Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/01/12 in all areas

  1. 6 points
    Roger86

    Hvem er single, og hvorfor? ;)

    Ikke jeg heller. Eller, jeg fikk av Espen Espelund da jeg registrerte meg her, men det gjaldt heldigvis noe helt annet.
  2. 5 points
    Lilo

    Hvem er single, og hvorfor? ;)

    Om du trykker på "Innboks" oppe i høyre hjørne, så kommer du til ja, overraskende nok, innboksen din. Der er det en knapp hvor det står "Start samtale". Så da er det bare til å sende sleske meldinger til de mannebeina du kunne tenke deg å gnage på
  3. 4 points
    Lilo

    Hva skjer med kroppsidealene?

    well... Men det er skremmende mange faktiske makeup tutorials fake abs på youtube.
  4. 4 points
    Erik Thorkelsen

    Hva skjer med kroppsidealene?

    Slik har det vell alltid vært, at samfunnet fremmer usunne idealer, desverre.. Syns de skulle fremmet mennsker som Nicole Wilkins, sunn kropp å meget pent!
  5. 3 points
    Roger86

    Hvem er single, og hvorfor? ;)

    Nå håper jeg virkelig at du er over 26?
  6. 3 points
    Zeph

    Godt Nyttår!

    Godt nytt år! Måtte dine knebøy bli djupe og planken bli lang.
  7. 3 points
    -Martin-

    Gymetikette

    Seriøst opplegg.. Hva med å henge på plass vektskivene du har brukt der de hører hjemme, uavhengig av hvor du fant dem. "De andre begynte å rote, så da roter jeg tilbake" blir litt vel dumt spør du meg. :thumbsdown: Jeg liker å følge kardemommeloven på trening..
  8. 2 points
    Trening2012

    Hvem er single, og hvorfor? ;)

    Jeg er singel fordi jeg er feig, har dårlig selvtillit, og dessuten stadig faller for gutter som er 10 år yngre enn meg. 2012 blir definitivt ikke året for meg i denne kategorien, men jeg trives godt som singel også.
  9. 2 points
    Erik Thorkelsen

    Hva skjer med kroppsidealene?

    Smaken er som baken ja Var min personlige mening om hva jeg syns er pent. Det viktigste er at man trives med sin egenkropp
  10. 2 points
    Helene Drage

    Hva skjer med kroppsidealene?

    Hehe, greit nok, du vinner den Men fyren spiller fremdeles en glitrende vampyr så mer enn det får han ikke
  11. 2 points
    Jeg har jo vært i samme båt som deg en gang. Jeg har lært at det handler mest om motivasjon, hvis du ønsker det nok så klarer du det. Dog var det vanskelig i starten. Men tro meg, motivasjonen kommer når du begynner å se resultater. Du må bare komme deg over den første kneika, så blir det lettere etter hvert, slik var det i hvert fall for meg da jeg så smått begynte å endre livsstil etter å ha nådd en BMI på 29,3. Skrev et lite innlegg om dette i går: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/for-dere-som-har-gått-ned-endel-i-vekt-hva-var-vendepunktet.1106/page-3#post-87644 Og som du ser av nano's innlegg så trenger ikke sunn mat å koste skjorta heller. En personlig favoritt er havregryn som koster i underkant av 15 kroner per kilo! Havregryn blandet med vann eller vanlig melk synes jeg ikke smaker noen ting, men blandet med f. eks. Q bringebær melk smaker det utrolig godt. Det er vel ikke så dyrt med grønnsaker heller. Og som du sikkert vet handler vekttap bare om kaloriunderskudd. Hvis kroppen din forbrenner flere kalorier enn du spiser og drikker så går du ned i vekt, så enkelt er det. Dette oppnår du lettest ved å: * Spise sunt * Trene (kardio og/eller styrketrening) * Få nok søvn "Spis sunt" sier seg selv. Det er lettere å spise færre kalorier egg enn sjokolade, og 100 kalorier egg bygger mer muskler og mindre fett enn 100 kalorier sjokolade, som fører til neste punkt; "Trening". En blanding av styrke og kardio er å anbefale. Kardio fordi det forbrenner masse kalorier og forbedrer kondisjonen - styrke for å bevare/øke muskelmassen (mer av det du spiser vil bli til muskler kontra fett), bli sterkere, øke forbrenningen osv. Og med styrketrening menes IKKE å gjøre 10 sett med mageøvelser på ball, det er bare bortkastet tid. De to styrkeøvelsene som vil hjelpe deg mest ned i vekt er markløft og knebøy. Ikke kast bort tid på masse mageøvelser, biceps curl og "gynekologstoler" som det kanskje finnes på treningssenteret, velg øvelser som trener de store muskelgruppene slik som markløft, knebøy, benkpress, nedtrekk, beinpress osv. Og ikke vær redd for å presse deg selv slik som mange jenter på treningssentere er, hvis man knapt er over hvilepuls når man løfter så kan man like gjerne holde seg hjemme. Ved jogging/sykling etc. så bør du velge et tempo som du kan holde i en halvtime i hvert fall, ikke gjør som meg i starten som nærmest spurtet og ble sliten etter 200 meter Søvn er også veldig undervurdert ved vektnedgang, men nå har jeg skrevet i meste laget allerede...
  12. 2 points
  13. 2 points
    Helene Drage

