Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/04/14 in all areas

  1. 8 points
    Keegil

    Bikinifitness - skal, skal ikke?

    Jeg hverken overanalyserer, overser eller tar forutsetninger om deg, noe jeg også spesifiserer klart og tydelig i slutten av min post ved å påpeke at jeg ikke sier at dette nødvendigvis gjelder for deg, om det ikke kom tydelig nok frem i resten av det jeg skrev. Jeg skriver en post med generelle betraktninger rundt ditt spørsmål – som er "har dere noen synspunkter og tips å komme med som kan gjøre valget litt enklere?" – hvor jeg bruker eksempler fra både det du selv skriver og fra mange andre observasjoner jeg har gjort av andre aspirerende fitnessutøvere, takeaways fra erfaringsutveksling med andre, samt min egen intuisjon. Er det ikke akkurat det du var ute etter? Right? Selv om du ikke kjenner deg igjen i det jeg skriver, så mener jeg dette er viktige ting å tenke over. Det var det som var formålet med posten min, ikke å arrestere deg og plassere deg i en bås. Samtidig: Tror du ikke alle aspirerende fitnessutøvere ville sagt akkurat det samme du sier i svarene dine i denne tråden? Det er verdt å tenke over. Og nei, jeg beklager virkelig, men at man er "ferdig" med å jobbe seg bort fra et dårlig selvbilde når man er 20 år gammel, hvis man faktisk har slitt med dette, har jeg liten tro på. Isåfall har man fått godt kvalifisert hjelp svært tidlig (om du faktisk har det: supert!). Sånt sitter dypt og hardt. Jeg har selv et ganske shit selvbilde fra barndommen og ungdomstiden, og jeg trodde selvfølgelig jeg fikk full kontroll på dette da jeg fikk større muskler. Hvis man da er overbevist om at man har hodet sitt i god behold, og har full kontroll på egen psyke, så betyr det stort sett bare at man må dykke dypere i seg selv. En viktig del av selvutvikling er å innse at man virkelig ikke har særlig stor kontroll på sin egen psyke, og når man kommer til det punktet så vil man være mye bedre rustet til å "utfordre seg mentalt".
  2. 8 points
    Eg har begynt sove med opne gardiner for å få meir dagslys å vakne av, her er resultatet:
  3. 7 points
    OhMickey

    Dagens Glade

    Skremte en stakkar vekk fra styrkerommet idag. Skriver det i dagens glade, fordi jeg tror den stakkars ryggen hans takker meg om ca 3 uker slik som han holdt på: Redder verden, en rygg av gangen
  4. 7 points
    QueenWinther

    Dagens Glade

    Fikk 6 på biologiprøven, og læreren sa at jeg er en av de smarteste elevene han har hatt de siste 10årene!
  5. 5 points
    runforit123

    Dagens Glade

    Fredag Da passer det bra med tacosalat til lunsj
  6. 4 points
    QueenWinther

    Dagens Glade

    Bestilt billetter til London med bestevennen min i sommer! noen som har hotellanbefalinger? gjerne i nærheten av hyde park ((:
  7. 4 points
  8. 3 points
    Jeg ville også sagt at det er andre årsaker. Det velkjente "dietthodet" er jo noe som svært mange av fitnessbloggere skriver side opp og side ned om. Hvordan de i mnd før konkurranse ikke fungerer, null energi, hundre prosent fokus på trening og mat, ingen overskudd, alle er egoistiske osv. Er jo ikle særlig fristende for en fremtidig arbeidsgiver å ansette en person som kanskje to mnd hver vår og høst går rundt som en lite fungerende zombi med nedsatt kognitiv kapasitet fordi vedkommendes matinntak og fettprosent er så lavt...
  9. 3 points
  10. 2 points
    FrkDiaz

    Tråden for dumme spørsmål!

    Jeg skjønner ikke hvorfor jenter alltid må spille på den greia ?
  11. 2 points
    Tor

    Dagens Glade

    inb4 "dagens glade; skjøt min første bever. Venter på oppskrift Aurelius ! Dagens glade er: http://www.osloby.no/nyheter/Er-alle-andre-enn-oss-selv-irriterende-7526525.html
  12. 2 points
    Håvard Vika

    America ! Fuck yeah !

