Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/29/12 in all areas

  1. 7 points
  2. 4 points
    cato

    Liker ikke fisk, hjelp!

    lærte en del om matlaging da jeg utdannet meg og jobbet som kokk et par år her er et par enkle punkter om fisk vertfall, håper det hjelper deg litt ! *alt over 180 grader for fisk er faktisk for mye da denatureres ofte proteinet på fisken(det hvite belegget/flekken oppå fiskekjøttet) pga for høy temp. viss du prøver deg på mye lavere temperatur som f. eks 150 grader over lengre tid så vil du få en mye saftigere fisk. jo lavere temp over jo lengre tid= saftigere sluttresultat *tiden det tar på fisk kan jeg faktisk ikke hjelpe deg særlig med ettersom det er så mange variabler.. fiskens størrelse, type fisk, temp på fisk når du setter den i ovnen, temp i ovnen, hvilke type ovn, hvillke innstillinger osv det er mye her, men et veldig enkelt tips på ferdig fisk er at viss du presser lett på fisken sitt tykkeste punkt og kjøttet "sklir" fra hverandre, da har du et stykk ferdig fisk. du lærer deg nokså raskt ca tiden du bruker. *om du må venne deg til fiskesmaken så anbefaler jeg deg å steke fisken 1-2 min hver side på sterk varme, så sette den i ovnen i ildfast form på 100 grader til den blir ferdig. du får en fin stekeskorpe som gir deg mindre fiskesmak og du får bra resultat uansett *den vanligste feilen som gjøres er å krydre for lite...så helt enkelt, dynk den fiskebiten i krydder (salt og pepper) når du til slutt finner ut at; shit det var for mye krydder. Da har du funnet ut rett mengde og har din personlige fasit! var ofte at jeg tenkte "shit, der ødela jeg den retten" etter at jeg ble for generøs på krydderbørsa, men endte jo opp med at det smakte fantastisk *fett binder smak, så jo feitere en fisk er jo lettere tar den opp andre smaker du tilfører. så derfor er det bedre å bruke smør istedefor margarin når en steker fisk...optimale stekeblandingen er 50%smør 50% olje....raps funker fint det, men ikje bruk olivenolje håper det hjelper deg litt
  3. 4 points
  4. 3 points
    Joda det må jeg si, ser virkelig likheten her ja
  5. 2 points
    marte89

    sunn og god suppe!

    Tenkte å dele denne, da den er en favoritt. Billig, god og sunn :-) 1 boks hakkede tomater 1 ss tomatpure buljong etter ønske 2 ss lett creme fraiche 500 g karbonadedeig tacokrydder stek kjøttet i tacokrydderet. Bland hakket- og tomatpureen sammen med buljong og kok opp. Tilsett creme fraiche og kjøtt helt til sist og vips, middag!
  6. 2 points
    Athene

    Dagens ORD

    Your road can be lonely, but remebere that those who goes with the flow will never go further than the flow lets them. The ones chooses their own path will go where ever their dreams may take them.
  7. 2 points
    Svaret er enkelt, ikke gjør øvelser som gjør vondt Underarmene minte tålte heller ikke biceps curl med stang. Heldigvis kunne jeg fint gjøre chin ups, nedtrekk og bicepscurl med manualer.
  8. 2 points
    FrkHoel

    Gulrotkake

    Jeg lagde denne kaken med oppskrften i første posten (brukte mandelmel og kokosmel) i amerikanske muffinsformer! Ble success :thumbsup:
  9. 2 points
    Guest

    Dagens Glade

    Søndag
  10. 2 points
    Look at the boobs! allways, look at the boobs.
  11. 2 points
    Ved spesielle anledninger. -Dress Når man skal ut eller lignende: -Jeans som sitter bra,en kul t-skjorte under en skjorte. Når man er hjemme: - Litt baggy treningsbukse men som sitter litt over sprettrumpa,hettegenser og baggy lue + tre dagers skjegg Yummy I tell you, yummy :whistling:
  12. 2 points
  13. 2 points
    Erre dg på bildet ? Ganske søte solbriller. Kan u send mg flere bilder av håret ditt ?
  14. 2 points
    Cheesecake