    Godt Nyttår!

    Godt nyttår til alle! Håper 2012 blir enda bedre enn 2011!
  14. 2 points
    Hanne V Angeltveit

    Godt Nyttår!

    Godt nyttår! må 2012 bli et råbra år
  15. 2 points
    lillefrøken

    Godt Nyttår!

    Så flinke alle sammen er.. Jeg er stolt av meg selv bare for å ha stått opp jeg, var hardt nok i seg selv i dag det!
  16. 2 points
    Elena S

    Leve på EN matvare?

    Ja, jeg sovner faktisk Neida, ikke slemt! Synes egentlig det er veldig underholdende selv. Begynner forsåvidt å bli vant med kommentarer som "Elena, hvis du ikke roer deg ned så så skal vi tvangsfore deg et egg."
  17. 2 points
    rudboy

    Godt Nyttår!

    Nå man kan ønske godt nytt år på ordentlig! :thumbsup:
  18. 2 points
    Natalie

    Godt Nyttår!

    Godt nyttår! Måtte nye mål bli innfridd i 2012 :thumbsup:
  19. 2 points
    Espen Espelund

    Leve på EN matvare?

    Jeg ville valgt entrocote av storfe
  20. 1 point
    Keegil

    Den store periodisk faste-tråden

    VIKTIG! LES DENNE FØR DU SPØR: PERIODISK FASTE FOR DUMMIES Der står svar på nesten alle spørsmål som er stilt i denne tråden. Det har dukket opp veldig mange tråder med spørsmål om periodisk faste (PF) her på forumet etterhvert, så jeg tenkte det kunne være på sin plass med en samletråd. Veldig mange av spørsmålene som stilles er allerede besvart opptil flere ganger i artikler her på Fitnessbloggen og i kommentarfeltene på disse. Derfor kan det være lurt å dykke litt i arkivet og lese seg opp (kommentarfeltene også!), og deretter spørre etterpå hvis det fortsatt er ting du lurer på. Jeg har samlet linker til de aller fleste PF-artiklene på bloggen her: En uke med periodisk faste Enkel forklaring av de grunnleggende prinsippene bak PF, samt en solid dose måltidseksempler fra yours truly. Det advares mot sterke bilder (matporno). Periodisk faste – oppskriften på drømmekroppen? En litt mer generell introduksjon og forklaring på PF. Måltidseksempler på periodisk faste Et lite knippe måltidseksempler, hentet fra Leangains.com. Spørsmål og svar om periodisk faste Enkel steg-for-steg-forklaring på PF. De 10 største mytene om faste En gjennomgang av kostholdsmyter generelt. En av Martin Berkhans beste artikler (oversatt til norsk), som tar knekken på alt som er av tåpelige dogmer og misforståelser. Må leses hvis du er PFer. God og mett med periodisk faste Et kjærlighetsbrev til PF. Styrketrening på tom mage – går det an? Gjennomgang av en av de viktigste problemstillingene for en PFer. Kortversjon: ja, det går an. Har du fortsatt spørsmål? Spør i denne tråden!
  21. 1 point
    tf

    Post den ideelle fysikken

    Dette er hva jeg mener er nær en fasit. Legenden Zyzz
  22. 1 point
  23. 1 point
    Tor

    Operasjon Tøffe Jenter

    det var kjappe svar! Det er mulig jeg kan få til dere som svarteher, men iallefall ikke flere. Sattser på tett oppfølging for best mulig resultater jeg sender dere en liten pm asap med mer info slik at dere endeli kan svare o dere har lyst eller ikke ! Takk!
  24. 1 point
    Erik Thorkelsen

    Hva skjer med kroppsidealene?