    Denne er festlig:
  13. 2 points
    Trenger det å være noen logikk? Ikke overanalysér alt. Occhams barberblad. Det fristet antakelig ikke å joine deg på det du foreslo, men så var hun stresset den dagen eller whatever og glemte å svare deg. Jeg sender meldinger støtt og stadig som går ubesvart - og jeg selv glemmer støtt og stadig å svare på SMSer jeg mottar. Denne kvinnen er nok ikke så veldig annerledes. Ikke spill spill. Check. Den har du inne, virker det som. Neste trinn blir å ikke bry hodet med hvorvidt andre spiller spill eller ikke. Du sier det jo selv: du tolket det som at hun ikke var interessert, og gikk videre. Ferdig arbeid. Når hun så tar kontakt igjen så er jo det en mulighet som åpner seg igjen, er det ikke? Og hvis du i mellomtiden helt har mistet interessen, så er jo det en ærlig sak. Hva hun tenkte eller hva hun mente eller hvorfor hun gjorde eller ikke gjorde ditt eller datt er revnende likegyldig.
  14. 2 points
    HVA MED MEG? Jeg bor også i Drammen og heter Tonje!
  15. 2 points
    Så bra! Da blir det fredagskoz.
  16. 2 points
    Stig Ingebrigtsen

    Mealprep, hvor langt frem?

    Nah, selv etter 20 år så er jeg like glad i å lage (og spise) mat.
  17. 2 points
    Selvfølgelig kan du gjøre gode framskritt uten å jukse, men alt i forrige post består likevel. Leste du linken? Å trene som en bodybuilder har lite for seg hvis man ikke har noe særlig grunnstyrke på plass. Du bør uansett trene balansert slik at du unngår framtidige problemer pga. muskelubalanser. Trener du bryst bør du også trene øvre rygg. Ikke bli den klisjeen som trener hovedsaklig framside overkropp, det ser ikke bra ut (evt. annet enn i speilet). Du bør egentlig trene alt hele tiden, mye bedre for en fersking enn å dele opp i muskelgrupper fra første stund. Bygg grunnmur. Kjører du SS eller GSLP i noen måneder så vil det ha positiv effekt på kroppssammensetningen din, gitt at kostholdet er nogenlunde på plass. Det er mitt beste råd til deg. Og les artikkelen i forrige post Alle vil bli sterkere, få større muskler og miste fett. Å oppnå alt dette samtidig er vanskelig. Muskelvekst krever kalorioverskudd. Med effektiv muskelvekst så kommer det også litt fett med på kjøpet. Sånn sett ser det bedre ut med muskler og litt fett, enn lite fett og lite muskler, IMHO. SKinnypack telles ikke Hvis man vil bygge muskler uten å være villig til å få med litt fett så vil framgangen gå betraktelig saktere. Alt er avhengig av målet ditt. Sånn sett er Sommerkroppen 2015 et mer realistisk mål enn Sommerkroppen 2014, om vi ser overfladisk på det. Hvis du vil trene hver hverdag, så kan noe så enkelt som en halvtimes fastet gange om morgenen være et virkemiddel for å forbrenne fett. Det vil ikke gå utover styrketreningen din siden det er såpass lav intensitet. Kanskje ikke den mest spennende treningen, men husk at det er kvalitet på treningen som er avgjørende, ikke nødvendigvis kvantitet. Du bygger styrke og muskler MELLOM treningsøktene. Restitusjon er minst like viktig som selve treningsøktene. For ditt vedkommende vil fullkroppstrening tre ganger i uken være mest effektivt. I min mening blir det feil rekkefølge å sette antall treningsdager foran et effektivt treningsopplegg. Følger du GSLP kan du riktignok legge inn såkalte plug-ins som f.eks. chin-ups og push-ups spredt utover dagen. Eller fastet gange om morgenen. Kjedelig, men det funker. Jeg burde gjort det selv, men jeg gidder ikke (eller sagt på en penere måte: Jeg prioriterer ekstra søvn istedenfor gåing om morgenen)
  18. 2 points
    Rakker

    Du kan bli proteinforgiftet

    Nei, det er nok best å gi ungdommene ei flaske brennevin før proteinet tar dem!
  19. 2 points
    Astriiiixxx

    Du kan bli proteinforgiftet

    Proteinforgiftning<3 Dette skal bli mitt mye mål i livet!
  20. 2 points
    Wtf? Laget du virkelig en tråd om hvilke øvelser jenter bør ha med på programmet for å få den kroppen du mener er best(utseende/funksjonelt)?
  21. 1 point
    Astriiiixxx

    Er på 7 uka uten godteri ...

