Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/17/14 in all areas

  1. 5 points
    Det eneste jeg fikk ut av denne diskusjonen var høyt blodtrykk av førsteposten og en nestenulykke når mammas (uuuuutsøkte) koteletter prøvde å komme opp igjen på grunn av et sett med magikerassosiasjoner kvalmere enn det meste jeg har sett. Synes for øvrig taktikken din er rimelig skivebom. La meg skissere: - Du åpner med en påstand du vet alle (med grunn) vil reagere på - Folk bruker sin tid (som du er så opptatt av at de skal bruke til selvutvikling) på å forklare det åpenbare - Du avslører deg som magiker med briotryllestav og sier du har klart å skape presedens, ny innsikt og kunnskap - Folk river seg i håret fordi di har kasta bort tid på noe alle er enige om. MEN om du var ute på rent trolletokt: Hatten av, da fungerer taktikken din utmerket. (Med forbehold om skrivefeilfunk pga mobilinnlegg)
  2. 5 points
    Aaandreaaa

    Kritikk av dagens treningskultur

    Jeg synes det blir dumt å definere adferd som sykelig uten å kunne se på de individuelle faktorene som ligger bak adferden. Du kan ikke bare se på HVA en person gjør, men HVORFOR en gjør det en gjør.
  3. 4 points
    ronniba

    Den store bacon-tråden! Baconporn.

    På vegne av alle menn, vi sørger med din far, og viser han respekt ved å spise masse bacon i dag, i morgen og for alltid. RESPBACON
  4. 4 points
    Ulrik

    Kritikk av dagens treningskultur

    Det er ikke hovedsaklig sløsing av tida mi som provoserer (joda, den også), men måten du diskuterer på. Du presanterer det som om du er den øvrige leder og fasiten på alt som foregår her og at du er en mastermind i diskusjonen og leker med de som blir fanget av den. Det provoserer meg. Hvorfor kan du ikke åpne en diskusjon uten ekstra tvister og satse på at det er interesant nok til at folk ønsker å engasjere seg uansett?
  5. 3 points
    burny_

    Gravid..??

    Kan fortelle litt av det vi lærte på skulen (AFPT) - Hold deg på det nivået du var på med trening før du var gravid. Eks ikke prøv å bli mye sterkere, trene mere, hardere, etc. - Ut i graviditeten, unngå å jobbe i full bevegelse (ROM) siden leddene blir litt mere slarkete. Eks Knebøy, ikke lås ut knæra fullt så mye på topp, og ikke gå helt i bunn. - Unngå øvelser der du ligger på ryggen. Kosthold: Spis normalt som du gjorde tidligere. Klarer du å unngå cravings, GJØR DET. Trur egentlig ingen mann vil stå i veien mellom ei gravid dame og ein kg sjokolade. Men klag ikke på formen etter graviditeten om du gir etter for cravings. Hadde ei som kunde som gikk opp 50kg på 9måneder, skyldte på graviditeten, vel... Ho åt 1kg smågodt om dagen også (tilsvarer 5000kcal). Kalori behovet øker vel med 2-300kcal etter et par måneder, ikke mye mere enn det. Så ingen GRUNN til å overspise. Og sist men ikke minst, du har ein lege, bruk den legen for alt han/ho er verdt. Spør spørsmål, "Er det greit at eg gjør sånn og sånn? " Ikke gamble med din/ungens helse, og skulle det være noe er det greit å ha en autoritær person som legen som kan "godkjenne" hva du skal gjøre
  6. 3 points
    At det klikker og knirker i knærne trenger absolutt ikke bety at det er fare på ferde. Som alltid er det begynnende ubehag og smerte som bør gjøre deg våken. Mine knær klikker i hytt og pine når jeg bøyer, men det er fullstendig uproblematisk. Slik trenger det ikke være for deg også, men for de fleste er det nok det. (Om ikke det som nevnt er noe som oppstår i tillegg til smerte, ømhet, ubehag) http://www.menshealth.com/fitness/is-it-bad-that-my-knees-crack-when-i-squat
  7. 3 points
    Linjemannen

