Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/17/12 in all areas

  1. 5 points
  2. 5 points
  3. 5 points
  4. 4 points
    Megan

    Tråden for dumme spørsmål!

    Ja er vel litt bedre. Ang sorbet..frys en skyr. Særlig skyr med sitronsmak. Smaker himmelsk! Minner om sitron sorbet eller kald sitron fromage:thumbsup:
  5. 4 points
  6. 3 points
  7. 3 points
    McBain

    PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)

    Jeg ser at dere ikke har erfaring med å være ekstremt slitne. Det man må gjøre da er å være metodisk i alt man gjør. Fokusere på en ting av gangen. Gjør alt med fokus, og gjør det kontrollert. Vimser man rundt som vanlig går det galt...som vi ser av denne siden i tråden
  8. 3 points
    McBain

    Nattmat?

    Mett av en bærsmoothie?
  9. 2 points
  10. 2 points
    nano

    Når "søtsuget" slår inn?

    Søtsug | Fitnessbloggen Forum Sinnsykt Søtsug | Fitnessbloggen Forum Søtsug i hverdagen | Fitnessbloggen Forum Selv er jeg så crazy at jeg faktisk spiser godteri når søtsuger setter inn
  11. 2 points
    OhMickey

    Jeg vil ha speltlomper!

    Sendte mail til Buer samme dag som jeg skrev denne tråden, om det var mulig å få bestilt speltlomper i posten fra dem, og idag fikk jeg 3 pakker Buer speltlomper Gratis i posten!! Guud hvor trivelige de var :D
  12. 2 points
  13. 2 points
    "Call Me Maybe" death metal version.
  14. 1 point
    Nixon

    Post sommerformen!

  15. 1 point
    Guest

    Den store periodisk faste-tråden

    " Mastering Temperance I am no stranger to higher frequencies of training for muscle hypertrophy and strength, and have had moderate success with them in the past. For example, using a technique called synaptic facilitation while training for a one-arm chin many years ago, I increased my chin-ups from a measly 8 reps to 20 reps in a relatively short time span, and later, to 5-6 reps with an additional 100 lbs attached around my waist. The template, partially inspired by some of Pavel Tsatsouline's work , had me chinning 3 times per day, 5 times per week in addition to performing weighted chins on the two weight training sessions I did during the week. However, such success was the exception rather than the norm. On other occasions, while weight training 4 to 6 times per week I would always end up overtrained sooner or later. This was due to my foolish ignorance of one key factor that needs to be thoroughly controlled when training with high frequency: intensity. (A quick note: intensity is often defined as using heavy weights (85-100% of your one-rep max) but in this case I am referring to the perceived exertion of the set. You might catch me using the term interchangeably, which is why I wanted to make that clear.) Being a student of Stuart McRobert's work(see this post for more, book recommendations at the bottom), I am inclined to exert maximal effort on every set. Almost every set I’ve performed in the gym in the past five years has been taken to failure. Only when convinced that another rep would be impossible to perform without failure, or by severely compromising form, would I rack the weight. Such high intensity takes a toll on your muscles and central nervous system, which is why it is best used sparingly and in the context of low volume and frequency. Lifts and muscle groups are trained no more than once weekly. I have found this to be a very productive form of training, especially when considering the time invested versus the reward gained. However, on my past excursions into higher frequencies of training, 4 times per week or more, I would often bring the same balls-to-the-wall-mentality with me. Needless to say, I didn't last long on such a strenuous regimen and I would scurry back to the comfort of my old training regimen. Ironically, I have created many high frequency routines, and successfully coached clients on them. I just never had much success with them in my training (I talked about the paradoxical nature of coaching others and coaching yourself in this post, #2. Being Impatient/doing stupid shit). In order to make high frequency training work, I would need to master my temperance: the art of holding back. This has been a great challenge, but one I needed to attempt after coming to the realization that I hadn't broken any personal records in the last 18 months. Clearly, going into the gym with the attitude that I need to set a new PR every single workout wasn't working."
  16. 1 point
    Følte ikke det var så mye tyngreetter 3 ukers ferie, selv om det var sykt tungt å holde alt vekta i mark. Men du øker fort opp igjen etter ei uke. Føler helst nå at jeg øker raskere enn jeg jor før ferien. Eneste er vel du får litt mer gangsperr enn normalt
  17. 1 point
    Guest

    Den store periodisk faste-tråden

    Ja, om du leser hele posten står det
  18. 1 point
    Kan jo reklamere for min loggbok her jeg da, som så å si var nødt til å hvile 1 mnd etter operasjon....ikke no prob å sette systemet mer i gang igjen. Har også øknings økt nå mens jeg skriver dette som kommer ut i kveld eller morgen. Men seff inntak av mat og drikke under slapp periode har mye å si. Kondis og styrke på plass igjen her. Over
  19. 1 point
    bjarneo

    PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)

    Hehe, jeg tenkte utrolig nok ikke på det Men - jeg lasta den ned med BT på mobilen min, som lagrer alle nedlastninger i ei mappe som syncer mot DropBox - så får man det også tilgjengelig på jobb uten å bruke jobbnettverket til fyfy Takk for tipset/påminnelsen!
  20. 1 point
    Bente

    Ned i vekt til sommeren?

