Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/14/14 in all areas

  1. 9 points
    Dwarniel

    Ryggtråden!

    Måtte jo nesten poste et uten skjorte jeg også da.
  2. 8 points
  3. 8 points
  4. 4 points
  5. 4 points
  6. 4 points
  7. 4 points
    Inger-Lise

    Bikinifitness - skal, skal ikke?

    Dette er ikke kritikk at trådstarter, men mer generell kommentar... ... En kan si hva en vil, til seg selv eller andre, men jeg synes det er svært vanskelig å kjøpe argumentet til mange om at "jeg gjør dette bare for meg selv", når målet er å vise frem kroppen sin! Hadde det værtutelukkende å komme i form og se sånn ut for seg selv fatter jeg ikke hvorfor en da skal opp på den scena. En en brist i logikken og argumentasjonen føler jeg. For all del - ønsker en å delta, jobbe hardt for gode resultater og faktisk vise dem frem også, kjør på!! Det hwr jeg ingenting i mot, må jo være en liten tilfredsstillelse det og, å faktisk å vist frem hva en har arbeidet så hardt for. Men ha da baller nok til å faktisk være ærlig og si det da, fremfor å trippe rundt og messe "dette er bare for meg selv, jeg bryr meg ikke om hva andre synes, dette gjør jeg for meg osv osv,,,".
  8. 3 points
    lolte

    Arbeidsmarkedet = Fu**ed?

    Jeg har selv god erfaring med å ringe før jeg sender avgårde søknaden. Fra samtalen fikk jeg mye mer og konkret informasjon enn det som stod i utlysningsteksten, og søknaden min ble derfor mye bedre. Det som også er fint med å ha hatt en samtale på forhånd er at man i søknaden kan skrive at man viser til [...] samtale med den og den personen på dette tidspunktet, og det kan bli enklere å huske deg og det kan bli hakket mer personlig. Men obs! Drit i å ringe om du ikke har gode spørsmål eller noe ekstraordinær interessant å melde. Om man bare ringer for å slå av en prat med en som sikkert har en travel jobbhverdag, så er det ikke sikkert at det er så stas. En samtale før man sender søknaden gir også deg en følelse av om dette kan være en jobb for deg. Dersom det i løpet av samtalen kommer frem at det mest sannsynlig ikke er det, dropper du kanskje å bruke masse tid på søknaden og har dermed spart den tiden.
  9. 3 points
  10. 3 points
    Linjemannen

    Dagens negative

    Har vondt overalt.... Sheiko-program på speed-tempo. Føles levelig så lenge jeg slipper å reise meg fra sofaen. Faen... Må på do...
  11. 3 points
  12. 3 points
    Jupp Jupp, fordi i brasil har rompe og lår vært inn siden tidenes morgen, mens det først blei poppis for to tre år siden i nordiske land. Skulle ikke alle jentene være stilker så sent som 2011?
  13. 3 points
  14. 3 points
    For min egen del så er det ingenting som er så motiverende som framgang. Når broren min dro meg med på trening for å begynne på Starting Strength så var jeg skeptisk. Jeg var jo bare en skinnyfat 30-årig kontorrotte som ikke kunne en dritt om trening. Og bare 3 øvelser hver trening, LOL amirite? Og styrketrening, er ikke det egentlig bare for bola bodybuildere'a? Ah, the Dunning-Kruger was strong in this one! Men jeg bestemte meg for å gjøre et forsøk, selv om jeg fortsatt ikke var helt overbevist. Etter et par-tre uker så merket jeg forskjell. For det første så var stølheten som følger med en fersk nybegynner borte. Og viktigere:Jeg skjønte at dette kan jeg faenmeg gjøre. Visst faen kan jeg løfte vekter! Jeg - kontorrotta! In your face, destiny! Det var gøy å løfte tyngre vekter hver trening. Hvor fedt er det ikke å sette ny personlig rekord tre ganger i uken? Jeg leste SS-boka og annen informasjon, og ble overbevist om at styrketrening er et fundament i livet som jeg inntil da hadde oversett. Etter en måneds tid med SS så stoppa dama mi meg på vei inn i dusjen med et "HeyheyHEY! Hva er det som har skjedd her?!?" og pekte på ræva mi. Squats and deadlifts Men nok om ræva mi. Det som var motiverende for meg var som sagt å gjøre framgang fra trening til trening. Akkurat det synes jeg kanskje er den mest undervurderte aspektet med Starting Strength, den vanvittige framgangen man kan gjøre på kort tid (3-9 måneder). Jeg kan lett se for meg hvis jeg hadde fulgt et jalla kukerundtprogram så hadde jeg ditcha styrketreninga ganske raskt. SS er krevende, men det er gøy! Det er FEDT å pushe grenser. Det gjør så jævlig godt å knuse arbeidssett på en dag der du egentlig tror du ikke skal klare det. Da snakker vi karakterbygging. Motivasjon er vanskelig. Alle vet at de bør spise sunt og trene og alt det der, men det er mange som ikke gjør det. Det er en masse faktorer som spiller inn. Hva med dette: Bestem deg for å gjennomføre et opplegg helhjertet i én måned. Uansett hvor lite motivert du måtte være en av dagene så bare gjennomfør treningsøkta som planlagt. Det klarer du fint
  15. 2 points
    HenrikWL