    1000 kcal er min gjennomsnitlige middag. Du trenger nok dobbet så mye kcals iløpet av dagen enn hva du får i deg nå. Å sulte seg slank er ikke å anbefale, da du kan ødelegge kroppen din ganske mye, og så er det jo heller ikke så veldig kult å bli innlagt pga næringsmangel
  22. 1 point
    Trente 2timer styrke +3 timer cardio i uka og kuttet ut snoking i skapet og tok meg en gulrot eller brødskive istedet i ett år. Gikk ned 12 kg og ble mye strammere. Trente meg opp etter å ha fått 3 barn iløpetav 2 år.
  23. 1 point
    Off-topic: siden det har vært så mye bitching om gif-bruk, så har jeg roet det ned til det absolutt nødvendigste (orker faen meg ikke drama)
  24. 1 point
    steele

    Uhøflige damer på nett (nettdating)...?

    Ojive : gif me up please! THIS THREAD DELIVERS!!!
  25. 1 point
    Rodolfo

    Markløft = Vondt

    Tips: sliter du med å få kontakt med latsen? Prøv Markløft....Jeg kjørte 15 sett med lats øvelser på mandag, fikk kontakt og alt det der, ble sliten i latsen, men kunne kjørt på for fullt dagen etterpå. Verk hadde jeg ikke. Reps antallet lå også forholdvis høyt 12- 15. Igår kjørte jeg kun èn øvelse for ryggen: 4 tunge sett med mark. Alle strikte 5 reps men en vekt på ca 7RM, bortsett fra siste, den var på 6RM. Sitter her idag med en aldeles strålende verk fra nakken og ned til leggen.Trapezius, lats, rhomber, ekstensorer, teres, infraspintaus, levatorer, glut..hele baksiden. Pluss mage, selvfølgelig. Jeg vet at manglende stølhet ikke er det samme som at økta har vært dårlig, men bare påpeker at tung mark, utført på korrekt måte, er en - for meg - uslålig øvelse for baksida. Fikk en PT (kollega) til å spotte meg, og det kan godt være at de øya var avgjørende for at teknikken satt 100 %.
  26. 1 point
    Åh herregud, jeg holder på å le meg ihjel! Spot on, spot on!
  27. 1 point
    LeanMachine

    Dagens Glade

    Det er sol, jeg skal på lunsj og trilletur med verdens herligste venninne og jeg har forsåvidt verdens beste familie Åja, også sov lille fra vi la henne 21.15 i går kveld. Stod opp nå kl 9
  28. 1 point
    Stephanie F

    Fete rutiner på gymmet

    Herregud så dum jeg er. Han er altså UNDER vann ja.
  29. 1 point
    Keegil

    Bikinifitness - skal, skal ikke?

