Gå til innhold

erfaringer og vektresultater på PSMF-dietten


Anbefalte innlegg

Skjønner fult ut med hva du mener. Men jeg vil prøve noe som virkelig setter igang forbrenningen og magefettet. Har prøvd det meste, trener som bare det og spiser sunt, veier maten min for å få totalt med næringsstoffer osv. Det ligger i familien dette med magefettet, så tror NOE av det er genetisk... jeg gir meg ikke, men vil prøve denne dietten ut, men tror den vil funke siden jeg har gått på shakediett fra allevo tidligere. Er ikke feit eller stor i det hele tatt, men vil ha det siste mage/rygg fettet bort for å få en bedre selvfølelse. :)

Jeg sliter ekstremt med å bli kvitt fett på kroppen. Lavt stoffskifte hjelper heller ikke. Trener 5 ganger i uka, 3 ganger vekter og 2 ganger squash. Burde gå ned av et normalt kosthold med litt kcal underskudd, men gjør ikke det. Derfor må man være litt ekstrem og kjøre PSMF istedet. Sålenge jeg klarer å holde samme nivået med vekter samt går ned i vekt ser jeg positivt på det hele. Begynner jeg å miste styrke tar jeg pause med en gang. 4.4kg siden 23 er vel noe sånt som 500g dagen så litt i overkant, men 3kg forsvant på 3 dager og er nok hovedsaklig vann. Handler om selvfølelse her og, men tror nok de fleste av oss må innse av vi nok aldri blir 100% fornøyd med det vi ser i speilet, men er usikker på om det faktisk finnes noen som blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter ekstremt med å bli kvitt fett på kroppen. Lavt stoffskifte hjelper heller ikke. Trener 5 ganger i uka, 3 ganger vekter og 2 ganger squash. Burde gå ned av et normalt kosthold med litt kcal underskudd, men gjør ikke det. Derfor må man være litt ekstrem og kjøre PSMF istedet. Sålenge jeg klarer å holde samme nivået med vekter samt går ned i vekt ser jeg positivt på det hele. Begynner jeg å miste styrke tar jeg pause med en gang. 4.4kg siden 23 er vel noe sånt som 500g dagen så litt i overkant, men 3kg forsvant på 3 dager og er nok hovedsaklig vann. Handler om selvfølelse her og, men tror nok de fleste av oss må innse av vi nok aldri blir 100% fornøyd med det vi ser i speilet, men er usikker på om det faktisk finnes noen som blir det.

Ja, da tror jeg vi er av det samme. Trener en god del selv, spiser sunt og variert, enda ser jeg ikke noe forskjell på kroppen. SYKT frustrerende.. Så ja, derfor må man være ekstrem å kjøre PSMF, og håper dette funker på meg også.

Det handler veldig mye om selvfølelse spør du meg, og nei, man blir nok aldri 100% fornøyd uansett hva, men at man kan forbedre det gjør det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) jeg er inne i fjerde uke av psmf og har gått ned 4,4kg og 31,5cm. Jeg og ei venninne holder på sammen. Vi tar "formsjekk med vekt, mål og bilder hver uke, er du interessert så du kan følge vår vei her:

http://stineallin.blogspot.com/

Det er Stine som skriver, men mine mål (Nina) står der også. Stine er veldig kreativ med tanke på psmf mat. Næringsinnholdet i all maten står der også.

Vi er veldig fornøyd med denne dietten - den første uka var verst, men nå går d kjempe bra for oss begge :-) vi skal holde på i 6 uker i strekk. Har en karb dag hver 7-10 dag. Trener styrke 3ganger i uka - hele kroppen. Spiser 2,5gram prot pr.kg kroppsvekt, 1-2ss selolje og litt grønnsaker med lite karb (agurk, squash, brokkoli, isbergsalat, grønn paprika osv)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) jeg er inne i fjerde uke av psmf og har gått ned 4,4kg og 31,5cm. Jeg og ei venninne holder på sammen. Vi tar "formsjekk med vekt, mål og bilder hver uke, er du interessert så du kan følge vår vei her:

http://stineallin.blogspot.com/

Det er Stine som skriver, men mine mål (Nina) står der også. Stine er veldig kreativ med tanke på psmf mat. Næringsinnholdet i all maten står der også.

