Gå til innhold

erfaringer og vektresultater på PSMF-dietten


Anbefalte innlegg

Kan ikke folk som har gått på denne dietten fortelle litt om erfaringene og hvilke resultater de fikk?

Hvor lenge holdt du på? 1,2 eller 3 uker?

Har lyst til å starte på denne, men vil høre litt om resultatene deres. Har tenkt til å følge oppsettet fra artikkelen på fitnessbloggen.no, men lurer på om jeg kan kutte ut svinefilet med karbonadedeig eller kyllingfilet? :)

Hvordan skal man forholde seg til mat og trening etter en endt PSMF-diett?

Spiser verken godis eller sukkerholdige drikker. Kun coca cola ZERO og vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg kan vel ikke si så mye enda, siden jeg ikke er ferdig, men jeg gjør det likevel ;)

I morgen har jeg holdt på i en uke. Ut ifra hva vekta sa sidt jeg veide meg tipper jeg på resultat på litt over to kilo. Tipper jeg har gått ned litt i midjemål og (og på bare en uke er det jo fantastisk).

Planen min var å holde på i ca 10 dager (så lenge eg er aleine hjemme), men godt mulig eg holder ut i både to og tre uker om resultatene forsatt er så bra.

Jeg har ikkje spist svinefilet denne uka. Har spist hvit fisk (sei, torsk) og kyllingfilet. Og nå kunne eg gjort hvaaa som helst for karbonadedeig! Du kan vel spise det du vil av det som er satt opp så lenge du passer på å få i deg nok proteiner.

Min plan når jeg er ferdig er vel egentlig å ha ett kosthold som minner om dette, men med litt treige karbohydrater i tilegg, og litt fett. Men mest mulig reine produkter. Og så gleder eg meg til å kunne trene kardio igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god del fett (passerte 30 i BMI) og det er en grei diett når man trenger å komme seg igang. Men jeg er enig med deg, BadWolf! Ville aldri gjort dette bare for gøy, eller om jeg bare hadde vært litt overvektig. Man blir ofte trøtt, sliten og jeg har slitt mye med hodepine. Men for min del føler jeg at det er verd det, og at jeg lett kan klare noen uker dersom det får meg ned fra fedme til bare overvektig :oops:

Jeg har i utgangspungtet gode treningsvaner (bortsett fra at jeg har trent for lite styrke) og gode spisevaner, men har lagt på meg mye. En god del av det på grunn av medisiner, så det skal være greit å bli kvitt en del av det overflødige på denne måten.

Men med en gang jeg er under 80, så skal jeg prøve å ta meg god tid å gjøre det på en mer behagelig måte! (Det vil jeg også anbefale deg, om du ikke har det altfor travelt). Du ser jo ikkje så veldig stor ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte i en uke, mister 3 kg ( mest vanntap ), før jeg ikke orket mer. Personlig noe av det verste jeg har vert med på og ville ikke anbefalt den til noen andre enn de som har en god del fett og trenger en kickstart på slankingen for å bli motivert. Tar en moderat diett forran PSMF any day :p

Hadde samme erfaring.. Tok 1 uke - med 2 dager refeeds.. Gikk ned ca 1kg fett, men var slapp,kvalm,svimmel til tider, så velger heller en diett på rundt 500kcal i underskudd dagen. Til å med jeg som har et avslappet forhold til mat, fikk feile tanker om mat "kunne ikke spise 1 boks Mager kesam fordi det ville ødelegge alt !" Skjønner at det ikke anbefales for folk med spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp!

Jeg holder faktisk på med den as we speak. Mine erfaringer? Var litt kvalm den første dagen, og utrolig sliten resten av uka, deretter begynte det å gå ganske greit når jeg bare lærte meg til at den eneste måten å ikke ta seg kosemat på kvelden på, er å ikke bevege musklene i en slik rekkefølge som putter man i magen din. Har holdt på i 3 og en halv uke, gått ned fra 93 til 87,4. Har fulgt styrkeprogrammet, og etter øyemål å dømme så har muskelmassen min holdt seg godt.

Dette er utrolig effektivt, men krever en del av deg for at det faktisk skal funke. Jeg er heldigvis den typen som syns cottage cheese rett fra boksen er konge, det samme er reker rett fra boksen.