    Var en uke på Sunny Beach (vil tilbake!!!!), 2 uker på Sunndalsøra, 4 dager i Stavanger og 3 dager i Oslo, ble litt farting rundt omkring med andre ord nå er jeg tilbake på jobb og kalde våte nord
  21. 1 point
    Shub

    Hvorfor begynte du å trene?

    cuz i was fat. like really fat. like 1.78 og 130kg kinda fat. Nei, seriøst. Jeg løp opp trappen hjemme og fikk skikkelig smerter i kneet. Da gikk det opp for meg at jeg klarer så vidt å bære min egen kropp! På tide å gjøre noe.
  22. 1 point
    Jeg er en jente som har følt meg litt for stor siden jeg var liten. Med liten mener jeg 4. klasse og yngre, på barneskolen. Det er veldig trist at det har blitt sånn, men sånn er det altså. Jeg har alltid vært litt større enn de andre. Så sporadisk har jeg prøvd og prøvd og prøvd å gå ned i vekt. Livsstilsendring på livsstilsendring, sjeldent noe slankeprosjekt. Allikevel går det gjerne to måneder eller mindre før jeg er sløv igjen med kosthold. De 10-15 ekstra kiloene har alltid vært der, og jeg har faktisk gått ned en del siden jeg var 14 år, men allikevel ikke nok. Jeg gikk ned fra 72 til 64 på et års tid, men der står jeg forholdsvis stille, med et par kg pluss og deretter minus etter sesongene og høytidene. Sist gang jeg veide meg(i jula) var jeg 65 kg tung og på mine 162 cm er det for mye. Så hvorfor feiler jeg igjen og igjen? Skal jeg for alltid være en av de som prøver og prøver, men ikke får til? Hva skal vendepunktet være? Jeg har trodd jeg har nådd det flere ganger, før jeg plutselig er tilbake til det samme gamle. Jeg så meg i speilet i dag, og følte meg forferdelig nok en gang, tenkte at nå er det nok. Det eneste som jeg har funnet som jeg har trivdes ok med, og som jeg fortsatt praktiserer til en viss grad holder er periodisk faste. Men etter en festival fylt med elendig mat, etterfulgt av hjemreise, så har det gått i surr der også. Nå må jeg "starte på nytt" nok en gang. Har noen noe revolusjonerende tips? Jeg er lei!
  23. 1 point
    Thomas O

    Hvorfor feiler jeg igjen og igjen?

    Hvor har du det fra? Godt mulig du har et poeng, men søtsug er gjerne også knyttet til det psykiske, og da tviler jeg på at vann gjør susen.
  24. 1 point
    Espen

    "Motivasjon" mot sin hensikt?

    Hvorfor skal du se bedre ut enn andre ? Hvorfor ikke forsøke se bedre ut enn du gjorde før ? Jeg har fortsatt litt mage, og er sikkert for rund etter de fleste begreper, men jeg har gått ned nærmere 30kg, og har strammet meg opp vesentlig ift hvordan jeg var før. Motiviasjonen min er altså å forbedre meg selv. Nå som resultatene kommer, øker motiviasjonen for å gjøre " det meste riktig " enda mer, fordi jeg VET at det virker. 2012 versjonen av Espen ser langt bedre ut enn 2011 versjonen, som var en grusom forværring av 2010 versjonen. At ca alle trente mannfolk her på side ser sikkert bedre ut enn meg i bar overkropp, men det blåser jeg i, sålenge jeg hele tiden forbedrer meg selv.
  25. 1 point
    Jeg tror noe av det viktigste når en utformer generelle programmer er å gi noen opplysninger om hva programmet sikter mot. Skal et program hjelpe for generell økt styrke, vektnedgang, økt mobilitet, større smidighet, er det funksjnalitetsorientert, er det rettet mot spesifikk styrkeøkning i gitte øvelser/bevegelsesbaner eller skal det primært virke forebyggende mot belastningsproblematikk i knær, hofte, nedre rygg eller skulder/nakke? Alle vil lete etter et program som passer for dem - og det er utfordringen når en prøver å lage A4-programmer som skal være gode utgangspunkt for de fleste nybegynnere. En PTs kvaliteter kommer nemlig best til syne i forhold til hvordan en tilpasser slike A4 utgangspunkt til den enkelte utøver. De kunnskapsgivende gevinstene i denne tråden vil bli mer fremtredende om du tar med noe om hvem de ulike programmene kan passe for. Si gjerne noe om forventet progresjon og om hvordan den enkelte kan videreutvikle treningen gitt at de velger et av dine program. Gi gass!
  26. 1 point
    De som disser Walden Farm, har ikke prøvd pannekakesirupen! Kommer til å leve på atkinspannekaker kjenner jeg.. omnomnom:D
  27. 1 point
    Fredrik. A