    Hvem er single, og hvorfor? ;)

    I think, therefore I'm single.
  15. 1 point
    Hei Jeg heter Vebjørn og er 16, straks 17 år gammel. Kan sikkert skrive langt om min erfaring med trening, men tar det kort. Jeg veide 43-44kg for ca 1 år siden. Jeg spiste ingenting og alt jeg tok i meg av næring var sukker fra colaen jeg slurpa fra morgen til kveld, og var mager til skinnet. Var foresten ute og drakk hver fredag og lørdag og. La ikke på meg fett av dette kostolholdet, men en masse masse kviser, og det var jo ikke særlig koselig. Den dagens presentasjoner: 4344kg (168cm høy) 30kg benkpress 4 pullups 2 chins tok ikke knebøy , men var sikkert 20cm rundt lårene. Markløft tok jeg heller ikke, og har desverre til min store skam ikke lært meg enda heller.. Så begynte en kamerat av meg å skulle ha meg med å trene, han klaget og klaget på at jeg var så tynn, og mente jeg burde gjøre noe med det, jeg selv syntes jeg hadde en bra fysikk, hadde jo trossalt markerte magemuskler ! Vel, historien går fort, jeg jobber så hardt jeg kan med tynnheten , men øker nesten ikke! Dette er vel omtrent i september/oktober 2010 Den 21. Januar 2011 legger jeg totalt om livstilen min. Ingenting mere brus, ingen alkohol, slutt på burgerking 3 ganger i uka, ikke noe mere godteri og sjokolader, kun næringsrik mat. Høres kansje ekstremt ut, men jeg har alltid hatt en god viljestyrke og alltid klart å gjennomføre noe hvis jeg virkelig prøver, Så etter den første uka, var det ingen problemer med disse kostholdsendringene. Jeg raste opp i vekt, en del fett og , fikk matlyst av treninga og spiste sikkert 5x mere en før. Mamma hjalp meg godt i vei , og begynte å lage matpakker og gode store middager. Sammen med en kamerat, som led av samme problem, ekstrem tynnhet begynte jeg å trene. Vi satte oss virkelig inn i sakene og leste og leste og leste ! De andre vennene våre lo av oss hver gang vi trente, fordi vi var så sinnsykt tynne og magre, så vi trente om kvelden når gymmet var tomt. Slurpe proteinshaker og gainere gjorde vi og hele tiden. Etter en 4 mnd trening viste vi oss for første gang offentlig uten store gensere til å skjule oss i, og alle fikk et skjokk. Nå har det gått ca ett år, og vi er av de best trente på skolene våre ( førsteåret på vidregående) Og jeg vil si jeg har opnådd mye av målet. Dagens størrelse og styrke: 59kg (168cm høy) 90kg benkpress 30 pullups 24 chins 120kg knebøy Millitærpress 45kg Og markløft har jeg som sakt, ikke lært meg :s Altså har jeg godt opp nesten 50% av den dagens kroppsvekt. Nå har jeg en stund stått uten mål, til min onkel satte 70 pullups , og når han veier 110kg og klarer det, vil jeg klare mere ! (riktignok er han utrolig veltrent og har trent i mange, mange år) Har aldri sett noen eller hørt om noen som tar 100 pullups, og det høres utrolig vanskelig ut. Derfor, har jeg satt meg målet å klare det. Beinhard viljestyrke og hardt arbeid SKAL hjelpe meg til dette. Jeg har tenkt å føre opp min framgang her på forumet. Kan nok ta en stund å nå det målet, men det skal nås! Kan skrive mere detaljert om reisen fra 43kg og oppover senere, og kan godt legge ut noen før og etter bilder. Takk for å ha tatt tiden til å lese ! Hilsen Vebjørn
  16. 1 point
    a123

