Gå til innhold

EGG...


Veronica88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://fitnessbloggen.no/ikke-kaste-eggeplommen/

Slik jeg har forstått det så må man også tenke på kaloriene fra eggeplommen hvis du skal ligge i underskudd samtidig som du vil spise masse egg. Så enkelte spiser gjerne x antall hele+x antall eggehviter. Ellers så er det ikke mengden egg, men mengden proteiner som man må ha i tankene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser 2 egg etter trening med havregryn osv, grunnen til det er pga egget har veldig gode proteiner, som ligner på kroppen sine egne proteiner, samme med havregrynet. du bør passe på plommen, altså du dør ikke om du spiser 2 ekstra hver dag i ett år. men jeg har hørt at det er mye kolesterol i det, om jeg tar feil så rett på meg :thumbsup: men det du kan gjøre er og ete 6 egg, der du har plommen med i 2 eller 3 av eggene, pga det er veldig mye plomme om du eter 6 egg med 6 plommer hver dag. uansett det er jo i hviten proteinene ligger:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja målet er jo å ned i vekt, ikke så mye siden jeg veier 58kg, få i meg mest mulig protein :)) så plomma skal det bli fort veldig mye mindre av :D ned i fettprosent og øke mest mulig i styrke :) greit å få svar her, få det litt gnidd inn.. helt tipp topp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du bør passe på plommen, altså du dør ikke om du spiser 2 ekstra hver dag i ett år. men jeg har hørt at det er mye kolesterol i det, om jeg tar feil så rett på meg

Mye kolesterol i eggeplomme ja, men kolesterol i kosten påvirker ikke kolesterolet i blodet, da egenproduksjonen reguleres i forhold.

men det du kan gjøre er og ete 6 egg, der du har plommen med i 2 eller 3 av eggene, pga det er veldig mye plomme om du eter 6 egg med 6 plommer hver dag. uansett det er jo i hviten proteinene ligger:cool:

Det er like mye protein i plommen som i hviten, og den biologiske verdien øker også om du spiser begge to.

Men mener jeg leste at kolesterolet i egg er det sunne kolesterolet? Satte meg ikke inn i det fordi det ikke er en problemstilling for meg og mitt konsum, men tror at egget har fått et litt ufortjent dårlig rykte der. Det går helt sikkert an å lese masse om det ;)

Egg er friskmeldt, ikke bekymr dere for kolesterol i egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man bør passe på hvor mange plommer man får i seg, man kan ete 11 kviter, men det er ikke bra og ete 11 plommer.

Hvorfor ikke, egentlig? Har du lyst til å begrunne det? 11 hele medium store egg = ca 900 kcal, masse protein, masse sunt fett og masse gode næringsstoffer kroppen trenger. Det er bare å tilpasse kaloribudsjettet til det, så ser ikke jeg noe problem med å spise elleve egg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...