    Som Raptorial så er jeg også litt usikker på om dette med å "bevise noe for seg selv" og "utfordre seg mentalt" gjennom å stille i fitness er veien å gå når man har jobber seg bort fra et dårlig selvbilde. Alle har behov for å forankre sitt selvbilde i noe, men personlig synes jeg idéen om å skulle knytte fysisk og mental mestring og selvbilde til oppnåelsen av et midlertidig og – for most intents and purposes – usunt kroppsideal, ikke nødvendigvis er så veldig god. Dette kommer helt an på situasjonen til utøveren som skal stille. Hvis fitness, trening og kosthold allerede er en stor del av livet, så synes jeg egentlig det er en desto dårligere idé. For hvis man elsker trening og den sunne livsstilen over alt på jord, og setter seg som mål at dette skal kulminere i en fitnesskonkurranse – ytterpunktet av de tingene man er så glad i, en midlertidig kropp som er selve symbolet på mestring – så tror jeg man risikerer å gå ganske kraftig på trynet, og jeg tror dette er grunnen til at mange gjør nettopp det etter sin fitnessdebut. Mitt inntrykk er at de som behersker fitnessgrenen uten å slite med det ofte er de som sprer seg tynnere, hvor selvbilde og mestring er knyttet til flere ulike ting og fitnessen er en desto mindre del av livet deres. Det er nettopp derfor dette med å benytte anledningen når man ikke har så mye annet å tenke på kan være en felle. Hvis man har en ålreit jobb eller studier som man både mestrer og trives med som tar en del tid, hvis man har kjæreste, familie, barn, slekt og venner som støtter og som man kan falle tilbake på om ting skulle butte imot, hvis man har andre hobbyer eller rekreasjonelle ting som har betydning i hverdagen – ja, da tror jeg man har bedre forutsetninger for å stille i fitness uten å oppleve tidenes backlash. Jeg kan prøve å illustrere det jeg mener med en litt dårlig tegnet graf, som har følgende antakelser og forutsetninger: 1) alle andre faktorer ligger til rette for at man ikke skal gå på trynet, for eksempel kunnskapsnivå/fornuftig coach 2) det å stille i fitness er i seg selv bra og ønskelig (Det eksakte tallet på "andel av livet som handler om trening og kosthold" er selvfølgelig meningsløst; kurven er ganske arbitrært plassert.) Som jeg har forsøkt å understreke flere ganger så er dette bare min mening. Jeg har egentlig ikke noe imot fitness i seg selv, og jeg synes det er kult å se de som legitimt trives med det og mestrer det. Jeg har heller aldri stilt i fitness og kan i så måte ikke uttale meg noe særlig om opplevelsen fra et førstepersonsperspektiv. Det er bare litt synd at fitness ofte tiltrekker seg mange som ikke har særlig godt av det – jeg oppfatter det i hvert fall slik. Jeg sier ikke at du er en slik person, Buttqueen, det er du nødt til å avgjøre selv, og det kan du forhåpentligvis få hjelp til å finne ut av her i tråden.
  30. 1 point
    Hallo? Fyren er sykemeldt. Sammen med lege er det sånn det har blitt. Personlige grunner og hva jobb han har er urelevant. Om dere vil leke sykemeldingspoliti så ta det i en annen tråd. Tråden handler om hva han kan finne på nå som han ER 100% sykemeldt. Så kom med forslag eller lag en ny tråd der dere kan ta den diskusjonen videre.
  31. 1 point
  32. 1 point
    Og noen jenter liker jo slikt også...
  33. 1 point
    Jeg liker de brede skuldrene mine jeg, klager ikke! I tillegg elsker jeg pressing og vil bli sterke (spesielt på benk), og da kan jeg ikke unnlate å trene skuldre etter min mening. Ikke mange jenter som trener vil se ut som en bodybuilder, ytterst få som vil det utifra hva jeg er klar over. Hva en syntes er pent/ønskelig varierer fra person til person. Jeg syntes det er pent å ha delts, og ikke bare skulderbein. Men jeg ser den at du vil at man skal trene etter målene sine, men ikke alt handler om akkurat hvilke øvelser man utfører, gener spiller også en rolle.
  34. 1 point
    christian33

    Bikinifitness - skal, skal ikke?