Har begynt å merke at huden min har blitt utrolig tørr, og får litt sår her og der på beina. Hva kan dette skyldes? Kan dette være et resultat av for lite fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god del fett (passerte 30 i BMI) og det er en grei diett når man trenger å komme seg igang. Men jeg er enig med deg, BadWolf! Ville aldri gjort dette bare for gøy, eller om jeg bare hadde vært litt overvektig. Man blir ofte trøtt, sliten og jeg har slitt mye med hodepine. Men for min del føler jeg at det er verd det, og at jeg lett kan klare noen uker dersom det får meg ned fra fedme til bare overvektig :oops:

Jeg har i utgangspungtet gode treningsvaner (bortsett fra at jeg har trent for lite styrke) og gode spisevaner, men har lagt på meg mye. En god del av det på grunn av medisiner, så det skal være greit å bli kvitt en del av det overflødige på denne måten.

Men med en gang jeg er under 80, så skal jeg prøve å ta meg god tid å gjøre det på en mer behagelig måte! (Det vil jeg også anbefale deg, om du ikke har det altfor travelt). Du ser jo ikkje så veldig stor ut :)

Kommer ikke til å gjennomføre dette for gøy, men er for å få resultater "kjapt" for å bygge meg videre og se at det skjer noe.

Er ikke stor i det hele tatt, 164 cm og rundt 68 kg tror jeg. Benene mine er for det meste muskler, men det jeg sliter igjen med nå er mage og rygg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å gjennomføre dette for gøy, men er for å få resultater "kjapt" for å bygge meg videre og se at det skjer noe.

Er ikke stor i det hele tatt, 164 cm og rundt 68 kg tror jeg. Benene mine er for det meste muskler, men det jeg sliter igjen med nå er mage og rygg. :)

Om du sitter igjen med fett på mage å rygg vill jeg heller anbefale et moderat underskudd. For min del har det gitt mye bedre resultater, fettklype målinger har gått ned, og vekten går nesten ikke ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å merke at huden min har blitt utrolig tørr, og får litt sår her og der på beina. Hva kan dette skyldes? Kan dette være et resultat av for lite fett?

Huden kan reagere forskjellig på kostholdsendringer. Jeg vil tro at dette stabiliserer seg. Men tar du fiske eller selolje?

Vil råde deg å skaffe deg en god krem og ta vare på beina hvertfall. Jeg sliter en del med eksem, og om du bruker gode kremer hjelper det veldig på. Gi beskjed om du trenger anbefalinger (og hvor på kroppen du skal bruke det) så kan eg gå i badeskuffen og lage hanleliste til deg :D

Kommer ikke til å gjennomføre dette for gøy, men er for å få resultater "kjapt" for å bygge meg videre og se at det skjer noe.

Er ikke stor i det hele tatt, 164 cm og rundt 68 kg tror jeg. Benene mine er for det meste muskler, men det jeg sliter igjen med nå er mage og rygg. :)

Med en sånn BMI vil jeg si at du har god tid. Men du må jo selvfølgelig gjøre som du vil. Du kan jo alltids teste ut og se om det er noe for deg, men jeg sier som de sier på den andre tråden jeg såg du skrev på: vær forsiktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden kan reagere forskjellig på kostholdsendringer. Jeg vil tro at dette stabiliserer seg. Men tar du fiske eller selolje?

Vil råde deg å skaffe deg en god krem og ta vare på beina hvertfall. Jeg sliter en del med eksem, og om du bruker gode kremer hjelper det veldig på. Gi beskjed om du trenger anbefalinger (og hvor på kroppen du skal bruke det) så kan eg gå i badeskuffen og lage hanleliste til deg :D

Jeg tar 3 spiseskjeer tran hver dag (etter jeg leste dette som en anbefaling ett eller annet sted her inne). Det hadde vært utrolig greit om du hadde orket og anbefalt meg noen kremer : p Det skal på låra, leggene (baksiden, om dette har noe å si) og hendene :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden kan reagere forskjellig på kostholdsendringer. Jeg vil tro at dette stabiliserer seg. Men tar du fiske eller selolje?