Vi er veldig fornøyd med denne dietten - den første uka var verst, men nå går d kjempe bra for oss begge :) vi skal holde på i 6 uker i strekk. Har en karb dag hver 7-10 dag. Trener styrke 3ganger i uka - hele kroppen. Spiser 2,5gram prot pr.kg kroppsvekt, 1-2ss selolje og litt grønnsaker med lite karb (agurk, squash, brokkoli, isbergsalat, grønn paprika osv)....

Så herliig!!! :D flinke dere har vært.! Kunne ønske jeg hadde faktisk noen til å backe meg også opp, men har bare en mor og en stefar som er så irriterende gammeldagse og sier: tren MASSE og spis sunt. Jeg spiser sunt som bare det, og trener godt ved siden, skjer ikke en dritt. Mister så syyykt mye motivasjon når jeg får høre det. Virker nesten som om de mener at jeg nesten ikke trener eller spiser sunt i det hele tatt.

Hva mener du karb.dag? Hva skjer da holdt jeg på å si? Er ganske interessert i dette her, men når jeg ikke får noe feedbacks tilbake av mamma som må betale for maten frister det søren ikke stort. MEGA irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herliig!!! :D flinke dere har vært.! Kunne ønske jeg hadde faktisk noen til å backe meg også opp, men har bare en mor og en stefar som er så irriterende gammeldagse og sier: tren MASSE og spis sunt. Jeg spiser sunt som bare det, og trener godt ved siden, skjer ikke en dritt. Mister så syyykt mye motivasjon når jeg får høre det. Virker nesten som om de mener at jeg nesten ikke trener eller spiser sunt i det hele tatt.

Hva mener du karb.dag? Hva skjer da holdt jeg på å si? Er ganske interessert i dette her, men når jeg ikke får noe feedbacks tilbake av mamma som må betale for maten frister det søren ikke stort. MEGA irriterende.

Du har en dag innimellom (varierer hvor ofte folk velger å ha den men ca hver 7-10. dag har eg inntrykk av) der du har lov å spise karbohydrater. Du skal ha like mye proteiner som ellers, men du kan f.eks spise ris eller poteter o.l ved siden av maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig! Kjører du fra et oppsatt program?? Tror det er lettest for meg. :p

Ja, jeg spiser 45% prot./40% karbo/ 15% fett på treningsdager og 55/20/25 på hviledager, og mellom 13.00-21.00 :)

EDIT: ligger på 20% underskudd på hviledager, mens holder meg på vedlikehold på treningsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! :) Har veldig lyst til å fullføre denne dietten, mange som sier at man burde ligge unna når man bare skal ned noen få kg, men tror jeg vil forsøke fordet :)

Det er jo kjempe bra! 6 kg er jo endel, i tillegg til fettet og ikke bare væske.

Men, hva er oppkarbingsdag og spisedag? :S Skjønner ikke det helt, hehe.

Hvordan skal man forholde seg mat osv. etter endt PSMF-diett?

Ja, jeg vet, har jo ikke så mange kg å gå på, men ved tidligere dietter har jeg mistet en del muskelmasse, og ønsket derfor å teste om det gikk med mindre muskelmasse når jeg går kortere tid på diett, og det gjorde det :) På oppkarbingsdagene var jeg veldig streng med hvilke karbohydrater og hvor mye karbohydrater, samt at jeg holdt meg unna fett. På spisedagen spiste jeg det jeg hadde lyst på (mye karb, men litt mer valgfritt og litt mindre kontrollert) uten å fråtse :) Står nederst i det forrige innlegget mitt hvordan jeg spiser nå, altså etter endt diett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 3 spiseskjeer tran hver dag (etter jeg leste dette som en anbefaling ett eller annet sted her inne). Det hadde vært utrolig greit om du hadde orket og anbefalt meg noen kremer : p Det skal på låra, leggene (baksiden, om dette har noe å si) og hendene :) Takk!

3 spiseskjeer tran er litt overdose med A vitamin (vet ikke om det kan skade huden, men er ihvertfall ikke så bra på lang sikt).