    Alle har forskjellig smak å takk gud for det! Men for meg er det 80´s looken (arnold the king) som teller! Muskler, og mye av det! muskuløsejenter, grrrrrr:blush: Men ikke sånn at stemmene blir grove å ekle, keep it natural
  25. 1 point
    rudboy

    Hva skjer med kroppsidealene?

    Tynn er han, men nå er vel kroppsidealene til oss som trener og henger her litt forskjellig enn den "vanlige mann i gata"
  26. 1 point
    nano

    Pulsklokke 'stats'

    Intervaller kan legges opp i det uendelig, ut i fra hva man trener til. I en 5 x 60 m skal man gi alt man har i 60 meter. I en 7 x 1000 m kan man selvsagt ikke spurte alt man har etc. I en 4 x 4 intervall skal man gi en god del, men man skal fortsatt ha krefter igjen på hver drag. Tenk at du skulle ha klart og holdt det gående 1-2 minutter til. Så du må altså bare prøve deg fram. Folk er i ulik form, derfor kan man ikke si hvor fort sykkel skal gå eller hvor fort man skal løpe under de ulike intervallene. Ta heller i litt for lite den første gangen, så du ikke får helt avsmak Har du pulsklokken din med deg, har du jo god oversikt over tiden og når det har gått fire minutter.
  27. 1 point
    Jeg utelukket ikke at andre steder tilbydde studiet, gjorde bare et raskt søk og skrev dermed "omtrent det eneste"
  28. 1 point
    Guest

    Ut med det gamle og inn med det nye!

    Da har jeg, hunden og kjempekoselig treningspartner kastet ut det gamle ved å gå 1,5mil i sørpe og glatt sne. Deilig tur, til tross for vondter og auer vi begge hadde med oss inn...og som vi begge fikk tilbake med renter når vi kjølte oss litt ned
  29. 1 point
    Tor

    Magemuskler! Hva gjør du? ;)

    må teste dette på kandidater, virker som en fornuftig måteå trene den opp på!
  30. 1 point
    Lappen

    Hva er persene deres i basic øvelsene?

    Får hive meg på tråden her. Har faktisk ikke testet 1RM enda, da jeg har hatt markante økninger. Må vel kanskje få gjort det så snart jeg er i gang igjen. Har slitet litt med Chins og Dips, men har min kjærlighet i bøy og mark, og begynt å like benk. Så disse har vært hovedøvelsene mine, samt stående roing, men grepet begynner å svikte. 167cm, 64kg, trening 2splitt etter PHAT, og skal nå teste ut RPE og myo reps Mine løft i 2011: Knebøy: 75kg x 5. Markløft 95kg x 3. Benkpress 40kg x 3 Stående roing 70kg x 5. Så begynner opptreningsfasen etter bilulykke å sengeliggende nesten 1 mnd, så da er disse målene løpet av året Mål: Knebøy 100kg. Markløft 120kg. Benkpress 60kg. Stående roing ?
  31. 1 point
    og jeg som skulle til å spørre om du hadde bittmerker i halsen og tåler sollys særlig dårlig...
  32. 1 point
    Opheliia

    Krisemat - hva kjøper du?

    Lompene er utrolig god . Lomper med smørost og kjøttpålegg (ikke at det er noe som passer min mage, egentlig:eek:)
  33. 1 point
    "Trener stort sett aldri core/mage direkte. Synes magen får nok juling av andre øvelser. Særlig chins/pullups med vekter (kreves mye av magemusklene for å holde oppe underkroppen)." Sitat David / Beefcake på Treningsforum (http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=41580.msg1662339;topicseen), som har slike magemuskler: Punktene 8, 11, 21, 22 og 24 i Martin Berkhan's Fuckarounditis test (anbefales) tar for øvrig opp det samme: http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.html
  34. 1 point
    BirtheV

    Godt Nyttår!