    Hjelp meg!

    Kommer litt an på hvilken trenings bakgrunn du har... Nybegynnere: Treningsprogram for nybegynnere - MyRevolution Viderekomne med sans for høyt volum PLYOREPS – for massiv styrke og muskelvekst - Fitnessbloggen Og så favoritt dama når det kommer til hard trening! http://www.youtube.com/watch?v=iY2paIdfSK4
  28. 1 point
    Kalii

    Hjelp meg!

    Aha! Neida, det er samme menneskene som leser det meste Men du har jo rett, tråden hører på sett og vis hjemme her også. Har du surfet litt rundt under den fanen øverst her som heter Styrke? Der finnes du flere bra nybegynnerprogrammer!
  29. 1 point
    Det gjør vi ikke (Iallefall ikke hos oss)
  30. 1 point
    Augis

    700 kalorier på en dag?!

    Som brannmann/dame høres det ut som du kunne trenge en viss energimengde i hverdagen også, og da ville hvertfall ikke jeg utsatt meg for PSMF (ta dette med en klype salt - du vet selv best hvordan du fungerer). Da jeg gikk på PSMF var jeg helt på bærtur i forhold til daglige gjøremål og hadde ikke energi til noe som helst, knapt til å bruke hjernen normalt. Skrev oppgave i denne perioden, og det var ikke bare-bare å holde konsentrasjonen oppe. Noe vil nok forsvinne uansett. Med et så lavt inntak er kroppen nødt til å kompensere litt ved å ta av kroppens egne reserver for å dekke energibehov - også muskler. Man prøver så å hindre muskeltapet i størst mulig grad ved å 1. Spise et høyt inntak av protein og 2. Trene styrke - men kroppen vil hele tiden være i en katabolsk (nedbrytbar) tilstand, uansett hvordan man vrir og vender på det. Lykke til videre, og håper du finner en vei mot målet ditt som passer deg og ditt behov!
  31. 1 point
    fant dette oppsettet på mensfitness.com 5/3/1 Variations - Men's Fitness - Page 2 Noen tanker rundt dette programmet? Militærpress 5/3/1. Stangro 4x10 Skulderpress 4x12 Bentover raise 4x15 Preachercurl 4x12 Markløft 5/3/1. Chins 40 Hantelro 4x15 Back extension 4x25 Mage 3 runder Benkpress 5/3/1. Hantelpress 4x10 Dips 50 Flyes 4x10 Pushdowns 4x12 Knebøy 5/3/1. Frontbøy 4x15 Utfall 4x12 Leg curl 4x12 Mage 3 runder
  32. 1 point
  33. 1 point
    Espen-h

    Strekk, hamstring

    0 peiling, haha
  34. 1 point
  35. 1 point
  36. 1 point
    Cayenne pepper plaster, fikk det riktignok gratis så var med litt 'kan ikke skade' mentalitet. Trene 6-8 timer om dagen med aerobic, sykling, svømming osv på 2 knekkebrød og et eple om dagen. Det funka, men det gjorde ikke jeg. Standard chick-fail Bo hjemme.....Meget effektivt for ekstremt dårlig selvfølelse og utvikling av spiseforstyrrelser "spiser du nå igjen? Skal du ha sånn du da? Du som sier du føler deg så tjukk!' Eller den aller beste, i en alder av 24 kommer min far styrtende mot meg, river smultringen ut av henda mine og hyler DU SKAL IKKE HA SÅNN i sin sinteste, mest truende stemme, rørte ikke NOE resten av jula i ren protest, gretten som et uvær, men ikke noe tjukkere iallefall, så de skal ha for effektivitet Edit: Har forøvrig også vært gjennom alle pillekurer on this planet som mange andre her i tråden, inkludert ulovlig importerte ting fra Kina jeg ikke aaaante hva var for noe.
  37. 1 point
    ThereseB

    Det dummeste du har hørt..

