Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/28/12 in all areas

  1. 28 points
    Siden et par har spurt om det er det ikke lenger mulig å lese innholdet i loggbøkene for andre enn medlemmer. Dette hindrer også at de dukker opp på Google Og det er nå mulig å slette poster fra hvem som helst i egen loggbok, så kan dere selv velge hvor ryddig dere vil ha den, og hva dere ikke vil ha av kommentarer
  2. 15 points
    Han Torstein er helt tydelig tilbakestående. Sendte Robert mail etter vi kasta han ut. Kastet ut en MadsM nå som hadde sendt 50 jenter melding. Nå skal jeg stramme inn rettigheter til å sende private meldinger for nye brukere så slipper vi dette.
  3. 9 points
    Etter å ha har kastet ut to brukere som utelukkende var her for en ting har jeg nå satt en begrensning så brukere med mindre enn 5 innlegg i forumet ikke kan starte samtaler med andre brukere.
  4. 8 points
    Folk skal nå bry seg med absolutt alt alle andre gjør. Hva med å fokusere på seg selv og sin egen trening?
  5. 7 points
  6. 7 points
    Det å brøle når man løfter tungt er ingen nødvendighet, det er en vane. Å puste godt når man løfter tungt, det er en nødvendighet. Det at enkelte mener at de rett og slett må bruke stemmebåndene samtidig som de puster ut er jeg overbevist om ikke er noe annet enn en uvane. Min mening: Lag gjerne litt lyd, men roper du, så ser jeg dumt på deg.
  7. 6 points
    Skrev forresten feil på MadsM. Han hadde startet 354 samtaler. Er det mulig. La oss krysse fingrene for at han får seg litt luft (og et vanlig sosialt liv)
  8. 5 points
  9. 4 points
    Heisann! Som vi har sagt tidligere, så vokser nettsidene og forumet og setter stadig nye rekorder i forhold til sidevisninger, antall innlegg per dag, nye brukere på forumet etc. Det er i så måte vanskelig for Robert og Espen å følge med på alt, og det samme gjelder de av oss som er moderatorer. De fleste av oss har en genuin interesse for treningen vår, fremgangen vi får, og hvordan vi har tenkt å nå målene våre. Vi ser også at vi tør å slippe oss litt løs når det kommer til vår egen eksponering gjennom treningslogger, bilder og innlegg, og dette gir muligheter for å få mer tilbakemeldinger og en boost i motivasjonen. Vi har dessverre sett at enkelte brukere registrerer seg ene og alene for å tråle forumet, og også benytte profilene til brukere, loggbøker etc for å poste det vi vil betegne som uønskede innlegg. Fitnessbloggen skal være et hyggelig sted der man kan få kvalifiserte, gode tilbakemeldinger på det man ønsker, uten å måtte tåle å føle seg nedverdighet, trakassert eller objektifisert. Det har nylig blitt fjernet en bruker som vi ser ikke tilfører forumet noe av det vi ønsker å se her, men vi må være såpass ærlige at vi ikke ser på det som utenkelig at det finnes flere, og for å finne ut av slikt trenger vi deres hjelp. Vær så snill, gi oss tilbakemeldinger om noe ikke føles rett eller om dere føler dere ukomfortable med noe eller noens innlegg i loggbøker, over personlig melding eller annen interaksjon gjennom Fitnessbloggen. Ta kontakt enten ved hjelp av rapporteringsfunksjonen eller send en melding til en moderator eller administrator som dere ser er pålogget. Vi vil så klart behandle alle slike henvendelser fortrolig, så dere skal slippe at det kommer tilbake på dere. Dette hørtes kanskje dramatisk ut, men det er i grunn ikke det. Det er bare fint å vise at vi er oppmerksomme på det, og at det slettes ikke er ønskelig. Vi har ikke en ubegrenset takhøyde for kommentarer og oppførsel. Ingenting skummelt eller farlig har skjedd. Vi har et godt miljø, og slik skal det også fortsette å være!
  10. 4 points
  11. 4 points
    Liker ikke at han skal misbruke navnet Mads. For å gjøre det klart: selv om folk med Mads som navn er feilfrie, finnes det unntak! Denne fyren var et eksempel. 354 er sykt
  12. 4 points
    Thess

    Siste måltid - tråden!

    Frokost: Fullkornspita med salat, røkt kalkun, ost, tomat og agurk, pluss litt krydderier;)
  13. 4 points
    Guest

    Lydnivå stønning/brøling på senteret?

