Gå til innhold

-Hjelp til treningsprogram-


Willing

Anbefalte innlegg

Hei

Styrketrening er ikke ukjent for meg. Jeg er godt kjent med baseøvelsene og føler jeg har en god teknikk. Men oppsettet jeg har hatt tidligere har vært amatørmessig og trenger råd og veiledning. Er redd jeg gjør mye unødvendig og driver med hel del isolerte øvelser som ikke gir så mye. Jeg jobber i ambulansetjenesten og jobber derfor mellom 1 og 4 døgn i uka. Jeg trenger et fleksibelt treningsprogram som virkelig river i kroppen og gir muskelvekst. Det er jeg glad i :)

Har lest meg opp på det meste av treningsprogram artikler her inne på fitnessbloggen og føler meg rådvill.. kan du hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ser ditt nåværende program ut ?

Dette er programmet jeg bruker nå siden jeg går på PSMF... Jakter etter nytt siden diett straks er ferdig :)

Trenes 3 ganger i uken:

3x12 knebøy (bytter med markløft en gang i uken)

3x12 militærpress

3x12 benkpress

3x12 chins

3x12 med foroverbøyd roing

Før det:

Dag1

Benkpress 12x3

Markløft 12x3

Nedtrekk med smalt grep 12x3

Sittende roing med breit grep 10x3

Bicep cable curl 12x3

Tricep extention med cable 12x3

Cablecross 12x3

Dag 2

Knebøy 12x3

Beinpress 12x3

Planke

Tåhev

Syns ikke programmet henger sammen. Var en PT som satt det opp en gang.. Hatt fremgang på den siste og blitt noe større, men det er lang i fra optimalt .. Hvertfall når jeg leser meg opp her inne... Skjemmes nesten litt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det programmet du kjører nå er jo veldig fint, kan fint fortsette med å kjøre det hvis du er fornøyd med fullkroppsøkter. Veksle på å kjøre lette og tunge økter annenhver gang, 3-6reps på tunge dager og 12-15reps på lette dager.

Det er et godt program, liker det godt. I og med at jeg jobber forskjellige døgnvakter hver uke så er det deilig å kunne trene styrke 2 dager på rad. Må ha hviledag mellom fullkroppsprogrammet og da kan det fort bli 2 styrkeøkter, noe jeg syns er lite..

Det ideele programmet er kanskje å trene hele kroppen 2 ganger i uke fordelt på 4 økter.. For hvis jeg bare får plass til 3 økter kan jeg ta de viktigste øvelsene fra programmet den 3 økta.

Maybe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke fersk når det gjelder trening. Men lot meg selv slippe skikkelig for ca 7-8 mnd siden.

Har trent aktivt med styrke 1 år før det. Ellers har det bare vært kardio. Gikk på NTG en gang i tiden, men det er en mannsalder siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...