Gå til innhold

Mosjonistgym VS hardcore gyms - alene


Jadzhia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester

Fordi mange av kjedegymmene er ikke bygget for bruk, parkett og flisegulv fungerer dårlig med stålvekter f.eks. Sånne små ting som ikke er gjennomtenkt irriterer meg nok til at jeg velger gym som er bygget for å trene på, ikke bare spise diet protein bars i resepsjonsområdet mens man sjekker inn på facebook.

Pluss at de som regel har et underdimensjonert frivektstilbud når det gjelder manualstørrelser, power-rack, benker osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange av kjedegymmene er ikke bygget for bruk, parkett og flisegulv fungerer dårlig med stålvekter f.eks. Sånne små ting som ikke er gjennomtenkt irriterer meg nok til at jeg velger gym som er bygget for å trene på, ikke bare spise diet protein bars i resepsjonsområdet mens man sjekker inn på facebook.

Pluss at de som regel har et underdimensjonert frivektstilbud når det gjelder manualstørrelser, power-rack, benker osv

Det er nok sånn som du sier. Skal du bygge STORE muskler, bør du til syvende og sist velge et gym som er beregnet på litt dropping av vekter, stønning i litt høy desibel, og nok utvalg av frivekter.

Skal du derimot bare komme i god form, bli sterkere, litt større, bli mer fleksibel, bedre kondisjon, muskelkondisjon og sånn, så holder det som regel med et vanlig kjedegym. Ihvertfall gjør det det for meg. På et år har jeg lagt på meg 7 kg muskler, nærmer meg spagaten, lært meg selvforsvar, gått fra 20 til 100 push ups, og kan løpe 21 km på 100 minutter. På et og samme gym. Kjører fint 8 reps på 32 kg`s hantler i skråbenk, men det er ikke det som er poenget for meg, hvor tungt en kan løfte i en bestemt setting, eller hvor stor en ser ut. Jeg er ute etter allround form.

Poenget er at man må definere målet sitt, og velge gym utifra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Det er nok sånn som du sier. Skal du bygge STORE muskler, bør du til syvende og sist velge et gym som er beregnet på litt dropping av vekter, stønning i litt høy desibel, og nok utvalg av frivekter.

Skal du derimot bare komme i god form, bli sterkere, litt større, bli mer fleksibel, bedre kondisjon, muskelkondisjon og sånn, så holder det som regel med et vanlig kjedegym. Ihvertfall gjør det det for meg. På et år har jeg lagt på meg 7 kg muskler, nærmer meg spagaten, lært meg selvforsvar, gått fra 20 til 100 push ups, og kan løpe 21 km på 100 minutter. På et og samme gym. Kjører fint 8 reps på 32 kg`s hantler i skråbenk, men det er ikke det som er poenget for meg, hvor tungt en kan løfte i en bestemt setting, eller hvor stor en ser ut. Jeg er ute etter allround form.

Poenget er at man må definere målet sitt, og velge gym utifra det.

Ja hele poenget mitt var egentlig som du sier "definere målet, velge gym"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sånn som du sier. Skal du bygge STORE muskler, bør du til syvende og sist velge et gym som er beregnet på litt dropping av vekter, stønning i litt høy desibel, og nok utvalg av frivekter.

Skal du derimot bare komme i god form, bli sterkere, litt større, bli mer fleksibel, bedre kondisjon, muskelkondisjon og sånn, så holder det som regel med et vanlig kjedegym. Ihvertfall gjør det det for meg. På et år har jeg lagt på meg 7 kg muskler, nærmer meg spagaten, lært meg selvforsvar, gått fra 20 til 100 push ups, og kan løpe 21 km på 100 minutter. På et og samme gym. Kjører fint 8 reps på 32 kg`s hantler i skråbenk, men det er ikke det som er poenget for meg, hvor tungt en kan løfte i en bestemt setting, eller hvor stor en ser ut. Jeg er ute etter allround form.

Poenget er at man må definere målet sitt, og velge gym utifra det.

Jeg vet ihvertfall at 3T i trondheim bare har hantler opp til 35 kg. Dersom stedet du trener på er likt ser det ut til at du nærmer deg det maksimale man kan oppnå på et kommersielt treningssenter etter bare et år med trening. I hantelroing tipper jeg du allerede ville vært langt over maks dersom du trente med den øvelsen. Dette illustrerer ganske godt at de store kjedene ikke er interessert i at du skal komme i spesielt god form. De vil hovedsakelig ha støttemedlemmer som kjøper årsmedlemskap etter nyttår og kun trener litt så de aldri får skikkelige resultater, men betaler masse penger uten å bruke senteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de kommer i hvertfall til å prøve å innbille deg at de er hardcore....

Men det er de ikke? Jeg er ikke uber hardcore, men er drittlei treningssenteret jeg trener på nå. De har utdaterte vekter og dårlig luftkondisjonering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er de ikke? Jeg er ikke uber hardcore, men er drittlei treningssenteret jeg trener på nå. De har utdaterte vekter og dårlig luftkondisjonering.

Joda for all del, de kan være det, men litt av greia med Crossfit er å overbevise seg selv og andre at det man driver med er så jævla hardcore, spesielt om man er nyfrelst crossfitter, og det ligger en dårlig tilslørt nedrakking av andre treningsformer til grunn for alle "motivasjonsvideoene" alle legger ut på youtube og facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein crossfitøkt tar 2 timer.

20 minutter for å snakke om det ein skal gjere og kor tøft det er, 35 minutter å trene, 25minutter på å snakke om kor tøft det var, 35 minutter på å se filmen som blei tatt av det du gjorde og 5 minutter til å ligge filmen på facebook og skryte over kor tøft det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ein crossfitøkt tar 2 timer.

20 minutter for å snakke om det ein skal gjere og kor tøft det er, 35 minutter å trene, 25minutter på å snakke om kor tøft det var, 35 minutter på å se filmen som blei tatt av det du gjorde og 5 minutter til å ligge filmen på facebook og skryte over kor tøft det var.

:rofl:!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er vektertorget da? :)

Bur du i Bergen og veit ikkje kor det er? Skuffet. Veit du kor ST.Paul kirken er? Eller baren Legal? Det er i området der. Viss du spanderer ein kebab på meg skal eg vise deg kor det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...