Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/06/11 in all areas

  1. 4 points
    Keegil

    Hva spiste du til frokost i dag-tråden

    I dag, som alle andre dager, var det luft til frokost!
  2. 2 points
    David

    Post den ideelle fysikken

    Takker. En slik tråd trenger Frank Zane ... og Serge Nubret
  3. 2 points
    10 biter sushi og 50g proteinshake. Spiste den i bilen :-)
  4. 2 points
    Mr. M

    Løping og forbrenning

    Som et grovt utgangspunkt kan du regne med et forbruk på 1 kcal per kg kroppsvekt per km ved jogging/løping. Så en person på 100 kg vil forbrenne ca 100 kcal per km. Det er viktig å huske på at energiomsetningen i kroppen er et direkte resultat av kroppens opptak og forbruk av oksygen (O2), og den eneste nøyaktige målemetoden er å måle oksygenopptaket med en maske når man løper. 1 liter (l) opptatt O2 frigjør ca 5 kcal. En vanlig person vil ta opp ca 1 l O2/min ved vanlig gange. Da kan du regne ut at man i snitt vil forbrenne 300 kcal per time (5 kcal x 60 min). Som du ser så er derfor kaloriforbruket en direkte konsekvens av det maksimale opptaket av oksygen (VO2max). La oss si at du har et VO2max på 4 l/min og arbeider på 80 % av VO2max i 60 minutter. 80 % av 4 l/min = 3.2 l/min 3,2 l/min x 60 min = 192 l 192 l x 5 kcal = 960 kcal Da vil du ha et kaloriforbruk på 960 kcal. Dette ga kanskje flere spørsmål enn svar...
  5. 2 points
  6. 2 points
  7. 2 points
    Det øker eller minsker langsomt, ja. For en gjennomsnitts nordmann med en balanse på ca.12 tar det 100 dager å få blodcellene i balanse. Ved å kjøre høy dose i et års tid er du rimelig sikker på at alle kroppens vev har samme balanse som blodet. Etter hvert som det dannes nye celler vil disse bli dannet av de næringsstoffene som finnes til stede i organismen, og slik vil det dannes friske celler med riktig balanse. Resultatet er en kropp som fungerer optimalt på mange, viktige områder.
  8. 1 point
    tf

    Post den ideelle fysikken

    Dette er hva jeg mener er nær en fasit. Legenden Zyzz
  9. 1 point
    Guest

    Tilskuddstilbudstråden (TTT)

  10. 1 point
    Til nå så har jeg trent mest i maskiner.. (Heter det det? Nybegynner ja.. ) - men jeg har lyst til å trene uten.. (vet ikke om det heter "uten" engang jeg, men dere skjønner vel.). Man finner jo programmer i hytt og pine på nett, men når man ikke skjønner annethvert ord og ikke har noen ordbok lett tilgjengelig så hjelper det jo ikke stort. SÅ - jeg lurer på; noen som har en link komplett guide med videoer av ulike øvelser som kjører gjennom hele kroppen? Gjerne med tips om "pass på at du har ryggen sånn og slik og at rumpa ikke stikker for mye til høyre ellers dør du", eller hva slags greier man enn må passe på så man ikke skader seg Mulig jeg er kravstor, men det kan jo hende at jeg er heldig?
  11. 1 point
    Espen Espelund, En ganske stor mann
  12. 1 point
  13. 1 point
    tf

    1st.

    I full gang:)
  14. 1 point
    X3, med mindre du definerer klokken 16.00 som frokost da..
  15. 1 point
    Tore

    Den store styrketreningsmusikk-tråden!