    Enda en teknikksjekk knebøy

    Ja, så var det min tur da. Fått filma et sett med knebøy, så jeg tenkte å få litt teknikktilbakemeldinger. Dessverre med VVS, men det får jeg ikke gjort noe med i ettertid. Kamerafører beveget seg rundt, så i løpet av settet får man se både skrått bakfra, rett bakfra og så vidt litt mer rett fra siden. Ting jeg selv ser med en eneste gang: dybde. Jeg mangler litt på dybden, noe jeg tok inn over meg allerede i det påfølgende settet. Jeg "vingler" også litt med beina på noen av settene der; det tror jeg har mest med teknikk å gjøre - hvis jeg "bommer" litt på fokus så kan det fort hende at det slurves litt. En annen ting jeg legger merke til er at føttene mine peker ganske så drastisk utover. Jeg jobber med ankelmobilitet på si. Ellers er det bare å fyre løs.
  16. 2 points
  17. 2 points
  18. 2 points
    Håvard Vika

    Enda en teknikksjekk knebøy

    Tror Myr tok tak i det viktigste. Hvis du reduserer fotbladvinkelen til rundt 30 grader eller mindre og står litt smalere, så bør du klare å holde knevandringen til et minimum. Den smalere beinstillingen krever kanskje litt mer mobilitet. Hvis du ikke klarer det, så kan du fint bare redusere fotvinkelen litt og stå så bredt som du gjør nå Når det gjelder grepet, så kan det bli et problem om en stund når vektene blir tyngre. Det ser ut som du bærer litt vekt med armene. Mitt forslag blir å prøve å ha håndleddene helt strake og albuene litt mer oppover.
  19. 2 points
  20. 2 points
    Luke skywalker

    Arbeidsmarkedet = Fu**ed?

    Husk på at vi verste fall så er det mulig å etterutdanne seg.. Selvom det ikke føles som aktuelt kan det være det mest fornuftige når man får tenkt gjennom det. Og med etterutdanning så mener jeg ikke nødvendigvis ¨å bygge på noe man allerede har, men å bytte bransje helt. Som en avsporing så er dette et godt eksempel på at man skal prøve å sette pris på ting når man har de! Lykke til videre
  21. 2 points
    sombraro

    Dagens negative

    Er begynt å spille wow igjen..
  22. 2 points
  23. 2 points
    Noen flere som kjenner seg igjen...?
  24. 2 points
    Jeg gikk ned ti kilo, også begynte jeg å løfte, og nå har jeg gått opp åtte av dem igjen Ain't nobody stealing my gainz!
  25. 2 points
  26. 2 points
    Hvor lenge måtte du lete før du fant et nakenbilde av en fyr i akkurat riktig vinkel og positur?
  27. 2 points
  28. 1 point
    Velvet

    Matsensitiv

    Jepp, nå har jeg brukt flere måneder på å teste hva jeg reagerer på av mat - dette er nøye eksperimentert og slik er fakta - Kjøtt - Melkeprodukter - Grapefukt - Annanas - Alt som heter korn inkludert havregryn, inkludert de glutenfrie - Søtstoffer - Myoprotein (buuh, det er det eneste proteinpulveret jeg liker) - Gulrøtter - Makrell - Bønner - Søtpotet - Potet Jepp. Jeg spiser disse tingene, men det blir gradvis litt vanskeligere med tanke på fordøyelsen merker jeg. Dette er jo ett lite problem siden jeg er ett vanedyr og gjerne spiser de samme tingene dag ut og dag inn og skal jeg gå ut av normalen er det gjerne for noe totalt næringstomt noe, som softis eller burger. Skal jeg bli vegetarianer? Har ikke lyst
  29. 1 point
    Myr

    Enda en teknikksjekk knebøy

    Som du er inne på selv - du trenger ikke å vinkle føttene så mye. Prøv en mer nøytral fotstilling og kanskje litt smalere stand. Det blir en del knevandring med så bred stand ser jeg. Ihvertfall press de ut. Reduser fotvinkel Knevandring, obsobs Press knær aktivt utover, de er ganske langt innenfor fotbladet Pusteteknikk? Puster du inn før hver rep og holder? Valsalva: https://www.google.no/#q=valsalva+maneuver&spell=1 Ser ut som du har litt jalla spenn i rygg, litt samme greia som punktet over. Jeg personlig får mye bedre spenn i ryggen ved å ha mye smalere grep rundt stanga. Holder jeg så bredt blir det bare slarvet ...
  30. 1 point
    FrkHoel

    Sliter Max med søthunger

    Hvordan ser kostholdet ditt ut?
  31. 1 point
    Groenhaug

    Arbeidsmarkedet = Fu**ed?