    Kritikk av dagens treningskultur

    Det spørs igjen hva du ønsker å få belyst. Denne gangen bommet du - og det gjorde du såpass heftig og åpenbart - at tross din korte tid på forumet, så kan du allerede ha brukt opp en god del av den goodwill-kapital som ethvert blodferskt og skriveført medlem kan påregne. Å lure folk utpå enda engang, kan vise seg å bli krevende. Ihvertfall vil kanskje de mest innsiktsfulle og kunnskapsrike skribentene tenke seg om før de gir seg i kast med en ny runde. Men for all del, behold den litt provoserende formen - det engasjerer - bare ikke ta for mye Møllers tran før du kaster deg over tastaturet igjen.
  8. 3 points
    Zeph

    Kritikk av dagens treningskultur

    Er det sykelig å sjå på TV kvar dag? Problemet med sensasjonsinnlegg er at du går glipp av den verkelege diskusjonen, men i staden for ender opp i ein metadiskusjon om det å diskutere. Eg gidda ikkje lese og svare når du bevisst kjem med provoserande kommentarar i førstepost, for så å trekke dei tilbake litt seinare. Det fører til ein uryddig og rotete tråd. Alt med måte her i livet, men om folk synest det er moro å trene 4-5-6-7 dagar i veka, så kjør på. I verste fall bidreg du til å halde kroppen sterk, frisk og funksjonell. Det finnes alltid dei som tar ein hobby til det ekstreme, men kven er du å seie at det er negativt, og noko som er til hinder for personleg utvikling? Kva no det måtte vere. Eg har ein ganske enkel livsfilosofi: Bruk tida her i livet på det du vil og det du interesserer deg for. Drit i om samfunnet, ekspertane og statistikkane seier at du bør bruke maks så mange timar på den aktiviteten. Gjer det som gjer deg lukkeleg og glad i livet ditt.
  9. 3 points
  10. 2 points
    I'm not missing American Idol for this shit!!
  11. 2 points
    Eliza

    Rouge fitness

    jeg sjekket på rouge i går.. 50$ frakt til oslo hvertfall. så har du mva tillegget og fortollingsgebyret du må legge til da om jeg ikke tar helt feil.
  12. 2 points
    Tok et flott selfie på gymmen i dag. Stolt.
  13. 2 points
    big-p

    Sliter med frontbøy

    Okay...back to topic En video av frontbøyen din hadde gitt oss masse info, gjerne en fra siden og en fra bak/fremsiden. Før neste frontbøy-økt kan du prøve følgende: Til oppvarming: - Generell oppvarming (egenmassasje, sykling, jumping jacks etc.) - Øke bevegeligheten i brystrygg, hofter og ankler - Lett tøying i ca .30-60 sek hvor du kjenner det er stramt. Det kan være bakside lår, rumpa, hofteleddsbøyer, innside lår, og triceps. 1) Finn riktig grep, ofte litt bredre enn skuldrene for å oppnå stabilitet rundt skuldrene. Stanga skal hvile på skuldrene, ikke på fingrene eller brystbeinet (clavicula). 2) Stram rumpa og fyll magen (ikke brystkassa) godt med luft og hold magen i den posisjonen (stram den som om noen skulle slå deg i magen). 3) Løft stanga av fra racket 4) Finn beinstilling. Litt bredere enn skulderbreddes avstand (ofte den fotstillingen du har når du lander etter et hopp). Jeg får mer stabilitet ved å peke tærne rett fram. 5) Igjen stram rumpa og magen på nytt og stram under hele repetisjonen. Albuene bær peke rett fram og ikke dette nedover. 6) Sett deg kontrollert ned mellom beina og beveg knærne ut til siden. 7) Husk å presse knærne utover på vei oppover og hold albuene oppe. 1 rep - done! Ta et par reps/sett til legg evt. på mer vekt hvis dette føltes lætt.
  14. 2 points
    FatUnicorn

    Dagens negative

    Jeg har flyttet hjem til mamma etter noen år alene i 75m2. Enough said.
  15. 2 points
  16. 2 points
  17. 2 points
  18. 1 point
    Isa24

    Tråden for dumme spørsmål!

