Gå til innhold

Bunadtråden - vis frem din bunad :D


Half Pint

Anbefalte innlegg

Det er snart 17 mai, og de fleste skal vel ta frem bunaden sin:D

Hvordan bunad har du? Har du valgt bunad fra et sted familen er fra eller en bunad du bare syns er fin?:)

Jeg skal ha bunad for første gang i år, og gleder meg som en unge på julaften:D

Jeg har nordfjordbunad, siden familen er derfra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sunnmørsbunad :) Er fra sunnmøre, og hele familien er fra sunnmøre, så et naturlig valg. Selvom jeg ikke valgte min da, jeg arva den etter farmor da hun døde. :) Bærer den såklart med stolthet^^ (håper bare den passer i år:S alltid like spennende, i fjor var første gang den passa på 5 år :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Jeg har akkurat arvet en gårsdrakt fra Gubrandsdalen, men mangler sølvet så spørs om jeg bruker den på 17 mai.

Det er Lofotbunaden som tilhører hjertet mitt, og den pluss masse annet blir gave til meg selv etterhvert:)

post-2805-14440855851025_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Lundebydrakten som hører til Hadeland - synes den er fantastisk :) Var og kjøpte meg ny sølje til den tidligere i dag, og gleder meg veldig til å bruke den på 17. mai :) Var konfirmasjonsgave fra besteforeldrene mine, og ingen plagg jeg føler meg finere i enn den :) Har ikke noe bilde, men den er sort med rosa blomster på skjørtet og korsettet, med en søt, liten kyse og sølvbelte :)

Edit: Bilde i posten over, jo :D Uten kysa, riktignok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm, bare ett raskt søk på google, men var ikke noe ordentlig bilde som viste den syntes jeg :p

Ja, det er en så flott bunad - er så glad i den :D Kunne velge mellom den og Vest-Oppland, men var i grunn ikke noe å tenke på ;) Bruker du kysa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, generelt lite glad i hodeplagg, så

Ja, det er en så flott bunad - er så glad i den :D Kunne velge mellom den og Vest-Oppland, men var i grunn ikke noe å tenke på ;) Bruker du kysa?

Nei, generelt lite glad i hodeplagg så pleier å droppe den. Bruker du din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[ATTACH]30331[/ATTACH]

Min Øst-Telemarks bunad 17-mai 11. Den har jeg arvet av min farmor og jeg er veldig glad for at jeg har bunad! :D

Jeg har også øst-telemarksbunad! :D men får vest-telemark til 18årsdagen tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...