Gå til innhold

Biorytmedietten - Måltidseksempel


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gode resultat, Fredo! Sånt blir det sommerkropp av. :)

Men det virker kanskje som du kutter litt vel mye på en gang om du alt har gått ned med det inntaket du har hatt til nå?

Har du beholdt bra med styrke/masse på dietten? Føler du at dietten er en suksess?

Takk for det, krysser fingrene, ting ser lovende ut :)

Jeg startet med morgenkardio for 4 uker siden, 30 min rask gange 5 dager i uken. Det er også etter dette jeg begynte å kutte på karbs og protein. Men det er først nå jeg setter opp oppsettet og deler her på fitnessbloggen. Så det er egentlig ingen dramatisk nedgang skjedd over natten! :)

Jeg har hatt veldig fokus på styrke/masse, dette er for meg, som hos alle andre som kutter, det siste mann ønsker å miste :cool: Inntrykket mitt er at jeg ligger på det samme styrke nivået som da kuttingen startet. Jeg har ikke hatt noen drastisk økning i styrke, men jeg opplever heller ikke en dramatisk nedgang.

Da merker jeg det bedre på utholdenheten/energinivået i kroppen, merker jo at kroppen ønsker å gi seg 1-3 reps tidligere nå en før. Mangler gjerne de siste 5-10% noen av dagene. Men det hadde jeg regnet med på forhånd.

Men under bulk kjørte jeg PHAT, det tror jeg ikke jeg ville hatt sjangs til nå. Nå kjører jeg et 5-dagers, en muskelgruppe per økt, korte og intensive økter. Flere reps og mindre belastning. Max 40-45 min. Vurderer å prøve meg på X-size til uka..

Sum sumarum er jeg veldig fornøyd med prosessen så langt. Og kommer nok til å kjøre dette oppsettet frem til sommeren, første ferie går av stabelen 22. juni, da blir det en trivelig uke i Menorca! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei, tenker å starte med biorytmedietten men vet ikke helt hva jeg skal spise til de ulike måltidene?

Nå kjører jeg:

M1/frokost - eggerøre med skinke

m2/lunsj eggerøre med skinke

m3/meddag - fisk, kylling eller kjøtt

m4/kvelds - havregrøt/kornblanding med melk

m5/ etter trening: cottage cheese med syltetøy og nøtter.

Noen som har forslag til hva jeg kan spise til lunsj og etter trening som passer bedre inn i biorytmedietten. Takker også for andre forslag til frokost og kvelds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tenker å starte med biorytmedietten men vet ikke helt hva jeg skal spise til de ulike måltidene?

Nå kjører jeg:

M1/frokost - eggerøre med skinke

  • Kesam, mandler, cottage cheese, hvitost,

m2/lunsj eggerøre med skinke

  • karbonadedeig, egg, det nevnt over, etc (jeg spiste mye "tacosalat")

m3/meddag - fisk, kylling eller kjøtt

m4/kvelds - havregrøt/kornblanding med melk

m5/ etter trening: cottage cheese med syltetøy og nøtter.

Noen som har forslag til hva jeg kan spise til lunsj og etter trening som passer bedre inn i biorytmedietten. Takker også for andre forslag til frokost og kvelds :)

Jeg laget meg særs mye rart etterhvert, tilpasset en spiseplan jeg hadde. Du kan jo se her i delt albym noen eksempler :) De kan vel brukes til å planlegge strenger varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger prinsippet til dietten med fett tidlig på dagen og karbo på kvelden. Funker utmerket. Får veldig god søvnkvalitet svært, svært lite søtsug og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest QueenWinther

Noen som har en god idee til kveldsmåltid? Spiser mesteparten av carbsene mine - er ikke glad i havregrøt. Er veldig glad i å spise noe litt søtt til kvelds, men sliter med å finne på noe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har en god idee til kveldsmåltid? Spiser mesteparten av carbsene mine - er ikke glad i havregrøt. Er veldig glad i å spise noe litt søtt til kvelds, men sliter med å finne på noe.. :)

Biffstrimler , pommes frites og bernaise. Rikelig med karbs og bra proteininnhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Biffstrimler , pommes frites og bernaise. Rikelig med karbs og bra proteininnhold

Som sagt, glad i å spise noe søtt til kvelds - er ikke så glad i middagsmat, så det holder jeg til maks ett måltid om dagen. :p Men takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en god idee til kveldsmåltid? Spiser mesteparten av carbsene mine - er ikke glad i havregrøt. Er veldig glad i å spise noe litt søtt til kvelds, men sliter med å finne på noe.. :)

Har du sett dette som Børge Fagerli har lagt ut? https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154599657545352&set=pb.904235351.-2207520000.1423427145.&type=3&theater

Ellers kan du jo lage søtpotetpannekaker :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Mager vaniljekesam er veldig godt med feks bær. Pannekaker, vafler med syltetøy eller litt sjokolade.

thankyooou! Tenkte å lage pannekaker, men var sykt lat i går kveld.. endte med speltlomper med pålegg, så skal se om jeg klarer noe litt mer spennende i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
....ellers så kan du bli voksne å lære å spise middag istedet for dessert. Problemet løst.

Oh yes I just said that.

Seriøst, Ulrik? Når jeg ikke er glad i typisk middagsmat, og allerede spiser det til et måltid, skal jeg spise det til enda et? Er det voksent å spise ting man ikke liker for å velge den enkle løsningen, i stedet for å finne noe som passer en?

Jeg vet ikke om du var seriøs eller ikke, men om du var det, så bør du faktisk vurdere å skjerpe deg og oppføre deg litt voksent selv.

Jeg spurte om tips, ikke om barnslige kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, Ulrik? Når jeg ikke er glad i typisk middagsmat, og allerede spiser det til et måltid, skal jeg spise det til enda et? Er det voksent å spise ting man ikke liker for å velge den enkle løsningen, i stedet for å finne noe som passer en?

Jeg vet ikke om du var seriøs eller ikke, men om du var det, så bør du faktisk vurdere å skjerpe deg og oppføre deg litt voksent selv.

Jeg spurte om tips, ikke om barnslige kommentarer.

Wow. Det var en spøk Ina. En sånn man svarer: "haha, dust" på. Trodde ikke du skulle ta det til deg.

Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Wow. Det var en spøk Ina. En sånn man svarer: "haha, dust" på. Trodde ikke du skulle ta det til deg.

Beklager.

Sorry, Ulrik - er veldig sliten, så var ikke helt dagen å få en sånn kommentar på. :) My bad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en god idee til kveldsmåltid? Spiser mesteparten av carbsene mine - er ikke glad i havregrøt. Er veldig glad i å spise noe litt søtt til kvelds, men sliter med å finne på noe.. :)

Pannekaker av noe slag, vaniljeris (ala Børge) eller noe liknende, og peis på med maple syrup (y) Evt et lass med søtpoteter i en eller annen form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Kiira hva har du tilgjengelig?

Stek kylling eller annet kjøtt/fisk, lag en god saus av tomat, løk, div. grønnsaker og krydder, med masse ris til :D

takk for tips! Har allerede løst det i dag, måtte plutselig sitte barnevakt og måtte derfor handle alt og med minimal tilberedning. Løsningen ble speltlompepizza :)

Skriver ned tipset ditt som inspirasjon for resten av uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...