Under PSMF dietten vil du jo også kutte veldig ned på alle andre fettkilder og når du tar 3 spiseskjeer tran over en lengre periode samtidig som du får i deg veldig lite annet fett vil du rett og slett kunne få en omega-3/6 balanser som tipper over til å bli for mye omega-3. Dette kan føre til nedsatt immunsystem og kan være like ille som for lite omega-3.

1-2 spiseskjeer bør være nok, så jeg ville prøvd å kuttet litt ned og se om det hjelper uten at jeg har noe vitenskapelig dokumentasjon på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 spiseskjeer tran er litt overdose med A vitamin (vet ikke om det kan skade huden, men er ihvertfall ikke så bra på lang sikt).

Under PSMF dietten vil du jo også kutte veldig ned på alle andre fettkilder og når du tar 3 spiseskjeer tran over en lengre periode samtidig som du får i deg veldig lite annet fett vil du rett og slett kunne få en omega-3/6 balanser som tipper over til å bli for mye omega-3. Dette kan føre til nedsatt immunsystem og kan være like ille som for lite omega-3.

1-2 spiseskjeer bør være nok, så jeg ville prøvd å kuttet litt ned og se om det hjelper uten at jeg har noe vitenskapelig dokumentasjon på det.

Er meget mulig du har rett i det der, kan jo prøve og se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 spiseskjeer tran er litt overdose med A vitamin (vet ikke om det kan skade huden, men er ihvertfall ikke så bra på lang sikt).

Under PSMF dietten vil du jo også kutte veldig ned på alle andre fettkilder og når du tar 3 spiseskjeer tran over en lengre periode samtidig som du får i deg veldig lite annet fett vil du rett og slett kunne få en omega-3/6 balanser som tipper over til å bli for mye omega-3. Dette kan føre til nedsatt immunsystem og kan være like ille som for lite omega-3.

1-2 spiseskjeer bør være nok, så jeg ville prøvd å kuttet litt ned og se om det hjelper uten at jeg har noe vitenskapelig dokumentasjon på det.

Jeg tar også 3 spiseskjeer, og har ikkje merket noe negativt. Og så lenge man tar vanlig tran er det vel ikkje noe særlig omega 6 om eg har forstått det rett. Eller har eg misforstått?

Jeg tenker at den korte perioden man går på PSMF må det være greit med litt ekstra fiskefett. Jeg har hvertfall ingen planer om å ta så stor dose når jeg er over på vanlig kosthold (da blir det nok kapsler eller en spiseskje). Tenker at dette er greit så lenge det er kort periode om man ikke merker noe.

Men så er ikkje jeg noen ekspert heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også 3 spiseskjeer, og har ikkje merket noe negativt. Og så lenge man tar vanlig tran er det vel ikkje noe særlig omega 6 om eg har forstått det rett. Eller har eg misforstått?

Jeg tenker at den korte perioden man går på PSMF må det være greit med litt ekstra fiskefett. Jeg har hvertfall ingen planer om å ta så stor dose når jeg er over på vanlig kosthold (da blir det nok kapsler eller en spiseskje). Tenker at dette er greit så lenge det er kort periode om man ikke merker noe.

Men så er ikkje jeg noen ekspert heller...

Både omega-6 og omega-3 er veldig viktig for kroppen vår. Siden det er så mye omega-6 i det meste vi spiser så skal det svært mye til å få for lite omega-6, men dersom man tar veldig mye omega-3 så vil man allikevel kunne få så mye omega-3 i seg at det blir for lite omega-6 til å skape den riktige balansen.

Siden kroppen med all sannsynlighet hadde en ubalanse med for mye omega-6 fra før gjør det ingenting med 3 spiseskjeer over en kort periode, men når det går flere uker sammen med veldig lavt inntak av matvarer som inneholder omega-6 vil det kunne bli for mye omega-3 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både omega-6 og omega-3 er veldig viktig for kroppen vår. Siden det er så mye omega-6 i det meste vi spiser så skal det svært mye til å få for lite omega-6, men dersom man tar veldig mye omega-3 så vil man allikevel kunne få så mye omega-3 i seg at det blir for lite omega-6 til å skape den riktige balansen.