    Ukas tilbud

    9 kr for skyr? hurra! 400 g karbonadedeig 35 kr - coop prix 2 kg kyllingfilet (X-tra) 139 kr - coop prix 400 g laksefilet 29 kr - bunnpris. (Kun mandager) 400 g kyllingkjøttdeig 17 kr - prix og rimi Dette er jo priser i sentrum da, og de varirer gjerne litt fra butikk til butikk. med dette er runden jeg tar hver mandag, hihi! Og var 40% på grønnsaker på ica denne uken, mulig det er ferdig i dag, men verdt å nevne just in case Hilsen student
  17. 1 point
    frk. kg.

    Liker ikke fisk, hjelp!

    Om du kjøper frosne laks el ørret-fileter, så skal det ikke være bein på dem heller Mye rimeligere, og praktisk hvis du kun skal lage for en prs.
  18. 1 point
    Tuba

    Inisder på MAX - Anabole sterioder

    En muskel er ein muskel.
  19. 1 point
    Espen Espelund

    Liker ikke fisk, hjelp!

    Har du prøvd å ta en oppskrift du allerede liker og bruke laks istedetfor kjøtt i den?
  20. 1 point
    wheysted

    iHerb-tråden

    Det er sukrin ja, med "sukkerkonsistens"
  21. 1 point
    Nei... Han skulle løfte benkpress, og før han begynte, så grynta og brølte han, mens han hoppet opp og ned/fram og tilbake på benken (måtte gjøre seg klar da vettu!)... Skulle sett han var stolt når han klarte 30 kg!!
  22. 1 point
    Vil jo si at denne filmen, er en fin motivasjon til hvorfor man ikke skal spise dårlig mat..
  23. 1 point
    bruk reimer i dra øvelser og frihantler i biceps og andre øvelser som tvinger armene i en "rar" posisjon.. litt betennelsesdempende medisin og lett trening til det blir bedre ?
  24. 1 point
    Hei! Jeg vil anbefale deg å kikke på bloggen til Line Holdal http://www.lilalife.no/ Hun legger kun ut laktosefrie oppskrifter.
  25. 1 point
    Malin

    Hvordan bor dere?

    Bor i en 55 kvm toppleilighet sammen med min kjære. Har et gedigent kjøkken og utsikt mot Bergenby
  26. 1 point
    Mandag: Fullkropp Lett/medium Knebøy 4x8-10 Etbeinpress 2x12 Benkpress 4x8-10 Skulderpress med stang eller hantel 2x12 Chins 4 sett til failure Nedtrekk eller roing 2x10+ Armer: Det du gidder Torsdag: Underkropp Tung Markløft 5x5 Fronkbebøy 4x 6 Hamstringøvelse 3-4 sett Legger? Fredag: Overkropp Tung Smalbenkpress 4x4 Pushpress 4x5¨ Chins 4 sett med ekstra vekter Stangroing 5x5-8 Facepulls 3x10 Sidehev 3x10 Armer? Lørdag/søndag: Kardio Ut i fra tidene som passe for deg, tror jeg at jeg ville gått for en løsning som kunne sett slik ut. Når det kommer til progresjonen kan du velge hvordan du løser det selv. Om du enten prøver å øke i antall reps hver uke før du klarer 4-5 flere enn da du begynte før du øker vektene, eller om du øker vektene litt hver uke, mens du tar like mange reps.
  27. 1 point
    BadWolf

    Proteinfluff

    hehe dialekten sniker seg inn
  28. 1 point
    Blei hvertfall bare damer for min del! Men, JK Rowling?
  29. 1 point
    Til alle som ennå ikke har kjøpt peanøttmel - gjør det! Jeg har brukt det til å lage kaker (snickerskake!) og boller, har brukt det i proteinfluffs og til og med til middag; peanøtt-kokos-tunfisk! Og det smaker nydelig! Så anbefaler alle å bruke det
  30. 1 point
  31. 1 point
    nano