    Tenker på gjøvik og det er de tre jeg tenker på. Oslo, trondheim og bergen har også, men de er uaktuelle.. heldigvis et par mnd igjen å skaffe info og bestemme seg på!
  19. 1 point
    wingeer

    Tråden for dumme spørsmål!

    Shepherd's pie, så klart! Daa kan jeg ikke hjelpe deg, dessverre. Kanskje noen andre her inne kan svare. Det skulle vel også være mulig å høre med en form for rådgiver/veileder, e.l.
  20. 1 point
    Ikke nødvendigvis. Placeboeffekten kan finne sted selv om man vet om den. Blant annet pga sterke assosiasjoner som ikke kan kontrolleres av kognisjon.
  21. 1 point
    Jo, de er forskjellige, men folk kjøper somregel ikke begge deler. Men skal se på det! Har en shortlist på produkter som er aktuelle (Skal svare deg på tips, orker bare ikke gjøre det fra mobil )
  22. 1 point
    eliza trener ikke så ofte med meg som hun skulle ønske Men når det er sagt er lacrosseball omtrent det samme som stein, bare mindre spiss. Se om det funker!
  23. 1 point
    Cazorla

    Kritikk av dagens treningskultur

    Vi får se. Kan godt henne jeg kommer til å lage helt nøytrale, politisk korrekte tråder i fremtiden. Om du som har vært på dette forumet atskillig lengre enn meg, lover meg at jeg vil få dype innsiktsfulle svar annet enn "Bra innlegg, er enig!" og masse likes, at tenningsnivået blir likt, så skal jeg faktisk ikke stå imot. Jeg må likevel få poengtere at jeg har vært innom den metoden før, og at jeg føler den hører mest hjemme i en artikkel framfor et diskusjonsforum der hensikten er å få fram ulike synsvinkler.
  24. 1 point
    Og det er kanskje på det feltet du har mest å vinne på å legge deg i hardtrening? Gjerne flere timer hver dag, men unngå nå for all det at du blir sykelig opptatt av det retoriske. Da blir du fort stemplet av en eller annen besserwisser.
  25. 1 point
    Sitter her og leser om at så mange har ANDRE ting enn RR som gjør vondt, får følelsen av at jeg går glipp av mye moro:/ Det må endres!
  26. 1 point
    http://forum.fitnessbloggen.no/threads/jenter-hva-slags-truser-trener-dere-i-ja-seriøst-p.1428/
  27. 1 point
    rudboy

    Den store bacon-tråden! Baconporn.

    http://www.baconfreak.com/bacon-soda.html
  28. 1 point
    cesandberg

    Den store bacon-tråden! Baconporn.

    Som IPSC skytter så slår jeg et slag for tactical bacon , noe enhver seriøs mannemann har i ryggsekken, perfekt under zombie attacs etc der du ikke får fyrt opp grillen i tide og utide :-) : http://uk.askmen.com/entertainment/gadget/tactical-bacon.html
  29. 1 point
    Guest

    Den store bacon-tråden! Baconporn.

    http://www.coolstuff.no/tag/Bacon
  30. 1 point
    miaheart

    Den store bacon-tråden! Baconporn.

    Pirathege Bacon-parfyme? Hjemmelagde greier?
  31. 1 point
  32. 1 point
    Bicepsbro

    Den store bacon-tråden! Baconporn.

