Gå til innhold

Hvem leverer det beste proteinpulveret?


muffinstealingpirate

Anbefalte innlegg

Gjest Plingen
Hvordan er næringsinnholdet?

Hmm, kanskje ikke det mest optimale hvis man er skikkelig seriøs, men en porsjon (38 g) gir:

- 150 kcal

- Protein: 25 gr

- Karb: 8 gr (noe høyere her enn mange andre pulver sikkert)

- Fett: 3 gr

Så lenge jeg får i meg det proteinet jeg trenger, og smaken er god er det egentlig same shit for meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, kanskje ikke det mest optimale hvis man er skikkelig seriøs, men en porsjon (38 g) gir:

- 150 kcal

- Protein: 25 gr

- Karb: 8 gr (noe høyere her enn mange andre pulver sikkert)

- Fett: 3 gr

Så lenge jeg får i meg det proteinet jeg trenger, og smaken er god er det egentlig same shit for meg :D

Er jo ikke rart det smaker godt når det inneholder masse karbohydrater og fett, lol. I tillegg var det ganske lavt proteininnhold. Er en grunn til at den slags pulver er billig, you know... Et ordentlig pulver skal være bortimot fett- og karbohydratfritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ProZyme er good shit (y) Veldig glad i det selv, men det siste halvåret har det bare gått i MyoProtein, da det er enda litt bedre både næringsmessig og på smak:p Ser du er fra Bergen, hvor trener du? Er selv fra bergen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ProZyme er good shit (y) Veldig glad i det selv, men det siste halvåret har det bare gått i MyoProtein, da det er enda litt bedre både næringsmessig og på smak:p Ser du er fra Bergen, hvor trener du? Er selv fra bergen:D

Var den til meg? Hehe :) Trener på Nr.1 fitness Åsane, du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdens beste proteinpulver.

Muscle Milk Mocha! Best smak, bra næringsinnhold, inneholder mct.

Glemte jeg å nevne... utrolig god smak!!!

Denne? Men har den ikke en servingsize på 70g hvor 38g er proteiner? For i så fall så er jo P innholdet ganske lavt per 100g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Er jo ikke rart det smaker godt når det inneholder masse karbohydrater og fett, lol. I tillegg var det ganske lavt proteininnhold. Er en grunn til at den slags pulver er billig, you know... Et ordentlig pulver skal være bortimot fett- og karbohydratfritt :)

Bare nevne at det er 3 net karbs, ikke 8.

HealthSmart Foods, Inc., ChocoRite Protein, Peanut Butter, 14.7 oz (418 g) - iHerb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Dere som har anledning til å hente varer over grensen burde sjekke ut Body Science wheyen. Det er det desidert beste pulveret jeg har prøvd - og jeg har prøvd MANGE. Det smaker helt fantastisk (bare prøvd sjokolade og jordbær) og har perfekt konsistens. Null klumper, null skum og er lettdrikkelig. Det er rett og slett helt latterlig bra, og som en bonus er det veldig billig og så kommer det i poser.

Body Science Whey 100% 1kg

Det må jeg prøve ^^ er det like godt med vann som med melk? Og hvilken smak tror du er best? Blir gal av å måtte velge, vurderer blåbær :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har anledning til å hente varer over grensen burde sjekke ut Body Science wheyen. Det er det desidert beste pulveret jeg har prøvd - og jeg har prøvd MANGE. Det smaker helt fantastisk (bare prøvd sjokolade og jordbær) og har perfekt konsistens. Null klumper, null skum og er lettdrikkelig. Det er rett og slett helt latterlig bra, og som en bonus er det veldig billig og så kommer det i poser.

Body Science Whey 100% 1kg

Off topic (og muligens dumt spm..), men kan man lage fluff av denne? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

Har reknet mange ganger på proteinpulver, og så å si hver gang skårer prozyme høyest med renhet, og også pris pr gram RENT protein, hvorfor ha et strikt kosthold når en slurver med kosttilskuddet. Kosttilskudd er også MAT.

Er litt surt akkurat kostnadene under innkjøpet av prozyme, men til gjengjeld er jeg like fornøyd hver gang.

Det skal også huskes på at proteintilskudd er for å oppnå nok proteiner i henhold til kroppsvekt slik at dersom maten blir loggført i løpet av dagen og man oppnår ca 2 gram protein pr kroppsvekt, så er man dekket og trenger for såvidt ikke proteintilskudd. Det skal vist være 25% mer effektivt å innta proteiner rett etter trening, og det er like viktig med både proteinpulver og rene karbohydrater rett etter trening er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg Activate Whey eller Elite Gold fra Norkost.no. Sistnevnte er best av de to, men AW er en del billigere. Så det spørs litt på bruksområdet. AW bruker jeg gjerne etter trening og Elite Gold ellers på døgnet.

I relaterte nyheter har jeg en relasjon til Norkost.no (bare så det er sagt mtp. nøytralitet, jobber riktignok ikke der), men det har skjedd ganske nylig og jeg har spist Elite Gold helt siden det kom på markedet for noen år siden. Et av de beste pulverne som er samtidig som jeg vet at det inneholder hva som loves (har vært endel hurlumhei på Reddit om proteininnhold i enkelte pulvere etc.).

Dessuten leveres som oftest varene på én virkedag også.

Så kan man spørre seg om min erfaring med proteinpulvere: Jeg kjøpte mitt første spann på Christian Mobech i 1998. Det stod "jordbærsmak" på emballasjen men det skal jeg si var en grov løgn :D Tipper jeg har spist 150 kilo proteinpulver siden den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...