Gå til innhold

Trening av nedre mage


Beckssa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde du like mye svai/+ nedre magedel, før du fikk barn? Eller har det blitt slik etterpå?

Hadde tendensen, men ikke 20% av slik det er nå.:eek: Da var jeg også 15kg lettere. Hadde litt bul, men det var ingenting sammenlignet med dette.

Edit: mindre enn det aller øverste bildet i denne tråden! (mage), men mer svai i rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tendensen, men ikke 20% av slik det er nå.:eek: Da var jeg også 15kg lettere. Hadde litt bul, men det var ingenting sammenlignet med dette.

Ser nesten ut som at når du strammer musklene så retter ryggen din seg slik som den egentlig skal være, og da ser jo magen mindre ut. Så ser ut som om hoftene dine er bikket litt fremover. Men er jo bare synsing fra min side, er ikke noe fysioterapaut, og de vil kunne svare deg mye bedre, så ville nok tatt turen dit, slk at du får rettet opp i svaien.

Ser for meg at en for beskjed om å trene støttemuskulatur (type bosu og treningsball-trening) og magemuskulaturen, samt å være flink å trekke navlen inn under mageøvelser, når du sitter osv. For å bygge opp muskulaturen som kan holde ryggen din rettere.

Btw: Er det ugunstig å trene med svai rygg i forhold til normal rygg? | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nesten ut som at når du strammer musklene så retter ryggen din seg slik som den egentlig skal være, og da ser jo magen mindre ut. Så ser ut som om hoftene dine er bikket litt fremover. Men er jo bare synsing fra min side, er ikke noe fysioterapaut, og de vil kunne svare deg mye bedre, så ville nok tatt turen dit, slk at du får rettet opp i svaien.

Ser for meg at en for beskjed om å trene støttemuskulatur (type bosu og treningsball-trening) og magemuskulaturen, samt å være flink å trekke navlen inn under mageøvelser, når du sitter osv. For å bygge opp muskulaturen som kan holde ryggen din rettere.

Btw: Er det ugunstig å trene med svai rygg i forhold til normal rygg? | Fitnessbloggen Forum

Ja.. jeg var hos fysio da jeg var typ 12 :p (sånn i skolesammenheng, alle var hos han), og fikk der beskjed om å tøye forside lår ofte.. pga at jeg allerede da var veldig svai i ryggen.

Mitt første barn ble tatt med keisersnitt, og da jeg dro hjem fra barsel ba legen min meg om å få sjekket magen ved 6ukerskontrollen, fordi jeg hadde veldig stort brokk. Legen på 6ukersen var ikke så veldig interessert i å sjekke noe.

Ble gravid igjen etter 8mnd, så rakk aldri å komme meg helt - fikk så en 4,6kgs baby:meh: og ble gravid 4mnd etter det igjen.. og fikk en på 4,2. Veldig(!) stor mage i alle graviditetene. Alt tyter liksom framover da også :D

Ser for meg at jeg må inn og sy musklene for at det skal bli noen bedring? Jeg har trent core på alle mulige vis, jevnt og trutt - i snart 2 år.. men ser ikke et spor bedring.:thumbsdown: Men tur til fysio er nok lurt, takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. jeg var hos fysio da jeg var typ 12 :p (sånn i skolesammenheng, alle var hos han), og fikk der beskjed om å tøye forside lår ofte.. pga at jeg allerede da var veldig svai i ryggen.

Mitt første barn ble tatt med keisersnitt, og da jeg dro hjem fra barsel ba legen min meg om å få sjekket magen ved 6ukerskontrollen, fordi jeg hadde veldig stort brokk. Legen på 6ukersen var ikke så veldig interessert i å sjekke noe.

Ble gravid igjen etter 8mnd, så rakk aldri å komme meg helt - fikk så en 4,6kgs baby:meh: og ble gravid 4mnd etter det igjen.. og fikk en på 4,2. Veldig(!) stor mage i alle graviditetene. Alt tyter liksom framover da også :D

Ser for meg at jeg må inn og sy musklene for at det skal bli noen bedring? Jeg har trent core på alle mulige vis, jevnt og trutt - i snart 2 år.. men ser ikke et spor bedring.:thumbsdown: Men tur til fysio er nok lurt, takk for tipset :)

Tror det finnes en lignende tråd som omhandler samme problem.. husker ikke hva den het da.. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Becksa,

En ting som jeg ABSOLUTT synes du bør ta tak i er faktisk dette med den svaie ryggen din. Har du svai rygg pga fremovertiltet bekken, så kan det faktisk være grunnen til at magen din stikker så mye frem som den faktisk gjør:

images?q=tbn:ANd9GcT5NE0JQTGyPrEf6CO_-xhFND77Qd_g4u0TrNomuCpIBU4nPWrlJRh1P0XRBA

Jeg har selv gått ned i vekt og stusset en del over at magen min fortsatt sto såpass mye ut. Pga en tråd her på fitnessbloggen ble jeg gjort oppmerksom på dette med fremovertiltet bekken, og kjente meg absolutt igjen. Du kan jo google litt rundt på fremovertilten bekken / anterior pelvic tilt.