    Top 5 beste jeg vet. Pannekaker med blåbærsyltetøy å masse bacon. 1 dag i uka. Minst!
  33. 1 point
    ronniba

    Den store bacon-tråden! Baconporn.

    Bacon - Nuff' Said
  34. 1 point
    Guest

    Kritikk av dagens treningskultur

    Ble ikke spesielt imponert over førstepost igrunn. Det tar utgangspunkt i å vite hva hver fordeling gir deg av nødvendige stimuleringer i løpet av en dag, men hva som stimulerer hver enkelt er jo helt forskjellig. Et eksempel: Arbeidsdagen kan stimulere både fysisk aktivitet, en ny hobby/kunnskap sosial omgang og fritidsaktivitet for den saks skyld. Det jeg mener er at du tar et utgangspunkt og skyter skikkelig i mørket. Du skriver som om majoriteten i befolkningen har like utgangspunkt og behov, (siden du eksluderer fitness og idrettsutøvere) og det kunne jo ikke vært lenger fra sannheten. Jeg er litt usikker på om du prøver å skape en retningslinje som er smart å følge, men det kan se slik ut, og det er ganske fåfengt nettopp på grunn av at alle er forskjellige. Vi er alle syke på en eller annen måte. Ikke noe imot deg, men innlegget var for min del ganske verdiløst. Ganske fantastisk å komme med at det du mener er for mye trening er en uting, det er tross alt bedre enn dårlig form/overvekt og det det måtte innebære. Jeg skjønner poenget, for all del, balanse er fint, men det du kommer med her tilfører ingenting nytt.
  35. 1 point
    Ulrik

    Kritikk av dagens treningskultur

    Slutt og lek Gud.
  36. 1 point
    Nicolai Hildre

    Enda en teknikksjekk knebøy

    Hvordan vil du forklare dette? Ankelmobilitet er problematisk hos mange, men det er minst like mange som får beskjed om at de har stramme ankler når det ikke er tilfellet i det hele tatt. Etter hva jeg har erfart er det veldig få som tar ut maksimalt leddutslag i anklene under knebøy, og det er dermed vanskelig å si noe spesifikt om ankelmobiliteten i denne øvelsen. At hofte går opp før rygg kan skyldes en dominant bakside (spesielt gluteus) i forhold til quads, i tillegg til teknikk og koordinasjon naturligvis.
  37. 1 point
    BluebearWebcoaching

    Filosofen blåbjørn

    Dedikert til Aurelius
  38. 1 point
    Cazorla

    Kritikk av dagens treningskultur

    eirich: sett fra et sosiologisk perspektiv, så kan vi si at du er fornøyd med å bruke såpass mye av hverdagen din på trening, fordi du har rettet mye av ditt livs fokus mot treningen. Det er deg av yrke, deg av sosial omgangskrets, deg av person. Det gir veldig mening, og jeg applauderer deg for valget ditt. En finner interesser som en jager etter her i livet. Alle må ikke bli oljeingeniører for å tjene fett til livets brød, det er reservert for de som genuint interesser seg for bransjen. Slik er det med alle yrker, og trivselfaktor veier tyngst. Jeg vil tro at du balanserer fint den helsetriangelen slik du holder på nå, i din situasjon. Stine smurfine: Jeg er selv av den litt masochistiske typen som kjenner på smerte som en god ting når jeg trener. Det er imidlertid viktig å poengtere, at for at det skal være slik, så må jeg ha en gullerot i den andre enden. Jeg må vite at ved å dra meg selv så langt ned, så vil jeg nå nye høyder i ettertid. Jeg tror at dersom jeg hadde blitt lovet fysikken til en toppidrettsutøver livet ut, uten å investere tid i trening, så ville jeg brukt enda mer kroppen til aktivitet utenfor treningsstudio enn på treningsstudio. Jeg hadde nok ikke sluttet med trening helt som fritidsaktivitet, men gjerne brukt et par timer mindre i uka. Det samme gjelder for skader. Da frykter jeg en nedgang i formkurve framfor noe annet. Jeg synes at en skal reflektere litt over eirich sitt innlegg. Om ungdom er så sykelig opptatt av trening for å holde tritt med sin nestemann, er det ikke realistisk å anta at de også bruker enormt mye tid på sosiale medier som Facebook, Instagram og tilsvarende, for å være ajour med resten av vennekretsen? Hvilke positive sider har slik overdreven trening, utenom at det finnes verre ting å gjøre med hverdagen sin? Treningseffekt er en midlertidig affære. Du lærer ikke spesielt mye fra det sånn sett, og kontinuitet er viktigere enn enorm mengde over et kort tidsrom. Det du beskriver om å lese Freud eller gå på keramikkurs, kan også fort omvendes til å bruke mer tid på lekser og studiene sine, familien sin eller venner. I det hele tatt mer tid til selvutvikling og nyartede opplevelser.
  39. 1 point
    CaraMella