    need some help!helkroppsprogram

    Aldeles ikke dumt opplegget som er nevnt over av Konsantinovs. Fokuser på å få inn teknikk på baseøvelsene, og erstatt de heller med andre øvelser dersom du får smerter etc, og legg til øvelser etter hvert som du føler du tid og lyst. Når du kjører helkroppsprogram bruker du ikke tid på "tulleøvelser" som bicepscurl etc. Og jeg syns du gjerne kan variere antall sett og reps, slik at du får en viss periodisering. Jeg liker å finne en vekt jeg klarer 5 reps på. Denne vekten bruker jeg til jeg klarer 7-9 før jeg øker til høyere vekt, men her finnes det utallige varianter. Men har du tenkt til å trene 3-4 ganger i uken totalt, eller er det 3-4 kondisjonsøkter utenom styrke, og i såfall hvor mange styrkeøkter kunne du tenkt deg å gjennomføre i uken?
  32. 1 point
    Tror du gjør det greit i å lese den enkleste kjemien fra vgs før du starter med biokjemi. Selv om man kanskje tenker det er mye unyttig, er det greit å vite om enkle kjemiske reaksjoner, hva et atom er for noe og kanskje lese litt mer på organisk kjemi-kapitlene. Jeg går ikke ernæring altså, men har hatt en del biokjemi og for min del var det en stor fordel at jeg har hatt myyye kjemi tidligere. Ser derfor for meg at det i det minste er greit å kunne den enkleste kjemien
  33. 1 point
    Krie

    Siste måltid - tråden!

    Kjøttboller av karbonadedeig smaksatt med bl.a. dill; testet ut en oppskrift jeg fant på nettet. De smakte veldig bra, men passet kanskje ikke optimalt med tilbehøret (mos av søtpotet/gulrot + brokkoli). Tomatsaus og f.eks. fullkornspasta hadde nok passet bedre Dessert i dag ble vaniljeskyr med banan og appelsin + strø av mørk 70% sjokolade. Himmelsk godt!!
  34. 1 point
    Coleman er kul så han får rope så mye han vil
  35. 1 point
    Domina

    KROPPSDEL du er mest fornøyd med? :D

    Det har jeg vanskelig for å tro
  36. 1 point
    Citius

    Loggbokforumet er nå lukket for gjester

    Veldig bra. Forumet blir større hver dag, og tenk hvor mange gjester det er her i tillegg. Fornuftig og ha en lukket del. Det fører nok til at flere vil logge, noe som er bra. Og så slipper man at hvem som helst kan lese alt du foretar deg! Bra dere hører på brukerene, og tilslutt må jeg si at dette er blitt ett veldig bra forum og bra dere prøver å holde det slik.
  37. 1 point
    rudboy

    Hvem er single, og hvorfor? ;)

    Var det før eller etter krigen?
  38. 1 point
    Han maste fælt om bicepsomkrets
  39. 1 point
    Fredrik

    Lydnivå stønning/brøling på senteret?

    Det å brøle når man løfter tungt er ingen nødvendighet, det er en vane. Å puste godt når man løfter tungt, det er en nødvendighet. Det at enkelte mener at de rett og slett må bruke stemmebåndene samtidig som de puster ut er jeg overbevist om ikke er noe annet enn en uvane. Min mening: Lag gjerne litt lyd, men roper du, så ser jeg dumt på deg.
  40. 1 point
    Guest

    Hvordan bli glad?