    Må si meg enig i svarene her! Det er faktisk en forskjell ja. Plagsomt med de som helt unødvendig lager stønnelyder forran speilet. http://www.youtube.com/watch?v=pM7uyP6cXgY - lov eller ikke lov? Yeeeaaaah buddy! Light weights
  14. 4 points
    Cheesecake

    Hvem er single, og hvorfor? ;)

    I think, therefore I'm single.
  15. 4 points
    Dress!! Men liker også ordentøige sportsklær type peak preformans utebukse med en litt trang superundertøy genser, nå på denne kalde årstiden er vell det greit som casual outfit? Det absolutt verste er et tynt, loete svettebånd rund hodet og to harry svettebånd på håndleddene med en eller annen fotball logo, ser ut som man har fått det i et donald duck blad.. huff!
  16. 3 points
    Vil bare si til dere som er normalvektige som likevel velger PSMF som en kickstart for å miste et par kilo som ikke skal konkurrere eller noe annet spesielt, at dere bør tenkte gjennom hva dere egentlig går til. Det er en tung psykisk påkjenning om man har noen som helst problemer med forholdet til mat fra før av. Man får et vanvittig stort fokus på kalorier, vekt og mat når dietten foregår. Jeg gikk kun én uke, og mot slutten var det litt sånn at jeg nesten ikke ville gå tilbake til normale spisevaner siden det innebar 1500 kcal ekstra (det er ganske mye det)... Som det står i FB sin artikkel om PSMF, anbefales ikke dietten til personen som har noen som helst former for spiseforstyrrelse/sykelig forhold til mat.
  17. 3 points
  18. 3 points
    IngunnE

    Frokost starter forbrenningen

    Hehe, mye forskjellig! Det kommer veldig ann på hvilke forelesere vi har hatt. En av foreleserne gikk jeg ned å snakket med han, angående mettet fett og kolesterolverdier- noe vi forsåvidt hadde lært lite om, men som i ANDRE fag hadde lært av var roten til alt vondt (jadda). Han er flink, og svarer hvor infløkt det er osv, men han kan ikke lære bort noe annet enn pensum, og pensumet vårt er de nordiske anbefalingene. Problemet mitt har vært at i høst hadde jeg null peiling- bortsett fra at jeg hadde lest eller hørt at det ikke var sånn. Hadde jeg hatt samme diskusjonen NÅ hadde jeg hatt mye mer bakgrunn og informasjon, uten å bare bli ståendes å nikke. Jeg hadde en ganske god diskusjon med den ene foreleseren min i idrettsernæring nå forrige uke også. Dette var om viktigheten av karbohydrater (Tusen hjertelig takk Vegard!) og om "frokost, og å spise ofte og lite". Hun var jo selvsagt skeptisk til fasting osv, men avblåste det ikke helt i det minste. Da hadde jeg også litt mer hold i argumenter! Føler min oppgave i klassen er å gjøre folk skeptiske og ikke høre 100% på foreleserne:P Haha.
  19. 3 points
  20. 3 points
    Erre dg på bildet ? Ganske søte solbriller. Kan u send mg flere bilder av håret ditt ?
  21. 3 points
    Anreka

    Dagens Glade

    Gårsdagens glade: Jeg økte på beinpressen:D Dagens glade: Liverpool 2- Manchester United 1 !!!!!!!!!!!! YNWA <3
  22. 3 points
  23. 3 points
    Pinglekringla

    Hvem er single, og hvorfor? ;)

    Så blir jeg ikke ditcha allikevel Men har antakeligvis ikke så mye å si for videre forholdsstatus.. Menne har jeg i allefall daten min da :rofl: Treffe mennesker
  24. 3 points
    Vegard L

    Det dummeste du har hørt..

    Hvilket herlig opplyst individ!
  25. 3 points
    Enig! http://forum.fitnessbloggen.no/threads/loggbokforumet-er-n%C3%A5-lukket-for-gjester.3674/
  26. 3 points
    Flott! Dette skal jo være en møteplass for oppbacking og konstruktiv tilbake, dele erfaring. MadsM tok kontakt, men samtalen utviklet seg til noe som ikke var særlig behagelig. Tusen takk for at dere er såpass flink til å passe på og gjøre dette til et trygt sted for alle!:thumbsup: Ønsker deg en herlig lørdag
  27. 3 points
    På en del forum er det hvertfall vanlig at forumdelen som har med logging, prosjekttråder osv er skjult for de som ikke er medlem. Synes dette kunne vært et godt tiltak for fitnessbloggen
  28. 3 points
    Guest

    Dagens Glade

    Jeg ryddet på soverommet (eller...jeg lette etter singleter jeg kan trene i) og fant ut at jeg passet i bukser med 30" i livet igjen. *Det* er en stund siden sist. Passet ikke i lårene, da, men...ned 4+" i livet er ikke å kimse av. Spesielt ikke når t-skjortene er lite trange over bryst og overarmer
  29. 3 points
    Du er ikke alene vi er 352 til som gjorde det:confused::rofl:
  30. 3 points
    Cheesecake

    Dagens ORD

    Greatness exists In All Of Us
  31. 3 points
  32. 3 points
    Ellie00

    Den store syndetråden!