    Men prøv litt rundt i Akershus og Drammen/Lier/Buskerud, det tar deg ikke lange tiden med tog
  32. 1 point
    Vitamin D og probiotika er goodshit uansett, så skader ikke å prøve. Gjør som dere vil for min del God bedring!
  33. 1 point
    KAN være en autoimmun sykdom:). Jeg har selv vært en del av flere undersøkelser og jeg oppdateres rundt dette da jeg selv har diagnosen. Jeg hadde nok fått beskjed av legen min som er spesialist innenfor dette ,som jeg også har kontakt med ukentlig,hvis dette var tilfelle SIKKERT.
  34. 1 point
    Meget enig om formen på mange. Alt for mange av bf jentene kunne likeså ha stilt i bikini, eneste forskjellen var bikinien og poseringa. Syntes selv byggera var i dårligere form enn vanlig. De eneste som ikke skuffa var som vanlig womens physique:)
  35. 1 point
    Gleden kommer etter hvert. I starten så må MÅ man pushe seg!
  36. 1 point
    Du får starte med små endringer volummessig for magen da, er ikke kroppen vant til så mye uflytende mat kan tarmen slå seg vrang om det blir for mye å fordøye - prøv litt lett fordøyelig mat i starten og bytt derretter ut til mer fullkornsvarianter og pass på spise fett sammen med slik at du slipper forstoppelse etc
  37. 1 point
    Obligatorisk sitering den klassiske fitnessuttalelsen http://elander.blogg.no/1394211092_skal_du_gjre_noe_rikt.html
  38. 1 point
    Elliot

    Stopper opp ..

    Siden du trener et 3 dagers program ville jeg trent noe ala et fullkroppsprogram 3 dager pr uke. Med dette programmet blir det for lang tid mellom hver gang en muskel utsettes for belastning. Når du alltid kjører 3x10 reps vil du også stagnere temmelig raskt. Du bør alternere mellom tungt (spesielt i baseløft) og noe lettere vekt og flere reps. På små muskelgrupper (armer f,eks) kan du kjøre 15-20 reps. Kort sagt så tror jeg du vil få mye bedre resultater med et typisk 5x5 program http://www.iform.no/5-x-5-programmet/
  39. 1 point
  40. 1 point
  41. 1 point
  42. 1 point
    crave_it

    Dagens Glade

    Dagens glade er at jeg hadde en fin samtale med en kollega/venn på jobb, som ikke har hatt det bra de siste to månedene. Bestevenninnen hans døde i februar, og han har slitt veldig siden det. I dag ville han allikevel snakke litt, og det føltes så godt å være der. Jeg syntes det er så fælt når folk jeg kjenner har det vondt, spesielt når det er så lite man kan gjøre. Så jeg var glad på hans vegne =)
  43. 1 point
    Du kan seriøst ikke si "don't push the red button". Hvor lang ferie får jeg om jeg poster et forslag fra MsPaint?
  44. 1 point
    Username111

    Tynn for å være PT

    Det å være PT er det samme som å være en selger. Du selger ett produkt, og produktet ditt gjenspeiles på deg. Så om du har lyst å være annerkjent PT bør du bli fitt. MEN når det gjelder de studiene i Bali, syns eg er litt latterlig over hvor mange som tar det. Det er snart flere PTer enn "mennesker" på treningsentrene rundt om kring. Hele opplegge med å bli PT burde vært at du ønsker å jobbe med det videre, og bruke kunnskapen til å hjelpe andre og ikke bruke 100.000++ kr for å dra til ett sted for å feste og sole seg.
  45. 1 point
    Johnp

    Beste motivasjons quote?

    Jeg elsker når idioter poster falske Quotes på Facebook. "I was solo, living yolo" , William Shakespeare
  46. 1 point
    Myr

    Ren idrett - Ærlig talt

    Flott fyr med skikkelige holdninger. Det håper jeg også. Holdninger og holdningsarbeid er i mine øyne det viktigste, da antidopingarbeidet mildt sagt ikke er up-to-date (man kan jo faktisk dope seg med mikrodoser og bli testet rett etterpå uten å teste positivt.. feks 2,5mg testosteron x 2 dagen, så blir T/E-ratioen faktisk innenfor og prøvene blir ikke flagget, mikrodoser med EPO, designerdop som det ikke finnes analyser for etc). Helter med skikkelige holdninger må frontes.
  47. 1 point
    Stephanie F

    Ryggtråden!

    Bilde fra i går.
  48. 1 point
    Keegil

    Ryggtråden!

    Sorry, jeg klarte virkelig ikke dy meg...
  49. 1 point
    Dag

    Giga mega konge forslag!!! HALO!!

    Skuffa over at denne tråden ikke handlet om HALO. Men den appen du snakker om finnes, Tapatalk heter appen og jeg skriver faktisk dette innlegget via den.
  50. 1 point
    Lotta

    Lavkarbo oppskrifter:)

    Når du låner oppskrifter fra blogger, slik som du har gjort her, burde du i det minste gi forfatteren cred for oppskriften. Kristine på dedication er sikkert ikke veldig glad for at folk bare låner bildene og oppskriftene hennes sånn helt uten videre.
×
×
  • Create New...