Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Hvor mye trente du i di tre ukene?

Under trening i går merket jeg definitivt at kostholdet var litt annerledes enn til vanlig. Ble ikke noe max innsats i alle fall ;)

Jeg trente 6 dager i uken, men holdt kardioen til et minimum, pluss at jeg hadde oppkarbing 1 dag i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er stor fan av PSMF etter å ha holdt på i 3 uker. 3kg forsvant og fett% endret seg fra 24% til 18%. Med andre ord, gode greier :)

Oj, for et resultat. Kan jeg spørre hvor høy du er og hvor mye du veide da du startet? Prøver meg på PSMF jeg også, men spiser 1-2 frukt om dagen, pluss litt cottage cheese/skyr, så den er litt egenkomponert da, men prøver å holde kaloriene veldig lavt...hva lå du ca på i kalorier? og hva var underskuddet ditt da? Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, for et resultat. Kan jeg spørre hvor høy du er og hvor mye du veide da du startet? Prøver meg på PSMF jeg også, men spiser 1-2 frukt om dagen, pluss litt cottage cheese/skyr, så den er litt egenkomponert da, men prøver å holde kaloriene veldig lavt...hva lå du ca på i kalorier? og hva var underskuddet ditt da? Tusen takk for svar :)

Jeg er 168 cm over bakken, og da jeg startet dietten veide jeg ca 61,5 kg (så strengt tatt så trengte jeg det ikke). Jeg tok en ny måling nå og ligger på 19%. Jeg hadde nok litt mindre væske i fettvevet når jeg målte rett etter diett.

Jeg spiste cottage cheese selv i ny og ne, og om du spiser 1 frukt eller 2 i løpet av dagen, så tror jeg ikke det har så mye å si da man allerede ligger ekstremt lavt på kaloriene.

Kan jo gi et eksempel på hva jeg spiste en dag.

Frokost - 150g strimlet svin med paprika, brokkoli og agurk

Lunsj - 1 kyllingfilet med tomat, paprika og agurk

Før og etter trening - BCAA og eventuelt proteinshake om jeg var veldig sulten

Middag - 150-200g karbonadedeig med brokkoli, paprika og tomat

Kvelds - 150g strimlet svin med paprika, tomat og agurk. 10g Activate Selolje

Så jeg lå en plass mellom 900 - 1200 kcal om dagen, alt ettersom hvor sulten jeg var og mye grønnsaker jeg spiste.

Jeg tipper at jeg til vanlig bør ligge rundt 1800-2000 kcal for å vedlikeholde vekta mi, så kcal-inntaket ble halvvert. Vil ikke anbefale å ligge noe lavere om du er på størrelse med meg, da dette er en stor påkjenning for kroppen. Til slutt vil jeg bare si at oppkarbingsdagene er meget viktig om du skal klare å gjennomføre denne dietten på best mulig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 cm over bakken, og da jeg startet dietten veide jeg ca 61,5 kg (så strengt tatt så trengte jeg det ikke). Jeg tok en ny måling nå og ligger på 19%. Jeg hadde nok litt mindre væske i fettvevet når jeg målte rett etter diett.

Jeg spiste cottage cheese selv i ny og ne, og om du spiser 1 frukt eller 2 i løpet av dagen, så tror jeg ikke det har så mye å si da man allerede ligger ekstremt lavt på kaloriene.

Kan jo gi et eksempel på hva jeg spiste en dag.

Frokost - 150g strimlet svin med paprika, brokkoli og agurk

Lunsj - 1 kyllingfilet med tomat, paprika og agurk

Før og etter trening - BCAA og eventuelt proteinshake om jeg var veldig sulten

Middag - 150-200g karbonadedeig med brokkoli, paprika og tomat

Kvelds - 150g strimlet svin med paprika, tomat og agurk. 10g Activate Selolje

Så jeg lå en plass mellom 900 - 1200 kcal om dagen, alt ettersom hvor sulten jeg var og mye grønnsaker jeg spiste.

Jeg tipper at jeg til vanlig bør ligge rundt 1800-2000 kcal for å vedlikeholde vekta mi, så kcal-inntaket ble halvvert. Vil ikke anbefale å ligge noe lavere om du er på størrelse med meg, da dette er en stor påkjenning for kroppen. Til slutt vil jeg bare si at oppkarbingsdagene er meget viktig om du skal klare å gjennomføre denne dietten på best mulig måte.

Tusen takk for svar. Jeg er ca 171 cm og veide i dag 64,3 kg. Vet ikke riktig fettprosenten min, men føler selv jeg vil ha den ned. Armene mine er for eksempel ikke markerte, men føler de er store, så vil gjerne ned noen kilo fett. Jeg har virkelig hatt en spisedag i dag og da har det gått mest i brød. Vet det sikkert ikke er det smarteste, men var så slapp at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre..får hente meg inn igjen retsen av dagen og bli streng igjen..Tror du dette vil ødelegge mye? Hvordan la du opp oppkarbingsdagen?

Jeg tror faktisk jeg spiser mindre enn deg, rundt 700-900 kalorier og mindre proteiner. Tror jeg burde øke mengden litt. Hvor lenge holdt du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg er ca 171 cm og veide i dag 64,3 kg. Vet ikke riktig fettprosenten min, men føler selv jeg vil ha den ned. Armene mine er for eksempel ikke markerte, men føler de er store, så vil gjerne ned noen kilo fett. Jeg har virkelig hatt en spisedag i dag og da har det gått mest i brød. Vet det sikkert ikke er det smarteste, men var så slapp at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre..får hente meg inn igjen retsen av dagen og bli streng igjen..Tror du dette vil ødelegge mye? Hvordan la du opp oppkarbingsdagen?