    Godt Nytt År!
  35. 1 point
    wheysted

    Gymetikette

    Really? Synes tights er et utrolig vanlig plagg å ha på seg på trening og tenker ikke over det.. de fleste som går med tights er jo normalvektige og det sitter helt greit. Jeg føler ikke at jeg fortjener bank bare fordi jeg liker å trene i tights Gym etikette: -Rydd etter deg -Hvis du har svettet på noe, tørk opp etter deg. Hvis du er i tvil, finn frem sprayen og vask - Hvis det eneste knebøyracket er opptatt og du trenger det, spør gjerne høflig om hvor mange sett fyren foran deg har igjen.. men VENT til de har pause! Det er no-no å forstyrre i et sett Utover det er det bare å bruke normal folkeskikk og de sosiale antennene dine
  36. 1 point
    burny_

    Hvem er single, og hvorfor? ;)

    Denna passa igrunn fint inn her http://vimeo.com/annabaeza/ourbicepsroutine
  37. 1 point
    InaL

    Hvem er single, og hvorfor? ;)

    Artig tråd For min del er det vel flere svar på det spørsmålet, men mye ligger vel i "brent barn skyr ilden" - ellers er det vanskelig å finne en som både deler, eller i det minste forstår, interessen for trening og kosthold OG samtidig er nogenlunde oppegående, ikke minst en som liker hunder (hunden er som kjent menneskets bestevenn, så en kattemann ville bare ikke funka ). Haha, også ville jeg helst funnet en som vil være med å flytte til landet sånn noen år fram i tid, men spørs om jeg klarer å finne "smart, kjækk bondegutt med interesse for kosthold og trening, og som digger bikkjevovver" - jeg får satse på at skuddåret bringer med seg mirakler
  38. 1 point
  39. 1 point
    Espen Espelund

    Norges beste PTer?

    Kunnskapsmessig tror jeg neppe det finnes noen over Børge Fagerli i Norge. Robert har også dyp og bred kunnskap, men bruker mindre tid på PT siden det tar "litt" tid å skrive en artikkel om dagen. Når det kommer til praktiske metoder for å få folk til å faktisk komme seg i form og motivere er det helt sikkert endel lokale helter rundt om på studioene som banker både Børge og Robert.
  40. 1 point
    jeg syns alkohol gjør jenter attraktive
  41. 1 point
    Tor