Vil råde deg å skaffe deg en god krem og ta vare på beina hvertfall. Jeg sliter en del med eksem, og om du bruker gode kremer hjelper det veldig på. Gi beskjed om du trenger anbefalinger (og hvor på kroppen du skal bruke det) så kan eg gå i badeskuffen og lage hanleliste til deg :D

Med en sånn BMI vil jeg si at du har god tid. Men du må jo selvfølgelig gjøre som du vil. Du kan jo alltids teste ut og se om det er noe for deg, men jeg sier som de sier på den andre tråden jeg såg du skrev på: vær forsiktig ;)

Tenker ikke så mye på BMI, vekt osv. tenker mer på hva jeg ser i speilet og hva målebåndet viser, og spesielt hvordan jeg føler meg selv. :)

Gikk på en shakediett fra allevo, noe som var helt jævlig, hadde jeg visst det jeg vet i dag så hadde jeg ikke gått på den. 8 dager med 550 kcal daglig gjorde at jeg gikk ned 12,5 cm fra forskjellige steder på kroppen, men gikk raskt opp igjen. Derfor jeg tenker at PSMF-dietten vil være mer til hjelp ETTER en endt diett for da kommer jo matvarene igjen i stedet for shaker og supper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar 3 spiseskjeer tran hver dag (etter jeg leste dette som en anbefaling ett eller annet sted her inne). Det hadde vært utrolig greit om du hadde orket og anbefalt meg noen kremer : p Det skal på låra, leggene (baksiden, om dette har noe å si) og hendene :) Takk!

Kjekt når 20års (uønska) erfaring med eksem kan hjelpe noen.

Jeg ville gått på apoteket og kjøpt denne til bruk på legger og lår (over større områder). Du kan selvfølgelig bruke den på hendene og men du kan også bruke denne håndkremen. Håndkremen er litt mer behagelig å ha på og trekker relativt raskt inn i huden (noe som er greit siden man som oftest bruker hendene).

I samme slengen vil jeg også anbefale denne. Den er veldig drøy i bruk og du kan bruke den overalt. Jeg bruker den på hendene hvis jeg er mye tørrere enn vanlig, og du kan og bruke den som kuldekrem (f.eks i ansiktet når du er ute om vinteren). Den inneheholder så lite vann at den ikke fryser til is (og kremer som fryser til is mens du har dem på er ikke bra!).

Håper det er til hjelp. Jeg har opp gjennom åra testa det meste. Det finnes nok ting som er mer effektivt (f.eks locobase), men disse er behaglige i bruk, slik at man faktisk kan dusje, smøre seg og kle på seg uten problemer eller ja... Man slipper å vente til leggetid, eller å være redd for å bruke dem fordi de er klissete (det er mange andre kremer).

Som du ser har apoteket jeg tilfeldigvis linket til, tilfeldigvis tilbud på dem nå. Ellers har de veldig ofte 30% eller ta 3 betal for 2 tilbud rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke så mye på BMI, vekt osv. tenker mer på hva jeg ser i speilet og hva målebåndet viser, og spesielt hvordan jeg føler meg selv. :)

Gikk på en shakediett fra allevo, noe som var helt jævlig, hadde jeg visst det jeg vet i dag så hadde jeg ikke gått på den. 8 dager med 550 kcal daglig gjorde at jeg gikk ned 12,5 cm fra forskjellige steder på kroppen, men gikk raskt opp igjen. Derfor jeg tenker at PSMF-dietten vil være mer til hjelp ETTER en endt diett for da kommer jo matvarene igjen i stedet for shaker og supper..

Hehe, jeg gikk på allevo da jeg skulle gifte meg. Funka som faen! Men i motsettning til deg var jeg forberedt på at alt kom til å komme tilbake, men jeg trengte en rask løsning, og da virka det :) Men aldri igjen! Har fremdeles noen poser liggende igjen i skuffer og skap... Spyr nesten bare av tanken :sick:

Men det høres hvertfall fornuftig ut at du måler og ikke tenker BMI. Jeg bruker BMI som mål bare for å se hvordan det svinger og går opp og ned, men har selvfølgelig målbånd og. Godt mulig at idealvekten jeg ender opp med blir som overvektig (pga muskler).

Men PSMF er hvertfall mye bedre enn allevo, men du må jo være obs på at det er ulemper med dette og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt når 20års (uønska) erfaring med eksem kan hjelpe noen.