Jeg tror faktisk jeg spiser mindre enn deg, rundt 700-900 kalorier og mindre proteiner. Tror jeg burde øke mengden litt. Hvor lenge holdt du på?

Ikke rart du har vært sliten om du bare har fått i deg 700 kcal om dagen ;) Spis 5 måltider om dagen med 150 g kjøtt/fisk og et lass grønnsaker.

På oppkarbingsdagen så spiste jeg kun raske karbohydrater. Frokosten var gjerne amerikanske pannekaker med sirup eller fine baguetter med nugatti el syltetøy. Ble gjerne baguetter til lunsj og. Snack a jack med ostesmak gikk det mye av i løpet av dagen. Litt frukt, og gjerne ris eller poteter til middagen. Om jeg skal tippe, så antar jeg at det til sammen ble drøye 2000kcal på oppkarbingsdagene.

Jeg holdt på i 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er PSMF for f.eks meg som er Elektriker 8t om dagen 5 dager i uken?

Har kjørt lavkarbo noen uker tidligere, det fungerte, men jeg opplevde kraftig underskudd av energi der jeg gikk i en tung bukse fullastet med verktøy, opp og ned trapper.

Det kan være at slike dietter er best å følge i ferietid for min del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF går greit å følge selv om du har en aktiv arbeidsdag. Litt slitsomt første 2-3 dagene men etter det så går det helt greit med tanke på hvor lite mat det blir. Er rørlegger selv og har kjørt 2 perioder med PSMF selv. 1 periode på 7 dager og 1 på 10 dager før oppkarbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som derimot er krise og mange slurver med er å få i seg drastisk for lite proteiner.

Men dersom man vil "fort" ned i vekt, må man da spise 2,5 g proteiner/kg, vil kroppen bryter ned muskler dersom man kun spiser 1,5 g/kg? Jeg prøver å spise etter PSMF og PF, men slenger inn en frukt eller to før trening for å ha litt mer energi. Jeg trener styrke 3 ganger/uke og i tillegg intervalltrening 2-3 ganger i form av løping. Jeg liker godt å få denne kondisjonbiten også, føler jeg brenner av litt ekstra kalorier da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kaloriene du sparer på det er på ingen måte verdt skadene du kan påføre kroppen din. Hvis du ønsker å gå ned enda fortere kan du legge inn aktivitet igjennom hele dagen din, som lange gåturer. Men strengt talt burde alle som følger dietten strict klare å gå ned mer enn fort nok.

Okey, så hvis jeg har et vedlikeholdsnivå på rundt 1800 kalorier, og spiser 1000 kalorier om dagen, er det et stort nok underskudd? Jeg skal prøve å øke proteinmengden min til 600 g kjøtt/kylling/fisk om dagen. Jeg er 171 cm høy og veier rundt 64 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 cm over bakken, og da jeg startet dietten veide jeg ca 61,5 kg (så strengt tatt så trengte jeg det ikke). Jeg tok en ny måling nå og ligger på 19%. Jeg hadde nok litt mindre væske i fettvevet når jeg målte rett etter diett.

Jeg spiste cottage cheese selv i ny og ne, og om du spiser 1 frukt eller 2 i løpet av dagen, så tror jeg ikke det har så mye å si da man allerede ligger ekstremt lavt på kaloriene.

Kan jo gi et eksempel på hva jeg spiste en dag.

Frokost - 150g strimlet svin med paprika, brokkoli og agurk

Lunsj - 1 kyllingfilet med tomat, paprika og agurk

Før og etter trening - BCAA og eventuelt proteinshake om jeg var veldig sulten

Middag - 150-200g karbonadedeig med brokkoli, paprika og tomat

Kvelds - 150g strimlet svin med paprika, tomat og agurk. 10g Activate Selolje

Så jeg lå en plass mellom 900 - 1200 kcal om dagen, alt ettersom hvor sulten jeg var og mye grønnsaker jeg spiste.

Jeg tipper at jeg til vanlig bør ligge rundt 1800-2000 kcal for å vedlikeholde vekta mi, så kcal-inntaket ble halvvert. Vil ikke anbefale å ligge noe lavere om du er på størrelse med meg, da dette er en stor påkjenning for kroppen. Til slutt vil jeg bare si at oppkarbingsdagene er meget viktig om du skal klare å gjennomføre denne dietten på best mulig måte.

Tok du noe tilskudd utenom? (vitaminer e.l.) Og hvor mye proteinpulver tok du før og etter trening? En scoop per servering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom man vil "fort" ned i vekt, må man da spise 2,5 g proteiner/kg, vil kroppen bryter ned muskler dersom man kun spiser 1,5 g/kg? Jeg prøver å spise etter PSMF og PF, men slenger inn en frukt eller to før trening for å ha litt mer energi. Jeg trener styrke 3 ganger/uke og i tillegg intervalltrening 2-3 ganger i form av løping. Jeg liker godt å få denne kondisjonbiten også, føler jeg brenner av litt ekstra kalorier da...

Du går fort ned i vekt på psmf - flere kilo i uka er ikke uvanlig. Men du bør ikke gå på psmf uten å følge retningslinjene til punkt og prikke. Dette er en ekstremdiett laget av folk som har høy kompetanse på dette. Har du kunnskapen som trengs til å modifisere oppskriften?

Forøvrig har jeg bare gode ting å si om psmf. Første gang krasja jeg skikkelig, men det var min egen feil. Brukte proteinpulver i alt for stor grad, kombinert med semesteroppgaveskriving. Gikk ned i vekt, men det var vondt som faen. Andre gang gikk ting så meget bedre. Periodisk faste under psmf ga mye bedre sultkontroll, og jeg merket få negative effekter av dietten. Seks kilo ned på to uker. To av dem kom tilbake da jeg begynte å spise og trene ordentlig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...