    For alle andre? ??
  35. 1 point
    Det er helt klart at klubben kunne gjort ting bedre, men jeg tenker at det er alltid lettest å stå på sidelinja og være etterpåklok. Nasjonalt var det første stevne jeg var med på, så jeg vet ikke helt hvordan standarden "burde" være. Totalopplevelsen var ihvertfall helt fantastisk for min del. Gode burgere, flott kiosk og hardcore lokalet! Syntes forøvrig alle fra OSK skal klappe seg selv på skulderen for super innsats, det skal ikke stå på dugnadsånd. En siste ting ja, det var trangt i oppvarmingslokalet (som forøvrig er treningslokalet til OSK), men der følte jeg at det var litt opp til løfterne - jeg løftet i pulje 12, og med godt samspill syntes jeg oppvarmingen gikk bra. Tidsskjema og når jeg skulle løfte tok laglederen min seg av, null stress :-) Håper det blir arrangert flere utstyrsfrie stevner!
  36. 1 point
  37. 1 point
    Dette er min oppfatning av stevnet. Jeg var sliten etter å ha vært lagleder for pølsedamen, før jeg selv deltok. Jeg tror jeg hadde dratt hjem tidligere om ikke eirich var der og holdt humøret vårt oppe. Hvor skal jeg begynne? - Skilting til stedet. Jeg har bodd 19 år av livet mitt i Oslo, men det å finne lokalene selv ved å gå av ved nærmeste holdeplass var tungvindt. - Toalettet???? (Stikkord her: 4 etasjer og 1! ETT toalett. Manglende gulv.. Eller er jeg for kresen nå?) - Null og niks info til de som varmer opp eller lagledere angående når de skal løfte, her måtte vi løpe fra kjelleren, tvinge oss gjennom en stor folkemengde for så å spørre sekretariatet når det skulle løftes osv. - Oppvarmingsrommet var ISKALDT, jeg har ikke noe problemer med å trene i et kaldt rom, men det får da være grenser. - Infoen om hvem som løfter, og hvor mye de løftet var plassert på det mest håpløse stedet i hele løfterlokalet, 90% av tilskuerne kunne ikke se hvem som løftet, hvor tungt de løftet, eller hvilken plass løfteren fikk ut ifra om han klarte løftet eller ikke. - Skjermen som fortalte hvem sin tur det var til å løfte stod alt for lavt, de 2 dommerne som nærmere seg pensjonsalder hadde også en lumsk fetish på å stå fremfor denne. Jeg er sikker på at jeg måtte fysisk flytte dem 10-15 ganger iløpet av helgen. Bort fra skjermen så vi kunne se når vi skulle løfte. - Hele lokalet minnet meg mer om ett slitent nærkis-reir enn en klubb med en haug av medlemmer. Personlig mener jeg det er helt latterlig at slike lokaler i det hele tatt blir tatt i bruk. For å ikke snakke om hva slags signaler dette sender til nye løftere. Noe slik som: Om jeg begynner å løfte, havner jeg da i samme sosiale lag som tunge narkotikamissbrukere? - Nevnte jeg at det var latterlig trangt for å komme seg frem til løfteområdet? - Søppel!!!!!!!!!! Samlet vil jeg si at dette stevnet er et hån mot norsk styrkeløft, jeg er max-totalt skuffet. Om denne sporten skal overleve, så bør folket som arrangerer stevner som dette virkelig gå inn i seg selv og tenke over hvordan de vil fremstille idretten. Det blir litt som å spille cup finalen i fotball på ekebergsletta. Selv om det faktisk ikke flyter over av søppel der da. Creds går forøvrig til alle i sekretariatet, spottere, dommere og publikum. De skal ha for en meget god innsats alle sammen. Og ikke minst løfterene! Alle i min klasse var ordentlig kjerne karer som jeg gjerne ser på mitt neste stevne. Se og lær hvordan benkpress NM ble utført i Bergen...
  38. 1 point
    Tja.. Her i Norge hvor det ikke er så voldsomt normalt å snakke med fremmede, hvor en kanskje bare ender opp med et skremt blikk tilbake, så er det vel fort gjort at jenter opplever at gutter som snakker med dem er 'ute etter noe' - dessverre. Blir vel ofte litt av det samme på nett.
  39. 1 point
    Hyggelig å hilse på alle jeg traff på ila helgen, skal bli godt å komme seg tilbake på jobb etter en helg som dette her ..... Super innsats av både løftere og lagledere og publikum!
  40. 1 point
  41. 1 point
    Jeg har vært på en sukker-date i hele mitt liv og hun sa rett ut at jeg var heldig at jeg tok kontakt når jeg gjorde (samme dagen hun registrerte seg), for noen dager senere hadde hun 3 sider med uleste meldinger. Det er realiteten for en attraktiv jente på nettdating. Mitt tips er å glemme nettdating og Tinder. Det er bortkastet tid og konkurransen er alt for høy. Ta kontakt med kvinner i hverdagen! Hun jeg dater nå møtte jeg i bygget jeg bor i. Sa rett ut at jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med henne og inviterte henne med ut. Boom! Just like that. Jenter er ikke vant med sånt i Norge, så det er veldig enkelt og jentene synes det er supersmigrende og sjarmerende når en fyr tar kontakt på den måten. Så kan resten av gjengen kose seg med sukker.
  42. 1 point
    Plingrii

