Gå til innhold

Hvordan fjerne fettet på innsiden av lårene og fettet på hoftene?


Dani Adams

Anbefalte innlegg

1. Du har ikke noe å fjerne!

2. Tren tunge benøvelser, knebøy, utfall, hamstring øvelser m.m

3. Spis! Spis mer kjøtt,fisk og grønt!

4. Lårene vil bli strammere av mer muskelmasse, du kan slanke til den store gullmedaljen, men det må være noe under som kommer fram ellers vil resultatet bestandig bli det samme.

Jeg vil understreke at du har ikke noe "fett" å la gå til spille her, flotte ben, og med litt tung styrketrening og skikkelig kost kan jeg garantere at du blir mye mer fornøyd en hva all verdens jogging og underskudd kan gi deg!

takk for bra svar!:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for bra svar!:thumbsup:

Jeg vet ikke om min mening har så mye å si, men jeg ville ha vært kjempefornøyd med dine bein! Synes du har slanke og fine bein, og jeg er faktisk blant de som liker at man er en del tynnere enn gjennomsnittet. Er ofte uenig med mange her, men her slenger jeg meg faktisk på de andre og sier tommel opp for styrketrening med ditt utgangspunkt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått treningsprogram fra der jeg trener, det består av å gjøre alle øvelsene 10x3, øvelsene:

nedtrekk front

low row

biceps curl med vrid

dips

skulderpress

en arms roing på skråbenk

"pynteøvelse" (husker ikke hva det var)

front squat

gående utfall

stor bal i ryggen, 4 kg ball mellom bena

matte:

glutebride

vri 6 kg ball fra side til side

ca slide crunch

sideplanke med vipp

"håndsisten"

bra øvelser eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
har fått treningsprogram fra der jeg trener, det består av å gjøre alle øvelsene 10x3, øvelsene:

nedtrekk front

low row

biceps curl med vrid

dips

skulderpress

en arms roing på skråbenk

"pynteøvelse" (husker ikke hva det var)

front squat

gående utfall

stor bal i ryggen, 4 kg ball mellom bena

matte:

glutebride

vri 6 kg ball fra side til side

ca slide crunch

sideplanke med vipp

"håndsisten"

bra øvelser eller ikke?

Hvor ofte skal du trene dette programmet? og var det fra en PT der du trener?

jeg personlig, og jeg understreker PERSONLIG mener det er for mye småøvelser og for lite fokus på generell helkroppslig styrke. Men det kommer selvfølgelig an på hvor ofte du skal trene, hvilke mål du har satt til han som lagde det osv. Men utifra det jeg forstår av deg her på forumet og dine målsetninger så ville jeg kanskje gjort noe slik:

Dag1:

Knebøy 5x5 (bruk tid på å få inn teknikken)

Utfall 3x8

Hamstringcurl 3x8 (bakside lår)

Glute bridge

Planke

Dag2:

Benkpress 5x5 (eventuelt med hantler, men prøv heller å kjør benk først som sist)

Skråbenk med hantler 2x10

(Assisterte) dips 3xmax

Tricepsøvelse 3x8

Skulderpress 3x8

Dag3:

Markløft 3x5 (bruk tid på å få inn teknikken)

(Assisterte) chins 3xMax / nedtrekk 3x8

Sittende roing 3x8

Rygghev 2x10

Bicepsøvelse 3x8

Korte greie økter med fokus på å bygge styrke og musklatur, men det er vanskelig å gi et program med så lite å gå på, samt ikke kjenne til treningsgrunnlag osv, så ta dette for hva det er, et forslag! Samt husk at det er mange veier til Rom, prinsippene du trener etter er viktigere en selve øvelsesutvalget! Men fokuser på de store tingene, økt vektene, spis godt og lag den en treningsdagbok så du kan se når du må øke vektene.

Alternativt finnes det mange bra nybegynnerprogram her på sidene du kan se på, eller føle deg litt fram på hvilke øvelser du liker da det ofte er en del individuelle hensyn man må ta på hva som funker for deg. Jeg skrev programmet utifra hva jeg ville gjort og anbefalt på strak arm nå.

Uansett gjør du deg selv en tjeneste med å prøve å mestre de 4 store, Benkpress, Markløft, Knebøy og Skulderpress.

Om du sliter med å få teknikkhjelp på senteret finnes det mange gode tråder her, og det er om du vil bare å filme deg selv så er det mange dyktige folk her som kan hjelpe deg med teknikk!

Om du ønsker å løpe ved siden av så ville jeg gjort det på en egen dag, men om du ønsker å løpe oftere så ville jeg kutta litt ned på øvelsesmengden så du får et program som står i stil til ditt matinntak og søvn slik at du får restituert deg mellom "slagene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Punktforbrenning fungerer vel heller dårlig, men om man har lyst så kan man jo prøve ut den studien her http://fitnessbloggen.no/ny-studie-gir-deg-oppskriften-pa-punktforbrenning/

Om det fungerer derimot er jeg usikker på. Ville heller trent mer styrke i tillegg til den løpingen du gjør og så gjelder det som mange sier her å ha et kaloriunderskudd :)

Den artikkelen var en Aprilspøk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg VIRKELIG folk må slutte å kaste ut psmf-anbefalinger!!! Jenta har ingen som helst grunn til å gå på PSMF!

