Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/14/14 in all areas

  1. 13 points
  2. 13 points
    Dwarniel

    Creepy på trening

    Forrige uke var jeg creepy på trening, tror jeg. Jeg var veldig prompete denne dagen... Da jeg skulle på trening og satt i garderoben så var jeg nødt til å slippe en. Jeg var jo aleine, så no biggie tenkte jeg. Vel, lukta kom kjapt og rett etter fisen var ute av kroppen, så kom det en finere (eldre) frue inn døra. Det stinka skikkelig egg, jeg ble dritstressa og så ramla bare denne setningen ut av meg: "æ slapp ein rett før du kom in, sorry, æ veit det stinke heilt ferjævle he he". Og hun bare STIRRA forskremt på meg og kjappa seg ut av garderoben uten å si et ord. Det var forferdelig. Hun trener ganske ofte, og vi er der nesten alltid samtidig. Hun unngår meg bevisst, og hvis jeg skal trene i et apparat ved siden av henne så bryter hun midt i settet og stikker av til en annen maskin som er lengre unna. En gang snudde hun i døra i garderoben også når hun så at jeg satt der. Jeg får lyst til å si HALLO JEG FISER IKKE TIL ALLE DØGNETS TIDER SLAPP AV - Men jeg tror kanskje det bare fører til at hun blir enda mer redd for meg.
  3. 11 points
    -Fredrik

    Dagens Glade

    Påskeferie... Fjellet med kompiser og grilling på hytta next! Liten selfie fra iste
  4. 9 points
    Dwarniel

    Ryggtråden!

    Måtte jo nesten poste et uten skjorte jeg også da.
  5. 8 points
  6. 8 points
  7. 8 points
  8. 8 points
  9. 8 points
  10. 7 points
    FrkDiaz

