Gå til innhold

FiveFingers-love!


Gjest ekko

Anbefalte innlegg

Kjøpte classic fresca i str 39, som jeg bruker i alle andre sko. Men jeg har små tær, så de har mye plass fremst, men ellers så satt den som støpt. Men lurte på om det kan være verdt å prøve i 38,eller har det ingen ting å si at det er litt rom foran tærne?

Foten min er 23cm lang, så i følge tabellen deres skulle 37 være nok, men bred fot med høy rist, så tar aldri sjangsen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte classic fresca i str 39, som jeg bruker i alle andre sko. Men jeg har små tær, så de har mye plass fremst, men ellers så satt den som støpt. Men lurte på om det kan være verdt å prøve i 38,eller har det ingen ting å si at det er litt rom foran tærne?

Foten min er 23cm lang, så i følge tabellen deres skulle 37 være nok, men bred fot med høy rist, så tar aldri sjangsen på det.

Det kan være verdt å prøve en størrelse 37 om du har mulighet for det. VFFs er laget veldig fleksible og du vil ha god plass til vristen. Jeg selv har veldig høy vrist, og merker ikke annet enn at borrelåsen er litt kort på det ene paret. Bredden tror jeg ikke du skal tenke på heller, men prøv et par i 37/38 først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første par var også for store for meg. Det løste jeg med å strikke et par ullsokker med lekre tær :) Perfekt på kalde vinterdager! Riktignok alt for varmt til å bruke på sommeren, så nå har jeg to par til bruk utendørs: ett til vinter og ett til sommer/høst/vår.

Det var jo faktisk en god ide! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn som jeg kan si det, så er målene fra hæl til lengste tå som oftest godt nok.

Jeg er selv en av de som "sliter" med små tær (og stor stortå) slik at det er mye plass i tærne.

Størrelsesmessig, så er feks Bikila stretchy av seg og sitter godt både med og uten sokker, mens mine KSO trek sport blir for trange med sokker og gjør vondt, da KSO har en mye stivere underdel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan denne type sko funke for ei med ustabile ankler? Jeg tenker i forhold til å sakte men sikkert trene de sterkere? Løper ikke mye da jeg sliter med smerter i anklene/leggene i tide og utide. Tanken er å bruke dem til styrketrening på gymmet, eventuelt andre aktiviteter utendørs. Ikke langvarig løping altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan denne type sko funke for ei med ustabile ankler? Jeg tenker i forhold til å sakte men sikkert trene de sterkere? Løper ikke mye da jeg sliter med smerter i anklene/leggene i tide og utide. Tanken er å bruke dem til styrketrening på gymmet, eventuelt andre aktiviteter utendørs. Ikke langvarig løping altså :)

Nå har jeg ikke brukt mine lenge, men jeg har hatt ustabile/svake ankler i mange år, og har ofte vært plaget med leggene, men med disse merker jeg ingenting til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke brukt mine lenge, men jeg har hatt ustabile/svake ankler i mange år, og har ofte vært plaget med leggene, men med disse merker jeg ingenting til det.

Så flott :-) Da er det håp!

Hva slags type bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KSO'en, men husk at du må trene opp beina til å bruke vibrams! Jeg brukte de ti minutt første gangen, og hadde treningsverk i muskler jeg ikke viste at jeg hadde :p

Ja, ser at de finnes anbefalte tilvenningsprogram, er nok lurt å følge et sånt :) Hva slags trening bruker du dine til? Mitt bruksområde blir først og fremst styrketrening, med lett oppvarming på mølle i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser at de finnes anbefalte tilvenningsprogram, er nok lurt å følge et sånt :) Hva slags trening bruker du dine til? Mitt bruksområde blir først og fremst styrketrening, med lett oppvarming på mølle i forkant.

I hovedsak styrke, men og det jeg driver på med av kondistrening, da som oftes intervaller =) Skal prøve de på fjelltur i neste uke, blir spennende og se hvordan de fungerer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hovedsak styrke, men og det jeg driver på med av kondistrening, da som oftes intervaller =) Skal prøve de på fjelltur i neste uke, blir spennende og se hvordan de fungerer på det.

Tusen takk for innspill, ble litt klokere nå :-) Og lykke til på fjelltur, må få høre hvordan det gikk når du er tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker de inne og ute.. har dere flere par? Eller vasker de mellom hver gang?

Eller later som de ikke er brukt ute, når dere tar de med på gymmet?:whistle: haha

Jeg har to par, vasker dem med jevne mellomrom og før jeg bruker de på gymmet. De tørker over natten, så det er ikke spesielt mye pes. Bruk ullprogram eller noe slikt, og ikke kraftig vaskemiddel. Se forøvrig hjemmesiden til VFF for vaskeinstruksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...