    Skriver mine "synder" på forhånd her. Sitter på toget til Liverpool for å møte noen kompiser å se fotball seinere, å det eneste som skal løftes i dag er halvlitersglass Men slik jeg ser det hadde det vel kanskje vært en større synd å dra på fotballtur me gutta uten å drikke øl
  33. 3 points
    Tydeligvis noe jeg har gått glipp av også Men med en katt som profilbilde, så er man vel ikke så attraktiv :cool:
  34. 3 points
    Folk må få lage de lydene de vil. punktum. (Det skal sies at når lydene høres for seksuelle ut, eller blir SVÆRT høye, kan det forstyrre meg litt:P)
  35. 3 points
    Tveiten

    Hva er DITT beste motivasjonstips?

    "You have to do what others won't, to acheive what others don't!"
  36. 3 points
    Svein Erik

    Dagens ORD

    Actions speak louder than words.
  37. 3 points
    Jeg har ikke lest annet enn tittelen – men skjønner hva denne tråden handler om. Hvorfor skal vi telle kalorier og holde kontroll på hvor mye fett, protein og karbohydrater vi spiser, når vi ikke har kontroll på de 150 andre variablene som påvirker oss? Og hvorfor skal vi besatte over energiintaket når vi samtidig da sier "ja takk" til stress og høyt kortisolnivå? Et hormon som i normale mengder er livsnødvendig men som fort kan ødelegge det meste av det vi jobber mot å oppnå. Kroppen er ikke et kalorimeter. Den er fleksibel, adaptiv og ekstremt tilpasningsdyktig. Den klarer ikke å skille mellom 85, 87 og 93 % sunt. Den klarer derimot å skille en stresset og usunn kropp fra en balansert kropp som forstår betydningen av sunn fornuft. Hva tror dere skiller de beste fra de nest beste og fra de middelmådige? Tror dere det er kakestykket som ble spist i barnebursdagen i april? Nei. Det er summen av disse 150 variablene. Den største skaden er å påføre kroppen stress. Å unne seg god mat er ikke ødeleggende i seg selv, det er skyldfølelsen og den dårlige samvittigheten i etterkant som ødelegger mest. Så lenge du ikke underspiser eller overspiser (men klarer å ha et energiinntak som ikke varierer mer enn 0-800kcal/dag) så er det viktigste at du trener FORNUFTIG og oppnår RESULTATER gjennom en BALANSERT treningsmengde. Mange går rundt med subkliniske varianter av ortoreksi, bullimi, overspisingstendenser (les: overdrevne spisedager) og anoreksia. Ta grep og prøv og forstå betydningen av de VIKTIGSTE verktøyene for et optimalt resultat. Å telle kalorier har aldri vært et viktig verktøy. Det burde kun brukes for å skape OVERSIKT – ingenting annet. JEG PERSONLIG har veid 94-97kg de siste 1000 dagene (cirka 3 år). Jeg har gjort GROVE estimat mellom 3 og 5 ganger i løpet av de 3 årene. Likevel har ikke vekten variert mer enn 3 (!) kg. Dette til tross for at jeg kan spise både 2, 4 og 6 ganger i løpet av en dag. Hvordan forklarer man egentlig dette? For "kaloritellerne" burde dette være et uforklarlig fenomen. Den eneste riktige forklaringen er: ADAPTASJON. Om du har et energibehov på 2500 kalorier og spiser 3000 så har du ikke et overskudd på 500. Det er tull og pissprat. Kroppen legger ikke på seg 500kcal ved å spise et kakestykke ekstra. Spiser du 500 kalorier ekstra, så øker den forbrenningen gjennom flere og GODT kjente mekanismer. Ikke noe rakettforskning altså. Skal man ha gode resultater, "drømmekroppen", og hva det måtte være, er det noen viktige kjøreregler du burde sette deg inn i. 1. Er du ikke lykkelig, så jobb med å bli det. Det er vanskelig å lykkes uten å være glad (hormonelle forklaringer) 2. Balanse og sunn fornuft må komme fremst i køen. Hysteri og besettelse har aldri gitt noen resultater 3. Spis etter kroppens behov. Sulter du den for viktige næringsstoffer straffer den deg nådeløst (depresjon, angst, osv) 4. Livet er langt. Om du bruker 2 år på å oppnå målene dine, så har du trolig 60 år på å nyte dem. Det er mye mulig det ble en digresjon eller to utav dette innlegget - men det er i alle fall min ÆRLIGE, USENSURERTE og PERSONLIGE meningen om problematikken rundt overdrevent fokus på mat - såkalt ortoreksi.
  38. 2 points
    Krie