    Er jeg for gammel (er bare 28 år...) eller bare utdatert på musikkbegreper? Dubstep? Hva i huleste er det?
  16. 1 point
    Guest

    Hva spiste du til frokost i dag-tråden

    Spiser ikke frokost jeg heller, men første måltid ble 1 boks CC, 30g soyaflokker (Spielberger) og 1/2 kiwi.
  17. 1 point
    Espen Espelund

    Treghet på siden i dag

    Siden går litt tregere enn vanlig i dag, siden en eller annen tulling har ødelagt en fiberkabel. Men de jobber med saken og det er forhåpentligvis i orden på noen timer. Hold ut!
  18. 1 point
    Keegil

    Forskjellig farge på eggeplommer

    Fargen på eggeplommene kommer av xantofyll, og har så vidt jeg vet ingen ting å gjøre med næringsinnholdet.
  19. 1 point
    Mandag: Benkpress middels grep 5 reps @ rpe 9, -10 % Foroverbøyd roing 6 reps @ rpe 9 Chins/nedtrekk 4 reps @ rpe 9 20 % ned i vekt, maks reps Arnoldpress 4 reps @ rpe 9, - 10 % Pallof press 3 x 8-10 Onsdag Knebøy/Beinpress 6 reps @ RPE 8-9 Strake markløft 9-12 + 3x Valgfri bicepsøvelse 8 reps @ RPE 9-0 – 20 % (1 droppsett) JM-press 9-12 + 3x Fredag kan du gjennomføre som planlagt, evt variere mellom vanlige volumsett og myoreps.
  20. 1 point
    Hehe, ja det lureste er kanskje ikke å ha vekt. Har roa meg litt på den vegingen.. Tror det var lurt, ellers så fikk jeg jo ett hardt slag i tryne hvergang fordi vekta ikke svarte på forventingene mine... hode mitt sier less is more, men er det nå virkelig det.. Er bedre å være fit og stram og ha former, en ei flis vel.. den må eg jobbe litt med jaja, det viktigste er vel at jeg ikke stapper kroppen full i søppel mat og tetter det som er innvendig.. og trener regelmessig.. det er en start i allefall på noe som kommer til å bli kanonbra resultat av
  21. 1 point
    Stoke the oxidic fire!
  22. 1 point
    Husk at kroppen bare kan ta opp 50 ml oksygen per kg kroppsvekt per minutt, så du må passe på å puste mange små innpust gjennom hele dagen for å holde oksygenopptaket i gang.
  23. 1 point
    jallajalla

    Glycerol

    Sambuca er jo perfekt, da får man etanol i tillegg
  24. 1 point
    Mari

    Hva spiste du til frokost i dag-tråden

    Frokosten min i dag er den samme som alltid...nemlig verdens beste: 50 gr havregryn 10 gr kruskakli 1 skje fiberhusk -kokes med vann og en ss kakao + noen dråper stevia med vaniljesmak 100 gr frosne bringebær i en skål varmes i mikroen før grøten helles over 35 gr activate elite gold vanilje røres med litt vann til mousse-konsistens og helles over toppes med et eple i biter, kanel, sukrin og kakao FOOD ORGASM!
  25. 1 point
    David

    Styrke immunforsvaret

    Så lenge man ikke har mangel på noe næringsstoff i kostholdet så tviler jeg på at noen tilskudd hjelper for å styrke immunforsvaret i noen større utstrekning. God søvn, noen form for multivitamintilskudd og kanskje litt ekstra vitamin D (som tilskudd eller via solarium) hvis du ikke er ute i solen mye er min anbefaling. Og whisky!
  26. 1 point
    www.dedication.blogg.no og www.golean.no Har også ett godt utvalg av oppskrifter! Særlig Torbjørn er helt syk når det kommer til matlaging, han burde jo vært kokk !
  27. 1 point
    justwannabeswole

    Post den ideelle fysikken

    Oksana Grishina Må jo ha med noen fine dame kropper også i denne tråden! Det er møe deilige fitness damer, men å finne ei som ikke har kjøpt pupper er ikke lett. Ikke det at det nødvendigvis trenger å være noe galt i det, Christina Vargas
  28. 1 point
  29. 1 point
    Jeg har selv trent det avanserte oppsettet av 5x5-programmet over en ganske lang periode, og min tilnærming er ganske lik din. På volumdagene trente jeg 5x5 med små inkrementer (type 80 - 82,5 - 85 - 87,5 - 90 på benkpress f.eks.), og kjørte deretter et par droppsett. På intensitetsdagene ville det se mer ut som 60 - 70 - 80 - 90 - 100, og ingen droppsett.
  30. 1 point
  31. 1 point
    Deportista

    1st.

    Bra og gratulerer med nytt forum! Gleder meg til fortsettelsen
×
×
  • Create New...