    Dagens Glade

    Ny pers i bøy! 110kg :D:D og nå har pusekattene blitt så husvarme at de står på pcen for å få kos :happy:
  11. 6 points
  12. 6 points
  13. 6 points
  14. 6 points
    Viktig å poengtere KAN her slik som Metal_Barbie sier. Det er god grunn til at Rituximab enda ikke brukes i behandling. Den studien var veldig liten, og mye forskning må gjøres før man kan si noe helt sikkert. Det som er dumt er at mediene ofte blåser opp små studier med lovende resultater, men ikke gidder å rapportere studiene med negative resultater. Dette skaper et falskt bilde av "store gjennombrudd" i forskning på mange ulike sykdommer (ofte kreft, Alzheimer, ME for å nevne noen) når disse i det vitenskapelige miljøet egentlig kun sees på som pekepinner, og ikke gjennombrudd. Idéen om at ME er en autoimmun sykdom er interessant, men det er viktig å ikke bestemme seg for én forklaringsmodell som virker attraktiv når spørmålet fortsatt overhodet ikke er besvart. Dette fører bare til usikkerhet og forvirring blant pasienter og pårørende. Såvidt jeg husker var det rundt 20 stk med i Rituximab-studien, og av dem var noe sånt som 6/10 på Rituximab som opplevde bedring og 3/10 i kontrollgruppen som opplevde bedring (husker ikke tallene helt, dette er fra hodet). Poenget er at resultatet var såvidt statistisk signifikant, men kan fortsatt være en tilfeldighet.
  15. 6 points
  16. 6 points
  17. 5 points
    Det kommer stadig tråder om valg av treningsprogram eller vurdering av egenkomponerte program. For at noen skal kunne svare vettugt på slike tråder så bør første post inneholde en del basisinfo. Det sparer både den som spør og de som svarer for tid og energi siden denne informasjonen må komme fram før eller senere uansett. Hvordan man trener er i stor grad avhengig av mål og hvor mye framskritt man allerede har gjort. Oppgi følgende: - Alder - Kjønn - Høyde - Kroppsvekt - Hva ligger baseløftene på nå? (Hvis du ikke vet så oppgi dette) - Hovedmål med treningen (f.eks. styrke, muskelvekst, fett-tap, idrett) - Treningserfaring Et godt treningsprogram består av mer enn en liste med øvelser. Øvelsene er ikke tilfeldig valgt, men velges fordi de tilsammen trener hele kroppen. Det bør legge opp til optimal framgang, altså bør progresjon være planlagt. For en nybegynner er det mulig å gjøre veldig rask framgang så fremt programmet legger opp til dette. Nybegynnere trenger absolutt ikke lage sine egne program. Det krever kunnskap og erfaring å sette opp gode program. Tilpassede program kommer mer til sin rett etter at man har bygd et godt styrkegrunnlag. Før den tid er det ABC som gjelder. For nybegynnere er helt grunnleggende styrketrening det som trengs, spesialisering blir mer relevant etter at du har opparbeidet et godt styrkegrunnlag. Og grunnleggende styrketrening er i grunn ganske enkelt. Det skjer hovedsaklig ved at du løfter tyngre vekter i baseløftene enn forrige treningsøkt. En nybegynner kan gjøre mer framgang fra trening til trening enn en erfaren styrkeløfter kan gjøre i løpet av et helt år. En nybegynner kan legge på 15kg på markløft i løpet av den første uken. En erfaren styrkeløfter vil være godt fornøyd med å oppnå samme økning i løpet av et helt år. For nybegynnere er fullkroppsprogram det mest effektive, idéelt sett tre ganger i uken. Dette skyldes at en nybegynner er i stand til å restituere seg helt fra en treningsøkt i løpet av 48 timer. Hvis utøveren følger progresjon og løfter tyngre vekter på neste trening så er dette bevis for at forrige trening var effektiv og utøveren er blitt sterkere. Program som baserer seg på splitter hvor man deler opp muskelgrupper eller over- og underkropp er mindre effektivt da det i prakis betyr at man trener hele kroppen sjeldnere, f.eks. to ganger i uken med en over-/underkroppssplitt. Disse passer bedre for de som har gjort en god del framgang. Et godt program definerer og begrunner antall sett/reps for øvelsene, slik at man tilfører nok stimuli til at kroppen tilpasser seg ved å bli sterkere, men ikke for mye slik at kroppen ikke rekker restituere seg. Det er ikke slik at mer trening alltid er bedre. Det skal riktignok mye til for at en nybegynner skal klare å overtrene, men det er mulig med mindre gjennomtenkte program eller en overivrig utøver. Å gjøre 12 reps på alle sett fordi det er best for muskelvekst er ikke nødvendigvis det beste alternativet for en nybegynner selv om muskelvekst er målet. Velg et nybegynnerprogram og hold deg til det i et par-tre måneder før du evaluerer. Ha fokus på å lære god teknikk på baseøvelser og komme inn i god treningsrutine. Sørg for å legge opp til nok restitusjon. Det er mellom treningene du blir sterkere. Det vil i praksis si nok søvn og nogenlunde god kontroll på kosthold. Søvn er kanskje en av de mest undervurderte faktorene for styrke og muskelvekst. Sov så mye du kan, gjerne 8-10 timer om du har mulighet. 7 timer er minimum. Gode treningsprogram for nybegynnere kan være Starting Strength (SS) eller Greyskull LP (GSLP). Du finner SS-programmet i detaljert form på SS-wiki her. GSLP er en variant av Starting Strength som legger opp til litt saktere progresjon, men har mer fokus på overkropp og muskelvekst enn SS som har mer fokus på max styrkeøkning. Skal du følge et av disse programmene så kjøp bøkene! SS på Amazon, Greyskull LP e-bok. Børge Fagerli har laget et treningsprogram for nybegynnere som starter litt mer forsiktig. Og husk at det tar tid å bli sterk, så ikke stress for mye. Slow and steady wins the race. Ro ned, løft vekter, spis mat, sov, have phun
  18. 5 points
    Tutogkjør

    Dagens Glade

    Pelle fikk brokkoli for første gang i dag og likte det! (første gang jeg har husket på å gi ham før det ble ødelagt/tomt…) [ATTACH]139113[/ATTACH] #datfitnesshamster
  19. 5 points
    fitflyer

    Dagens Glade

    Ny pers i benk! 90kg :D:D
  20. 5 points
  21. 5 points
  22. 5 points
  23. 5 points
  24. 5 points
    kl99

    Creepy på trening

  25. 5 points
  26. 4 points
    Gard N

    Ryggtråden!

    For 2 uker siden:)
  27. 4 points
    lolte

    Arbeidsmarkedet = Fu**ed?

    Å ha vært arbeidsledig i én måned er ikke akkurat ille, vil jeg påstå. Det er et poeng at en ansettelsesprosess faktisk kan ta ganske lang tid. Det er forsåvidt også et poeng at om du har sendt mange søknader og ikke fått noe svar, kan det være søknaden ikke treffer og rett og slett ikke er bra nok. Du nevner kompisen din, nå vet jo ikke jeg hvor lenge han har søkt jobb, men du skriver at han er i lignende situasjon som deg. Om han på nokså kort tid har produsert over 80 søknader, vil jeg tro at det ikke har blitt langt så mye tid og energi i hver og en av dem. Både CV og søknad bør skreddersys stillingsannonsen. Jeg har selv vært med på å plukke ut aktuelle søkere, og wow så mange generelle og lite personlige søknader og rotete CVer som kom inn. Det viktigste er at søknadsbrevet SVARER på stillingsannonsen; les nøye, hva er det egentlig de vil ha? Og ikke minst, skill deg ut. Et annet tips er å ringe FØR du sender søknaden. Presenter deg selv, still gode spørsmål og vær forbredt på å få noen tilbake, finn ut av hva de ønsker og få dem til å huske deg. Lukke te!
  28. 4 points
  29. 4 points
  30. 4 points
  31. 4 points
  32. 4 points
    FatUnicorn