Det er umulig å diagostisere dette over nett, da det kan være flere grunnen til at ryggen din er svai. Jeg personlig vil derfor ikke anbefale deg og lese deg opp på øvelser som du gjør selv.

Mitt tips: Ta deg en tur til fysioterapaut. Om du ikke er så opptatt av hva det koster kan du ringe rett til fysio, og skippe lege. Jeg betalte selv 550 kr, og har nå fått et treningsprogram jeg skal følge + oppfølgingstime.

Det er på ingen måte sikkert at dette er grunnen til at magen din stikker sånn ut, men pga at du faktisk veier så lite som du gjør (og ikke har fått barn?), har jeg vanskelig for å tro at det er fett/løs hud.

Hvis svaien din ikke er grunnen til at magen din stikker ut, så må du rett og slett få deg et bedre treningsprogram og øke muskelmasse og senke fettprosenten for å kunne forme kroppen din.

Lykke til!:)

Jeg tror jeg har samme problem! Jeg trener magen beinhardt, men ser ingen fremgang i den nedre delen . Menjeg kan kjenne at magemusklene er der. Før jul fikk jeg gradvis en slags anspent følelse i korsryggen, og gikk dermed til kiropraktoren. Han fant ut at jeg var "skakk" i hele høyre bein og at hofteleddet var vridd litt utover og var "tregt" (altså at bevegeligheten ikke er like god som den skal være). Men fordi jeg fortsatt har like vondt i ryggen, stiller jeg ganske kritisk til kiropraktoren og vil heller finne andre løsninger.

Kan jo ta i betraktning at jeg de siste ukene har trent 4 ganger i uka, og trener som alle andre som ikke har ryggsmerter. Problemet mitt i forhold til trening, er at jeg ignorerer kroppens signaler, som jeg absolutt ikke bør gjøre! I går brøt d ut og jeg klarte så vidt å komme meg opp av sofaen, og for å gå med minst mulig smerter, måtte jeg ha en skikkelig svai i ryggen og slappe av i korsryggen.

Jeg har også hørt at jeg både går og løper litt rart og at jeg ikke får strekt ut beinet ordentlig.

kan det hende at jeg har fremovertiltet bekken også? Trenger så absolutt ikke et direkte svar, men om du tror muligheten kan ligge der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare si at jeg ikke synes du skal gå på kcal underskudd jeg. Du veier 4-5 kg mindre enn meg og jeg er bare 164 høy + har 25% kroppsfett.. Jeg ville heller spist vedlikehold eller litt over og trent ett styrkeprogram som inneholder baseøvelser .

Jeg kjenner til den nederste magegreien , er slik på meg også. Har også litt svai i ryggen , sikkert på grunn av både to svangerskap og prolaps, mye feilbelastning gjennom årene. Man det har forandret seg veldig mye etter jeg kuttet ut brød/korn og begynte med styrketrening- jeg har fremdeles langt igjen før jeg er forsnøyd, men velger å ta det litt etter litt.

må bare si at 2-3 måneder er og ikke så veldig lenge heller, ville heller ha tatt meg litt bedre tid, konsentrert meg om ren mat og nok mat. spis når du er sulten og til du er behagelig mett, så lenge du velger bra matvarer så blir du mett før du er overspist på tomme kalorier og slippe rog bli sulten igjen 1-2 timer etterpå.

Trener du tungt nok? med tunge nok vekter? øker du vektene eller går det for det meste på mange repetisjoner med lav vektmotstand? Har du med baseøvelsene som knebøy, markløft.

Hvor mye spiser du på en dag f.eks? Hvis du konstant spiser for lite kanskje ikke kroppen klarer å legge på seg muskler og fungere slik som den skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe måte å legge inn fler bilder på desverre men fant ett bilde som minner om kroppen min

Bare at jeg er en god del tynnere rundt hele kroppen utenom selve puten.

Jeg tenkte på den svaien i ryggen . at jeg svaier veldig inn å stikker veldig ut foran å ribbeina mine er litt mer synlige på sidene å bak . Hva vil kcalunderskudd si?

[ATTACH=full]38337[/ATTACH]

Noe som minner om kroppen din? Om du skal legge ut et bilde burde det være av din egen kropp. Ut i fra de andre bildene er ikke "puten" på magen din i det hele tatt som det der. Det er ikke noe som helst feil med magen din what so ever. Tror kanskje du trenger et mer realistisk syn på kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...