Gå til innhold

Spørsmål om øvelser på Stronglift 5x5


Jon A

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å lese meg opp på Stronglift 5x5 som skal tas i bruk over helga. Lurer på noen av øvelsene som er nevnt der.

Overhead Press: samme som militærpress?

Barbell Row: Stående roing med stang m/overhåndsgrep?

Mulig det står videre i boka, men har altså ikke kommet dit enda.

Lurer også på om de som trener 5x5 legger til øvelser innimellom, f.eks. isolerte øvelser som belaster triceps, biceps, o.l? Er det hensiktsmessig å legge til triceps-(franskpress el) biceps-øvelser de ukene det er B-A.B? Og tilsvarende skuldertrening i A-B-A-uker? Kanskje noe skråbenk med manualer i B-A-B også? Bør man da trene disse tilleggsøvelsene i 5x5?

Haha, ble mange spørsmål dette, om noen har gode erfaringer som de vil dele settes det stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

militærpress er med beina sammen, OHP er med bredere (skulderbredt+) bein stilling :)

holder på med SL 5x5 selv, bare i noen uker, men virker foreløpig som et bra program :)

edit: du burde ikke bytte ut noe. det poengterer han ofte. og programmet blir rimilg tøft etter hvert når man kommer opp i vekter, man øker jo med 7.5kg i uka ;) 10 uker = 75kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste det en plass når jeg var i lese fasen til SL 5x5, husker ikke hvor, finner jeg ut av det så skal jeg poste det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...