    Dagens Glade

    Fikk utbetalt 21k fra nav i dag (Arbeidsgiver hadde rapportert for lite, så jeg måtte skrive sak på det. Var stor sjangs for at jeg ikke fikk noe...) Edit: Åh, bøyskooooo. Jeg trenger bøyskoooo. Kanskje noen blir bestilt i dag - sånn helt plutselig?!
  33. 4 points
  34. 4 points
    Inger-Lise

    Bikinifitness - skal, skal ikke?

    Dette er ikke kritikk at trådstarter, men mer generell kommentar... ... En kan si hva en vil, til seg selv eller andre, men jeg synes det er svært vanskelig å kjøpe argumentet til mange om at "jeg gjør dette bare for meg selv", når målet er å vise frem kroppen sin! Hadde det værtutelukkende å komme i form og se sånn ut for seg selv fatter jeg ikke hvorfor en da skal opp på den scena. En en brist i logikken og argumentasjonen føler jeg. For all del - ønsker en å delta, jobbe hardt for gode resultater og faktisk vise dem frem også, kjør på!! Det hwr jeg ingenting i mot, må jo være en liten tilfredsstillelse det og, å faktisk å vist frem hva en har arbeidet så hardt for. Men ha da baller nok til å faktisk være ærlig og si det da, fremfor å trippe rundt og messe "dette er bare for meg selv, jeg bryr meg ikke om hva andre synes, dette gjør jeg for meg osv osv,,,".
  35. 4 points
    didi

    Dagens Glade

    Jeg liker denne artikkelthingien fordi bergensere er et finfint folkeslag: http://www.bt.no/meninger/PS/Henrik_H__Uhlving/PS-Vi-taler-ikke-finvar-3099263.html#.U0vVPPl_uS2 Men jeg liker enda mer at forfatteren er tidligere økonomijournalist i BAs avdeling for katt og finans :cat::cat::cat::cat::cat: Helt min humor!
  36. 4 points
  37. 4 points
  38. 4 points
    Dag

    Fitnessbloggen som mobilapp

    Tapatalk er appen du er ute etter.
  39. 4 points
    runforit123

    Dagens Glade

    Wuhu! Det er mandag og jeg har helgefølelse Digg med påske!!!!
  40. 4 points
    QueenWinther

    Dagens negative

    Jeg ser på twilight, tror det er litt verre
  41. 4 points
    QueenWinther

    Dagens Glade

    havrecookies med sjokolade og havsalt.
  42. 3 points
    Ikke haha, men WOW, mad skillllls
  43. 3 points
  44. 3 points
    QueenWinther

    Dagens Glade

    Sitter alene i solen på løkka og synger (nei jeg kan ikke synge) etter å ha hatt PTtime i 1.5timer!
  45. 3 points
  46. 3 points
  47. 3 points
    Tronaldo

    Grepstrening

    Sjekk standardopplegget til Captains of Crush. Det går også an å kjøre negatives på gripperen du ikke får til å lukke, eller etter du har gjort de repsa du klarer. Ellers kan greier som kroc rows, RDL, farmer walks også bidra til grepsstyrke/utholdenhet.
  48. 3 points
    Myr

    Steroids, Crossfit and the Crossfit Games

    Dette er jeg helt enig i. Som jeg har sagt tidligere, så tror jeg styrkeløft i Norge er så å si dopingfritt og det er holdningsarbeidet som får stå for den delen, ikke testingen. I tillegg er det ikke så mye penger og prestisje i styrkeløft, det kan også være en grunn. Med de sterke antidopingholdningene som sprer seg rundt i klubbene og blant utøvere, så tiltrekkes det ikke den type mennesker som vil jukse. Jeg tror også mange har gode verdier og moral i toppidrett, men i toppen er det nok ikke mange som har rent mel i posen. Tror jeg. Jeg anbefaler alle å se videoen i denne tråden som fikk for lite oppmerksomhet. http://forum.fitnessbloggen.no/threads/ren-idrett-%C3%86rlig-talt.28050/
  49. 3 points
  50. 3 points
×
×
  • Create New...