Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke ha en tråd om og rundt PSMF-dietten. Har selv fulgt denne i en uke nå, og hadde vært morro å høre hva slags erfaringer andre der ute har, og hva dere har oppnådd med dietten.

Er en fler gode og forståelige artikler om dette på fitnessbloggen, men tror absolutt en PSMF- tråd kan være nyttig for fler enn meg.

Etter 6 dager nå har jeg gått ned 2,5 kilo. Har ikke tatt mål, men ser at magen har blitt merkbart strammere. Gøy. Planen er å fortsette ut denne uka, deretter prøve å stabilisere vekta.

Noen gode tips på hvordan å gjøre dette på best mulig måte?

Proteinsparende Modifisert Faste (PSMF)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv kjørt PSMF 2 ganger - hovedsaklig for å "renske" opp i kostholdet. Godt å ha en uke med lite kalorier og sunn mat, om man har hatt en lengre periode med mye kalorier og usunn mat. Ulempen slik jeg ser det - er når man har lav fettprosent og kanskje kjører på for hardt. Resultatet blir fort ukontrollert sult og potensiell overspising. Så her er det viktig å finne sin egen tilnærming til PSMF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt det 2-3 ganger selv, og satt venner på det. Stor fan av PSMF for alle som har OG har hatt stabil psyke. Ville ikke satt 16-17 år gamle jenter, eller folk som drikker 2 ganger i uka på det, men ellers tror jeg ikke det er så vanvittig uheldig for kroppen.

Jeg er for tiden på det nå og har klart 10kg på en mnd uten nevneverdig tap av masse, og da har jeg ikke kjørt helt strikt eller fulgt det absolutt alle dager.

De fordelene jeg ser med det fremfor en mer moderat diett

  • Enkel å følge, man vet akkurat hva man skal gjøre, og man slipper å spise halvkjip mat og telle kalorier i et halvt år.
  • Mister sultfølelsen. Individuelt.
  • Kraftig økt fokus og ofte mer energi. Dvs det er enklere å jobbe effektivt. Det gjelder neppe de med tungt fysisk arbeid.
  • Fort ferdig, så man kan komme tilbake til en av de viktige tingene i livet, nemlig å bygge masse

Bakdeler

  • Svimmel hvis jeg går for lenge uten cheatmeals/oppcarbing
  • Noia for å miste muskler, og til dels kjedelig å trene når prestasjonene er lavere

For de som ikke har sjekket artikkelen på en stund, så er det oppdatert med endel nye matbilder nederst.

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes som dere at det er en diett med flere fordeler. Men, blir litt svimmel, ør og matlei. Hadde en oppkarbingsdag på lørdag. Spiste PSMF frem til klokka fire. Etter dette ble det to polarbrød, 3 små stk hjemmelaget pizza og noe smågodt

Hvor ofte har dere oppkarbingsdager, hva spiser dere/hvor mye?

Og, nøysktig hvorfor skal en ha disse dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å få i meg nok proteiner på PSMF jeg. Proteinpulver er jo en helt grei løsning her, men, klarer det ikke uten melk. må i allefall ha skummet melk i shaken, ellers smaker den jo helt rumpe.

Og sist jeg sjekket var ikke melk lov på psmf, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til Silje Marie. Gi en statusoppdatering her om hvordan det går da. Morro å høre at det er fler som prøver ut dette. Hvor lenge har du tenkt å følge den? Jeg for min del hadde tenkt å holde på frem til fredag. Men, er ikke fornøyd på langt nær enda, men tror jeg må begynne på et skikkelig styrkeprogram for å få den kroppen jeg virkelig ønsker meg. Er tydeligvis bare fiskeboller under alt fettet. Hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler behov for å minne om advarselen i artikkelen, da sånne dietter ofte tiltrekker seg endel jenter som overhodet ikke har godt av de. Dette er ikke siktet mot noen i tråden her. Vet man at man takler såpass stor kontroll og underskudd over tid er det greit, men om man tidligere har slitt mye psykisk bør man styre unna. For er det noe vi absolutt ikke vil ha på samvittigheten, så er det at noen ender opp med spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor fan av PSMF etter å ha holdt på i 3 uker. 3kg forsvant og fett% endret seg fra 24% til 18%. Med andre ord, gode greier :)

Hvor mye trente du i di tre ukene?

Under trening i går merket jeg definitivt at kostholdet var litt annerledes enn til vanlig. Ble ikke noe max innsats i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...