Gå til innhold

Bunadtråden - vis frem din bunad :D


Half Pint

Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg kan fint lite om bunader selv, men siden jeg er fra Telemark, så vet jeg noe om de som er her. I hvert fall forskjellen mellom øst og vest, og hva som ikke er en av de to ;)

Foretrekker å forklare ting i bilder, såeh:

[ATTACH=full]31250[/ATTACH]

Her mangler Tinn-bunaden, plass til den ved siden av Bø-Stakken ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[ATTACH]104981[/ATTACH]

Meg til venstre (dette er for sånn 5 år siden altså!!!)

Den var altfor stor for meg der, så fikk jeg sydd den mindre og nå er den ødelagt... Men må få fikset den igjen. Er bergensbunad forresten.

post-22439-14440940849414_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg på meg min Vest-Agder bunad i dag :) (Sølvet er dessverre ikke så synlig på grunn av lyset) Akkurat nå er jeg bare hjemme en tur for å skifte til en enklere kjole som jeg skal ha på meg i kveld. Håper alle har hatt en flott dag så langt, og kos dere videre, fine folk :D

 

Endret av Lea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...

Vekker liv i denne, for det er jo pokker meg snart søttende jo. Og konfirmasjonstid. Og dåpssesong. Og bryllupssesong.

Har blitt piska av kona til å finne frem bunaden igjen, og nå må buksa sys inn av svigers. Ellers satt alt som det skulle. Har til og med riktig lue til den da lua endrer seg med sivilstanden.

Vi snakker Røros her.

(Ikke meg på bildet altså)

rXrosmannbilde.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...