Siden kroppen med all sannsynlighet hadde en ubalanse med for mye omega-6 fra før gjør det ingenting med 3 spiseskjeer over en kort periode, men når det går flere uker sammen med veldig lavt inntak av matvarer som inneholder omega-6 vil det kunne bli for mye omega-3 igjen.

Noen tips til hvordan man kan ballansere og kontrollere dette på en grei måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen tips til hvordan man kan ballansere og kontrollere dette på en grei måte?

På PSMF så nøy deg med 1-2 spiseskjeer tran, selolje eller fiskeolje (to siste er å foretrekke siden det er renere olje).

På vanlig kosthold så unngå oljer med høyt omega-6 innhold (solsikke, maisolje, soyaolje), vanlig mat gir nok omega-6 og ta 1-2 spiseskjeer omega-3 og spis fet fisk jevnlig. I et vanlig (ikke PSMF) kosthold skal det veldig mye til for å få for mye omega-3 så det er normalt ikke noe en trenger tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt noe strict ligget på 1800-2000kcal ca pr dag i litt over en uke(ca 9 dager) nå, har hatt 2 spisedager(hver 4 dag) iløpet av denne tiden. Spiser 40 gram havregryn før trening og 40 gram etter trening, og dette er da den eneste hovedkilden min til karbs iløpet av dagen, resten går det i kjøtt, cottage cheese, grønnsaker og litt bær. Har gått ned i overkant av 1,5 kg. ikke tapt særlig styrke, og ser selv at fetprosenten er på vei ned. Har ikke tenkt å kjøre noe lengre enn denne uken før jeg gir meg. Skal så prøve å holde vekten vedlike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Satte några enkla regler.

2g protein/kroppskilo

Inget får innehålla mer än 6g karbo eller 6g fett per 100g.

Var inte noga med hur jag fördelade portionerna, åt oregelbundet och ofta. Men såg till att få i mig

den uträknade mängden protein.

Ökade förbränningen genom att hålla mig spontant aktiv. Löpte max till bussen. Körde ett par dips på jobbet. Bara lite smått när jag kunde. Kuttade nästan helt ut gymmet. Tränade max 2 pass i veckan, korta 30 min allround.

Tilsatte omega 3 kapslar och multivitamin i dieten.

Mycket chili och citron

Jag droppade 14kg på 30 dagar. (17kg på 6 veckor)

Bjuder på en före/efter bild.post-21399-1444090840725_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte några enkla regler.

2g protein/kroppskilo

Inget får innehålla mer än 6g karbo eller 6g fett per 100g.

Var inte noga med hur jag fördelade portionerna, åt oregelbundet och ofta. Men såg till att få i mig

den uträknade mängden protein.

Ökade förbränningen genom att hålla mig spontant aktiv. Löpte max till bussen. Körde ett par dips på jobbet. Bara lite smått när jag kunde. Kuttade nästan helt ut gymmet. Tränade max 2 pass i veckan, korta 30 min allround.

Tilsatte omega 3 kapslar och multivitamin i dieten.

Mycket chili och citron

Jag droppade 14kg på 30 dagar. (17kg på 6 veckor)

Bjuder på en före/efter bild.[ATTACH=full]75910[/ATTACH]

Rått!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte några enkla regler.

2g protein/kroppskilo

Inget får innehålla mer än 6g karbo eller 6g fett per 100g.

Var inte noga med hur jag fördelade portionerna, åt oregelbundet och ofta. Men såg till att få i mig

den uträknade mängden protein.

Ökade förbränningen genom att hålla mig spontant aktiv. Löpte max till bussen. Körde ett par dips på jobbet. Bara lite smått när jag kunde. Kuttade nästan helt ut gymmet. Tränade max 2 pass i veckan, korta 30 min allround.

Tilsatte omega 3 kapslar och multivitamin i dieten.

Mycket chili och citron

Jag droppade 14kg på 30 dagar. (17kg på 6 veckor)

Bjuder på en före/efter bild.[ATTACH=full]75910[/ATTACH]

Grymt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...