Jeg ville gått på apoteket og kjøpt denne til bruk på legger og lår (over større områder). Du kan selvfølgelig bruke den på hendene og men du kan også bruke denne håndkremen. Håndkremen er litt mer behagelig å ha på og trekker relativt raskt inn i huden (noe som er greit siden man som oftest bruker hendene).

I samme slengen vil jeg også anbefale denne. Den er veldig drøy i bruk og du kan bruke den overalt. Jeg bruker den på hendene hvis jeg er mye tørrere enn vanlig, og du kan og bruke den som kuldekrem (f.eks i ansiktet når du er ute om vinteren). Den inneheholder så lite vann at den ikke fryser til is (og kremer som fryser til is mens du har dem på er ikke bra!).

Håper det er til hjelp. Jeg har opp gjennom åra testa det meste. Det finnes nok ting som er mer effektivt (f.eks locobase), men disse er behaglige i bruk, slik at man faktisk kan dusje, smøre seg og kle på seg uten problemer eller ja... Man slipper å vente til leggetid, eller å være redd for å bruke dem fordi de er klissete (det er mange andre kremer).

Som du ser har apoteket jeg tilfeldigvis linket til, tilfeldigvis tilbud på dem nå. Ellers har de veldig ofte 30% eller ta 3 betal for 2 tilbud rundt omkring.

Tusen takk! :D Da får jeg bare stikke innom apotek1 og fikse det jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk som har gått på denne dietten fortelle litt om erfaringene og hvilke resultater de fikk?

Hvor lenge holdt du på? 1,2 eller 3 uker?

Har lyst til å starte på denne, men vil høre litt om resultatene deres. Har tenkt til å følge oppsettet fra artikkelen på fitnessbloggen.no, men lurer på om jeg kan kutte ut svinefilet med karbonadedeig eller kyllingfilet? :)

Hvordan skal man forholde seg til mat og trening etter en endt PSMF-diett?

Spiser verken godis eller sukkerholdige drikker. Kun coca cola ZERO og vann :)

Jeg mener at hvis man skal gå på PSMF så er det en intensjon bak det hele. Ikke bare å gå fort ned i vekt, men også å holde vekten når man er ferdig med dietten. Og oppskriften er nok en livsstilsendring..

Jeg gått på dietten i 2 uker nå. De første dagene ble jeg tung i hode, stiv i nakke og veldig slapp. Det gikk over, ble flinkere til å salte maten min skikkelig og ikke minst drikke mye vann. Da fikk jeg plutselig overskudd :) Etter dette har alt gått på skinner. Veide meg etter 10 dager og har gått ned 4 kilo og en del cm.

sjekk gjerne loggboka mi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å merke at huden min har blitt utrolig tørr, og får litt sår her og der på beina. Hva kan dette skyldes? Kan dette være et resultat av for lite fett?

Er dette nytt for deg? Selv har jeg ikke hatt problemer under PSMF.

Jeg sliter av og til med hånd- og foteksem i perioder. Etter et visst punkt er ikke vanlig håndkrem nok. Da er det hvit vaselin som gjelder. Spesielt om man får sprekker i huden. Noen ganger er vaselin også litt for mye mens vanlig fuktighetskrem ikke godt nok. Da er et godt triks å blande 50/50 med vaselin og vanlig håndkrem. Da får man en fantastisk god krem som holder lenge og gir umiddelbar fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk som har gått på denne dietten fortelle litt om erfaringene og hvilke resultater de fikk?

Hvor lenge holdt du på? 1,2 eller 3 uker?

Har lyst til å starte på denne, men vil høre litt om resultatene deres. Har tenkt til å følge oppsettet fra artikkelen på fitnessbloggen.no, men lurer på om jeg kan kutte ut svinefilet med karbonadedeig eller kyllingfilet? :)

Hvordan skal man forholde seg til mat og trening etter en endt PSMF-diett?

Spiser verken godis eller sukkerholdige drikker. Kun coca cola ZERO og vann :)

Jeg vet ikke om det er rett for meg å svare da jeg fremdeles holder på med PSMF. Har holdt på i 4 uker nå og gått ned 15 kg og tenker å fortsette i 8 uker til før jeg tar to ukers pause for å spise "normalt" for så å fortsette til jeg når målvekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...