    Interessant tråd Likte mye av det du skreiv Christoffer L, gjerna ikkje 100% enig i definisjonen din på meditasjon, men det kan godt ver formuleringen din bare va litt tullette. Syns og at "brukernavn" skreiv mye bra til slutten og tipsene kom fram.. Akkurat biologikjemiske prosseser via psykologiske/fysologiske årsaker kan eg ikkje skriva særlig mye om, men har et par innspill. At lykke er internt, som du forumlere på din egen måte, e megaviktig og huska! Lykke e INTERNT! Selv om du har 10 mil på kontoen kan du ver verdens mest ulykkelig sjel. Og ja, om målet ditt i livet kun va å få "10mil" vil du ha ein kortvarig lykke, gjerna et par mnd, men til slutt innser du at 10mil ikkje e nok, eller (enda bedre) at penger ikkje betyr så mye. De fleste (logisk nok) litt for vestlig filosofi i min meining. Altfor materlistiske! ALLE de fleste i Norge har allerede det de trenge. Det beste i livet e faktisk gratis. Kjærlighet(til deg sjøl og andre), empati og lignende e det einaste så kan gje langvarig lykke. Når du bler styrt av egoet(så digge materialisme) komme du te å ver på ein evig ulykkelig ferd. De fleste har målet som målet. Altså, de tenker om/når de når målet komme instant-happiness og alt e bra. Det skjer desverre ikkje. Du må få omstilt deg selv til at "veien er målet", at kver dag er målet, og målet er veien. Veien mot lykke Eg anbefale enkelt og greit ZEN! ZEN & KISS(Keep It Simple, Stupid)! Ang tipsene dine og om det er drømmedama,bil og whatevz forandre de ingenting langvarig. E du ulykkelig singel bler du ulykkelig i et forholdet(etter en stund). E du ulykkelig fattig bler du ulykkelig rik(etter en stund). Du kan flytta fra ein by der alle narkis vennene dine bor, men til slutt vil du oppsøka samme miljø/tanker og enda opp på samme plass så før. Einstein sa “We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.” og eg seie ikkje at du skapte din egen ulykke, men på en måte har du tatt et valg. Du kan velga lykke istedenfor ulykke. For mange e dette valget vanskeligere enn for andre, men fremdeles om velge lykke og jobbe me ZEN(stillhet og selvkontroll) vil du klara det.
  41. 1 point
    Guest

    Hva er DITT beste motivasjonstips?

