Gå til innhold

Styrke/størrelse - program for nybegynner!


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei.

Ser du har så utrolig mange bra innlegg om forskjellige treningsopplegg. Jeg har trent litt fra før, er ikke helt ukjent med de ulike baseøvelsene pluss diverse annet, men har aldri brukt dem på noen målrettet måte, og aner ikke hvordan jeg skal sy ting sammen til et godt program. Ser det er flere linker her med forslag til nybegynnerprogram, men føler meg litt lost i treningsprogramjungelen.

Kan du anbefale et greit program, som inneholder progresjon, og er enkelt å forstå?

Jeg er 24, 173 høy, 73 kg. Jobber med å få ned fettprosenten litt med PSMF nå, ønsker å bli sterkere, få definerte muskler, og bli fornøyd med kroppen min. Målet er ikke nødvendigvis å gå ned i vekt.

Er genuint interessert i dette, mem trenger noe å følge.

Prøvde først å poste dette i innboksen din Robert, me. Det ble visst for langt. Tar det her i stedet. Håper jeg får et enkelt og greit svar, blir fort så mange, og da aner jeg ikke hva jeg skal velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket ikke dum den der ! :)

Så egentlig etter noe med litt flere øvelser, og litt mer isolajsonsøvelser!! ( liker å kjenne meg sliten i akkurat en muskel :p )

Går vel og legg på noe her ??

Du kan sikkert legge til 1-2 sett biceps og en tricepsøvelse 1-2 ganger i uka, eksempel 2x12. Biceps får allikevel en god del trening av chins og pullups, og triceps i benk og press. Putt på 2-3 mageøvelser 2-3 dager i uka og kanskje noen sett for legger, så har du en treningsøkt på rundt en time :)

HannaC: Bruk programmet over, det er fenomenalt og er flott for økninger. Hvis du går på PSMF så tar du det litt roligere, søk opp artikkelen om PSMF her på Fitnessbloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som når det står 5x5, det vil da si at man skal ha så tunge vekter, slik at man kun klarer 5 rep?

5x5 kan tolkes på litt forskjellige måter. Det kan enten være snakk om 5x5x[en konstant vekt], i hvilket tilfelle du må tilpasse vekten slik at du tror du akkurat klarer fem reps på alle fem settene, eller 5x5x[økende vekter], hvor du legger på litt og litt vekt av gangen og jobber deg opp mot et toppsett.

Felles for begge er at du skal løfte TUNGT og bli SLITEN! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...