Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Til dere som har gått på dietten tidligere: Hvordan bør man legge opp kostholdet sitt etter denne perioden for ikke å legge på seg alt igjen? Går man rett over på "normal" kost?

Normalt for meg vil nok være:

Frokost:

Havregrøt med vann, proteinpulver og stevia

Lunsj:

2 skiver rugbrød m. makrell i tomat og agurk

mellom:

en neve nøtter

middag:

kjøtt/fisk/fugl, poteter og grønnsaker

kvelds (etter trening)

cc med syltetøy, kanel og solsikkekjerner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte på PSMF i går, føler meg litt slapp, men det går ok, det værste er at jeg er så kvalm..noen som har noen tips eller aner hva dette kommer av..gjør jeg noe feil? Spiser som opsatt program..150g rent kjøtt 4-5 ganger + ca 150-200 g grønnsaker om dagen. Har ikke noe særlig matlyst ..pleier å ha veldig matlyst ellers :/ Jeg nekter å gi meg med dietten , men kjipt å være kvalm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Sliter med å få i meg nok proteiner på PSMF jeg. Proteinpulver er jo en helt grei løsning her, men, klarer det ikke uten melk. må i allefall ha skummet melk i shaken, ellers smaker den jo helt rumpe.

Først må jeg si at rompe ikke trenger å være så ille. Det ser ut som mange romper her inne jeg gjerne kunne niblet på, men i motsetning til skolebrød ville jeg kanskje holdt meg unna "plommen". Så pass dere, jenter! :p

Har du prøvd Kasein? Det er mye godt kasein på markedet, og siden det er i prinsippet *er* melk, så er det ikke lurt å tilsette melk. Med mindre du skal lage en smoothie. En av minse monster-shaker på psmf (ja, jeg vet man ikke skal bruke for mye shaker og at "mat" er bedre, men så dårlig kokk som jeg er er det bare så vidt jeg overlever med egen mat på en "vanlig" diett! :p ) har jeg to scoops med sjokolade og en med vanilje. Blander med 6dl vann. Yummie! Eller i hvert fall mye bedre enn kokt kyllingbryst :p

Du burde prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tester ut PSMF for å hente meg inn etter ferien. Sommerferie og en tur til syden tok knekken på de gode vanene mine, og jeg startet opp med PSMF for så å gå over til lavkarbo etter endt kur. Vet ikke hvor lenge jeg ønsker å gå enda, men toppen 2 uker.. Er på tredje dagen nå, og har skallebank på andre dagen. Dette får jeg uansett når jeg kutter ned karbohydratene i maten min, og det går over i løpet av noen dager.

Drikker lowcarb proteinshake med vann til frokost, og bruker forskkjellige varianter av cc og kesam, til dessert, dip ol. Ligger på ca 150g proteiner om dagen, og tar kalsium, magnesium, og omega 3 som kosttilskudd.

Synes det fungerer fint, og føler meg mett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en ide å bryte fasten med mat, og så heller ta shakes senere. Jeg går på en smell om jeg tar shake til frokost og venter for lenge

Ja, kanskje jeg skal prøve det i morgen.. Spiser som regel ikke frokost før 11-12 (lunsj) Og da blir det en proteinshake og omelett ganske rett etter hverandre. 1-2 timers mellomrom. Føler meg fortsatt sulten etter shaken og lander ikke ordentlig før etter omeletten Kanskje bytte om på de to da.. Omeletten (egghvitte) til frokost og shaken som mellommåltid? Høres mer riktig ut også.. hehe! da får jeg jo dessert til frokost også! :D

Liker å føle meg mett, så derfor slår jeg ofte sammen måltidene. frokost+mellommåltid, middag+dessert.og mellommåltid+kveldsmat.(Dessert og mellommåltider er enten proteinshake, proteinpulver med egghvitte, kesam med sukrin og kanel eller cc med funlight og stevia - søtt og godt!)

Er litt usikker på oppkarbingsdagen, om jeg trenger den da jeg kun skal gå toppen 2 uker på psmf? Har "karbodag" på lørdager når jeg spiser lavkarbo til hverdags. (Fordi jeg er glad i mat og søtt) Nå som jeg kun skal spise etter denne dietten i 2 uker, trenger jeg en karbodag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal gå på PSMF i toppen 2 uker så trenger du ikke noe oppkarbingsdag om du klarer deg uten.

Ok, takk for svar.. :)

Hva med pastiller, tyggis ol. Jeg står med ansiktet opp i ansiktet til pasienter hver dag.. Føler jeg får så dårlig ånde når jeg spiser så lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...