    Kritikk av dagens treningskultur

    Jeg trener for å se bra ut, om det er galt, sykt eller feil, gir jeg blanke F i. Alle har vi forskjellige interesser, om dette er en interesse som blir sett på som feil, driter jeg i. Jeg må gjøre det det som er viktig for meg og det som gjør meg glad. Driter i hva andre skulle mene om det, samme om det er eksperter eller psykologer. Vi er en ny generasjon, ting utvikler seg ( heldigvis) Nå trener vi og fokuserer mye på utseende, istedenfor å sitte hjemme, lage middag til mannen og strikke votter til barna..
  40. 1 point
  41. 1 point
  42. 1 point
    Aurelius

    Mark Rippetoes Starting Strength

    Disclaimer; Jeg er SS-fan. Dette vil naturligvis farge mitt svar på innlegget ditt,men jeg skal prøve å ikke gå full retard fanboy-mode:) Skulle egentlig legge meg, men jeg så på videoen, og jeg kunne ikke la muligheten til å svare gå fra meg:) Om du har opparbeidet deg en ålreit kjernemuskulaturstyrke, til tross for å ikke ha kjørt mark og bøy, gratulerer! Dette er styrke som vil komme godt med uansett hva du driver med. Hvordan står det til med styrken i resten av kroppen? Hva tar du i benk/bøy/mark? Det er forskjell på å drive med trening over tid, og å systematisk pushe kroppen til å tilpasse seg målrettet trening over tid. Bare fordi man har vært medlem på et gym og besøkt det et par ganger i uka, vil ikke det tilsi at man har utsatt kroppen på langt nær det samme som en runde med et strukturert treningsprogram vil gjøre. Videoen kommer med hhv. både positive og negative synspunkter på opplegget,og et par av disse føler jeg jeg ikke kan la ligge uten tilsvar. Starting Strength er for det første et program ment å bygge styrke i unge utrente individer. Å sørge for at disse da får i seg nok energi til at kroppen klarer å henge med programmet og produsere den voldsomme økningen i styrke programmet lineær belastningsøkning muliggjør, blir derfor ganske viktig. Begrepet "GOMAD" (Gallon of milk a day) nevnes i boka, og dette er da et eksempel på et mulig alternativ for de gutta som er typ.... 180 høy og veier 50 kg og som sverger at de ikke klarer å gå opp i vekt. Man må ikke få kaloriene fra melk, men melk har en del fordeler,mtp at det er enkelt, lett å ta med seg, ikke trenger oppvarming, skrukork, og det smaker digg. (med mindre man er laktointolerant,seff) Det betyr ikke at man skal drikke 4 liter helmelk uansett kroppsvekt. Men SS er et program som vil medføre en viss vektøkning,og noe av den økte vekten vil komme fra fett. Det går ikke an å bygge muskler uten å samtidig ha en viss økning i fettmasse, ihvertfall ikke når tidshorisonten er kort.Man kan drive en slags form for leanganing, hvor man er langt mer pirkete med inntak vs uttak,men da har og tidshorisonten en tendens til å være mye lengre. Men det er viktig å understreke at det er matinntaket som gjør det mulig for kroppen å være med på at vektene skal øke hver trening. Spiser du ikke nok, vil du ikke klare å holde følge. Kisen på videoen påstår at det er umulig å øke vektene så ofte som programmet tilsier,samtidig som at han er sterkt uenig i at man burde drikke melk/spise godt. Det ene følger det andre. Det synes jeg blir tullete. Han har rett i det at tempoet SS holder, ikke varer evig. Tilslutt vil ikke kroppen klare å holde følge med å legge til 5 kg på marken hver gang,eller 2,5kg i benk,selv med masse mat og masse søvn Men da(hvis du har spist og sovet nok) vil du allerede potensiellt ha lagt på en 100-140kg i markløft, og en hundre kilo i bøy og 80kg i benk. Da er programmet ferdig for din del. Å holde på SS i 6 måneder er ikke mulig. Forfatteren siterer YNDTP, eller "You're Not Doing The Program". Dette uttrykket kommer fra en artikkel SS-forfatteren skrev fordi det var så mange der ute som føkket opp programmet ved å ikke gjøre som det stod i boka, for så å sutre om resultatene.Her er en link til artikkelen. På det sterkeste anbefalt lesning. Her er et fint sitat ; "Eating correctly may mean 6000 calories/day with a gallon of whole milk, or it may mean 3500 calories/day on a paleo-type lower carb no-dairy diet, depending on your initial body composition. If this or its equivalent did not happen, you’re not doing the program."
  43. 1 point
    Januz bokmerke

