegil

    Kritikk av dagens treningskultur

    Moralen er tilsynelatende at hvis man ønsker å formidle et budskap, så er man nødt til å være proaktiv og løpende påpeke alle retoriske virkemidler og teknikker man eventuelt skulle benytte seg av i formidlingen. Jeg ser for meg hvordan poster vil se ut i fremtiden:
  34. 3 points
    Og motsvaret var Riiiiight back at yah! Forøvrig. Steiner funker fint enten du vill eller ikke.Hilsen en som falt på en istad og fikk løst opp samtlige muskelknuter i låret.
  35. 3 points
    Sepsis

    Når merket du forskjell?

    Jeg merket forskjell da jeg skulle ta på meg en sokk, og den revnet. Det var åpenbart pga. draøvelser, for sokken var av høyeste kvalitet.
  36. 3 points
    Brokkoli

    Dagens negative

    Jeg ser du bor i Bergen. Gi påskeeggene til Robin Hood-huset :-) Eller til et asylmottak.
  37. 3 points
    Linjemannen

    Kritikk av dagens treningskultur

    Det spørs igjen hva du ønsker å få belyst. Denne gangen bommet du - og det gjorde du såpass heftig og åpenbart - at tross din korte tid på forumet, så kan du allerede ha brukt opp en god del av den goodwill-kapital som ethvert blodferskt og skriveført medlem kan påregne. Å lure folk utpå enda engang, kan vise seg å bli krevende. Ihvertfall vil kanskje de mest innsiktsfulle og kunnskapsrike skribentene tenke seg om før de gir seg i kast med en ny runde. Men for all del, behold den litt provoserende formen - det engasjerer - bare ikke ta for mye Møllers tran før du kaster deg over tastaturet igjen.
  38. 3 points
    BluebearWebcoaching

    Filosofen blåbjørn

    Ikke noe geniutsagn dette her, men så elementert at det må nevnes: Det er bedre å dra på trening uten å trene, enn å sitte hjemme med gode intensjoner som aldri oppfylles. Turen til trening er ofte nok til å gå under "anbefalt daglig fysisk aktivitet" og kan således karakteriseres som del av en sunn og helsemessig forsvarlig livsstil. Ta turen til nærmeste (eller nest nærmeste alt ettersom) senter, gå opp trappen og gå deretter hjem. For mange er dette aktiviteten de trengte denne dagen. For noen vil turen gi motivasjonen nok til å ta seg noen styrkeøvelser i samme slengen, men uten "forpliktelsen" og den påfølgende dårlige samvittigheten om dette utelates. Det er virkelig slik at all aktivitet er bedre enn ingen aktivitet. Det er enda viktigere å understreke at summen av det små gir det store. Når fysisk aktivitet er en del av din hverdag, og ikke "bare noe jeg må gjøre" vil brikkene falle på plass av seg selv. Det er derfor meget forsvarlig å begynne på de ytterste minste stegene og bruke så lang tid DU må bruke på dette.Det kan være så simpelt som å spise grønnsaker til ett måltid om dagen, gjøre dette i en uke, deretter sette et nytt minimål. Kan de ekstra grønnsakene gi deg mer metthet, eller ta plassen til annen mat? Absolutt! Om vi låser dette fast i et kontrollert system kan man da si at du erstatter 50 g ris av 100 g ris med grønnsaker. Dette gjør deg ekstra mett at du spiser litt mindre til neste måltid i tillegg vil du, ofte automatisk, føle deg så motivert av den ene lille tingen (og den lille forpliktelsen den presenterer) at du gjør små ting ekstra som å gå i trappen eller prøve å velge "de riktige valgene". La oss si du i en motivert verden bruker/sparer 200 kCal daglig. Bare ved å erstatte risen (120 kcal) med grønnsaker - en gang daglig. Her kan et av målene være å begynne med styrketrening 1 x i uken om 12 uker. Ditt liv vil ha en mye større sjanse for å være fullstendig endret om 52 uker, ikke minst er denne gradvise endringen så mye lettere å opprettholde når livet sitt stress prøver å trykke deg ned. Det er ikke nederlag å begynn 5 trappetrinn lavere enn du ønsker - det er intelligent planlegging. Det skal ikke mer til. #Ingenproblemerbareløsninger @sveinfastform
  39. 3 points
  40. 3 points
  41. 3 points
  42. 3 points
  43. 3 points
  44. 3 points
    Misheard lyrics part 2: Donkeyboy - City Boy "Underneath my skin is a negro".
  45. 3 points
    Zeph

    Kritikk av dagens treningskultur

    Er det sykelig å sjå på TV kvar dag? Problemet med sensasjonsinnlegg er at du går glipp av den verkelege diskusjonen, men i staden for ender opp i ein metadiskusjon om det å diskutere. Eg gidda ikkje lese og svare når du bevisst kjem med provoserande kommentarar i førstepost, for så å trekke dei tilbake litt seinare. Det fører til ein uryddig og rotete tråd. Alt med måte her i livet, men om folk synest det er moro å trene 4-5-6-7 dagar i veka, så kjør på. I verste fall bidreg du til å halde kroppen sterk, frisk og funksjonell. Det finnes alltid dei som tar ein hobby til det ekstreme, men kven er du å seie at det er negativt, og noko som er til hinder for personleg utvikling? Kva no det måtte vere. Eg har ein ganske enkel livsfilosofi: Bruk tida her i livet på det du vil og det du interesserer deg for. Drit i om samfunnet, ekspertane og statistikkane seier at du bør bruke maks så mange timar på den aktiviteten. Gjer det som gjer deg lukkeleg og glad i livet ditt.
  46. 3 points
    Linjemannen

    Kritikk av dagens treningskultur

    Det å balansere er ikke lett. Ei heller når det kommer til hvilke valg en tar i forhold til hva en vil fylle livet sitt med. Det er jeg veldig enig med Cazorla. Men heldigvis så står en fritt til å gjøre sine egne valg og jeg er veldig uenig i at noen skal bli sykeliggjort på grunnlag av at de trener 5, 10 eller 15 timer i uka om de ikke har en idrettslig målsetning med treninga. Det blir rett og slett bare for dumt. Folk er i utvikling og i perioder trener en mye og i andre perioder trener en lite. Det handler om så mye. Folk er forskjellig og har ulike preferanser, ulike målsetninger og opplever ulik grad av velvære av å trene. Noen søker gleden, andre søker smerten. Noen utfordrer seg selv, andre viker unna, men tar det igjen på andre områder i livet. Å båssette folk som sykelige fordi de, i noens øyne, kaster bort tid på å trene for mye? Nei.
  47. 3 points
  48. 2 points
    Hei! Som miaheart sier spiser du veldig lite mat, faktisk under basalforbrenningen din. Det er så mye energi kroppen trenger for å vedlikeholde din vekt hvis du sover i et temperaturnøytralt rom - og siden du ikke sover hele dagen, men attpå til går rundt, fordøyer mat og trener så trenger du litt mer energi enn det. Det er slik at for å gå ned i fettprosent og bygge muskelmasse må du gi kroppen en grunn til det, og det vil den ikke gjøre når du tvinger den til å tviholde på energilagrene og trener med signaler som sier at du skal bli lettere. Mao er de resultatene du har fått, et resultat av hva du forteller kroppen din.
  49. 2 points
  50. 2 points
×
×
  • Create New...