    Uff, jeg blir litt trist inni meg når jeg ser denne typen motivering. Jeg har lenge hatt lyst å skrive om denne typen "negativ selvsnakk". Det biter deg i rumpa senere, gjerne ved at du får et dårlig selvbilde, og vrangforestillinger - noe som egentlig er ganske åpenlyst når man slenger dritt til seg SELV. Det finnes så utrolig mange bedre måter å motivere seg på. Og jeg er helt sikker på at du Camilla ønsker å være en selvsikker person som er fornøyd med seg selv. Det er ikke noen tvil på at dette typen motivering fungerer i forhold til at man får lyst til å trene. Men at det faktisk er en meget "populær" måte å motivere seg selv på, så er det ikke rart at det er så mange mennesker som sliter med selvbildet sitt. Baksiden er at man aldri kan nyte fremgangen sin, og man er 100% avhengig av ekstern validering fra andre mennesker som forteller deg hvor bra du ser ut og/eller at du har hatt bra fremgang. Den interne valideringen er ikke tilstede, og det oppstår gjerne en intern konflikt når man står foran speilet og prøver å se fremgangen sin. En side som forteller deg at du har vært flink og hatt fremgang, og en annen side som er et ekko av den negative selvsnakken du har drevet med tidligere. For å si det slik det er, det er en perfekt oppskrift på dårlig selvtillit, og man er avhengig av andre for at du noen gang skal være fornøyd. Man lever da gjerne med en innbilt ideal kropp som ligger i fremtiden. Jeg overdriver ikke når kaller dette psykologisk-selvskading. Jeg kan gi deg en alternativ måte å motivere deg selv på, som inneholder absolutt ingen negativ selvsnakk, tvert imot. Ønsker du å oppnå målet ditt? Ønsker du å gjøre en ekstrem forandring? Success måles ikke i hva du har oppnådd, det måles i hva du gjør når du er helt på bunn. Når du absolutt ikke har lyst til å trene, hva gjør du? Godtar du det? Eller tar du kontroll over livet ditt og embracer en motstand? Går du på autopilot og lar en lav energi i kroppen bestemme hva du skal gjøre? Eller setter du deg i sjefsstolen og bestemmer SELV hva du vil ha? Hver treningsøkt er et lite steg i den rette veien, det handler om de små tingene du gjør - det er hva du gjør IDAG som avgjør hvor du er imorgen, om en måned, og om ett år. Hver treningøkt er en liten brikke i det store puslespillet. Du skjønner, vi har to sider ved oss selv (i denne sammenhengen). Vi har en som vil nyte livet sitt til det fulle NÅ, også har vi en annen del som planlegger for fremtidige deg. Du vil spare penger, men du vil bruke penger idag. Du vil trene, men du vil også slappe av og spise hva du vil. Paradoksene er mange, og begge disse sidene kommer til å være her, det å utsette ting og latskap er ting vi aldri kan bli "kvitt" direkte. Vi må lære å leve med begge disse sidene. En fin balanse mellom begge to er det man burde ha. Og det finnes mange måter å "lære seg selv" på, har du ikke lyst til å trene? Vel, bare ta fullstendig kontroll og dra på trening, så unner du deg selv noe DIGG etter trening. Fordi du har vært flink og fortjener det. "Straff" er så utrolig gammeldags, det er bare helt på hodet å straffe seg selv, fordi du bestemmer jo selv hva du vil gjøre. Noe av det rareste jeg ser, er folk som spiser mye crap også får dem dårlig samvittighet etterpå. Hva i alle dager? Hvis du først skal spise noe "crap", så nyt det da! Hvis du skal ta dette og dra det enda litt mer primært så se på nyere lærdom-psykologi, hvis du straffer et barn for negativ oppførsel. Vil barnet bli mye flinkere på å lyve. Fordi ungen vil unngå straff. La oss ta hundedressur, en hund stikker av gårde, og eieren kjefter og hyler etter hunden, så kommer den tilbake - også får den STRAFF? Fordi den kom tilbake? Hunden tenker ikke "Ok nå får jeg straff fordi jeg stakk av". Men den linker det å komme tilbake til eieren som straff. På samme måte har vi elementer ved oss selv som vi må lære å leve med. Skal du straffe en valp fordi den har instinkter til å være nysgjerrig og lukte rundt på alt? Vi har impulser til tider, det er ikke alltid fullstendig enighet i hva man vil, hjernen vår et et verktøy som må læres å håndtere - det handler om å ta kontroll samtidig som man aksepterer hva som allerede er, et nydelig paradoks som kan være vanskelig å forstå. Men det ligger mye vitenskap og psykologi bak det jeg skriver her.
  42. 1 point
    big-p

    Den store styrketreningsmusikk-tråden!

    http://www.youtube.com/watch?v=Pthqce7HUKQ
  43. 1 point
    Maethor

    Favoritt quotes!

    Perfer et obdura; dolor hic tibi proderit olim Be patient and tough; some day this pain will be useful to you
  44. 1 point
    Guest

    Hvem er single, og hvorfor? ;)

    Se etter andre typer menn? Eller...kanskje se på Menn og ikke "menn"
  45. 1 point
    Roensberg

    Favoritt quotes!

    "Success is not final, failure is not fatal, it is the courage to continue that counts" -Winston Churchill
  46. 1 point
    Guest

    Favoritt quotes!

    "There are no shortcuts to any place worth going." - Beverly Sills
  47. 1 point
    imm-iform

    Den store silikontråden

    Glad menn ikke kan gjøre dette tenk de svære beista som hadde blitt laga da:sick: et ord= "AU"
  48. 1 point
  49. 1 point
    Sola

    Deres mening om "salstyrketimer"?

    Å lokke flere på trening har (ofte) en effekt i seg selv. Til og med for de som gjør minimalt på trening, de har i det minste kommet seg opp av sofaen og fått rista litt på kroppen. Alle har lov til å trene, og alle har lov til å trene akkurat som de selv ønsker og trives med.
  50. 1 point
    Deportista

    Favoritt quotes!

    Strive for progress, not perfection!
×
×
  • Create New...