    Hva spiste du til frokost i dag-tråden

    Hehe, almost blanding av activate elite gold, litt vann, kakaopulver, litt salt og walden farms sjokoladesirup
  43. 1 point
    bato

    Youtube motivasjons tråden

  44. 1 point
  45. 1 point
    Karris

    Creepy på trening

    Synes også det er herlig med de damene som står og føner håret splitter nakne. Hvorfor føne håret før man tar på seg klærne? Flott at folk har et avslappet forhold til kroppen sin, men altså... Ikke creepy, men litt morsomt likevel. Jeg holdt på å trene ettbeins markløft da en dude kom inn, slang fra seg veska og begynte å gjøre pullups. Ikke noe snodig med det, sånn bortsett fra at han hadde på seg jeans, skjorte, blazer og semskede skinnsko. Han gjorde seg ferdig, tok veska si og gikk igjen. Snertent treningsantrekk, får'n si
  46. 1 point
    SophieTromso

    Creepy på trening

    Jeg var dessverre creepy på trening i går. Satt på gulvet mellom to sett hip thrust og skulle bare drikke litt. Bomma på munnen og helte kaldt vann rett ned i kløfta. Reaksjonen var ganske umiddelbar og høylydt, hvor jeg så prøvde å ta meg i det å være stille. I kombinasjon ble de tingene til et slags halvhøyt stønn, totalt upassende for hele situasjonen.
  47. 1 point
    Marmil

    Creepy på trening

    Nei nå gir jeg meg ende over! Har glisa mer den siste halvtimen med lesing herfra enn jeg har gjort hitil i år. Jeg må bare slenge meg på og si at nå har jeg fått nok. Jeg legger i grunn ikke merke til så altfor mye når jeg trener (prøver å ha fokus og i tillegg ikke gi andre noen grunn til å ha fokus på meg )men nååååå..... Har samma karen vært på trening samtidig som meg de 3 siste ukene og trent barfot (uten sokker) hver gang. Da jeg sist lå og tok floorpress fikk jeg en ekstra god titt (og sniff da han absolutt skulle stå med føttene ca 20 cm fra hodet mitt). Jeg lurer på om det er samme karen som trener med slippers, zyzz shorts, trang og kort singlet og svettebånd på sommeren. Men jeg tør ikke se på noe annet enn føttene :S I tillegg må jeg innrømme at jeg dro en litt epic fail her om dagen. Skulle ta pull-up med strikk, slang ene kneet inn i strikken og BOOOM, strikken slapp og daska meg midt i trynet. Ble så paff at jeg glapp tak og falt ned. YAY meeee. Godt det bare var meg og barfot-mafiaen tilstede daaa!
  48. 1 point
    Gamla

    Creepy på trening

    Ståkukerundtsyndrom?
  49. 1 point
    Dize

    Creepy på trening

    Oh god!!! Jeg tror JEG var den creepy på trening i dag.. (flævv) Jeg er en vandrer..og da hender det jo at jeg ser på folk da, ikke stirrer, men ser i det jeg går forbi. JEgble stående å titte på han ene, for han hadde noen sinnsvake legger..så "falt jeg litt i staver", så jeg stirrer uten å egentlig titte på han. Plutselig kom han HELT oppi fjeset på meg og sa "god morgen til deg også". Hahaha!! Jeg døde litt av skam! Unnskyldte meg da, med at jeg er litt zombie om morran og at det ikke var helt med vilje at jeg stirret.
  50. 1 point
    BadWolf

    Creepy på trening

    Da vet vi at det er du som er den creepy på ditt senter
×
×
  • Create New...