    Creepy på trening

    Når vi snakker om markløft og ekle ting. Det er ukult å ikke tørke av olympiastangen når du har blødd på den. Don't be that guy.
  44. 1 point
    HenrikWL

    treningsmote 2014

    Jeg skjønner jo at å bruke GASP er den beste motivasjonen hvis man vil bli råsterk, siden man blir utledd hvis man bruker GASP og løfter mindre enn 500kg sammenlagt. "Must gain to stop humiliation"
  45. 1 point
    Kimae

    treningsmote 2014

    ITT: Treningsstudiohipstere. Er ikke spesielt stor, men har brukt nesten bare Gasp i snart ti år, fordi de har best kvalitet og er mest komfortable å trene i. Haters gonna hate.
  46. 1 point
    Dag

    treningsmote 2014

    Jeg syns det er viktig å se kul ut på trening, derfor bruker jeg ikke Gasp og Better Bodies.
  47. 1 point
  48. 1 point
    Det eneste denne tråden har lært meg er at jeg tydeligvis ser stygg ut fordi jeg går med vanlig truse under tightsen. Heia jenter.
  49. 1 point
    Gift i 25 år til sommeren! 2 barn og allerede 2 barnebarn. Å være spreke besteforeldre er - tro det eller ei - kjempekult!
  50. 1 point
    Thomas O

    Fete rutiner på gymmet

    Har en ny fet belterutine.. I går etter skolen spankulerte jeg til SiB på Årstad for å ta meg en liten økt før jeg skulle være flink student og lese. Etter litt om og men kom jeg meg omsider bort i styrkedelen. Det var for øvrig tre andre i salen. Rumenske markløft sto på planen og jeg satt i gang. Ting gikk lett og fint. Etter hvert som vekten økte fant jeg frem et belte for å skåne ryggen min litt. Anyway, skulle ha en femmer på 125 som skal gå lett og fint. 1 rep, lett, 2 rep KNEKK, dunk. Hele verden stoppet opp, musikken slo seg av og mine tre med-bros så bare på meg, tiden sto stille. Beltespennen var brukket tvers av og falt i gulvet, men tror egentlig de andre tenkte at jeg slapp en gedigen fis...
×
×
  • Create New...