    Ting som gjør menn attraktive

    Det jeg liker ved menn er klesstilen og hvordan de dufter! Ey vent litt! Feil tråd jo!
  42. 1 point
    Hei! Først vil jeg bare si at Fitnessbloggen har vært et supert tilskudd i dagens nettsamfunn for oss som trener, mange interessante artikler og også mange dyktige mennesker som blogger om treningen her inne, som det er veldig artig å følge med på. Men, jeg vil komme med litt kritikk. Daglig ser vi artikler i media som handler om hvordan du skal trene, hvordan du IKKE skal trene, hva du skal spise, hva du IKKE skal spise osv. Det er et hav med informasjon som inneholder mange fancy ord og artikler som ofte er veldig bra skrevet, noe som gjør det svært vanskelig for oss vanlige dødelige å skille hva som faktisk er bra og hva som ikke er bra. "Forskning viser at" "Denne øvelsen er absolutt den beste for å trene rumpe".. o.l. overskrifter som gjør at vi klikker oss inn og lar oss rive med av fascinering som igjen fører til at vi kanskje kaster oss inn i nye nytt. Dette er i og for seg greit, men når det i neste uke kommer en ny kontra på at denne forskningen tar feil, at du overhodet ikke bør trene denne øvelsen, eller at du absolutt ikke skal spise etter lavkarboprinsippet, hva skjer da? Jo, folk blir forvirret og mister ofte motivasjon og lyst pga manglende kunnskap og fordi folk blir usikker. Dere er flinkere enn andre treningssider på akkurat dette, men jeg mener fortsatt det bør settes mer fokus på å luke ut artikler som kan være med på å gjøre folk usikre, kildekritikk er vel stikkordet. Personlig så synes jeg artikkelen "kukerundtsyndromet" var veldig bra, den har fokus på at man skal konsentrere seg om å øke vektene for hver trening, altså progresjon, løfte tungt og å holde seg til baseøvelser. Artikkelen er KONKRET. Jeg er en av de som absolutt har lidd av dette syndromet, jeg har gått rundt og ikke skjønt hvorfor i alle dager jeg ikke har blitt større enn jeg er, siden jeg trener så mye. Svaret er enkelt, jeg har ikke trent tungt nok og har ikke fått i meg nok mat! Progresjonen har det vært, men ikke så mye som jeg har ønsket. Dette var det jeg trengte å lese, dette var motivasjonen som jeg søkte etter. Hver gang jeg går på trening nå så sier jeg til meg selv at jeg skal løfte mer enn jeg gjorde forrige uke, være seg om det blir 2 eller 3 reps, det har ingenting å si så lenge jeg løfter MER enn sist. Folk søker etter sånne enkle setninger som får de til å forstå at det er DET som gjelder. Jeg forstår at en god artikkel om trening bør ha med grundige årsaker til hvorfor denne treningen er best med masse medisinske ord og forklaringer på cellenivå. Men av og til så trenger vi å lese sånne enkle artikler som "kukerundtsyndromet", der ting selvfølgelig er satt på spissen. Men det er akkurat det som fanger oppmerksomheten vår! Her er det ikke snakk om noen drastiske forandringer, bare tren hardere. Trening skal være lystbetont og motivasjonsberiket, folk skal ikke gå rundt og være usikre pga de trener etter en treningsform som den ene mnd ble hyllet og fanatisert og som i den neste mnd ble slaktet. Det er ikke alle som har en utdanning innenfor kosthold og trening, ei heller medisin, som klarer å skille ut hva som er rett og hva som er galt. Jeg har snakka med flere som sliter med dette å være umotivert og forvirret fordi det står så mye forskjellig på internett til enhver tid. Så klart bør vi også personlig bli flinkere til å være kildekritiske, men hvis dere her på Fitnessbloggen klarer å opprettholde en viss "rød tråd" i artiklene så blir det enklere, MYE enklere. Mvh Erik Bjørkly
  43. 1 point
    Hei! Jobber som PT på 3T-Midtbyen i Trondheim! Utdannelse: - Bachelor i exercise science fra Bond University Australia - Grunnkurs & Treningsveileder kurs fra NIH - Personlig Trener, kosthold & bokseinstruktør kurs fra Human Performance Center Australia (http://www.hpc.qld.edu.au/) - Idrett & Friluftsliv Høyskolen Finmark Spesiell kompetanse: - Styrketrening - Kostholdsveiledning - Sertifisert KB instruktør Interessserer meg spesielt for: Skadeforebyggende og rehabiliterende trening Alternativ trening (KB's,slynger,crossfit,etc) Vil lære mer om: - Alt
  44. 1 point
    Gode: - favoritt! http://www.youtube.com/watch?v=qQ8BHR6Ccwc
  45. 1 point
    Amalie

    Tatoveringer

    Sleeve kan være utrolig kult, men som med alle tattoveringer; det kommer helt an på hvem som bærer dem! Jeg har en liten på ryggen; "ars longa vita brevis" står det. Ikke fordi den setningen er utrolig viktig for meg, men fordi personen som alltid sa det til meg var viktig. Klisje. Hehe.. Den ser litt skeiv ut men men!
  46. 1 point
    Guest

    Tatoveringer

    Min første, og foreløpig eneste, kommer garantert flere! Er ikke så vondt å tatovere på ribbeina som mange tror, kilte mer en det gjorde vondt:D
  47. 1 point
    Det nye Within Temptation albumet inneholder mye bra med trøkk, disse sangene har gått på repeat i mitt headsett den siste uken på studio: http://www.youtube.com/watch?v=GRPdSqfLxAU http://www.youtube.com/watch?v=QWPxaK1kQUY
  48. 1 point
    Anita

    Den store styrketreningsmusikk-tråden!

    Sabaton, perfekt for en hard økt! Volbeat, AC/DC, Within Temptation, Iron Maiden.. rock og metal generelt egentlig..!
  49. 1 point
    Tore

    Den store styrketreningsmusikk-tråden!

    In Flames Dream Theater Machine Head Pantera Entwine .... surrer og går på spotify-appen min.
  50. 1 point
    Zygote

    Den store styrketreningsmusikk-tråden!

    Jeg er en skikkelig metalhead, men på trening funker faktisk industriell musikk ofte bedre. Har en Spotify-spilleliste her: http://sharemyplaylists.com/workout-music-1 For dere som liker både dubstep og rock, så kommer Korn snart med et nytt album som er et samarbeid med en rekke dubstep-produsenter. Singelen fra albumet her:
×
×
  • Create New...