    Siste måltid - tråden!

    Kjøttboller av karbonadedeig smaksatt med bl.a. dill; testet ut en oppskrift jeg fant på nettet. De smakte veldig bra, men passet kanskje ikke optimalt med tilbehøret (mos av søtpotet/gulrot + brokkoli). Tomatsaus og f.eks. fullkornspasta hadde nok passet bedre Dessert i dag ble vaniljeskyr med banan og appelsin + strø av mørk 70% sjokolade. Himmelsk godt!!
  39. 2 points
  40. 2 points
    Athene

    Dagens Glade

    At tiltross for at manglen på søvn innhenta meg hvilket resulterte i en 4 timer lang lur, så har jeg fått vaska 2 maskiner med klesvask,hengt de opp,rydda og vaska leieligheten og vært på butikken og handla
  41. 2 points
    rudboy

    KROPPSDEL du er mest fornøyd med? :D

    Kan ingen forandre tittelen til "hvilken kroppsdel er du mest fornøyd med?" ????
  42. 2 points
    Om du spiser et eple om dagen er ingen krise, da du alikevel ligger veldig lavt på kaloriinntaket.
  43. 2 points
    Mette M

    Frokost starter forbrenningen

    Om du da argumenterer i mot foreleser, hva får du til svar? Veldig nysgjerrig på hvordan nyere vitenskap o.l faktisk blir mottatt i "systemet"
  44. 2 points
    Det må være lov å lage litt lyd hvis det er for å presse ut en siste rep, eller et maxløft Det er mange som føler de klarer å presse ut det siste da fordi de slipper seg litt løs. Har trent en del sammen med styrkeløftere, så blir ikke distrahert av sånne lyder Da irriterer det meg mer med de som bare snakker og snakker og snakker og snakker (og tar 1 sett bicepscurl hvert 10. minutt )
  45. 2 points
    Kjempeflott! Jeg er superhappy med at forslag blir tatt til etterretning så kjapt! Du (og resten av gjengen) gjør en KNALLBRA JOBB!! :thumbsup: :thumbsup:
  46. 2 points
    Guest

    Lydnivå stønning/brøling på senteret?

    De stønnet bra, de fotballguttene som kjørte mindre i knebøy enn jeg kjørte i fransk press. Da flirte jeg godt
  47. 2 points
    det er ikkeno magisk med oppkarbinger, og jeg slutta med dette for en stund siden, da jeg heller har en liten oppkarbing hver dag, i siste måltid. Det vil si jeg spiser nesten all karbsen i siste måltid. Dette fremmer søvn og mange andre biologiske funksjoner i kroppen. Man føler seg bla mer våken på dagtid, og blir blir god og trøtt etter siste måltid:) Det funker jo ikke for alle, men de jeg kjenner som spiser sånn, fungerer meget bra på det:) http://myrevolution.no/s/biorytme-dietten/ http://myrevolution.no/s/spis-karbohydrater-til-kvelds-for-bedre-resultater/
  48. 2 points
    Mari-Eli

    Det dummeste du har hørt..

    spør du meg så har han kanskje godt av og lese sannheten....
  49. 2 points
    Pinglekringla

    Hvem er single, og hvorfor? ;)

    Hehehe så du får virkelig sove etter å se sånn skrekkfilm :ninja: Sett skrekkfilm engang på kino jeg! (kanskje også en grunn til at jeg er singel) Jeg skrek så alle i salen skvatt av MEG og ikke filmen.. Jeg kasta veska mi til bakerste rad rett i fanget på en dritkjekk gutt:oops: Det snødde popkorn og slushen min havna ett sete bak meg :rofl: Jeg kødder ikke når jeg sier alle la merke til meg og pekte og hviska da filmen var ferdig... Kanskje de lukter at jeg dumma meg ut da jeg var 15 eller no
  50. 2 points
×
×
  • Create New...