    Venninne:"vil ikke at typen skal drikke proteinpulver" Jeg:"hvorfor ikke?" Venninne:"man blir feit av for mye proteiner" Jeg:"men han drikker kun en Shake etter trening?" Venninne:"ja, jeg vil ikke at han skal bli stor" Jeg droppet å si noe mer.
  38. 1 point
    Heeelt off topic, men er det bare jeg som blir helt forundra over hvor utrolig kroppen er? Se hvordan vi behandler den og hva vi utsetter den for til tider, men alikevel så henter den seg inn(som oftest). Blir helt forelska. Men ja, jo! På ungdomskolen pleide jeg og kjøpe meg en svær melkesjokolade hver dag, tygge den, og SPYTTE UT(?!) bitene igjen. Det skulle liksom hindre cravings da, siden det var jo smaken jeg ville ha, ikke selve sjokoladen. Det kan jeg bekrefte med en gang at IKKE stemte..
  39. 1 point
    kerand

    Konge kroppen kun med egenvekt?

    Skulle ønske jeg hadde like god tid på morningen.
  40. 1 point
    Veldig bra tråd, leser gjennom og skjenne meg igjen i mye. Anbefaler nybegynnere å lese gjennom, så de kan lære av andres feil
  41. 1 point
    Ooo, jeg kom på en dum ting! Spise 4000-5000 kcal om dagen i REN mat i en måned for å gå opp i vekt. Dette skulle selvfølgelig være mye bedre enn å spise SKITTEN mat.
  42. 1 point
    Mitt første møte med mager kesam + fun light Kjøpte mager kesam og skulle nyte dette i lunsjen på videregående. Syntes det luktet surt fra boksen, så jeg gikk tilbake til butikken og fikk byttet. Den nye luktet også surt , og da gav jeg opp. Tok vel et år før jeg skjønte at det var sånn kesamen skulle være. Edit:/ ikke at jeg trente eller noe heller, men jeg hadde lest på fitnessprat at det var bra saker.
  43. 1 point
    Eplet

    Hva synes dere om guttetights?

    Hva i all verden er galt med fotballshorts?
  44. 1 point
    Guest

    Retting av andres teknikk?

    Det spørs vel om duden er en hunk eller ikke.
  45. 1 point
    Ehhh??? Det er sykt mange øvelser?!! Etter min mening kjempe dårlig program. Hvor lang tid er det meningen at du skal bruke på dette? 3 timer?? Jeg ville valgt disse, og i følgende rekkefølge: Knebøy Hvor pokker er markløft? Skulderpress (apparat) Ville heller kjørt militærpress med stang Benkpress Pullups Enarmsroing Pullover Biceps curl Dips Planken
  46. 1 point
    Strekkmerker (striae) er skader som oppstår i kroppens underhud (lærhuden). I begynnelsen sees de som rosa til blåfiolette striper eller bånd på magen, setepartiet, brystene, lårene eller armene. Det er en overstrekking av elastiske fibre i huden. Disse fibrene gjenvinner ikke sin elastisitet, noe som gjør at det i de aller fleste tilfeller dreier seg om varige endringer i huden. Strekkmerker er ikke farlig – det er helt normalt. Nesten alle har det i en eller annen grad. Strekkmerker kan oppstå på grunn av rask vektøkning, hurtig vekst, graviditet eller ekstremt vekttap. Noen ganger får man strekkmerker uten grunn. Hvordan fjerne strekkmerker? | Hva & Hvordan Har strekkmerker selv etter stor vektnedgang Wear your scars with pride.
  47. 1 point
  48. 1 point
    Guest

    Hvordan kan Fitnessbloggen bli enda bedre?

    Tips: "skadeforum" Sånn at folk som har skader/kan poste og de som er interessert i å hjelpe/erfaringer osv, kan komme med innspill? Vet ikke om dette er tatt opp før?
  49. 1 point
    Jeg har en ide!! Dere kan ta en av brukerene (LES MEG) og starte et prosjekt med oppfølging på trening og koshold. Og se hvordan det utvikler seg!
  50. 1 point
    Oddis

    Hvordan kan Fitnessbloggen bli enda bedre?

    En ting som ofte forvirrer folk er at forskjellige treningsprogram og dietter kan være tiltenkt forskjellige mål og utgangspunkt. Nå synes jeg stort sett dere er flinke til å skrive hvem en artikkel gjelder for, men hadde vært kult med en søkefunksjon hvor man kan søke etter artikler som passer for ens egen situasjon. Man oppgir da f.eks at man er overvektig og ønsker å gå ned i vekt og bygge muskler, men ikke har drevet styrketrening før. Dette burde da gi andre treff på diettforslag og treningsprogram enn om man oppgir at man er fit, men ønsker å bli ribba.
×
×
  • Create New...