Hurra! Endelig noen andre enn meg selv som syns dette med PSMF har gått litt for langt. Det kan umulig være en sunn quick fix for jenter, spesielt ikke over lengre tid enn en uke, det er jeg helt sikker på. Neida, jeg kan ikke støtte det på så veldig mye vitenskapelig, så de som vil si noe om det kan heller bare ti stilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg VIRKELIG folk må slutte å kaste ut psmf-anbefalinger!!! Jenta har ingen som helst grunn til å gå på PSMF!

Ikka bare har hun ingen grunn, hun bør ikke anbefales den dieten i dert hele tatt! De som KAN dietten, anbefaler den IKKE til unge jenter, og vertfall ikke jenter som har slitt med selvskading etc. Det sier litt om hvilken tilstand selvbildet hennes er i. PSMF er en ekstrem diet, og burde ikke vært anbefalt for mennesker som ikke har mer kunnskap om kosthold generelt enn det denne jenta har, om noe burde hun blitt anbefalt denne http://myrevolution.no/s/health-fitness-concept-kosthold/ Da kan hun få et sundt og godt kosthold, og hun kan trene og bgge de musklene hun trenger samtidig. Jeg syns rett og slett det er uansvarlig å anbefale en så ung jente psmf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte skal du trene dette programmet? og var det fra en PT der du trener?

jeg personlig, og jeg understreker PERSONLIG mener det er for mye småøvelser og for lite fokus på generell helkroppslig styrke. Men det kommer selvfølgelig an på hvor ofte du skal trene, hvilke mål du har satt til han som lagde det osv. Men utifra det jeg forstår av deg her på forumet og dine målsetninger så ville jeg kanskje gjort noe slik:

Dag1:

Knebøy 5x5 (bruk tid på å få inn teknikken)

Utfall 3x8

Hamstringcurl 3x8 (bakside lår)

Glute bridge

Planke

Dag2:

Benkpress 5x5 (eventuelt med hantler, men prøv heller å kjør benk først som sist)

Skråbenk med hantler 2x10

(Assisterte) dips 3xmax

Tricepsøvelse 3x8

Skulderpress 3x8

Dag3:

Markløft 3x5 (bruk tid på å få inn teknikken)

(Assisterte) chins 3xMax / nedtrekk 3x8

Sittende roing 3x8

Rygghev 2x10

Bicepsøvelse 3x8

Korte greie økter med fokus på å bygge styrke og musklatur, men det er vanskelig å gi et program med så lite å gå på, samt ikke kjenne til treningsgrunnlag osv, så ta dette for hva det er, et forslag! Samt husk at det er mange veier til Rom, prinsippene du trener etter er viktigere en selve øvelsesutvalget! Men fokuser på de store tingene, økt vektene, spis godt og lag den en treningsdagbok så du kan se når du må øke vektene.

Alternativt finnes det mange bra nybegynnerprogram her på sidene du kan se på, eller føle deg litt fram på hvilke øvelser du liker da det ofte er en del individuelle hensyn man må ta på hva som funker for deg. Jeg skrev programmet utifra hva jeg ville gjort og anbefalt på strak arm nå.

Uansett gjør du deg selv en tjeneste med å prøve å mestre de 4 store, Benkpress, Markløft, Knebøy og Skulderpress.

Om du sliter med å få teknikkhjelp på senteret finnes det mange gode tråder her, og det er om du vil bare å filme deg selv så er det mange dyktige folk her som kan hjelpe deg med teknikk!

Om du ønsker å løpe ved siden av så ville jeg gjort det på en egen dag, men om du ønsker å løpe oftere så ville jeg kutta litt ned på øvelsesmengden så du får et program som står i stil til ditt matinntak og søvn slik at du får restituert deg mellom "slagene"

dette skal jeg prøve ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Om det er noe du lurer på må du ikke være redd for å spørre, gjerne lag deg en loggbok. Håper du trives og får de resultatene du ønsker, og husk at ting tar tid. God teknikk er viktig og vil gi deg mye treningsglede og mestringsfølelse når den sitter ;)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå jogga 2-3 ganger i uken siden september, å magen har blitt strammere, å jeg har fått mer muskler på lårene, men fettet på innsiden av dem er fortsatt like mye, å hoftefettet er også like mye. målebåndet måler 80-81cm rundt hoftene og magen, akkurat det samme som det gjorde da jeg begynte å trene. skal nå begynne å jogge 4 ganger i uka, sånn at jeg kommer best mulig i form frem ti sommeren. Men hvordan øvelser kan jeg ta for å fjerne detta fettet som jeg er så misfornøyd med?

Si ifra hvis du finner ut av det a! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...